Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 1640 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 78, 79, 80, 81, 82  Następna
Autor Wiadomość
#1601 PostWysłany: 11 Wrz 2019 11:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13039
HON fly4free
Lot był z Portugalii. Dlaczego nieaktualne?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1602 PostWysłany: 11 Wrz 2019 11:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4837
platynowy
Spałeś kilka miesięcy? :D
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1603 PostWysłany: 11 Wrz 2019 11:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13039
HON fly4free
Kod:
Informujemy, że w związku z nowelizacją ustawy Prawo lotnicze zmieniła się procedura rozpatrywania skarg pasażerów. Zgodnie z nowymi przepisami Prezes Urzędu (Komisja Ochrony Praw Pasażerów), nie rozpatruje już skarg pasażerów na odwołany/opóźniony lot lub odmowę przyjęcia na pokład. Wszystkie wnioski (skargi) złożone według starej procedury po 31 marca 2019 roku nie będą rozpatrywane z uwagi na brak podstawy prawnej.


Jak to się ma do skargi po 31.03.2019r. w związku z opóźnieniem lotu z wylotem z Portugalii czyli po złożeniu skargi po odmowie przewoźnika lotniczego i rozpatrywanym przez
http://www.anac.pt
Kod:
Który z europejskich urzędów powinien rozpatrzeć moją skargę na naruszenie przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004?

Właściwość urzędu określa się w oparciu o treść art. 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 261/2004, zgodnie z którym, że każde państwo członkowskie UE wyznacza organ odpowiedzialny za wykonywanie postanowień rozporządzenia w odniesieniu do:

    lotów z lotnisk znajdujących się na jego terytorium oraz

    lotów z krajów trzecich (tj. krajów spoza UE) na te lotniska.

Pełną listę europejskich urzędów zajmujących się rozpatrywaniem skarg pasażerów na naruszenia przez przewoźników lotniczych przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 znajdą Państwo w zakładce „Odpowiedniki KOPP w UE”.


skoro znowelizowano prawo w Polsce
Kod:
Rzecznika Praw Pasażerów, który rozwiązuje spory pasażerów w trybie znowelizowanej ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze oraz ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich powołał z dniem 1 kwietnia 2019 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

:?:


Ostatnio edytowany przez gorny77, 11 Wrz 2019 11:57, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#1604 PostWysłany: 11 Wrz 2019 16:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 810
srebrny
Dostałem kasę od Wizza, więc opisuję moją przygodę z tym przewoźnikiem.

Lot 08.07.2019, WAW-LTN, opóźnienie na przylocie 7h

08. lipca - rano mail od Wizza o opóźnieniu
08. lipca - na lotnisku vouchery na łącznie 50zł, za tyle jem schabowego, a drugie tyle wydaję na inny, dodatkowy posiłek z własnej kieszeni na FV
15. lipca - reklamacja do Wizz, żądanie 250€ + zwrot za dodatkowe żarcie
09. sierpnia - odpowiedź: "robimy co możemy aby nasze loty odbywały się na czas" ple ple ple "W naszym wspólnym interesie leży aby wylecieć najszybciej jak to możliwe" ple ple "Wizz Air jako operująca linia lotnicza nie będzie zobligowany do wypłacenia rekompensaty jeśli długie opóźnienie lub anulowanie jest spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami" ple ple "pasażerom na wspomnianym locie nie przysługuje prawo do kompensaty na zasadach artykułu 7"
12. sierpnia - skarga do ADR
19. sierpnia - w międzyczasie Wizz kontaktuje się ponownie, bo zapomniałem dosłać rachunków za jedzenie - dosyłam i proszę o ponowne przeanalizowanie kwestii 250€
21. sierpnia - kasa za żarcie na koncie + info, żebym się cmokał w sprawie 250€: "Wizz Air jest gotowy przedstawić swoje stanowisko przed organami prawnymi uprawnionymi do kontrolowania przewoźników lotniczych. Jeśli uważa Pan, że istnieją uzasadnione podstawy do żądania pełnego odszkodowania, proszę zatem przesłać swoje roszczenie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego"
6. września - oferta ugody w systemie ADR: 250€ w kasie lub 300€ na konto Wizz - "Dear ADR, I have carefully investigated this claim, and would like to advise you that our decision is that the compensation in accordance with the EU regulation 261/04 should be provided to the affected passengers of flight W6 1301 WAW-LTN on 08.07.2019. The amount due per passenger is 250 EURO"
Gdybym nie zatwierdził ugody, to ADR by rozstrzygnął sprawę, ale skoro dali, co chciałem, to zaakceptowałem i wpisałem w system numer konta.
11. września - 250€ na koncie

Jak widać Wizz objął strategię "nie wypłacamy", bo pasażerowie nie mają się do kogo pożalić - nawet zachęcają do skarg do ULC, pewnie wiedzą że nic z tego.

Tak więc na lotach z/do UK polecam pomoc ADR. Ja jestem zadowolony.

Po skardze przez 2 dni jest initial assesment, potem dają 28 dni przewoźnikowi na odpowiedź. Jeśli przewoźnik dalej nie daje kasy, to w ciągu 90 dni wydają decyzję wiążąca przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#1605 PostWysłany: 11 Wrz 2019 17:47 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 7
co rozumiesz przez ADR, chodzi o tą internetową platformę rozstrzygania sporów? Złożyłem już skargę na coś takiego (ODR) i po 30 dniach otrzymałem odpowiedź, że zamykają sprawę, bo druga strona nie przystąpiła do sporu (negocjacji).
Góra
 Relacje PM off  
 
#1606 PostWysłany: 11 Wrz 2019 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13039
HON fly4free
ADR (via CAA) - brytyjska wersje ULC może przyjmować skargi dotyczące każdego lotu komercyjnego obsługiwanego przez dowolne linie lotnicze do lub z lotniska w Wielkiej Brytanii.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1607 PostWysłany: 11 Wrz 2019 18:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 581
srebrny
Dokładnie to Aviation ADR (www.aviationadr.org.uk). Wszystko jest ok dopóki WizzAir jest dobrowolnym "członkiem", Ryan po zeszłorocznej fali strajków i mnóstwie zgłoszonych spraw się zwyczajnie wypisał :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1608 PostWysłany: 11 Wrz 2019 18:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Chodzi mu brytyjski organ, wobec którego wizzair zgodził się na podejmowanie mediacji.

gorny77 napisał(a):
ADR (via CAA) - brytyjska wersje ULC może przyjmować skargi dotyczące każdego lotu komercyjnego obsługiwanego przez dowolne linie lotnicze do lub z lotniska w Wielkiej Brytanii.

Nie do końca, w zależności od uprzedniej zgody linii lotniczej na mediację. Wizzair zgodził się na nie właśnie za pośrednictwem Aviation ADR, ale nie wszystkie linie tak postąpiły.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#1609 PostWysłany: 11 Wrz 2019 18:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 810
srebrny
ADR prowadzi mediację na lotach z/do UK i zastępuje CAA, jeśli linie przystąpiły do programu. Plus jest taki, że można skarżyć loty z Polski do UK (w odpowiedniku ULC - CAA - nie można). Drugi plus jest taki, że wydają wiążącą decyzję dla przewoźnika po zbadaniu sprawy (w przeciwieństwie do RPP przy polskim ULC).
Góra
 Relacje PM off
gorny77 lubi ten post.
 
 
#1610 PostWysłany: 11 Wrz 2019 18:30 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 462
niebieski
Ten ADR rozpatruje tylko skargi na bezpośrednie loty do i z UK czy jak była przesiadka w Polsce to też?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1611 PostWysłany: 11 Wrz 2019 19:22 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 477
niebieski
To jest bardzo ciekawa opcja. Przy okazji opisu działania ADR przypomniałem sobie o instytucji MTV. Myślałem, że dotyczy tylko rynku francuskiego, ale chyba każdy może tam uderzyć. Co prawda Wizzair nie jest "uczestnikiem" tej instytucji, ale Ryanair już tam figuruje. Dodatkowo, wszystkie duże OTA.
https://www.mtv.travel/en/subscribers/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1612 PostWysłany: 11 Wrz 2019 19:58 

Rejestracja: 02 Gru 2012
Posty: 22
manyaky napisał(a):
ADR prowadzi mediację na lotach z/do UK i zastępuje CAA, jeśli linie przystąpiły do programu. Plus jest taki, że można skarżyć loty z Polski do UK (w odpowiedniku ULC - CAA - nie można). Drugi plus jest taki, że wydają wiążącą decyzję dla przewoźnika po zbadaniu sprawy (w przeciwieństwie do RPP przy polskim ULC).

Skorzystam z porady i też dam znać jak poszło. Póki co muszę jednak czekać 8 tygodni, bo taki dają okres przewoźnikowi na odpowiedź obecnie :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#1613 PostWysłany: 13 Wrz 2019 10:14 

Rejestracja: 09 Wrz 2019
Posty: 7
Jakich czynności podjąć się w sytuacji gdy od daty wysłania skargi do WizzAir minęło ponad 30 dni? Czy teraz zwracać się do ULC, UOKIK czy może bezpośrednio do WizzAir?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1614 PostWysłany: 13 Wrz 2019 10:53 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 22
@Kamil Oleszek, wszystko masz kilka postów wyżej. Generalnie ULC odpada, bo szkoda na to czasu. Nie widziałem na tym i na innych forach, żeby ktoś uderzał do UOKIK'u.
Fajnie by było gdybyś napisał o jaki lot chodzi, bo tak to trudno cokolwiek Ci doradzić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1615 PostWysłany: 13 Wrz 2019 11:18 

Rejestracja: 09 Wrz 2019
Posty: 7
@pkupcz lot WAW-SPU nr W61555. Opóźniony o ponad 3,5h (2 bilety). Pilot mówił że jest to spowodowane awarią samolotu przez co musieliśmy się przesiąść do drugiego. Tak jak wspomniałem, odpowiedzi na skargę nie otrzymałem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1616 PostWysłany: 13 Wrz 2019 11:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4837
platynowy
No to pozywaj ich.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1617 PostWysłany: 13 Wrz 2019 12:02 

Rejestracja: 16 Sie 2019
Posty: 9
@Kamil Oleszek - o 3,5 godziny opóźniony był start czy lądowanie samolotu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1618 PostWysłany: 13 Wrz 2019 13:44 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 462
niebieski
neverstopexploring napisał(a):
Ten ADR rozpatruje tylko skargi na bezpośrednie loty do i z UK czy jak była przesiadka w Polsce to też?



Podbijam, wie może ktoś?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1619 PostWysłany: 13 Wrz 2019 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13039
HON fly4free
o ile masz to na jednym bilecie ;)

informacja jest precyzyjna :!:
Góra
 Relacje PM off
neverstopexploring lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
 
#1620 PostWysłany: 13 Wrz 2019 16:38 

Rejestracja: 09 Wrz 2019
Posty: 7
O 3,5h lądowanie. Pisać do nich jeszcze coś typu wezwanie do zapłaty czy to bez sensu?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1640 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 78, 79, 80, 81, 82  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group