Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#1041 PostWysłany: 29 Cze 2018 19:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czuję, że to będzie wyglądało mniej więcej tak.

https://www.facebook.com/demotywatory/v ... 721606931/

A flightradar24 nie wystarczy?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
zulu lubi ten post.
 
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#1042 PostWysłany: 29 Cze 2018 21:03 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
baja napisał(a):
Anonymous napisał(a):
TAK! podana jest przyczyna: nocą zamykane dla lotów jest lotnisko w POZNANIU!

Ty naprawdę idź się przejść lub poproś o odpoczynek od forum, jest taka możliwość


O! Czyli prawdopodobnie mój przewoźnik nie wyrobił się z planowanym odlotem i nie zdążyłby zameldować się w Poznaniu przed zamknięciem lotniska. Czy zatem jest to podstawa do wypłaty odszkodowania? Pytam z ciekawości bo przyczyny skasowania lotu nam nie ujawniono, a reklamację i tak złożę.

lotnisko to nie sklep...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1043 PostWysłany: 30 Cze 2018 13:11 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
imdbmi napisał(a):
lotnisko to nie sklep...

ruch powietrzny musi uwzględnić regulacje panujące na wskazanym lotnisku.
z tego co kojarzę, władze wielu lotnisk ograniczają nocne loty choćby z uwagi na hałas.
zgaduję, że zanim wystartujesz zgłaszasz rejs w lotnisku docelowym i jest jakaś procedura z potwierdzeniem zgody na lądowanie.
jeśli zgłaszasz opóźnienie to zapewne procedura się powtarza i możliwe, że nie otrzymasz kolejnej zgody z uwagi na wspomniane regulacje.
to oczywiście tylko moje domysły ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1044 PostWysłany: 05 Lip 2018 15:05 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
Formularz na stronie https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... chwały/#/ ma ograniczenie do 2000 znaków i brak możliwości załączania zdjęć i skanów.
Jeśli chcę złożyć obszerniejszą skargę to na jaki adres?

Druga sprawa - formularz ma listboxa do wyboru z opcjami:
- Odwołanie lotu z powodu złej pogody lub problemów technicznych
- Odwołanie lotu/zmiana rozkładu z przyczyn komercyjnych

Nam generalnie nie podano żadnej przyczyny i też nie chciałbym jej w taki sposób deklarować.
Jak postępować w takiej sytuacji?

Czy skargę można wnieść pisemnie tzn. listem poleconym? Na jaki adres?

Z góry dzięki ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1045 PostWysłany: 05 Lip 2018 15:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
brak możliwości załączania zdjęć i skanów.

I słusznie, bo po co?
Cytuj:
Jeśli chcę złożyć obszerniejszą skargę

Po co?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1046 PostWysłany: 05 Lip 2018 15:55 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
Bo np. mam dodatkowe rachunki? Poza tym w formularzu nie ma zakładki gdzie mogę dodać drugiego pasażera (o której ktoś stronę wcześniej pisał, że ZAWSZE jest, tak samo jak możliwość załączania skanów) :|
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1047 PostWysłany: 05 Lip 2018 15:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Poinformuj o roszczeniach. Jeśli będą chcieli obejrzeć rachunki, to wtedy je przedstawisz - ale za bardzo na to nie licz.
Góra
 Profil Relacje PM off
baja lubi ten post.
 
      
#1048 PostWysłany: 14 Lip 2018 11:25 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 65
Witam. Mam pytanie odnośnie zmiany lotniska. Zaplanowałem sobie wakacje i kupiłem bilety na samolot jakieś 3 miesiące temu. Wylot mam za miesiąc, opłacone już mam hotele. Teraz dostaje informację że lot powrotny się zmienił i oferują mi lot z lotniska oddalonego o ponad 500 km od tego z rezerwacji. Czy mogę coś w tej kwestii zdziałać u przewoźnika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1049 PostWysłany: 14 Lip 2018 12:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
W temacie odwołanych lotów wizzaira tutaj na forum jest napisane co robić i na co liczyć od tego przewoznika.Przed napisaniem pytania warto czytać!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1050 PostWysłany: 17 Lip 2018 17:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2012
Posty: 369
Loty: 59
Kilometry: 74 028
niebieski
Wizzair odpowiedział na moją reklamację gotowcem.

"Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Do takich okoliczności należą niespodziewane usterki samolotu zagrażające bezpieczeństwu.

W związku z powyższym nie przysługuje Panu odszkodowanie."

Czy w tej sytuacji odpisać im powołując się na wyroki sądowe w EU (było kilka, wszystkie korzystne dla pasażerów), czy nie warto i uderzać do ULC?

Jak wygląda składanie skargi do ULC?
_________________
Image

Wish to be on the road again ... next step is ...
don't know yet :)
________________________________________________________

Wybierasz się do Warszawy i potrzebujesz pomocy? Wal śmiało :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1051 PostWysłany: 17 Lip 2018 23:34 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 1
Czesc, mam pytanie. zostala mi zmieniona godzina wylotu (wizzair) i w zwiazku z tym pojawila sie opcja zmiany rezerwacji na koncie. Problem polega na tym, ze powrot kilka dni pozniej jest elegancko dostepny, ale wylot do chcialbym zostawic jak byl, jednak w formularzu pokazuje ze bilety na niego sa wysprzedane (ale to ten lot, ktorym bym obecnie lecial bez zmian w rezerwacji!). czy jest jakis sposob aby tylko przesunac powrot? formularz automatycznie wypluwa "wybierz lot docelowy". Dzieki za wszelkie informacje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1052 PostWysłany: 18 Lip 2018 00:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@rafczok Jeśli masz problem z samodzielną zmianą ,zadzwoń pod warszawski nr wizzair 22 128 49 05, tam powinni pomóc dokonać zmiany lub wyjaśnią co jest powodem problemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1053 PostWysłany: 18 Lip 2018 21:39 

Rejestracja: 18 Lip 2018
Posty: 1
Pytanie:
lot Wrocław - Palma de Mallorca opóźniony 4h z powodu strajku francuskich kontrolerów.
Czy należy mi się odszkodowanie?
Czy linia dołożyła wszelkich starań, bo przecież mógł samolot przelecieć częściowo inną trasą omijając francuską przestrzeń?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1054 PostWysłany: 18 Lip 2018 21:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Jeśli masz tego typu rozterki piszesz o odszkodowanie i po ew.odmowie kierujesz do rozpatrzenia przez ULC.Nie nam rozstrzygać czy samolot mógł lecieć inną trasą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1055 PostWysłany: 18 Lip 2018 21:54 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6235
HON fly4free
witcher_is_my_name napisał(a):
Pytanie:
lot Wrocław - Palma de Mallorca opóźniony 4h z powodu strajku francuskich kontrolerów.
Czy należy mi się odszkodowanie?
strajki kontrolerów generalnie nie są podstawą do otrzymania odszkodowania, jako czynnik, na który linia nie ma wpływu, co wielokrotnie na forum było już wzmiankowane
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1056 PostWysłany: 18 Lip 2018 21:56 

Wizzair i Palma de Mallorca....ciekawe, bo latają tylko na Węgry i do Rumunii
Góra
 PM off  
      
#1057 PostWysłany: 22 Lip 2018 19:54 

Rejestracja: 22 Lip 2018
Posty: 1
Witam wszystkich,

Mam pytanko co do tego czy da się wycisnąć więcej od wizza otóż:

Już mi napisali maila, że oferują 250euro

Lot był na trasie Luton - Warszawa no i tu pytanie, czy jest to trasa do 1500km? Bo odległość bezpośrednia po linii prostej to jakieś 1460-1470 ale czy samolot nie robi więcej niż 1500km co by uprawniało mnie w pełni do roszczeń o 400euro?

Oraz w ogóle czy po takim czasie ( jakieś 2 lata od lotu ) te odległości w walce o odszkodowanie dalej mnie obowiązują? Czy kwota jest to teraz sprawa indywidualna skoro odrzucili pierwszą reklamację?


Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1058 PostWysłany: 22 Lip 2018 21:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Ty się ciesz,że po takim czasie zaoferowali ci {zgodne z długością trasy}odszkodowanie i nie morduj dalej tego Wizza ;) Bierz i nie marudź, nawet nie zaszkodzi jak im dziękuję dopiszesz :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1059 PostWysłany: 22 Lip 2018 23:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 22 Lip 2018 23:18 --

Rozporządzenie jak i orzecznictwo TS wskazuje wprost, że trasę liczy się po ortodromie tj. trasa najkrótsza pomiędzy dwoma punktami na powierzchni kuli ziemskiej. Nie liczy się zatem realnie pokonana trasa nawet przy locie przesiadkowym liczymy najkrótszą trasę z pominięciem portu przesiadkowego.

-- 22 Lip 2018 23:23 --

cieplix napisał(a):
Wizzair odpowiedział na moją reklamację gotowcem.

"Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Do takich okoliczności należą niespodziewane usterki samolotu zagrażające bezpieczeństwu.

W związku z powyższym nie przysługuje Panu odszkodowanie."

Czy w tej sytuacji odpisać im powołując się na wyroki sądowe w EU (było kilka, wszystkie korzystne dla pasażerów), czy nie warto i uderzać do ULC?

Jak wygląda składanie skargi do ULC?


Wypełniasz skargę i wysyłasz, a później czekasz, albo idziesz do sądu gdzie dostaniesz jeszcze odsetki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1060 PostWysłany: 26 Lip 2018 18:29 

Rejestracja: 03 Lis 2017
Posty: 47
Mam do Was pytanie, szukałem w temacie ale nie było jednoznacznej odpowiedzi.

Złożyłem skargę do WizzAir, odpowiedzieli standardowo, potem do ULC i dziś otrzymałem emaila z ugodą:

Według warunków przewozu Wizz Air, zaakceptowanych przez Pana podczas dokonywania rezerwacji, oraz mającym do nich stosunek nadrzędny regulaminem UE nr 261/04 preambuła 14 podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.

Ponadto, zgodnie z katalogiem nadzwyczajnych okoliczności będących wynikiem pracy Krajowych Organów Wykonawczych nad rozporządzeniem (WE) nr 261/2004, okoliczności związane z opóźnieniem Pana lotu zostały zakwalifikowane jako „siła wyższa” – zdarzenie, którego nie dało się przewidzieć, ani któremu nie dało się zapobiec. Pragniemy również poinformować, iż w trosce o bezpieczeństwo i komfort pasażerów przewoźnik oraz jego przedstawiciele starali rozwiązać zaistniałe problemy na bieżąco, tak aby były jak najmniej odczuwalne dla uczestników opóźnionego rejsu.

Mając na uwadze fakt, iż opóźnienie lotu spowodowane zostało nadzwyczajnymi okolicznościami przewoźnik nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty.

Niemniej jednak w trosce o utrzymanie dobrych relacji z pasażerem, przewoźnik Wizz Air Hungary Ltd. podjął decyzję o przyznaniu kwoty 250 EUR (łącznie dla 1 osoby) jako gest handlowy bez przyznawania odpowiedzialności. Płatność zostanie dokonana po otrzymaniu podpisanego i wypełnionego druku).
Zwracamy się z prośbą o odesłanie podpisanego druku mailem na adres: officialcases3@wizzair.com . Po otrzymaniu wypełnionego druku przewoźnik Wizz Air Hungary Ltd. wypłaci przyznaną kwotę.

Podpisanie wypełnionego druku oznacza, że zgadzają się Pan na wypłatę kwoty 250 EUR, oraz iż wyczerpuje ona wszelkie Pana roszczenia w związku z opóźnieniem lotu.

i tutaj ma dwa pytania.

Czy ktoś próbował negocjować z nimi warunki ugody?Jeśli tak, to jak się to skończyło?

Czy u kogoś była podobna sytuacja, jak u mnie że początkowo złożyłem wniosek jako jedna rezerwacja dla dwóch osób, ale podpisałem się sam i ULC poprosiło o złożenie dla drugiej osoby kolejnego formularza, no i jak wiadomo rozpocznie się drugie postępowanie lub zostanie uzupełnione obecne.

Ale zapewne Wizzair nawiązuje do tego samego pisma, które ja dostałem, czyli skarga ze strony jednej osoby.

I czy informować o tym fakcie i prosić o ugodę dla całej rezerwacji, czy będę musiał czekać aż otrzymamy pismo z ULC odnośnie drugiej osoby?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Proximic [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group