Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1241 PostWysłany: 05 Sty 2019 19:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@boots @ansbach1 Mam nadzieję,że nikt nie uzna tego za off topic bo wasza polemika dotyczy jednak tematu,na razie trzyma poziom i jest ,na moje oko, ;) pouczająca.Może jakiś kompromis się z tego urodzi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1242 PostWysłany: 05 Sty 2019 20:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2595
Loty: 240
Kilometry: 293 130
boots napisał(a):
W postępowaniu przed ULC nie ma w ogóle przedawnienia. Poczytaj, co należy zrobić z pozytywną decyzją ULC, bo było już o tym wielokrotnie.

Nikt rozsądny nie wybiera drogi postępowania cywilnego, zamiast skargi do ULC - chyba, że wygrana jest absolutnie oczywista.

Wiem że w w postępowaniu przed ULC nie ma przedawnienia. Pisząc o roku przedawnienia miałem na myśli postępowanie cywilne a nie administracyjne. I co należy zrobić z pozytywną decyzją Prezesa ULC w przypadku, gdy Sąd odmówi nadania na nią klauzuli wykonalności? Takie sytuacje wielokrotnie miały miejsce. Z nakazem zapłaty czy wyrokiem tego problemu nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1243 PostWysłany: 05 Sty 2019 20:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
Takie sytuacje wielokrotnie miały miejsce

Ja słyszałem o jednej, i to chyba sprzed 10 lat. Znasz inne odmowy w ostatnich czasach?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1244 PostWysłany: 05 Sty 2019 22:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Drodzy forumowicze!
Jeżeli nie zgadzacie się z decyzją przewoźnika o odmowie wypłaty odszkodowania, ponieważ odmówił z uwagi na zaistnienie nadzwyczajnej okoliczności, chociaż była to w rzeczywistości awaria samolotu macie prawo wnieść pozew do sądu rejonowego: miejsca wylotu, miejsca przylotu, siedziby linii lotniczej. Pozew wnosicie na formularzu w postępowaniu uproszczonym. Opłata od wniesienia pozwu wynosi 30 zł do 2000 zł, powyżej 100 zł. Wskazujecie wps czyli wartość przedmiotu sporu czyli 250 EUR przeliczone na PLN w dacie wniesienia pozwu. Wskazujecie Powoda i Pozwanego czyli przewoźnika. Jeżeli spółka ma w Polsce siedzibę to polski adres PLL LOT S.A. od stycznia Ryanair Sun sp. z o.o. obsługuje polskie bazy, a w przypadku Wizzair Oddział w Polsce. W przypadku przewoźników, którzy nie mają oddziału, ani siedziby w Polsce sprawa może być utrudniona, ponieważ sąd może zażądać kosztów tłumaczenia pozwu. W pozwie wnosicie o zasądzenie kwoty xxx oraz zwrot kosztów sądowych, sąd sam wyda nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Wskazujecie, że żądacie odsetek od dnia wymagalności w tym przypadku należy wezwać linię do zapłaty, dzień następujący po terminie zapłaty to dzień od której należą się odsetki do dnia zapłaty. W uzasadnieniu podajecie opis oraz wskazujecie dowody. Podstawą są boarding passy, potwierdzenia rezerwacji, a także inne dokumenty potwierdzające wasze twierdzenia jak zeznania świadków, choć niekoniecznie. Sąd otrzymuje pozew i gdy formalnie wszystko jest w porządku wydaje nakaz zapłaty czyli nakazuje zapłacić kwotę, której żądacie nie bada przy tym czy odszkodowanie wam się należy po prostu spełnia żądanie. Następnie wysyła nakaz do Pozwanego, który w terminie 14 dni od doręczenia ma prawo wniesienia sprzeciwu z podaniem własnej argumentacji. Jeżeli nic nie zrobi nakaz się uprawomacnia i zapłaci, albo wniosek o klauzulę wykonalności.

Najważniejsze to Pozwany musi udowodnić, że opóźnienie/odwołanie było spowodowane nadzwyczajną okolicznością, a nie wy wbrew zasadzie z art. 6 k.c. udowadnia ten co twierdzi, a nie zaprzecza. Zazwyczaj w imieniu linii sprzeciw od nakazu zapłaty podpisuje profesjonalny pełnomocnik, który wnosi o oddalenie powództwa i zasądzenie kosztów zastępstwa procesowego tj. 270 zł przy 250 EUR, 900 zł przy 400 EUR i 600 EUR. Sprawa toczy się od nowa, a nakaz jest uchylany. Dostajecie sprzeciw i sąd może zobowiązać was do wniesienia repliki, ewentualnie możecie sami wnieść pismo procesowe odnosząc się do treści sprzeciwu załączając nowe dokumenty. Jeśli sąd was do tego nie zobowiąże, a chcecie wnieść pismo musicie złożyć wniosek o dopuszczenie do wniesienia pisma przygotowawczego oraz dopuszczenie i przeprowadzenie dowody z tych dokumentów - dowody muszą zawierać okoliczność na jaką są powoływane. Na tym etapie sąd wyznacza rozprawa to jest kwestia mniej więcej kilku miesięcy 3-6 w Warszawie. Jeżeli nie ma świadków to idziecie lub nie na rozprawę wtedy wskazujecie w innych wnioskach, że wnosicie o przeprowadzenie rozprawy także pod nieobecność powoda i jego pełnomocnika. Rozprawa to formalność, bo sąd ma już przygotowany wyrok. Sąd pyta o stanowisko, wstajecie i mówicie podtrzymuję/jak dotychczas, pozwany: jak dotychczas. O ile się stawi, bo za takie koszty to na rozprawie zobaczycie aplikanta, albo powietrze. Przed zamknięciem rozprawy sąd słucha mowy końcowej powielacie to co pisaliście w pozwie oraz odnosząc się do stanowiska pozwanego lub jak dotychczas. Sąd zamyka rozprawę i po 5 min wydaje wyrok w imieniu RP. Jeśli wygracie macie wyrok wraz z odsetkami i kosztami sądowymi czyli 30 lub 100 zł, bo nakazu już nie ma. W ciągu 7 dni Pozwany może złożyć wniosek o sporządzenie i przesłanie uzasadnienia na piśmie, spraw jest na tyle dużo i są one tak proste, że sędziowie asystenci mają wzorki tylko dane zmieniają. Pozwany otrzymuje uzasadnienie i ma 14 dni na wniesienie apelacji. Jeżeli opóźnienie powstało na skutek uderzenia schodów tak jak w jednym z wyroków TSUE to nie ma szans. Jeśli Pozwany nie składa apelacji to pewnie zadzwoni do was, albo sam przeleje kasę. Jeśli nie, składacie wniosek o nadanie klauzuli wykonalności opłata 6 zł , sąd przesyła wam wyrok z klauzulą. Składacie wniosek egzekucyjny do komornika, komornik ściąga kasę z konta i przesyła wam pieniądze na konto koniec.

Jeżeli przegracie co jest możliwe, gdy nie udowodnicie, że byliście pasażerem tego lotu brak kart pokładowych, potwierdzenia czy ewentualnie była mgła, a wy twierdzicie że nie było to sąd oddala powództwo i zasądza koszty od was. Później składacie wniosek, po trzech miesiącach jak nie zapłacicie kosztów, kancelaria się nie upomni, a wy nie będziecie się interesować możecie mieć zajęcie. Sprawy o odszkodowanie to nie jest szczyt kariery sędziowskiej i prawie wszystko zostało wyjaśnione, rozporządzenie ma 14 lat i orzecznictwo jest bogate, dlatego jeśli nie było jakiejś nadzwyczajnej okoliczności to sąd jest najszybszym miejscem uzyskania odszkodowania + odsetki. Pozew w Polsce można wnieść w ciągu roku od daty lotu. Jeżeli jesteście pewni, a się boicie złożyć to możecie iść do jakiegoś pośrednika, który w łatwym stanie faktycznym zobaczy, że może dostać opłatę+koszty i odsetki interes życia. Odnośnie kosztów jedynie ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o sądownictwie może uważać, że sąd zasądzi wielokrotność kosztów zastępstwa w tak błahej sprawie, dlatego kwestię ta pominę milczeniem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1245 PostWysłany: 05 Sty 2019 23:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przepraszam, ale co się tutaj nie zgadza? Pozew oczywiście dotyczył roszczenia o odszkodowanie, ale jeśli o to chodzi to tylko osoba, której skończyły się argumenty może zwracać na to uwagę. Zwłaszcza, że temat dotyczy odszkodowania.

Sąd Najwyższy w uchwale o sygn. akt III CZP 111/16 stwierdził, że roszczenie przedawnia się w terminie roku od daty przewozu. To co napisałem ma wymiar praktyczny, bo nie będę pisał o przedawnieniu roszczenia i możliwości złożenia pozwu licząc, że linia nie podniesie zarzutu przedawnienia, a wtedy koszty byłyby zasądzone w 100 %. Oczywiście zamiast pozew możesz złożyć w ciągu roku mogłem napisać: Nie składaj pozwu po roku od daty lotu, bo przegrasz i zapłacisz koszty.

Oczekiwałeś, żebym ostrzegał innych to opisałem procedurę, właściwość i koszty. Zrobiłem znacznie więcej dla kogoś kto nie ma zamiaru składać skargi do ULC tylko do sądu.

Jeśli na taki tekst pisany na szybko i będący postem na forum przyczepiasz się do jednego zdania to uznaję to za sukces :D
http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orz ... 111-16.pdf
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1246 PostWysłany: 05 Sty 2019 23:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@ansbach1
Cytuj:
Przepraszam, ale co się tutaj nie zgadza?

Proszę, chętnie Ci pomogę i wyjaśnię - na naukę nigdy nie jest za późno.
To, co napisałeś:

Cytuj:
Pozew w Polsce można wnieść w ciągu roku od daty lotu.

nie jest tożsame z tym, że:
Cytuj:
roszczenie przedawnia się w terminie roku od daty przewozu.

albowiem w łatwy sposób można przerwać bieg przedawnienia. I okaże się, że pozew będzie można wnieść nawet ponad dwa lata od daty lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1247 PostWysłany: 05 Sty 2019 23:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Z pewnością pasażer będzie przerywał bieg przedawnienia, zwlekając z wniesieniem pozwu, aby dostać "groszowe odsetki" bo innego celu w tym nie widzę. Pamiętajmy to on czeka na odszkodowanie.

W 99,99 % przypadków nie zdarzy się taka sytuacja, dlatego pozwu nie należy składać po roku od daty lotu, chyba że bieg przedawnienia został przerwany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1248 PostWysłany: 05 Sty 2019 23:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Pozew należy złożyć przed upływem terminu przedawnienia roszczenia.


Ostatnio edytowany przez Washington, 18 Sty 2019 14:20, edytowano w sumie 1 raz
ciach trolowanie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1249 PostWysłany: 07 Sty 2019 18:29 

Rejestracja: 07 Sty 2019
Posty: 3
Wizzair zmienił limit bagażu na mój lot, i pyta czy się zgadzam czy anuluję umowę, co chyba oznacza możliwość anulowanie mojej rezerwacji.
Chciałbym skorzystać z możliwości anulowania, jednak nie chcę pieniążków na konto wizz, tylko na bankowe.
Wie ktoś jak to zrobić ? telecentrum ?

Załączniki:
wizz3.jpg
wizz3.jpg [ 88.17 KiB | Obejrzany 1492 razy ]
wizz.jpg
wizz.jpg [ 134.13 KiB | Obejrzany 1492 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1250 PostWysłany: 07 Sty 2019 18:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
Przejrzyj maila, którego dostałeś z informacją o zmianie lotu. Kliknij w anulacja i tam powinna być opcja wyboru albo 120% na konto wizz albo zwrot na kartę/konto.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1251 PostWysłany: 07 Sty 2019 19:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@BZG To nie ten przypadek.Tu trzeba wystosować do nich prośbę na formularzu skargi,jako temat można wybrać zmiana polityki bagażowej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1252 PostWysłany: 07 Sty 2019 19:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
A pod więcej informacji co się kryje?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1253 PostWysłany: 07 Sty 2019 19:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1183
niebieski
Pisz tak jak wskazała Miriam, tu masz link https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... chwały/#/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1254 PostWysłany: 08 Sty 2019 04:37 

Rejestracja: 07 Sty 2019
Posty: 3
Dziwne bo już ta informacja znikła o zmianach i możliwości anulowania.
Dzięki za Info.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1255 PostWysłany: 09 Sty 2019 19:22 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Czy ktoś ma pozytywne doświadczenia w komunikacji przez ODR z Wizzair? Poprzednie sprawy co otworzyłem zawsze były zamknięte.

Czy myślicie, że jest sens im coś odpisać na to, jak informują o zamknięciu sprawy? Wcześniej informowali, że okoliczności nadzwyczajne i nie chcieli podać realnego powodu.

According to your request please be informed that we are basing our explanations regarding the reason of delay on reports we are given from airports. Please note that we are not entitled to undermine information provided by these operations reports.

I would like to inform you that Wizz Air has exhausted its internal complaint handling process. If you are dissatisfied with the solution, you can send a complaint to the Online Dispute Resolution (ODR) platform.

Do tej pory podniosłem zarówno argumenty o lataniu innych lotów podając numery odlotów i przylotow oraz jeden z wyroków trybunału odnośnie do tego, że linia powinna się zabezpieczyć na wypadek problemów z poprzednimi lotami.

Dzięki,
Grzegorz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1256 PostWysłany: 09 Sty 2019 19:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
A z jakiego powodu nie chcesz złożyć reklamacji do ULC lub odpowiednika.?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1257 PostWysłany: 09 Sty 2019 20:37 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Zastanawiam się nad innymi możliwościami. Nie mówię, że nie złożę. Niestety to akurat podlega pod ULC a tam czas oczekiwania długi.
Podałem jedna sprawę z nimi do sądu na Słowacji i w zależności od wyniku zobaczę czy chce sąd tu też. Może być szybszym rozwiązaniem sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1258 PostWysłany: 10 Sty 2019 14:48 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
_Grzegorz napisał(a):
Czy ktoś ma pozytywne doświadczenia w komunikacji przez ODR z Wizzair?
Dzięki,
Grzegorz

Moje doswiadczenie z ODR jest takie, że jak Wizz nie chciał odpowiedzieć na reklamację o uszkodzonym bagażu, to po założeniu sprawy w ODR poszło jak po maśle.

Z innej beczki też miałem opóźniony lot po świętach o jedyne 28h35m

Wizz Air napisał(a):
Upon checking your reservation, there is delay for your flight with the number W6 1743 from Gdansk (GDN) to Oslo (TRF), on the 2nd of January 2019. Your flight had a delay of 28 hours and 35 minute at the arrival, caused by extraordinary circumstances that could not be avoided by our company.


W międzyczasie z Gdańska wyleciało kilkanaście samolotów Wizz.
Samolot z MXX, który miał nas zawieźć do TRF przekierowali do WAW. Za 2h wrócił pusty do GDN i zabrał pasażerów na lot do VIE. To się stało na 30min przed jak nam powiedziano, że dziś nie polecimy.
Mam podstawy sądzić, że sprawa jest do wygrania. Tym bardziej, że na check-in dnia następnego chodził koleś z odszkodowań, wręczał wizytówki i mówił, że to ewidentna wina przewoźnika. Mam screenshoty z flightradar jak kolejne samoloty Wizz startowały z GDN, a tylko nasz nie poleciał.

Zastanawiam się co dalej z tym fantem zrobić.
Czy występując do ULC lub ODR tracę prawo do wzięcia agencji odszkodowawczej? Wizz Air za samą cesje praw do odszkodowania kasuje agencje 50EUR za osobę, więc taniej mi tego nie zrobią.
Czy ODR to taki internetowy sąd? Czy jest leszy od ULC?
Jaką taktykę proponujecie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1259 PostWysłany: 10 Sty 2019 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
taka sama jak na każdej stronie tego wątku-czytaj,czytaj i czytaj
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1260 PostWysłany: 10 Sty 2019 15:54 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
Nie wiem czy moja sprawe nalezy skierowac do ODR, ULC, ECK w ramach ECC-Net czy może od razu jako small compensation claim.
Póki co złożyłem zapytanie o dalsze kroki postępowania przez stronę https://europa.eu/youreurope/ W przeglądarce wystarczy wpisać youreurope.eu
Bardzo ładnie prowadzą za rękę krok po kroku.

W tej chwili znalazłem tez coś takiego
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm
Cytuj:
Krok 1: Złóż skargę do linii lotniczych

Wyślij skargę do linii lotniczych, wypełniając unijny formularz skargi dotyczący praw pasażera linii lotniczych[119 KB] .

Krok 2: Złóż skargę do właściwych organów krajowych

Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi od linii lotniczych w ciągu 2 miesięcy lub jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany odpowiedzią i uważasz, że Twoje prawa pasażera linii lotniczych w UE zostały naruszone, możesz złożyć skargę do właściwego organu krajowegopdfen w kraju, w którym miało miejsce zdarzenie, w rozsądnym terminie.

Organ krajowy powinien przedstawić niewiążącą opinię prawną na temat dalszego postępowania w sprawie roszczenia.

Krok 3: Korzystanie z ADR (alternatywnych metod rozwiązywania sporów) /ODR (internetowego rozstrzygania sporów)

Jeśli odpowiedź udzielona przez linię lotniczą nie jest satysfakcjonująca, możesz skierować spór do postępowania pozasądowego lub do podmiotu oferującego alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR). Jeśli kupiłeś bilet przez internet, możesz złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR)en .

ADR i ODR są dostępne tylko dla osób zamieszkujących w UE.

UE oznacza 28 krajów UE, w tym Gwadelupę, Gujanę Francuską, Martynikę, Reunion, Majottę, Saint-Martin (Antyle Francuskie), Azory, Maderę i Wyspy Kanaryjskie oraz Islandięen, Norwegięen i Szwajcarię. Do UE nie należą Wyspy Owcze, Wyspa Man i Wyspy Normandzkie.


Krok 4: Skierowanie sprawy do sądu

W przypadku lotów między państwami UE (obsługiwanych przez jedne linie lotnicze) roszczenie o odszkodowanie możesz wnieść na podstawie przepisów unijnych, korzystając z europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń. Roszczenie można zgłosić w miejscu przylotu lub odlotu. Możesz także wnieść sprawę do sądu w kraju, w którym linie lotnicze są zarejestrowane. Terminy wniesienia sprawy do sądu krajowego przeciwko liniom lotniczym są określone zgodnie z przepisami krajowymi w dziedzinie przedawnienia roszczeń w każdym kraju UE.

Można również skontaktować się z lokalnym Europejskim Centrum Konsumenckimen w celu uzyskania pomocy i porady w odniesieniu do problemów związanych z prawami pasażerów linii lotniczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group