Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1681 PostWysłany: 28 Wrz 2019 16:07 

Rejestracja: 28 Wrz 2019
Posty: 3
miriam napisał(a):
Różnie to bywa,ale zwykle przekazanie kwoty na konto wizz nie trwa tak długo.Chyba powinieneś się im przypomnieć w swojej sprawie podając raz jeszcze pełne dane i nr swojego konta wizzair.


Dzięki za odpowiedź. Pewnie mają swoje terminy, ale wydawało mi się, że na konto wizzair środki powinny zostać wypłacone dosyć szybko, a tu minęło 2 tygodnie i nic.
Przypomnę im się.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
#1682 PostWysłany: 01 Paź 2019 09:28 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 33
No więc tak, na przedsądowe wezwanie do zapłaty otrzymałem taką odpowiedź:
"Nawiązując do przyczyn opóźnienia lotu, informujemy, że szczegółowe informacje dotyczące przyczyn opóźnienia lotu objęte są tajemnicą handlową i zawierają specjalistyczny język. Linie lotnicze mają obowiązek działać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i warunkami przewozu i na podstawie faktów oraz obu tych dokumentów przedstawiłam stanowisko Wizz Air.
Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 19 listopada 2009 roku w punkcie 69 zawiera:
„Mając na względzie powyższe, na drugą część pytań prejudycjalnych należy odpowiedzieć, że art. 5, 6 i 7 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że do celów stosowania prawa do odszkodowania pasażerów opóźnionych lotów można traktować jak pasażerów odwołanych lotów oraz że mogą oni powoływać się na prawo do odszkodowania przewidziane w art. 7 tego rozporządzenia, jeżeli z powodu tych lotów poniosą stratę czasu wynoszącą trzy godziny lub więcej, czyli jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Niemniej, takie opóźnienie nie rodzi po stronie pasażerów prawa do odszkodowania, jeżeli przewoźnik lotniczy jest w stanie dowieść, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają poza zakresem skutecznej kontroli przewoźnika lotniczego”.
Natomiast, jeśli chodzi o zdarzenie spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to zdarzenie to nie musi być nieprzewidziane ani nagłe, lecz nadzwyczajne i niedające się uniknąć. Powyższe terminy nie są ze sobą tożsame.
Nasza decyzja w sprawie wypłaty odszkodowania pozostaje odmowna.
Jeśli nie jest Pan usatysfakcjonowany rozwiązaniem, może Pan przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Wypełniając informacje o sprzedawcy na platformie ODR proszę wpisać adres e-mail odr@wizzair.com. Podany adres e-mail jest używany tylko dla skarg przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane pod tym adresem nie będą rozpatrywane.
Informuję ponadto, że Wizz Air nie przedkłada skargi pasażera do alternatywnego podmiotu rozstrzygania sporów.
"
Nie uwzględnili w swojej odpowiedzi zarzutu o nie dotrzymanie terminu.
Teraz spróbuję ODR, a jak to nie da pożądanego efektu, to zostaje mi sąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1683 PostWysłany: 01 Paź 2019 10:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
@pkupcz Jeśli to dotyczy lotu KTW-LTN o którym pisałeś wcześniej to uderzaj do brytyjskiego Aviation ADR (aviationadr.org.uk)
WizzAir kieruje Cię (obowiązek informacyjny) do europejskiego ODR by Twoją skargą zajął się odpowiedni "organ" którym w Polsce jest... Rzecznik Praw Pasażerów, jak wszyscy dobrze wiemy nic on nie może, jest jeszcze Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie które może jeszcze bardziej nic :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1684 PostWysłany: 01 Paź 2019 14:12 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 33
@Hose, dzięki za poprawienie mnie! Chodziło mi o ADR, ale z nerwów się pomyliłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1685 PostWysłany: 05 Paź 2019 09:56 

Rejestracja: 05 Paź 2019
Posty: 6
Cześć,

Dostałem propozycję zwrotu środków za odszkodowanie od Wizza na konto wizza. Leciałem z 3 znajomych, a reklamację składałem ja, także w ich imieniu. Teraz mam pewne pytania do sytuacji:
1. Czy z konta wizza mogę kupować bilety bez mojej obecności w tym locie? (wtedy wiem na pewno że zniżki WCD dla nich się nie liczą)
2. Czy da się "rozdzielić środki" z reklamacji na dwa różne konta wizza? Bo na zdrowy rozsądek to wymagałoby złożenia reklamacji oddzielnej (choć mogę się mylić)
3. Czy należność za posiłki, które mają mi zwrócić też będzie dokonana na konto wizza? Nic nie było wspomniane o tym

Pytam tutaj na forum, bo kontakt z wizzem to jakaś masakra. Może miał ktoś podobną sytuację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1686 PostWysłany: 05 Paź 2019 09:59 

1-2. NIE
3. Zapytaj w odpowiedzi, tu da się uzyskać zwrot na wskazane konto bankowe po przedstawieniu paragonu itp

Zawaleni są ilością tych skarg, to nie jest ich usprawiedliwienie a ocenienie stanu rzeczywistego
Góra
 PM off
marvillek uważa post za pomocny.
 
      
#1687 PostWysłany: 05 Paź 2019 21:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Cytuj:
Zawaleni są ilością tych skarg, to nie jest ich usprawiedliwienie a ocenienie stanu rzeczywistego


Masz jakieś nieoficjalne lub oficjalne informacje?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1688 PostWysłany: 07 Paź 2019 05:58 

Rejestracja: 10 Kwi 2016
Posty: 44
Loty: 126
Kilometry: 413 271
W lipcu leciałem wizzairem. Lot był opóźniony o ponad 3 godziny (dokładnie o 3.30) Po wymianie e-maili i straszeniu ich oddaniem sprawy do sądu twierdzą że nie wypłacą odszkodowania; bo opóźnienie było spowodowane okolicznościami nadzwyczajnymi. Tak nie było - opóźnienie na mój lot wynikło z problemów z inny lotem tego samolotu tego samego dnia. Co mogę jeszcze innego zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1689 PostWysłany: 07 Paź 2019 06:38 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1263
niebieski
Złożyć pozew.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1690 PostWysłany: 07 Paź 2019 11:23 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 506
niebieski
na tą wskazywaną przez wizz-air platformę:

Jeśli nie jest Pan usatysfakcjonowany rozwiązaniem, może Pan przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/"

nie warto pisać

- złożyłem i po miesiącu otrzymałem informację zwrotną, że zamykają sprawę bo wizz-air nie wdał się w spór
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#1691 PostWysłany: 07 Paź 2019 11:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Tomasz101 Pozew teraz już do sądu pozostał.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1692 PostWysłany: 07 Paź 2019 14:36 

Rejestracja: 25 Lip 2019
Posty: 7
29 sierpnia wysłałam do Wizz reklamację z uwagi na lot opóźniony ponad 5 godzin. Do dnia dzisiejszego cisza...czy to normalne, że nawet nie odpowiada na reklamację?? Czy ja dobrze rozumiem, że kolejnym krokiem czyt. najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z firmy zajmującej się obsługą reklamacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1693 PostWysłany: 07 Paź 2019 15:31 

Rejestracja: 10 Kwi 2016
Posty: 44
Loty: 126
Kilometry: 413 271
witekkowal napisał(a):
Złożyć pozew.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Przez stronę tyłu Airhelp czy podobną?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1694 PostWysłany: 07 Paź 2019 15:35 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1263
niebieski
To zależy od Ciebie. Airhelp i inne pobierają wysoką prowizję. Możesz też iść do radcy prawnego lub adwokata, ale to też kosztuje. Możesz też sam spróbować.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1695 PostWysłany: 07 Paź 2019 15:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Pozwy składa się do sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1696 PostWysłany: 07 Paź 2019 17:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wizzair nabrał wody w usta i nie odpisuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1697 PostWysłany: 08 Paź 2019 11:38 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Minęło ponad 30 dni od złożenia reklamacji - zadzwoniłem na infolinię, żeby się dowiedzieć, co z moim wnioskiem. Pani przeprosiła mnie w imieniu Wizzair, powiedziała, że dział reklamacji ma bardzo dużo pracy, poprosiła o cierpliwość, zaznaczyła w systemie, że dzwoniłem w tej sprawie i powiedziała, że powinienem dostać maila w tej sprawie.
Czy to, że Wizzair nie przestrzega zapisów z ogólnych warunków przewozu ma jakiekolwiek znaczenie dla takiej reklamacji?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1698 PostWysłany: 08 Paź 2019 11:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jeśli myślisz,że brak odpowiedzi w tym wypadku można uznać za uznanie, to niestety nie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1699 PostWysłany: 08 Paź 2019 12:14 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Tak podejrzewałem, więc na razie czekam, aż przynajmniej raczą odpowiedzieć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1700 PostWysłany: 08 Paź 2019 13:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2017
Posty: 355
Loty: 300
Kilometry: 442 371
srebrny
Ja czekam już 6 tygodni na odpowiedź, więc mają spore opóźnienie w odpowiedziach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group