Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 111 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 20 Sty 2014 13:58 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 4
Od ukraińskiego przewoźnika jeżeli wylot miał miejsce z Ukrainy nie otrzymasz odszkodowania na podstawie rozp. 261/2004 ale Ukraina podpisała konwencje montrealską i na podstawie bym tam pisała.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#82 PostWysłany: 28 Lut 2014 10:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 949
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Hej! Niestety, wtedy w lipcu otrzymalem w odpowiedzi tylko suchego gotowca posklejanego z dwoch roznych tekstow, bo w pewnym miejscu tekstu zmienila sie czcionka i poczatek zdania nijak mial sie do jego drugiej czesci ;) Gdybym wylatywal z KTW bylaby inna sytuacja, ale ze lot mial miejsce z Kijowa, to nic nie udalo mi sie ugrac, a WizzAir dobrowolnie nie chcial mi sprezentowac np. vouchera na lot :-(
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 28 Lut 2014 14:43 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 4
A jak uzasadniłeś swój wniosek o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 02 Mar 2014 15:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 949
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Wtedy po prostu liczyłem na gest dobrej woli i napisałem coś w ten deseń, ale nic nie zaproponowali.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 04 Mar 2015 22:37 

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 2
Witam,
proszę o poradę w sprawie opóźnionego lotu o ponad 3 godziny. Zgodnie z poradami wyczytanymi wcześniej wypełniłam formularz na stronie wizzair z żądaniem odszkodowania 250 euro, oczywiście regułka kopiuj wklej z odmową z powodu "Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Do takich okoliczności należy również niespodziewana awaria techniczna uniemożliwiająca wykonanie lotu. W związku z powyższym nie przysługuje Pani odszkodowanie." Przewoźnik gwarantuje 2 połączenia telefoniczne, jednak na lotnisku był tylko automat na monety, więc dzwoniłam z telefonu. W mailu od nich jest napisane, że "Praktyką Wizz Air, jest jednak zwracanie kosztów dodatkowych, jeśli pasażer uznaje zastosowane formy opieki, za niewystarczające na zaspokojenie jego potrzeb w czasie oczekiwania, i przedstawi stosowne rachunki." Rachunek za ten dzień to ok. 20zł, więc mogłabym wysłać biling, żeby mi zwrócili, ale jednocześnie chcę się odwołać do ULC i zastanawiam się czy jedno drugie wyklucza i jaka jest szansa, żeby jednak to odszkodowanie otrzymać.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 04 Mar 2015 23:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1050
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
Zwrot od Wizzair za telefony nie wyklucza w żadnym wypadku odszkodowania 250 euro, jeśli się ono należy (zależy od tego czym było spowodowane opóźnienie). Musisz teraz odwołać się do ULC, na ich stronie jest gotowy formularz do wypełnienia, do tego dołączasz kopię korespondencji z Wizzair.
Więcej w tym temacie, wiem że długi ale znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie pytania http://www.fly4free.pl/forum/lot-odwolany-lub-opozniony,1498,2646
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#87 PostWysłany: 05 Mar 2015 22:05 

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 2
Czy jeżeli wylot był z Francji to piszę do tamtejszego ULC? I co jeśli z wizzair kontaktowałam się po polsku? Trzeba coś tłumaczyć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 05 Mar 2015 22:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1050
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
Tak, w takim razie do francuskiego. Nie wiem niestety co z tą korespondencją, czy trzeba to przetłumaczyć. Formularz skargi możesz pobrać ze strony polskiego ULC, tam też znajdziesz adresy europejskich odpowiedników. http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera-i-ulatwenia
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off
mileena uważa post za pomocny.
 
      
#89 PostWysłany: 23 Cze 2015 17:00 

Rejestracja: 07 Lip 2014
Posty: 16
Czy domagając się odszkodowania za 9 godzinne opóźnienie w dotarciu do celu,, mozna tez żądać zwrotu poniesionych kosztów (wizzair sam zaproponował, ale oczywiście bez odszkodowania ) ? Czy w odszkodowaniu są już ewentualne koszty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 23 Cze 2015 17:03 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2357
Loty: 237
Kilometry: 321 205
złoty
Odszkodowanie jest ryczałtem na pokrycie poniesionych strat, zatem rekompensata ponad 250 EUR Ci nie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 23 Cze 2015 17:30 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Jeśli Wizzair zwróciłby sumę rachunków, która byłaby niższa niż należna wg rozporządzenia WE nr 261/2004 (por. art. 7), @Dar01 mógłby się ubiegać o dopłatę do kwoty przewidzianej w ww. rozporządzeniu na mocy postanowień art. 15.

Gdyby @Dar01 poniósł wyższe straty i miał zasądzone wyższe odszkodowanie, kwota obliczona wg art. 7 ww. rozporządzenia stałaby się jego częścią składową. Zatem gdyby wypłacono ją wcześniej, zostałaby odliczona od sumy tego wyższego odszkodowania (por. art. 12).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 12 Sie 2015 13:42 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 431
niebieski
Czy jakaś dobra duszyczka podpowie, gdzie mogę sprawdzić dokładnie godzinę wylotu lotu WZZ1921 z 28.02.2015 - miałem tam opóźnienie ponad 3 godz. ale nie pamiętam dokładnie ile, a natchnęło mnie żeby pisać do Wizz ;) Chociaż odpowiedź będzie chyba oczywista...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 12 Sie 2015 13:46 

Tu?
http://www.flightstats.com/go/FlightSta ... ueryType=0
Góra
 PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#94 PostWysłany: 12 Sie 2015 13:55 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 431
niebieski
Dzięki, ale niestety: Total Departure Delay N/A.

Ma ktoś inny pomysł? ;) W ogóle temat jest dość stary, ma ktoś obecne doświadczenia z wypłatą odszkodowania z Wizz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 12 Sie 2015 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5438
Loty: 153
Kilometry: 313 223
srebrny
Temat nie jest na tyle stary by nie móc walczyć o swoje, jednak zwrócę uwagę na jeden szczegół, liczy się godzina przylotu w miejsce docelowe, a nie wylotu :) Więc jeśli samolot wyleciał np 3:10h po czasie, ale doleciał 2:50h to jest różnica :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 12 Sie 2015 14:11 

Rejestracja: 11 Mar 2013
Posty: 694
Loty: 2
Kilometry: 3 738
myca007 napisał(a):
Dzięki, ale niestety: Total Departure Delay N/A.

Ma ktoś inny pomysł? ;) W ogóle temat jest dość stary, ma ktoś obecne doświadczenia z wypłatą odszkodowania z Wizz?


Całą procedurą zajęła się kancelaria, po pół roku kasa na koncie, za 20% brutto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 12 Sie 2015 14:16 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 431
niebieski
To raczej chciałbym jako ostateczność, spróbuję napisać do ULC jak się Wizz wypnie. Własnie słuchałem podcast M. Szafrańskiego w tej sprawie i tak mnie natchnęło - jak ktoś nie słuchał, to polecam ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 12 Sie 2015 15:52 

Rejestracja: 11 Mar 2013
Posty: 694
Loty: 2
Kilometry: 3 738
Ja tylko informuję nie namawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 13 Sie 2015 09:48 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 431
niebieski
Dostałem już odpowiedź od Wizza - standardowe copy/paste jak już przytaczaliście powyżej :D Jest sens zgłaszać sprawę do ULC w przypadku gdy nie mam już karty pokładowej?

---

Hm, w sumie mogłem lecieć z kartą w Passbooku, więc nikt nie nakazuje mieć papierowej karty pokładowej. W sumie odpowiedź Wizza stwierdza, że leciałem tym lotem...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 13 Sie 2015 10:58 

Rejestracja: 24 Sie 2013
Posty: 54
Może ktoś mi podpowie, z własnego doświadczenia...
WizzAir odwołał lot z WAW do FCO na 5 dni przed odlotem (tłumaczenie, że zostali poproszeni przez lotnisko o przeniesienie kilku lotów - zapewne nie oddano na czasu spalonej hali). Zaproponowano zwrot kasy/zmianę na lot do CIA plus zwrot kosztów dojazdu pomiędzy lotniskami). W związku z brakiem innej alternatywy przyjąłem propozycję lotu do CIA. Złożyłem reklamacje z prośba o zwrot kosztów (50 EUR koszt taxi, brak alternatywy ew. dojazd z przesiadkami przez centrum Rzymu) oraz wypłatą odszkodowania zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/04 (powołując się na art. 5 i 7.)
Art 5.
„1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują odszkodowanie w wysokości: a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;….”
Oraz art. 7 punkt 2.:
„2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów; lub
b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; lub
c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b),
obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust.1 o 50%.”,

WizzAir uznał zwrot kosztów 50E za przejazd taxi, ale nie przyznał odszkodowania (co jest standardem w tej linii).

Złożyłem jeszcze jedną reklamację dotyczącą lotu powrotnego z FCO do WAW. Na 3 dni przed odlotem dostałem info o odwołaniu lotu z FCO, ale zaproponowano zwrot biletu/zmianę rezerwacji. Przyjąłem propozycję zmiany lotu na kolejny dzień z FCO do WAW i dokonałem odprawy online. Na dobę przed wylotem odczytałem email z odwołaniem lotu z FCO (wysłany na 3 dni przed odlotem) i propozycją zwrotu kosztów zakupu biletu/zmiany rezerwacji na lot z CIA (plus zwrot kosztów transportu). Przyjąłem propozycję lotu z CIA (plus zwrot kosztów transportu). Po przylocie do PL, złożyłem reklamację z prośbą o zwrot kosztów transferu z FCO na CIA (50Eur taxi) oraz wypłaty odszkodowania zgodnie z art. 5 i 7 WE 261/04.
Reklamację rozpatrywała już inna osoba... W pierwszej odpowiedzi chcieli zwrócić 12 EUR za 2 os, a odszkodowanie jest bezzasadne. Po długiej korespondencji podnieśli kwotę do 24 E za 2 os, a przejazd taksówką uznają za "dobro luksusowe" dlatego nie zwrócą pełnej kwoty, przecież mogłem jechać z przesiadkami najtańszymi środkami transportu (2-3h). W końcu napisałem, że w analogicznej sytuacji zwrócono pełny koszt transferu. Odpowiedział już ktoś inny, że każdą reklamację rozpatrują indywidualnie i ich to nie obchodzi.

Teraz moje pytanie...
Czy walczyć dalej poprzez ULC o wypłatę odszkodowania za odwołane loty w terminie, krótszym niż 7 dni?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 111 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group