Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3665 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1961 PostWysłany: 15 Mar 2020 14:24 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Teraz dzieją się różne rzeczy.

W Wizz, 09. 03. kliknąłem w zwrot na konto Wizz za anulowany lot WRO-ODS. Parę godzin później rezerwacja jak była tak dalej była. Telefon na Maltę, tam panie mówią, że ręcznie to anulują i zwrot powinien wpaść "za chwilę"... Żałuję, że screenów nie zrobiłem, bo rezerwacja zupełnie zniknęła a kasy do dziś nie ma.
Na szczęście 11. 03. przyszła faktura korygująca, więc jakiś ślad po operacji jest. Wczoraj na Malcie powiedzieli, że zwrot powinien nastąpić do siedmiu dni.

W Ryanairze, miałem trzy bilety WRO-BGY na 20. 03. 2020.
12. 03.Kliknąłem w zwrot biletów, pojawiły się pdf'y "refund claim" a wczoraj przyszedł jeden mail potwierdzający zwrot tylko jednego biletu. Na stronie Ryan, ta jedna rezerwacja zupełnie zniknęła a dwie dalej wiszą. Na czacie, odpisali, że "są w kolejce" do zwrotu.

Chyba, przy tym co się teraz dzieje to nie ma co się dziwić... Miejmy nadzieję, że to się da w ogóle posprzątać...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#1962 PostWysłany: 15 Mar 2020 22:31 

Rejestracja: 07 Gru 2012
Posty: 469
niebieski
Kashpir napisał(a):
@hank co znaczy, że Ryanair usunął? Po zalogowaniu na konto powinna być widoczna z adnotacją, że anulowany lot.

Zwyczajnie, śladu po nim nie było...ale już wrócił. Wisi sobie normalnie, mogę się odprawić itd. :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1963 PostWysłany: 16 Mar 2020 19:36 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Miałem taki przypadek:
Wylot WRO-BHX 14.03 o 14.40, powrót BHX-WRO 14.03 o 22.00 (lądowanie we Wrocławiu 15.03 o 00:50), odprawa dokonana. 13.03 wieczorem premier zapowiedział zamknięcie lotnisk w Polsce o godz 00:00 w dniu 15.03, czyli nie miałbym jak wrócić. Czekałem więc na info od W6 o anulowaniu lotów (a przynajmniej tego drugiego) i się nie doczekałem. Okazało się, że lot BHX-WRO odbył się i samolot Wizza (jako jeden z 2, czy 3) wylądował w tym dniu we Wrocławiu (15.03 o godz. 1:01). Chciałem napisać do W6 w sprawie zwrotu pieniędzy za te(n) lot(y), ale powiem szczerze, że nie za bardzo wiem na co się powołać w tym przypadku. Na oświadczenie rządu? Z drugiej strony samolot wylądował…
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1964 PostWysłany: 16 Mar 2020 22:01 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Wszystkim samolotom,które były przed północą już w drodze pozwolono wylądować ,więc nie ma co myśleć o zwrocie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Z6GD9 uważa post za pomocny.
 
      
#1965 PostWysłany: 16 Mar 2020 23:20 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Tego nie wiedziałem. No to po sprawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1966 PostWysłany: 17 Mar 2020 10:43 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Niestety przekaz ze strony rządowej był mało precyzyjny. W instrukcjach była informacja o tym, że "komercyjne rejsy powrotne do bazy macierzystej na terytorium Polski, których rotacja rozpoczęła się przed 15 marca br. również są nieobjęte zakazem" (znalazłem na pasazer com).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Z6GD9 uważa post za pomocny.
 
      
#1967 PostWysłany: 17 Mar 2020 17:12 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Teraz wszystko jasne w 110% (komercyjny rejs powrotny do bazy macierzystej).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1968 PostWysłany: 17 Mar 2020 22:39 

Rejestracja: 09 Mar 2012
Posty: 978
niebieski
chris0o napisał(a):
"Wylot" mam za 5,5h. Dostałem wczoraj SMS, że lot anulowany i więcej informacji w mailu, ale maila nie dostałem, rezerwacja ciągle wisi, można zrobić odprawę itp. Więc niestety u mnie będzie "walka" o zwrot jak to się uspokoi, bo teraz to nie ma sensu sie z nimi kontaktować..

E-maila dostałem w poniedziałek, dzień po planowym wylocie, ale zwrotu 120% jak nie było tak nie ma. Puściłem reklamację przez formularz, niby mógłbym dzwonić, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację z granicami itp. nie spieszy mi się, mogą i odpowiedzieć za te 30 dni o których mówią :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1969 PostWysłany: 19 Mar 2020 21:09 

Rejestracja: 04 Gru 2019
Posty: 4
Mam rezerwację w Wizzair na 18/07 – 2/08 do Bari.
Nie dostałam żadnej informacji o zmianie ale po zalogowaniu jest info że mam zmiany w locie tzn. wylot 1 dzień później (19/07-2/08) – czyli powrót bez zmian.
Czy po kliknięciu na „zwrot środków” otrzymam zwrot za całą rezerwację (wylot i powrót) czy tylko za wylot bo tylko ten lot został zmieniony.
Nie jestem pewna wz z tym zapisem „zwrócimy całą wartość płatności za lot i ewentualny lot powrotny (w tym podatki i opłaty)”
Przepraszam jeżeli wcześniej jest takie pytanie ale nie doszukałam się.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1970 PostWysłany: 19 Mar 2020 21:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Całość ci zwrócą
Góra
 Profil Relacje PM off
basiabg74 lubi ten post.
basiabg74 uważa post za pomocny.
 
      
#1971 PostWysłany: 21 Mar 2020 12:46 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 6
Cześć, nie do końca rozumiem sposobu wyliczania przez WizzAir kwoty do zwrotu + tych bonusowych 20%, więc może ktoś będzie w stanie to rozkminić, ale po kolei.

Kupiłem loty w obie strony Katowice - Teneryfa dla 2 osób, których koszty rozłożyły się następująco:
  • Przelot do: 444 zł
  • Przelot z: 704 zł
  • Opłata administracyjna: 148 zł
  • Bagaże łącznie: 488 zł
  • Członkostwo WDC: 179 zł
Łącznie zapłaciłem 1963 zł.

Lot miał się odbyć na początku marca, a w lutym, z uwagi na doniesienia o koronawirusie, zdecydowałem się (mimo znacznych kosztów) przełożyć na przełom kwietnia i maja. Koszty zrobiły się następujące:
  • Przelot do: 438 zł
  • Przelot z: 958 zł
  • Opłata administracyjna: 148 zł
  • Bagaże łącznie: 488 zł
  • Członkostwo WDC: 179 zł
  • Opłata za zmianę lotu do: 352 zł
  • Opłata za zmianę lotu z: 308 zł
  • Spoilage fee (?): 6 zł
Dopłaciłem 914 zł, co dało łączny koszt za wszystko 2877 zł.

Dzisiaj dostałem maila o odwołanym locie - świetnie. Jednak jak zalogowałem się do panelu i zobaczyłem kwotę to się nieco zdziwiłem:
Cytuj:
Your overall refund to Wizz Account: ‎2 340,80 zł


Jak rozumiem ta kwota zawiera już 20% bonusu, czyli 100% wynosiłoby ~1950,7 zł. Skąd to się wzięło? Jak już zdążyłem wyczytać to opłata za Wizz Discount Club nie podlega zwrotowi - okej, 179 zł mniej. Co jeszcze z tego odpada? Nawet jak podliczę sam koszt przelotów i bagaży, nie uwzględniając opłaty administracyjnej, opłat za zmianę i ten "spoilage fee" to łączni wychodzi 1884 zł.

Ktoś wie jako to rozgryźć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1972 PostWysłany: 21 Mar 2020 13:01 

Rejestracja: 08 Lis 2015
Posty: 1026
platynowy
(438 zł + 958 zł + 148 zł) + (438 zł + 958 zł + 148 zł)x0,2 + 488 zł = 2340,8 zł
Góra
 Profil Relacje PM off
apollos uważa post za pomocny.
 
      
#1973 PostWysłany: 21 Mar 2020 13:04 

Rejestracja: 10 Wrz 2015
Posty: 206
niebieski
Reasumując Pan nie otrzymał zwrotu opłaty za zmianę lotu ?
Wyglada na to ze wszystko zostało naliczone poprawnie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1974 PostWysłany: 21 Mar 2020 13:06 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 6
mechiko napisał(a):
(438 zł + 958 zł + 148 zł) + (438 zł + 958 zł + 148 zł)x0,2 + 488 zł = 2340,8 zł

Rzeczywiście! Czyli w takim przypadku nie ma opcji za zwrot kosztów z tytułu zmiany lotu? Czy jest sens w ogóle dzwonić na infolinię?

I jeszcze jedno - jeśli zrobię refund 120% na konto WizzAir, na które mam 2 lata do wykorzystania - czy w dowolnym momencie w ciągu tych 2 lat mogę zrobić transfer 100% środków na kartę czy też jest jakieś ograniczenie czasowe? Pytam w razie gdyby się okazało, że nie zdążę wykorzystać całości.

Analsix napisał(a):
Reasumując Pan nie otrzymał zwrotu opłaty za zmianę lotu ?
Wyglada na to ze wszystko zostało naliczone poprawnie

Na to wychodzi, że 660 zł z tytułu zmiany lotów nie zostało uwzględnione.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1975 PostWysłany: 21 Mar 2020 13:08 

Rejestracja: 10 Wrz 2015
Posty: 206
niebieski
Szanowny Panie,
Moim zdaniem opłaty typu zmiany lotu nie podlegają pod zwrot.
Jeżeli poprosi pan o zwrot 120% na konto Wizz to w późniejszym czasie nie będzie możliwości zwrotu na kartę.
Oczywiście jeśli chce pan uzyskać autoryzowanej odpowiedzi od przewoźnika może pan zadzwonić
Góra
 Profil Relacje PM off
apollos uważa post za pomocny.
 
      
#1976 PostWysłany: 21 Mar 2020 14:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2018
Posty: 628
Loty: 101
Kilometry: 176 819
złoty
Cześć,

U mnie sytuacja nieco inna. Ze względu na powazna chorobę, która leczę od grudnia nie mogłem polecieć na początku marca Wizzem. Po kontakcie z infolinią wypełniłem wniosek tak jak zostałem poinformowany i czekałem na maila, na którego powinienem odpowiedzieć załączając dokumenty medyczne. Po dłuższym oczekiwaniu otrzymałem takiego maila, więc załączyłem dokumenty i wysłałem.

I tutaj niespodzianka - automatyczna odpowiedź z maila postmaster@wizzair.com :

"Delivery has failed to these recipients or groups:

[Tutaj podane imię nazwisko i mail]
The e-mail address you entered couldn't be found. Please check the recipient's e-mail address and try to resend the message. If the problem continues, please contact your helpdesk."

Ktoś miał do czynienia już z takim błędem i jeśli tak, to jak udało się go rozwiązać? Zastanawiam się czy to jakiś błąd związany z tym, że pewnie teraz są nieźle przeciążeni, czy może celowe działanie. :roll:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1977 PostWysłany: 21 Mar 2020 15:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy nie warto byłoby założyć wątku dotyczącego zwrotów i zmiany planu podróży? Wątek ten dotyczy odszkodowania za lot, a dyskusja toczy się na zupełnie inny temat.

cc: @Gadekk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tartal lubi ten post.
 
      
#1978 PostWysłany: 21 Mar 2020 16:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Cytuj:
Wątek ten dotyczy odszkodowania za lot, a dyskusja toczy się na zupełnie inny temat.

Raportowałem ten fakt do adminów, ale nie uznali za stosowne ani usunąć posty nie na temat, ani je gdzieś wydzielić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1979 PostWysłany: 21 Mar 2020 21:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 3398
Loty: 415
Kilometry: 712 547
platynowy
Spoilage fee to różnica między droższym a tańszym przelotem i nie podlega zwrotowi

apollos napisał(a):
Kupiłem loty w obie strony Katowice - Teneryfa dla 2 osób, których koszty rozłożyły się następująco:
  • Przelot do: 444 zł
  • Przelot do: 438 zł
  • Spoilage fee (?): 6 zł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1980 PostWysłany: 22 Mar 2020 11:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2013
Posty: 236
Loty: 65
Kilometry: 139 371
niebieski
Anulwali mi loty z WRO do KUT na 18-21.04 --> wiadomo, sytuacja ogloszona w Gruzji i zamkniecie granic na 30 dni.

Dostaje maila od W6, ze mam do wyboru zmiane lotu, zwrot 120% na konto wizz, badz 100% kasy.

Loguje sie do profilu, mam do wyboru tylko zwrot na konto wizz albo zmiane dat jednak widnieje informacja, ze jezeli wybieram 100% zwrotu na kasy, musze najpierw wybrac zwrot na konto wizz a potem moge wybrac te srodki pomniejszone o te 20%. Srodki zostaly zwrococe na konto wizz, jednak nigdzie nie widze zwrotu teraz tego na konto.

Czy ktos mial podobna sytaucje, badz wie gdzie tego szukac? Czy po prostu zagrywka Wizzaira by nie oddawac pieniedzy? Dodam tylko, ze na praktycznie na kazdym kroku byla informacja, ze najpierw na konto Wizz a potem do siebie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3665 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group