Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1161 PostWysłany: 13 Wrz 2018 22:11 

Rejestracja: 13 Wrz 2018
Posty: 2
@miriam ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#1162 PostWysłany: 14 Wrz 2018 21:26 

Rejestracja: 14 Wrz 2018
Posty: 2
Witam serdecznie,

Wiem, że pierwszy post ale forum już od jakiegoś czasu czytam a ten temat to ostatnie 30 stron też przewertowałem i zdecydowałem się pisać skargę do Wizz'a. A szczegóły takie:

Lecieliśmy 05.08 z Gdańska do Liverpool (lot W6 1611). Lot wystartował z 3 godzinnym opóźnieniem a wylądował z ponad 3 godzinnym, bo dodatkowo nie miał kto podstawić schodów :) Wielkość opóźnienia jest potwierdzona (o tym za chwilę).
Siedząc jeszcze na lotnisku w Gdańsku sprawdziłem wcześniejsze loty (W6 1610 i W6 1609) i one też już miały podobne opóźnienie. Wcześniejszych nie sprawdzałem bo nie myślałem że do czegoś mi się to przyda.
I teraz tak - na pokładzie podali, że niby jakiś wcześniejszy lot miał zderzenie z ptakiem (ale nie jestem już tego w stanie sprawdzić bo ani konta na FR24 ani innych możliwości) i musieli podstawić nowy samolot.

Po powrocie złożyłem reklamację, dziś dostałem odpowiedź:

Cytuj:
W pierwszej kolejności, chciałbym najmocniej przeprosić za niedogodności, które wyniknęły w związku z opóźnieniem naszego lotu W6 1611 na trasie Gdańsk - Liverpool, w dniu 5 sierpnia 2018 r. Lot został opóźniony o 3 godziny 18 minut z przyczyn operacyjnych, których nie mogliśmy wcześniej przewidzieć.

Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.

W związku z powyższym nie przysługuje Panu odszkodowanie.


I teraz wiem, że niby powinienem pisać teraz do ULC ale chciałbym ich jeszcze może przycisnąć bo pisaliście też, że jak zobaczą, że ktoś może coś więcej wie to już nie odrzucają tak łatwo. I teraz tak:
1) czy informacja o tym ptaku jest po pierwsze do sprawdzenia przez kogoś tutaj, żeby wiedzieć czy w ogóle istniała?
2) jeżeli rzeczywiście jakiś gdzieś wcześniejszy lot miał zderzenie to czy może to być powód do odrzucenia reklamacji na ten mój lot?
3) jeżeli by było zderzenie to czy by jednak się na to nie powołali w odpowiedzi?
4) jak można "przyczyny operacyjne" podważyć w odpowiedzi? Bo o tym, że problemy techniczne nie są nadzwyczają okolicznością pisał ktoś we wcześniejszych postach. A przyczyny operacyjne to chyba w ogóle jakieś dziwne ogólne hasło?

Tak więc chciałbym zapytać, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak to ugryźć w odpowiedzi do nich, żeby może obeszło się bez ULC?

Z góry dziękuję :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1163 PostWysłany: 14 Wrz 2018 21:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Pisz skargę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1164 PostWysłany: 14 Wrz 2018 22:10 

Rejestracja: 14 Wrz 2018
Posty: 2
To wiem i pisać pewnie będę ale pytanie czy warto w jakiś sposób ich jeszcze zaczepić.... Tydzień czy dwa mogę poczekać ze skargą do ULC a może obejdzie się bez niej i czekania miesięcy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1165 PostWysłany: 14 Wrz 2018 22:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@Aron48 Jak masz nadzieję,że zmienią zdanie to spróbuj raz jeszcze,tyle,że takie przypadki są wyjątkowe ,reguła i praktyka raczej potwierdza,że bez ULC się nie obędzie i to też nie gwarantuje potwierdzenia twoich racji, ale tylko tak jest jakaś szansa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1166 PostWysłany: 17 Wrz 2018 20:35 

Rejestracja: 17 Gru 2017
Posty: 9
Witam, opisywalam tu swoja sprawe w styczniu - dotyczaca odwolanego lotu z Luton do Warszawy z powodu sniezycy. Po wielu miesiacach otrzymalam werdykt brytyjskiego CAA, ze Wizzair powinien zaplacic wraz z wyszczegolniona kwota. CAA poprosil mnie o numer konta, jednak pieniadze do dzis nie wplynely. Wyslalam werdykt do Wizzaira, jednak ten sam watpliwie mily Pan, ktory korespondowal ze mna od razu po odwolaniu lotu nie odwolal sie do werdyktu, tylko powtorzyl swoje, ze rekompensata sie nie nalezy.
Czy ktos wie, jaki powinien byc nastepny krok lub mial podobny przypadek?
pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#1167 PostWysłany: 18 Wrz 2018 00:04 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
hmm.. no to slabo... pozew w Polsce ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1168 PostWysłany: 19 Wrz 2018 09:28 

Rejestracja: 17 Gru 2017
Posty: 9
Tez mysle, ze pozew. Czy ktos z Was ma takie doswiadczenie z pozwem w sadzie i jak sie ono zakonczylo w przypadku gdy macie w reku decyzje UCL (w moim przypadku brytyjskiego) wraz z kwota, jaka WizzAir powinien zaplacic, a WizzAir odmawia? Mysle, ze jest to juz dosc ‚twardy’ dowod i szansa na wygrana. ale moze sie myle?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1169 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:28 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 12
Ja napisałem drugą skargę do ULCu i zobaczę co to da. Jak tyle czekałem to jeszcze miesiąc poczekam. Potem wyślę "Przedsądowe wezwanie do zapłaty" i zobaczymy jak Wizz do tego podejdzie.
Świństwem jest to, że holenderskiemu ULCowi odpisali, że wypłacą a teraz udają Greka !!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1170 PostWysłany: 20 Wrz 2018 12:17 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
Aleksia432 napisał(a):
Tez mysle, ze pozew. Czy ktos z Was ma takie doswiadczenie z pozwem w sadzie i jak sie ono zakonczylo w przypadku gdy macie w reku decyzje UCL (w moim przypadku brytyjskiego) wraz z kwota, jaka WizzAir powinien zaplacic, a WizzAir odmawia? Mysle, ze jest to juz dosc ‚twardy’ dowod i szansa na wygrana. ale moze sie myle?

no wlasnie, ciekawe czy majac decyzje brytyjskiego ULC mozna pozwac wizzaira w Polsce ?
ktos to przerabial ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1171 PostWysłany: 20 Wrz 2018 12:26 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 197
@Aleksia432 To, że w6 odmawia wypłaty o niczym nie przesądza. Przy korzystym wyroku sądu dostajesz klauzulę wykonalności, idziesz z tym do komornika i ściąga im z konta należną kwotę. Przeszukaj temat, gdzieś ich dane się przewijały z numerem konta z którego można ściągnąć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1172 PostWysłany: 20 Wrz 2018 12:32 

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 8
Siemano,

mam takie male success story.

Otóz lot którym lecialem z Londynu Luton do Wroclawia byl overbooked.
Wizzair mial zwrocic hajs za hotel, rachunki itp..

napisalem skarge na ich stronie I prawe miesiac nic sie nie dzialo, w miedzyczasiie napisalem druga skarge I dalej nic, wiec znalazlem firme ktora miala sciagnac pieniadze....

Ale dzien po tym jak podpisalem umowe z firma która miala wyegzekwowac pieniadze od wizzair'a
sam wizzair raczyl odpisac :)

wiec zerwalem umowe z firma(jest na to 2 tygodnie wedlug prawa, bez koniecznosci podania przyczyny) I dalej kontynuowalem sam.

wyslalem rachunki I po tygodniu od ich wyslania pieniadze sa na koncie :)


Happy days :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1173 PostWysłany: 22 Wrz 2018 16:41 

Rejestracja: 14 Sie 2012
Posty: 95
Loty: 44
Kilometry: 70 350
Cześć, 21.08 Warszawa-Alghero, dystans 1620km, opóźnienie 7h z powodu usterki technicznej samolotu, więc nalezy mi się oraz mojej dziewczynie po 400 euro. Jeden mail do Wizz air po grzeczności- olali i zbyli mailem. Drugi email ostrzejszy i ponownie olali.

ODPOWIEDŹ:
"Informuję, że lot został opóźniony z powodów na które nie mieliśmy wpływu. Na stronie internetowej Komisji Europejskiej została opublikowana lista nadzwyczajnych okoliczności, stworzona wspólnie przez organy wykonawcze Państw Członkowskich odpowiedzialnych za wdrożenie rozporządzenia nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Za nadzwyczajne okoliczności uznaje się m.in. nieprzewidziane zakłócenia wynikające z wojny i niestabilności politycznej, w trakcie których podróż nie jest zalecana, zamknięcie ze względów bezpieczeństwa lotniska odlotu lub lotniska przylotu bez wcześniejszego powiadomienia, porwanie statku powietrznego oraz zamknięcie zarówno lotniska odlotów, jak i lotniska przylotów z powodu warunków meteorologicznych. Ponadto lista zawiera dość obszerny katalog usterek technicznych samolotów, które można zakwalifikować jako nadzwyczajną okoliczność oraz katalog zdarzeń, których jako taką okoliczność uznać nie można.

Ponadto, w myśl art.15 preambuły Regulaminu 261/04, za nadzwyczajne okoliczności powinno się uważać sytuację, gdy decyzja kierownictwa lotów w stosunku do danego samolotu spowodowała danego dnia powstanie dużego opóźnienia, pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków przez zainteresowanego przewoźnika, by uniknąć tych opóźnień lub odwołań lotów...

W związku z powyższym podtrzymuję swoje stanowisko i nie akceptuję wypłaty odszkodowania.
Pragnę poinformować, iż moja decyzja oparta jest na oficjalnych raportach otrzymanych od lotniska, które nie mogą być ujawniane do użytku publicznego."

Co ta kobieta pie*doli za przeproszeniem? :) Ktoś się spotkał z taką odpowiedzią wizz air? Usterka techniczna to sytuacja nadwyczajna nie z winy przewoznika? takie sprawy się sprawdza na kilka dni przed wylotem, a nie w dniu wylotu. Tam byly straszne jaja, ze zamiast 209 pasazerow to polecialo 180osob, bo tamta maszyna nie byla mozliwa do wylotu i podstawili mniejszą :)) A teraz piszą, że to nie ich wina, a przy bramce wprost mówili, ze to usterka techniczna. Czy może ktoś powiedzieć co robić dalej DOKŁADNIEJ? To, że sprawa do ULC to wiem, ale jest jakaś strona? czy trzeba pisać bezpośrednio listem? Czy wystarczy opisac sytuację prostym językiem, czy trzeba poszukac bardziej prawniczego? Mialem kiedys taką sytuację z ryanair, ale tamcie bez problemu wypłacili odszkodowanie i pisalem tylko przez formularz na stronie. dzięki z góry
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1174 PostWysłany: 22 Wrz 2018 17:19 

A już dzieliłes skórę na niedźwiedziu, miało być łatwe 400 euro/osoba i zwrot tryliona innych kosztów
Pisząc dosadnie w twoim stylu: nie zawracaj tu pupy, tylko po odpowiedziach od Wizzair wysyłających Cię jak określiłeś na drzewo składasz w imieniu wszystkich osób na rezerwacji pisemną skargę do ULC
Poczytaj wiki, dowiesz się jak to zrobić
Góra
 PM off
luftairways lubi ten post.
 
      
#1175 PostWysłany: 24 Wrz 2018 13:59 

Rejestracja: 14 Sie 2012
Posty: 95
Loty: 44
Kilometry: 70 350
Dziękuję za konstruktywną i pomocną odpowiedź. Pozdrawiam!


Ostatnio edytowany przez Zeus, 24 Wrz 2018 17:41, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#1176 PostWysłany: 24 Wrz 2018 14:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
masz tu 59stron konstruktywnych odpowiedzi ale tobie mało
a i tak wystarcza strona pierwsza
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#1177 PostWysłany: 24 Wrz 2018 16:33 

Rejestracja: 14 Sie 2012
Posty: 95
Loty: 44
Kilometry: 70 350
Raczej uważam, że przejrzenie 1176 postów, a napisanie jednego treściwego komentarza jest stratą czasu i to nie wynika z mojego lenistwa :)


Ostatnio edytowany przez Zeus, 24 Wrz 2018 17:40, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1178 PostWysłany: 24 Wrz 2018 16:38 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22333
A dziwisz się? Co 5 post, jest taki sam, co robić.

W ramach dobroci. Możesz napisać po Polsku do polskiego ULC i oni przekażą do włoskiego ULC.
Możesz to samo napisać po Angielsku lub Włosku, i przesłać do włoskiego ULC, oczywiście z listem z potwierdzeniem odbioru
A jak nie, zostają biura, które przyjmują haracz, i zrobią to dla ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1179 PostWysłany: 24 Wrz 2018 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
vince89 napisał(a):

Raczej uważam, że przejrzenie 1176 postów, a napisanie jednego treściwego komentarza jest stratą czasu i to nie wynika z mojego lenistwa :)

streszczę ci te 59 stron
-możesz napisać reklamacje
-możesz napisać do ULC
-możesz oddać sprawę do sadu

jeśli nie rozumiesz znaczenia wyrazów, prosze'
https://sjp.pwn.pl/
http://www.edupedia.pl/map/dictionary/i ... bcych.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1180 PostWysłany: 26 Wrz 2018 15:51 

Rejestracja: 06 Lip 2017
Posty: 4
Cześć! Leciałam wczoraj z Wizzairem na trasie Bari-Warszawa. Opóźnienie 3h25m. Powodem opóźnienia była "nagła sytuacja medyczna" na trasie Birmingham-Warszawa, a następnie taka sama na trasie Warszawa-Bari. Pytanie - czy opóźnienia na trasach wcześniejszych danego dnia mogą być uznane za nieprzewidzianą okoliczność opóźnienia mojego rejsu? Niestety spisu tych okoliczności wydanego przez UE nie mogę znaleźć, link na stronie ULC nie działa. Czy ktoś ma pogląd, czy w takiej sytuacji warto starać się o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group