Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 27 Gru 2015 01:32 

Rejestracja: 19 Sty 2013
Posty: 10
Witam :)

Czy ktoś z Was miał problem z uzyskaniem kasy w ramach reklamacji uszkodzonego bagażu?

Po odebraniu torby z taśmy, zgłosiłem się po PIR, itd. Generalnie zrobiłem wszystko jak opisane w mejlu od nich:
Cytuj:
W celu rozpatrzenia reklamacji bagażowej wymagane są następujące dokumenty:
· Raport Niezgodności Własności (PIR) wypełniony na lotnisku;
· kopię karty pokładowej;
· kopię przywieszki bagażowej;
· rachunek za naprawę bagażu lub zaświadczenie z punktu napraw potwierdzające brak możliwości naprawy bagażu wraz z wyceną szkody. Jeśli bagaż nie nadaje się do naprawy do rozpatrzenia reklamacji będziemy potrzebować zaświadczenia wystawionego przez dowolny punkt napraw bagażu (lub producenta) poświadczającego fakt niemożności naprawienia szkody, wraz z wyceną uszkodzonego bagażu. Na zaświadczeniu powinien być wymieniony typ i model bagażu (zgodnie z art. 6 kodeksu cywilnego szkoda powinna być dostatecznie udowodniona).


odp od wizz air (!):
Cytuj:
W celu ustosunkowania się do Pana reklamacji, niezbędny jest dokument potwierdzający zakup walizki z widoczną datą i ceną.


i tak miesiące lecą a Renata Yanisiv z Wizz air'a wciąż wymyśla kolejne argumenty, dlaczego potrzebują dowodu zakupu walizki. I jak piszę, że o takim dokumencie nie mam mowy w wykazie od niej (i a na stronie wizza), albo jak proszę o kontakt z przełożonym to nie ustosunkowuje się do tego, tylko wkleja dalej swoje, np:
Cytuj:
Przesłane przez Pana zaświadczenie zawiera informację o wartości nowego bagażu tejże marki, w związku z powyższym proszę o przesłanie dokumentu uzupełnionego o wycenę szkody lub inny dokument, na którego podstawie będziemy mogli określić kwotę odszkodowania, np. rachunek za zakup bagażu, który uległ uszkodzeniu lub zaświadczenie rzeczoznawcy,


Jak do ściany...
A żeby było ciekawiej, to niedługo wcześniej mojej dziewczynie też porwali torbę i na te same dokumenty szybko i sprawnie zrobili przelew odszkodowania. Koszty tną, czy co?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 27 Gru 2015 21:58 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5377
Loty: 394
Kilometry: 804 443
A to nie lepiej reklamować w punkcie Lost luggage ?
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 27 Gru 2015 22:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Kolega już to zrobił (stąd PIR). Teraz potrzebna jest "podkładka" dla firmy ubezpieczeniowej linii (wycena szkody), żeby odszkodowanie nie uderzyło ich po kieszeni. ;-)
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 02 Sty 2016 02:09 

Rejestracja: 19 Sty 2013
Posty: 10
No właśnie w tym rzecz, że dałem im wszystko o czym mowa w pierwszym wykazie, ale laska wymyśliła sobie jeszcze paragon zakupu torby. Kto to trzyma kilka lat?
Nie wiecie, czy to jest "dopisywanie" wymagań, czy nie?
Miał ktoś taki problem z nimi?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 02 Sty 2016 02:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Czy dobrze rozumiem, że jednak wysłałeś im "rachunek za naprawę bagażu lub zaświadczenie z punktu napraw potwierdzające brak możliwości naprawy bagażu wraz z wyceną szkody" (bo z trzeciego cytatu wynika, że chyba go nie otrzymali)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 02 Sty 2016 02:48 

Rejestracja: 19 Sty 2013
Posty: 10
Tak-z lokalnego sklepu dostałem takie pisemko, że torba nie nadaje się do naprawy i jej wartość to ileś tam kasy. Podpis, stempel, itd. Wycenę sklepikarka zrobiła na podstawie cen tej firmy w necie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 02 Sty 2016 12:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Sklep to nie punkt naprawy czy producent. Trafiłeś na kogoś, kto bardziej sumiennie wykonuje swoją pracę i żąda pierwotnie wymaganego dokumentu. Załatw to, o co Cię proszą, bo -:moim zdaniem - raczej nic nie więcej nie ugrasz uporem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 04 Sty 2016 22:27 

Rejestracja: 19 Sty 2013
Posty: 10
dzięki za tę radę - sensowną, jeśli literalnie czytać, ale sklep, który dał mi zaświadczenie o stanie i wartości torby dokonuje też napraw (gwar i pogwar). Robią takie oceny/wyceny dla wielu klientów linii lotniczych i mają do tego celu nawet gotowe, specjalne (i bardzo proste) formularze. Poza tym u mojej dziewczyny poprzedni przypadek przeszedł bardzo płynnie i bez cienia wątpliwości. Bo jak niby wizzair ocenia czy firma zajmuje się naprawą?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 04 Sty 2016 22:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Nie sądzisz, że to, co dopisałeś, zmienia postać rzeczy? Bo sklepy w naszym pięknym kraju raczej nie zajmują się naprawą...

Napisz do pani z Wizz, to co napisałeś tu (może tylko w nieco bardziej sympatycznym tonie) i zwróć uwagę na formularz, który został użyty w obu przypadkach. Jeśli masz, załącz kopię tego pozytywnie rozpatrzonego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 04 Sty 2016 22:45 

Rejestracja: 19 Sty 2013
Posty: 10
Pisałem jej o tym.

Mam rozumieć, że poczułeś się dotknięty moim wpisem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 04 Sty 2016 23:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
A napisałeś obie te rzeczy - a) że sklep dokonuje także napraw i wycen szkód (także dla innych linii) i b) krótki opis drugiego przypadku (w tym podkreślenie, że został bezproblemowo pozytywnie rozpatrzony) i fakt, że wycenę szkody sporządził zakwestionowany sklep na tym samym formularzu - w jednym mailu? Bo jeśli w kilku, to system lub człowiek niekoniecznie muszą je połączyć w przeciwnym razie.

Dotknięta - nie. Zdziwiona tym, że myślisz, że rzeczy nieoczywiste są jednak oczywiste i używasz przy tym mentorskiego tonu, który może zantagonizować osobę, od której oczekujesz pomocy - tak.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 04 Sty 2016 23:27 

Rejestracja: 14 Mar 2014
Posty: 1238
Loty: 85
Kilometry: 125 454
niebieski
Kara jest kobietą, tak, kara jest kobietą! ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 04 Sty 2016 23:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Kara jest kobietą, a kara jest sankcją. ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 02 Kwi 2016 17:51 

Rejestracja: 19 Sty 2013
Posty: 10
Dzięki Kara.

Tak - opisałem jej wszystko, jak pisałaś.
Czy w mentorskim tonie to nie wiem.

Poza tym ostatnio nawiedziłem rzecznika praw konsumenta i jednoznacznie, i bez cienia wątpliwości ocenił, że zbiór dok., które dostarczyłem na początku stanowi wykaz zamknięty i wypełniłem go tak jak należy.

Wizzair ma mimo to inne zdanie. Muszę teraz słać pisemko do polskiej siedziby i dalej się z nimi bawić w tę cholerną ciciubabę. Nikomu nie życzę reklamacji u Renaty Janisiv z Wizzaira :(
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group