Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?
waw-tfs-fco-mla-30zl,18,171313
Strona 13 z 19

Autor:  benedetti [ 20 Maj 2023 11:24 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Usuń

Autor:  myca007 [ 20 Maj 2023 11:26 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Zabrakło mi najważniejszej informacji w tej aferze, co na to wszystko teściowa @Analsix

Autor:  dg72 [ 20 Maj 2023 11:29 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

@Kothson

Serio to stanowi taką różnicę

- zakup za 140 PLN
- zwrot na konto wizzair 29 EUR

Bo sobie Wizzair zaksięgował w apce pkt w euro.

Dalej cię oszukali, przynajmniej tak to wygląda.

@myca007 on ma problem, szuka kasy na loty dla teściowej na Majorkę 8-)

Autor:  Kothson [ 20 Maj 2023 11:33 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Z tym że mnie oszukali to się zgadzam, bo zwrócili kasę na swoje konto, a nie na moje. W takiej sytuacji chargeback przechodzi gładko.

Co do kwoty to 29 EUR daje w przeliczeniu 131 PLN, czyli brakuje do 140 PLN jeszcze 9. Jeżeli zawnioskuję o zwrot i na konto wpadnie mniej niż 140 PLN, to faktycznie będę oszukany po raz drugi ;)

Autor:  dg72 [ 20 Maj 2023 11:37 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Z 10 razy już dzisiaj napisano tu, że na stronie online jest 140 zł

Autor:  man4business [ 20 Maj 2023 11:38 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Jeszcze w kwestii tych 120% to zdaje się to jest naliczane tylko od biletu, a nie innych opłat (tu została uiszczona wyłącznie opłata administracyjna), więc jeśli się nie mylę, to od tej opłaty nie jest naliczane 120% (tylko po prostu 100%). Co nie zmienia faktu, że Wizzair się pogrążył, wysyłając całkowicie fałszywą informację, jakoby to klient zażyczył sobie zwrotu w postaci kredytu na portfel Wizzair. To się zdecydowanie kwalifikuje jako nieuczciwa praktyka konsumencka, chyba warto jednak zgłosić to do UOKiK. Nie, nie będę ich skarżył o skasowanie biletu - ich prawo - ale o to, że kłamią w formalnym piśmie i działają na niekorzyść konsumenta w skali masowej, czyli znaczącej społecznie.

Autor:  dg72 [ 20 Maj 2023 11:41 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Tu też polegli, za dokupiony bagaż również 100%.

Autor:  jar188 [ 20 Maj 2023 11:46 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

dg72 napisał(a):
Z 10 razy już dzisiaj napisano tu, że na stronie online jest 140 zł

Nie jest. Saldo wyświetlane jest w €.

Autor:  Analsix [ 20 Maj 2023 11:55 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Mam pytanie :)
1. Czy honorowanie części zakupionych biletów nie jest dyskryminacja wobec pozostałych osób które zakupiły bilety? ( Osoby które miały wyloty na dniach mogą lecieć)
2. Akcja odbyła się w urodziny W6 ( Linia zachęcała do zakupu i oferowała rabat tym samym cześć użytkowników mogła nie wiedzieć ze to błąd - np taki Mediolan to FR po 19 PLN sprzedawał kiedyś :)
3. Legendarny temat zwrotu na konto Wizz -
Mysle ze to się nadaje to UOKIK a jakie jest wasze zdanie z punktu widzenia aktualnej wykładni prawa.

Dziękuje i pozdrawiam z teściowa 😀:)

Autor:  boots [ 20 Maj 2023 11:56 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Zgłaszaj śmiało.

Autor:  man4business [ 20 Maj 2023 12:02 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Jeśli ktoś jest wojowniczo nastawiony i chce, żeby Wizzair nie pozwalał sobie na takie wybryki, to może zacząć od wysłania przez formularz https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... -pochwaly/ Temat: Reklamacje dotyczące usług

Trzeba zmienić ABCDE oraz kwotę NNN, plus formę męską / żeńską oraz wykonać kilka zrzutów ekranu do załączników...

W związku z anulowaniem biletu o kodzie ABCDE oraz otrzymaną informacją w języku angielskim, że środki zostaną w pełni zwrócone w ciągu 5 dni roboczych na oryginalną metodę płatności, tj. kartę kredytową, żądam dokonania takiego zwrotu na oryginalną formę płatności w wysokości NNN PLN.

Niniejszym składam również reklamację wobec faktu, że dzień po skasowaniu biletu otrzymałem e-mail, w którym w sposób całkowicie nieprawdziwy sugeruje się, że to ja zażyczyłem sobie zwrotu w postaci "kredytu" na wewnętrzny portfel Wizzair powiązany z moim kontem. Żadna taka prośba ze strony mojej nie miała miejsca, nie nawiązałem kontaktu z Wizzair w sprawie preferencji co do formy zwrotu środków. Przyjąłem, że zwrot zostanie zrealizowany zgodnie z zapowiedzią zawartą w e-mailu informującym o anulowaniu biletu, czyli na oryginalną formę płatności.

Podkreślam, że nie zamierzam podejmować innych działań. Jednakże, w przypadku braku zwrotu pełnej kwoty na oryginalną metodę płatności, będę zmuszony zwrócić się do mojego banku w celu rozpoczęcia procedury chargeback w celu odzyskania środków. Dodatkowo, zastrzegam sobie prawo do zgłoszenia reklamacji w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z nieuczciwymi praktykami konsumenckimi stosowanymi przez Wizzair.

Załączniki:

Potwierdzenie rezerwacji biletu o kodzie ABCDE oraz informacja o zapłaconej kwocie NNN PLN
Informacja o skasowaniu biletu o kodzie ABCDE i obietnica zwrotu pełnej kwoty w terminie do 5 dni roboczych
E-mail zawierający fałszywą informację, jakoby to ja wyraził życzenie dokonania zwrotu w formie kredytu Wizz Credits, a nie w postaci całej kwoty na oryginalną metodę płatności.

Autor:  boots [ 20 Maj 2023 12:04 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Cytuj:
Podkreślam, że nie zamierzam podejmować innych działań. Jednakże, w przypadku braku zwrotu pełnej kwoty na oryginalną metodę płatności, będę zmuszony zwrócić się do mojego banku w celu rozpoczęcia procedury chargeback w celu odzyskania środków. Dodatkowo, zastrzegam sobie prawo do zgłoszenia reklamacji w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z nieuczciwymi praktykami konsumenckimi stosowanymi przez Wizzair

To nie zamierzasz, czy jednak zamierzasz? :roll:

Do UOKiK-u nie składa się reklamacji.

Autor:  dg72 [ 20 Maj 2023 12:09 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

man4business napisał(a):
Jeśli ktoś jest wojowniczo nastawiony i chce, żeby Wizzair nie pozwalał sobie na takie wybryki, to może zacząć od wysłania przez formularz https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... -pochwaly/ Temat: Reklamacje dotyczące usług

Trzeba zmienić ABCDE oraz kwotę NNN, plus formę męską / żeńską oraz wykonać kilka zrzutów ekranu do załączników...

W związku z anulowaniem biletu o kodzie ABCDE oraz otrzymaną informacją w języku angielskim, że środki zostaną w pełni zwrócone w ciągu 5 dni roboczych na oryginalną metodę płatności, tj. kartę kredytową, żądam dokonania takiego zwrotu na oryginalną formę płatności w wysokości NNN PLN.

Niniejszym składam również reklamację wobec faktu, że dzień po skasowaniu biletu otrzymałem e-mail, w którym w sposób całkowicie nieprawdziwy sugeruje się, że to ja zażyczyłem sobie zwrotu w postaci "kredytu" na wewnętrzny portfel Wizzair powiązany z moim kontem. Żadna taka prośba ze strony mojej nie miała miejsca, nie nawiązałem kontaktu z Wizzair w sprawie preferencji co do formy zwrotu środków. Przyjąłem, że zwrot zostanie zrealizowany zgodnie z zapowiedzią zawartą w e-mailu informującym o anulowaniu biletu, czyli na oryginalną formę płatności.

Podkreślam, że nie zamierzam podejmować innych działań. Jednakże, w przypadku braku zwrotu pełnej kwoty na oryginalną metodę płatności, będę zmuszony zwrócić się do mojego banku w celu rozpoczęcia procedury chargeback w celu odzyskania środków. Dodatkowo, zastrzegam sobie prawo do zgłoszenia reklamacji w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z nieuczciwymi praktykami konsumenckimi stosowanymi przez Wizzair.

Załączniki:

Potwierdzenie rezerwacji biletu o kodzie ABCDE oraz informacja o zapłaconej kwocie NNN PLN
Informacja o skasowaniu biletu o kodzie ABCDE i obietnica zwrotu pełnej kwoty w terminie do 5 dni roboczych
E-mail zawierający fałszywą informację, jakoby to ja wyraził życzenie dokonania zwrotu w formie kredytu Wizz Credits, a nie w postaci całej kwoty na oryginalną metodę płatności.

Zapętliłeś się, w tej formie masz to

https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Bo w Twojej to długotrwała dziecinada tj straszenie :D

Autor:  man4business [ 20 Maj 2023 12:12 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

boots napisał(a):
To nie zamierzasz, czy jednak zamierzasz? :roll:
Do UOKiK-u nie składa się reklamacji.


Nie zamierzam w sensie oczekuję na zwrot środków, zgodnie z pierwotną informacją bez podejmowania wymuszonych działań, które sugerują legitymizację fałszywych informacji, jakobym to ja chciał zwrot w postaci kredytu. Oczywiście nikogo nie namawiam - jeśli ktoś chce, niech sobie kliknie "zwrot" gdzieś tam w portfelu i jeśli dostanie całość kwoty, to git. Uważam jednak, że Wizzair skłamał - i głównie o to chodzi. Gdyby nie napisał, że to "ja sobie tak zażyczyłem", to bym powiedział "trudno, krętacze, ale kliknę zwrot i po sprawie".

Do UOKiK składa się wniosek - skargę. Najpierw trzeba zdecydować się jak przekazać pismo i załączniki. Można papierowo. Dane: https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/zloz ... teraktywny
Nagłówki dodajcie sobie sami.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Dotyczy: Skarga na naruszenie praw konsumenta przez przewoźnika lotniczego Wizzair

Szanowni Państwo,

zwracam się do Państwa w celu zgłoszenia skargi na działania nieuczciwe i naruszenie praw konsumentów przez przewoźnika lotniczego Wizzair. Pragnę przedstawić szczegóły zdarzeń, które mają istotne znaczenie społeczne, ponieważ dotyczą dużej liczby klientów.

W dniu 19 maja 2023 przewoźnik lotniczy Wizzair dokonał skasowania biletów lotniczych należących do mnie oraz innych klientów. W odpowiedzi na tę sytuację, przewoźnik poinformował nas o zwrocie całości środków na nasze oryginalne formy płatności w terminie do 5 dni roboczych. Jednakże, działania podjęte przez Wizzair w związku z tym zwrotem wywołały poważne zaniepokojenie i niezadowolenie wśród klientów.

Następnego dnia po skasowaniu biletów, otrzymałem e-mail od przewoźnika, w którym zawarta była całkowicie fałszywa informacja. Przewoźnik sugerował, że zażyczyłem sobie zwrotu środków w formie "kredytu" na wewnętrzny portfel Wizzair powiązany z moim kontem, zamiast zwrotu na oryginalną metodę płatności. Chciałbym podkreślić, że nigdy nie wyraziłem takiego życzenia ani nie złożyłem żadnej prośby w tym zakresie.

Takie działanie ze strony przewoźnika jest nie tylko nieuczciwe, ale także narusza prawa konsumentów. Przewoźnik Wizzair działał w sposób sprzeczny z naszymi uprawnieniami jako klientów, a także z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumenta.

Sprawa ma bardzo duże znaczenie społeczne, ponieważ dotyczy wielu klientów, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji. Zwracam się do Państwa o podjęcie odpowiednich działań w celu ochrony naszych praw konsumentów oraz zapewnienia uczciwych i transparentnych praktyk ze strony przewoźnika lotniczego Wizzair.

Oczekuję pełnego zwrotu kwoty na oryginalną metodę płatności, jak to zapowiedziano wcześniej, dla mnie oraz dla wszystkich klientów, których dotyczy ta sytuacja.

Załączam kopie potwierdzeń zakupu biletów oraz wszelkie inne dokumenty, które mogą być pomocne w dochodzeniu moich praw jako konsumenta.

Proszę o rozpatrzenie tej sprawy z należytą uwagą i podjęcie odpowiednich działań w celu ochrony naszych praw konsumentów.

Z góry dziękuję za Państwa zaangażowanie i pomoc w tej sprawie.

Z poważaniem,

[Imię i nazwisko]

Autor:  Analsix [ 20 Maj 2023 12:12 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

@man4business
Czy mysli pan ze honorowanie części biletów nie stawia innych klientów na gorszej pozycji.
To chyba raczej tez jest nieuczciwa praktyka?
Anulowanie Biletu po wystawieniu faktury tez jest dozwolone?
Biorąc pod uwagę ze reklamowali ze maja urodziny i jest promo.
Reasumując co by nie było to linia lotnicza może robić jak chce i przyjmować wygodne dla siebie stanowisko niezależnie od sekwencji zdarzeń?

Autor:  kamwad [ 20 Maj 2023 12:16 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Poszedłem (z pomocą @dg72 ) od razu drogą chargeback, Santander. Zobaczy się czy to właściwa droga :shock:

Autor:  Kothson [ 20 Maj 2023 12:16 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

@Analsix składaj od razu do sądu, ale zrób do tego dobre tło. Tak po amerykańsku. Dodaj że twoja teściowa czuje się wykluczona, uważa że brak możliwości lotu związany jest z jej podeszłym wiekiem/pochodzeniem/płcią. Musisz mieć bazę pod ewentualny spór.

Autor:  Analsix [ 20 Maj 2023 12:18 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

😀😀 Wykluczona z możliwości wyjazdu na piasek i morze … You Know 😀😀
Update - miałem rezerwacje opłacana przelewem
W6 właśnie podziękował za wpłatę i potwierdził te bilety opłacane przelewowo pomimo wcześniejszej anulacji xD
Masakra

Autor:  dg72 [ 20 Maj 2023 12:18 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

@man4business "miszczu" :D :)
Skoro Wizzair jest Hungary czy Malta to zapewne, by UOKiK się tym zajął trzeba im wskazać siedzibę w PL

Sprawdziłeś? Bo namawiasz i może wyjść parodia.

Autor:  boots [ 20 Maj 2023 12:19 ]
Temat postu:  Re: [W6] WAW?-TFS/FCO/MLA/? ~30zł?

Ale wiecie, że jak UOKiK nałoży karę, to bilety podrożeją? :)

Strona 13 z 19 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/