Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1467 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Następna
Autor Wiadomość
#1381 PostWysłany: 16 Maj 2019 15:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1044
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
looookasz napisał(a):
...]Należy to zatem doliczyć do dochodu i opodatkować. De facto zatem, jeśli ktoś zarabia i przekroczył kwotę wolną, kwota netto jest niższa.


Tak, jest tak jak piszesz, choć trudno spodziewać się by US wychwycił to. Ludzie raczej tego nie zamieszczają w picie, a nie znam przypadku, by jakiś us zwrócił potem uwagę.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1382 PostWysłany: 16 Maj 2019 16:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1221
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Napisz, że zgodzisz się jedynie, gdy przyznają, że to jest odszkodowanie, co wynika z względów podatkowych. Jeśli odmówią to zapłacą karę pieniężną więc i tak się opłaca.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1383 PostWysłany: 23 Maj 2019 20:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 103
Loty: 38
Kilometry: 26 292
@michcioj

250 Euro dostałeś przelewem z Polskiego banku w Euro czy z Węgierskiego w Euro? :?:
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1384 PostWysłany: 23 Maj 2019 23:03 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3570
złoty
przelew dostalem na polskie konto Euro z banku w Uk w Euro

taki byl numer konta

GB 33CI TI18 5008 1326 1557
GB
Góra
 Profil Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
      
#1385 PostWysłany: 23 Maj 2019 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 103
Loty: 38
Kilometry: 26 292
@michcioj

O czyli jednak z UK, dzięki za odpowiedź :-)
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#1386 PostWysłany: 23 Maj 2019 23:48 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3570
złoty
ano tak, bylo jak prosilem, przelew w Euro na konto w Euro :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
      
#1387 PostWysłany: 28 Maj 2019 15:34 

Rejestracja: 12 Lut 2016
Posty: 5
Loty: 24
Kilometry: 40 815
Czy przy takiej sytuacji można żądać podwójnego odszkodowania?

Lot Doncaster/Sheffield - Katowice
1. Lot opóźniony o 5 godzin ( planowo 19:15, wylot 0:30 )
2. Odmowa wejścia na pokład, overbooking. Z tego powodu czekanie przez 5 godzin na samlot, którym sie finalnie nie leci.

O jakie odszkodowanie można wnioskować? Czy zrobić to dwukrotnie z różnyc powodów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1388 PostWysłany: 28 Maj 2019 15:44 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 209
srebrny
tylko za overbooking
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1389 PostWysłany: 30 Maj 2019 13:36 

Rejestracja: 24 Sty 2013
Posty: 33
czesc,
Ja mialem leciec Wizz z Neapolu do Katowic 20 maja ale samolot nie przylecial w ogole z Katowic (najpierw dlugo bylo ze opozniony ale przedluzalo sie to ciagle i w koncu calkiem anulowali). Zalatwili hotel pod Neapolem i przebukowali na lot z Rzymu dwa dni pozniej (zapewniajac transport na lotnisko).
Zlozylem reklamacje o odszkodowanie ale wlasnie dostalem maila od Wizz ze anulacja byla z uwagi na 'nadzwyczajne okolicznosci' w co nie wierze bo wszystko inne latalo nie bylo zadnych zlych warunkow pogodowych ani strajkow.
Dodatkowo ze wroca za drobne wydatki (o ktorych w reklamacji wspomnialem) ale na konto wizz co dla mnie jest nonsensem bo przeciez placilem za nie karta kredytowa a nie kontem wizz.
Co wlasciwie dalej powinienem robic? Isc przez ULC czy jakis wloski ULC (jesli tak to bylbym wdzieczny za link)? Czy tez uzerac sie mailowo z nimi badz do sadu isc?
I jak sprawdzic prawdziwa przyczyne odwolania lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1390 PostWysłany: 30 Maj 2019 14:07 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 9
Jestem z tego samego lotu. Koszta poniesione oddadzą na konto Wizz lub na kartę z której kupiłeś bilety. Tak mi napisali. Nawet je zaakceptowali bez problemu.
Co do odszkodowania to walą w....
Zacząłem ich cisnac o powód odwołania lotu i to dostałem.
Cytuj:
W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że Pana lot został odwołany z przyczyn niezależnych od przewoźnika. W takiej sytuacji niestety nie przysługuje Panu odszkodowanie.

Jednocześnie informuję, że pełną dokumentację dotyczącą opóźnienia lotu jesteśmy gotowi przedstawić jedynie organom upoważnionym do kontroli przewoźników lotniczych.



Co robić w taniej sytuacji? Walić do ULC?
Korzystał ktoś kiedyś z https://www.aviationadr.org.uk/ ? Działa to?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1391 PostWysłany: 30 Maj 2019 16:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1221
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Nie ma już skarg do ULC więc nigdzie nie wal, a Rzecznik dostanie taką samą odpowiedź. Problem jest ciekawy, ponieważ nie został wprost rozstrzygnięty. Otóż to przewoźnik musi dowieść, że odwołanie lotu było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami jeżeli chce zwolnić się z odpowiedzialności.

I OSK 2497/14
Opóźnienie lotu wynikające z opóźnienia się poprzedniego rejsu nie spełnia przesłanek nadzwyczajnych okoliczności określonych w art. 5 ust. 3 oraz motywu 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie nr 295/91. Opóźnienie to nie stanowi bowiem nadzwyczajnej okoliczności wymienionej w motywie 14 i 15 powołanego rozporządzenia, której przewoźnik lotniczy nie mógł uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, skoro nie było ono efektem działania czynników zewnętrznych, na które przewoźnik nie miał jakiegokolwiek wpływu.

Tylko, że to właśnie udowodnienie tych czynników zewnętrznych spoczywa na przewoźniku, co z wielu względów jest utrudnione. Z drugiej strony należy odnieść się do przyczyny bezpośredniej. Obecnie mam jedną sprawę w sądzie. W locie do pasażer zasłabł i było przymusowe lądowanie. Lot doleciał opozniony, ale mniej niż trzy godziny. Z kolei kolejny lot nie mógłby kontynuowany bowiem załodze skończyłby się czas pracy, dlatego samolot wyleciał następnego dnia. Przewoźnik powołuje się na nadzwyczajne okoliczności. Niemniej według mnie w tej sytuacji przyczyną odwołania lotu nie było ladowanie ale organizacja czasu pracy, która nie przewidziała wystąpienia jakichkolwiek nadzwyczajnych okoliczności i kontynuowania lotu po ich ustaniu , przerwa 30 min, a lot w jedną stronę trwał 5 godzin. Orzecznictwo SR jest korzystne jestem ciekawy wyroku. Dla mnie powołanie się na nadzwyczajne okoliczności byłoby możliwe w stosunku do pasażerów lotu, którego ta przyczyną dotknęła, a nie kolejnych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1392 PostWysłany: 30 Maj 2019 17:34 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 9
-- 30 Maj 2019 17:24 --

Ok, tylko sytuacja jest tragikomiczna.
1. Wzywam linie do wypłaty odszkodowania z tytułu odwołanego lotu.
2. W odpowiedzi dostaję informację, że
Cytuj:
"W związku z tym, że lot nie odbył się z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie (art. 14 Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.)."

3. Wzywam linię do podania tych "przyczyn niezależnych"
4. Dostaję odpowiedź:
Cytuj:
"W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że Pana lot został odwołany z przyczyn niezależnych od przewoźnika. W takiej sytuacji niestety nie przysługuje Panu odszkodowanie.

Jednocześnie informuję, że pełną dokumentację dotyczącą opóźnienia lotu jesteśmy gotowi przedstawić jedynie organom upoważnionym do kontroli przewoźników lotniczych."


Czy takie działanie jest w ogóle legalne? Są na to jakieś podstawy prawne? Przecież to czysty absurd. "Nie możemy Panu powiedzieć dlaczego nie dostanie Pan odszkodowania. I co nam Pan zrobisz?". Może doszło do jakiegoś zaniechania i boją się to upublicznić? Tylko takie rozwiązanie przychodzi mi do głowy. Lepiej by było im wypłacić, przecież nie dociekałbym co tam się działo na pokładzie.
Jest jakaś opcja, żeby zmusić ich do udowodnienia, że lot został odwołany z powodu przyczyn zewnętrznych i niezależnych czy od razu iść do airhelp?

-- 30 Maj 2019 17:34 --

Znalazłem. Powołam się na Art4. ust. 3 ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

Cytuj:
3. Obslugujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany
do wyplaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może
dowieść, że odwolanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można bylo uniknąć
pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1393 PostWysłany: 30 Maj 2019 17:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1221
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Przewoźnik musi udowodnić to przed sądem, a niewielu się na to decyduje, więc ryzykuje, zwłaszcza teraz, gdy nie ma skargi i żeby dochodzić swoich praw trzeba iść do sądu. Proponuje złożenie petycji do Sejmu, aby przewoźnik zobowiązany był do wskazania przyczyn odwołania opóźnienia. Myślę, że to art 5 ust. 3 i to nic nie da, bo Co nie da i co mu zrobisz?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1394 PostWysłany: 31 Maj 2019 09:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 2584
srebrny
ansbach1 napisał(a):
Nie ma już skarg do ULC więc nigdzie nie wal, a Rzecznik dostanie taką samą odpowiedź.

Czy to już jest potwierdzona informacja, że Rzecznik Praw Pasażera przy ULC, nie ma żadnej "mocy sprawczej" i będzie zbywany przez przewoźników tak jak zwykły pasażer nawet w kwestii przedstawienia dowdów ? W sumie to nowa zmiana i może wcale nie będzie tak tragicznie. Czy ktoś w ogóle już zakończył sprawę w tym trybie ?
Z tego co patrzyłem na stronie rzecznika, to wzór wniosku jest prawie taki sam jak stary wniosek skargi do ULC, więc wygląda na to, że nie jest to tylko forma zbycia pasażera.
https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/


Ostatnio edytowany przez maczala1, 31 Maj 2019 11:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1395 PostWysłany: 31 Maj 2019 10:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4623
platynowy
Przecież wszystko jest w treści tego linku.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1396 PostWysłany: 31 Maj 2019 11:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 2584
srebrny
maczala1 napisał(a):
Czy ktoś w ogóle już zakończył sprawę w tym trybie ?

Tej informacji akurat nie ma w treści linku. Interesuje mnie jak to wygląda obecnie w praktyce i czy jest jakikolwiek sens w to się bawić, czy faktycznie tylko strata czasu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1397 PostWysłany: 31 Maj 2019 11:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4623
platynowy
Nie ma sensu.
Chyba, żeby przerwać bieg przedawnienia.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1398 PostWysłany: 31 Maj 2019 11:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 2584
srebrny
Ale ktoś to sprawdzał, są jakieś konkretne informacje o zakończonych sprawach, czy tylko przewidywania ?
Jeżeli tak, to utworzenie stanowiska rzecznika dedykowanego do prowadzenia ściśle określonych spraw, któremu przewoźnik będzie mógł bezproblemowo odmówić udzielenia informacji w przedmiocie sprawy, jest totalnie bezsensu. Nawet jak na Polskę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1399 PostWysłany: 31 Maj 2019 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1044
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Wysłać wniosek przez formularz zawsze możesz, nic to nie kosztuje.
Większość przewoźników nawet nie odpowie na zaproszenie do mediacji, niektórzy, jak LOT raz na sto przypadków się zgodzą.
Na razie nie ma żadnych zakończonych spraw, za krótki czas od rozpoczęcia działalności.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
 
      
#1400 PostWysłany: 31 Maj 2019 11:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 2584
srebrny
askel napisał(a):
Co robić w taniej sytuacji? Walić do ULC?
Korzystał ktoś kiedyś z https://www.aviationadr.org.uk/ ? Działa to?

W Twoim przypadku i tak z tego nie skorzystasz, ponieważ:
AviationADR deal with the following Airline members if either the destination or departure is a UK airport.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1467 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group