Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:21 

Rejestracja: 29 Sty 2017
Posty: 17
Loty: 17
Kilometry: 20 859
Proszę o pomoc w sytuacji,która wczoraj spotkała moją rodzinę. Przy odprawie przed wejściem do samolotu (Gdansk-Billund)okazało się,że partnerowi skończył się termin ważności dowodu osobistego i przez to celniczka nie pozwolila jemu wejść na poklad, skontaktowała sie z kierowniczka która też się nie zgodziła. Partner nie miał paszportu,ale inne dokumenty potwierdzające tożsamość ze zdjęciem i numerem Pesel,mimo tego nie zgodzili się. Wyczytałam w warunkach przewozu Wizzera w pkt.9 ze pasazer jest zobowiązany udowodnić swoją tożsamość, ale nigdzie nie jest napisane że musi to być dowód osobisty lub paszport,a tak się tylko przyjęło umownie te dokumenty. Jak spytałam kierowniczki czy gdyby zgubil dowód osobisty lub paszport to czy też by nie zostal wpuszczony na podstawie zaswiadczenia z Policji to potwierdziła ze by też nie wszedł na poklad. Napisalam odrazu skarge na to,ze nie pozwolono nam udowodnic w inny sposob tozsamosci jak te 2 dokumenty,a takze dlatego,ze celniczka nierowno potraktowala pasazerow,ponieważ nie zastosowala sie do przepisow linii dotyczacych wymiaru bagazu u pasazerki odprawianej przed nami,której kazala umiescic bagaz do zmierzenia i doskonale widziala ze bagaz znaczaco nie spelnia wymiarow,zastanawiała sie chwile ale w koncu przepuscila tą osobę bez dodatkowych opłat. Jak widac wiele kwestii pozostaje rozwiazanych według uznania pracownika a nie wedle ustalonych przepisow. Nie mogłam polecieć sama z dzieckiem,ponieważ nie czułam się na siłach pierwszy raz w obcym kraju o godz. 21/22 szukać hosWtelu i pilnować dziecka. Doskonale zdajemy sobie sprawę z naszego błędu przy niedopilnowaniu terminu ważności dowodu osobistego, ale proszę Was o zdanie czy mam jakiekolwiek szanse w odzyskaniu poniesionych kosztów,czy jestem w błędzie powołując się na art.9 Stracilismy 1100zl łącznie z opłatami za nocleg co jest dla nas bardzo dużą kwotą biorac pod uwagę zarobki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
#2 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 2336
Loty: 26
Kilometry: 45 127
platynowy
Kod:
Artykuł 9. ODPRAWA ORAZ WEJŚCIE NA POKŁAD
Rozporządzenie 9.§ i 10.§

9.3. Przy odprawie pasażer musi udowodnić swoją tożsamość, przedstawić kod rezerwacji oraz
dokumenty podróżne zgodnie z wymaganiami Artykuł 11.

Artykuł 11. DOKUMENTY PODRÓŻNE
Rozporządzenie 10.§
11.1. Pasażer zobowiązany jest posiadać niezbędne dokumenty wjazdowe, wyjazdowe, medyczne oraz
inne dokumenty wymagane przez kraje przewozu oraz przestrzegać odpowiednich przepisów
obowiązujących w krajach przewozu. Dokument podróżny używany podczas kontroli granicznej
i wejścia na pokład musi być tym samym dokumentem, który został użyty podczas odprawy.
Wizz Air nie odpowiada za istnienie, poprawność i ważność dokumentów podróżnych pasażera.
W przypadku, gdy pasażer nie spełnia tych wymogów lub gdy dokumenty podróżne pasażera są
niewłaściwe lub niekompletne, Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody
z tego tytułu

Artykuł 12. ODMOWA PRZEWOZU
Rozporządzenie 25.§
12.1. Oprócz przypadków określonych w innych artykułach niniejszych ogólnych warunków przewozu,
Wizz Air zastrzega sobie prawo odmowy przewozu pasażera lub bagażu pasażera, jeżeli:

m. pasażer nie posiada ważnej karty pokładowej lub ważnych dokumentów podróży (co
obejmuje zniszczenie takich dokumentów w trakcie przewozu) lub nie jest w stanie okazać
podczas wsiadania na pokład samolotu dokumentów podróży użytych w trakcie odprawy
przez Internet lub nie jest obywatelem UE/EOG a dokonał odprawy przez Internet i nie okaże
karty pokładowej podstemplowanej w punkcie odprawy;


Reasumując - nie macie żadnych szans. Wizzair zachował się w Waszym przypadku prawidłowo.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1512
Loty: 610
Kilometry: 971 478
srebrny
A mnie wyjątkowo nie podoba się argumentacja: bo przepuścili przede mną babę z za dużym bagażem. Ohyda. Nie życzę sukcesów w awanturze z Wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off
16 ludzi lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 2336
Loty: 26
Kilometry: 45 127
platynowy
Tutaj nie ma się o co awanturować, to jest czysta sytuacja, NIC nie ugrają.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:45 

"Celniczka" (???) postąpiła w prawidłowy sposób. Należy się posługiwać WAŻNYM dowodem tożsamości. W Polsce jako dowód tożsamości traktuje się dowód osobisty lub paszport. W jakimś celu wymyślono przy dokumentach pozycję zwaną "Termin ważności" - nieważny dokument tożsamości nie jest dokumentem tożsamości (podobnie jak np. termin ważności karty kredytowej - gdy upłynie jej termin ważności, nie można się nią posługiwać).

Twój partner niech się cieszy, że trafił na taką osobę w Polsce. Gdyby trafił na taką kontrolę w Billund, to ze względu na brak ważnego dokumentu tożsamości, Twój partner mógłby zostać deportowany do kraju.

Szczerze, nie za bardzo widzę powodu dlaczego Wam by przysługiwał zwrot kosztów:

1) Twój partner nie został wpuszczony na pokład samolotu ze względu na jego błąd;
2) Ty z dzieckiem nie poleciałaś, gdyż Ty podjęłaś taką a nie inną decyzję.

Linia lotnicza w niczym tutaj nie zawiniła. Jedynie co możecie zrobić, to po Waszej stronie należy wyciągnąć z tego wnioski i pilnować terminów ważności dokumentów.

Co do bagażów, to są wewnętrzne przepisy linii lotniczych - jeśli chcą przepuścić zbyt duży bagaż, nie naruszają przepisów prawa (to jest ich święte prawo). Sprawę dokumentów tożsamości nie regulują wewnętrzne przepisy linii lotniczych, tylko krajowe i/lub unijne prawo - linie lotnicze oraz inni muszą się temu podporządkować.


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 14 Kwi 2017 10:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
zamiast pisać skargi i żałosne pamflety proponuje najpierw się zapoznać z przepisami
a później przeprosić


i proszę, pokornie proszę nie mieszajcie do tego celniczek, tym bardziej ze już ich nie ma
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez becek, 14 Kwi 2017 10:47, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3699
srebrny
O matko jaki chaos. Jaka celniczka?
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1193
niebieski
Błędy się zdarzają, każdy je popełnia szczególnie na początku swojej przygody z lataniem. Są święta, nie ma co się przejmować a tym bardziej zrażać do latania. Trzeba potraktować to raczej jako dobrą nauczkę na przyszłość.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kolagdy lubi ten post.
Kolagdy uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:48 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22328
Nie celniczka, tylko pracownik agenta handlingowego.
Celniczka nie ma nic do tego...

Dzięki @‌scomin‌ ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:50 

Kolagdy napisał(a):
celniczka nierowno potraktowala pasazerow,ponieważ nie zastosowala sie do przepisow linii dotyczacych wymiaru bagazu u pasazerki odprawianej przed nami,której kazala umiescic bagaz do zmierzenia i doskonale widziala ze bagaz znaczaco nie spelnia wymiarow,zastanawiała sie chwile ale w koncu przepuscila tą osobę bez dodatkowych opłat.


Może ja się nie znam, ale od kiedy celniczka zajmuje się wymiarami bagażu od pasażerów? Mylenie pojęć też nie wystawia Tobie zbyt dobrego świadectwa.

Przyznaję, żal o to, że ktoś komuś nie "wlepił' kary za zbyt duży bagaż jest po prostu żałosne i nie jest w ogóle mi Ciebie żal, że spotkała Was taka a nie inna sytuacja. Sorry za szczerość - "Nie życz drugiemu co Tobie niemiłe".
Góra
 PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 527
Loty: 235
Kilometry: 267 982
niebieski
14 grudnia 2016 r. lot do Rzymu z Okęcia. Tuż przede mną mała grupka "wesołych", przy gacie "okazuje się", że jeden z Gości (PL) nie ma ani dow. osob. ani paszportu. "Wzburzony" macha prawo jazdy i kartami płatniczymi ze zdjęciem. Pierwsza reakcja obsługi - nie ma wejścia do samolotu. Po pół godzinie okazało się, że cała grupa jest z nami w samolocie...
Gdańsk to nie Warszawa, grudzień 2016 to nie kwiecień 2017...
_________________
I have a dream: Poland free people's country!
Andora*Austria*Białoruś*Bułgaria*Chorwacja*Czechy*Dania*Estonia*Francja*Irlandia*Niemcy*Grecja*Gruzja*Hiszpania*Holandia*Mołdawia*Norwegia*Litwa*Łotwa*Portugalia*Rosja*Rumunia*Słowacja*Szwajcaria*Szwecja*Ukraina*Węgry*Wielka Brytania*Włochy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Zeus napisał(a):
Nie celniczka, tylko pracownik lotniska.
Celniczka nie ma nic do tego...
Nie pracownik lotniska, a pracownik agenta handlingowego ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#13 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1512
Loty: 610
Kilometry: 971 478
srebrny
macq91 napisał(a):
Błędy się zdarzają, każdy je popełnia szczególnie na początku swojej przygody z lataniem. Są święta, nie ma co się przejmować a tym bardziej zrażać do latania. Trzeba potraktować to raczej jako dobrą nauczkę na przyszłość.

Błędy się zdarzają, a tutaj źle adresowane pretensje. Proponuję kosztami obciążyć partnera...


Ostatnio edytowany przez sko1czek, 14 Kwi 2017 11:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 14 Kwi 2017 10:59 

Maktravel napisał(a):
14 grudnia 2016 r. lot do Rzymu z Okęcia. Tuż przede mną mała grupka "wesołych", przy gacie "okazuje się", że jeden z Gości (PL) nie ma ani dow. osob. ani paszportu. "Wzburzony" macha prawo jazdy i kartami płatniczymi ze zdjęciem. Pierwsza reakcja obsługi - nie ma wejścia do samolotu. Po pół godzinie okazało się, że cała grupa jest z nami w samolocie...
Gdańsk to nie Warszawa, grudzień 2016 to nie kwiecień 2017...


Może jednak znalazł w ostatniej chwili dokument tożsamości, czego Ty mogłeś nie zauważyć (np. kumpel mu zrobił żart i nagle oddał mu dowód osobisty)?

A może NIE znalazł, ale potrafił grzecznie porozmawiać z kim trzeba i udało mu się coś załatwić? Czasem zwykła uprzejmość wystarczy, aby nad daną osobą się "zlitowano" (oczywiście takiego obchodzenia prawa nie popieram). W przypadku problemu opisanego przez użytkownika @‌Kolagdy‌ wygląda na to, że reakcja była dość "opryskliwa" (a być może wystarczyło być miłym i przekonywującym do samego końca, a problem być może jakoś by się udało rozwiązać).
Góra
 PM off
Maktravel lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 14 Kwi 2017 11:01 

Rejestracja: 29 Sty 2017
Posty: 17
Loty: 17
Kilometry: 20 859
sko1czek nie mam zamiaru usprawiedliwiać się pasazerka przed nami,ale ukazać ze pracownicy nie równi traktują pasażerów. Sama mam znajoma która z powodu przysłowiowego centymetra musiała dopłacić a wczorajsza pasażerka nie musiała mimo znaczącej różnicy w wymiarach bagazu. Życzę Tobie więcej życzliwosci do ludzi i nie życzę sobie pomowien o wyłudzenia,zważaj na slowa. Wszystkim pozostałym dziękuję za konstruktywne odpowiedzi a wnioski juz zostały wyciągnięte dosłownie i w przenosni :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 14 Kwi 2017 11:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1193
niebieski
Co ma wielkość bagażu podręcznego wspólnego z odmową wejścia na pokład z powodu ważnego dokumentu? Twoja linia obrony jest bezzasadna a wręcz głupia stąd ten cały hejt.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.


Ostatnio edytowany przez michzak, 14 Kwi 2017 11:21, edytowano w sumie 1 raz
dubel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 14 Kwi 2017 11:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3980
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
Prawdopodobnie nie była to celniczka tylko pracownik lotniska pracujący dla linii lotniczej.
Ma ona jasne wytyczne jakie dokumenty są wymagane.
Jak ich nie masz to nie mogą postąpić inaczej bo popełniliby wykroczenie.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 14 Kwi 2017 11:09 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Kolagdy napisał(a):
Życzę Tobie więcej życzliwosci do ludzi

i powiedziała to osoba, która nie może przeboleć tego, że ktoś inny nie zapłacił kary?
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 14 Kwi 2017 11:11 

Kolagdy napisał(a):
Sama mam znajoma która z powodu przysłowiowego centymetra musiała dopłacić a wczorajsza pasażerka nie musiała mimo znaczącej różnicy w wymiarach bagazu.


Co Ty się uczepiłaś tego, że komuś linia lotnicza "podarowała" to, że bagaż nie był wymiarowy? Nie należy nikomu źle życzyć. To zdarzenie w ogóle nie ma nic wspólnego z tym co spotkało Twojego partnera na lotnisku. Zachowujesz się tak, jakbyś chciała na innych wyładować frustrację. To jest droga do nikąd, a jedynie się ośmieszasz.
Góra
 PM off  
      
#20 PostWysłany: 14 Kwi 2017 11:11 

macq91 napisał(a):

Co ma wielkość bagażu podręcznego wspólnego z odmową wejścia na pokład z powodu ważnego dokumentu?


Oczywiście MA, nie opłacisz stosownej opłaty na nadwymiarowy bagaż i też na pokład nie zostaniesz wpuszczony czyli ODMOWA wejścia na pokład, prosta zależność

Myślę, że wystarczy tego znęcania się nad forumowiczką, karę poniosła i zapewne pierwsze co teraz będzie sprawdzać to daty w dokumentach podróży (lub zacznie latać bez męża pierdoły :) )
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group