Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Lut 2019 10:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2162
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Poszukuję strony, która umożliwia sprawdzenie szczegółowych warunków pogodowych najlepiej opierających się na danych z Metaru. W szczególności mam na myśli widzialność, wysokość mgły etc. Czy jest taka strona, która archiwalnie pokaże wszystkie dane? Mgła była, ale wcześniej a linia upiera sie, że później również, a przecież jest ILS...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Warunki pogodowe
#2 PostWysłany: 17 Lut 2019 11:00 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1902
Loty: 105
Kilometry: 101 773
srebrny
To Ci niestety nic nie da.
Jeśli sam przyznajesz, że wcześniej była mgła, to i tak mogła determinować szereg problemów dla linii w późniejszym czasie, np. skończyły się godziny dla załogi, lot stracił dostępny slot i musiał czekać na start/lądowanie, wcześniejszy samolot nie mógł przylecieć itd. Tego wszystkiego mogłoby nie być, gdyby nie wcześniejsza mgła, więc linia ma tutaj rację. Nie liczą się tylko warunki w czasie planowanego startu/lądowania, ale również poprzedzające ten fakt, a mające wpływ na dany lot, na które linia, z oczywistych względów, nie miała wpływu.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Warunki pogodowe
#3 PostWysłany: 17 Lut 2019 20:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2162
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy wiesz że przewoźnik musi wykazac, że odwołanie było spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było zapobiec mimo podjęcia wszelkich racjonalnych kroków? Otóż przewoźnik nie może po prostu wykazac, że była mgła i tyle, musi to jeszcze udowodnić, a więc przedstawić dowody. Nie każda mgła powoduje wstrzymanie lądowań należy pod uwagę wziąć widoczność horyzontalna podstawę mgły czy chmur, doświadczenie zalogi, kategorię systemu ILS i dopiero to wszystko może doprowadzić do obalenia domniemania prawnego. TS wypowiedział się w tej sprawie przy sprawie Ratkniets vs AirBaltic, polecam przeczytać zanim zaczniesz udzielać wskazówki typu nie należy się bo mi się tak wydaje. O tej samej godzinie lądował samolot z Londynu. Przy takim ogólnikowym tłumaczeniu linii równie dobrze odprawa mogła potrwać dłużej przy wylocie poprzedniego rejsu. Wszelkie racjonalne środki to wszystkie możliwe działania. Jesli o planowanej godzinie przylotu warunki się miały poprawic nieuzasadnione było zwlekanie. Udowodnienie dokumentami, że była mgła uniemożliwiającą lądowanie to wieksze koszty niż odszkodowanie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Warunki pogodowe
#4 PostWysłany: 17 Lut 2019 20:59 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1902
Loty: 105
Kilometry: 101 773
srebrny
Ależ ja nie mówię, że przewoźnik nie musi wykazac, dlaczego akurat Twój lot był odwołany/spóźniony (nie znam szczegółów, bo ich nie zdradziłeś, więc oczywiste jest to, że odpowiedź jest też ogólna).
Natomiast twierdzę, skoro sam też to przyznajesz, że wcześniej była mgła, to przewoźnikowi będzie bardzo łatwo udowodnić, że mogła mieć wpływ na Twój lot i odszkodowania z tego żadnego nie będzie.
Ale życzę powodzenia w walce.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Warunki pogodowe
#5 PostWysłany: 19 Lut 2019 00:08 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2162
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sprawa dotyczy lotu z DUB do MUC. Lot z MUC wyleciał opóźniony godzinę natomiast w DUB wszystko przebiegało dobrze samolot bez problemu wyleciał. Niestety opóźnienie uniemożliwiło przesiadkę na lot do Warszawy (40 min). Przylot miał być o 9:55, a nastąpił o 10:43. Na lotnisku jest ILS cat. III mgła nie była na tyle duza, że samolot nie mógł lądować. Mieszkam z pilotem i on mówi, że samolot startuje niezależnie od warunków bo mogą się zmienić. Nie znam powodu późnego wylotu, ale przewoźnik powinien uwzględniać, że tak krótka przesiadka powoduje że przy niewielkim opóźnieniu wszystko się sypie.

"Skarżący kasacyjnie podniósł, że samolot doznał opóźnienia na pierwszym odcinku rotacji ze względu na złe warunki atmosferyczne, co doprowadziło do przesunięcia kolejnych lotów w zaplanowanej rotacji tego samolotu. Przedmiotem oceny w niniejszym postępowaniu nie jest jednak pierwszy rejs samolotu z zaplanowanej rotacji, lecz rejs na trasie Dalaman (Turcja) – Warszawa, który – według skarżącego kasacyjnie – był ostatnim rejsem z zaplanowanej rotacji lotów samolotu o oznaczeniu SP-ENH. Trudne warunki meteorologiczne, które spowodowały opóźnienie na pierwszym rejsie z zaplanowanej rotacji nie mają więc żadnego znaczenia, ponieważ dotyczą innego rejsu"

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BE0E9EBC71
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Warunki pogodowe
#6 PostWysłany: 19 Lut 2019 12:42 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 412
niebieski
Jakbyś mógł jeszcze raz opisać sekwencję zdarzeń, bo nie rozumiem chyba.
Ty leciałeś DUB-MUC i samolot który leciał MUC-DUB-MUC przyleciał po Ciebie spóźniony o godzinę?
ILS cat. III nie pomoże jeśli warunki pogodowe są poniżej uprawnień załogi.
A Pan Pilot to się chyba trochę rozpędził...
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Warunki pogodowe
#7 PostWysłany: 19 Lut 2019 12:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
ansbach1 napisał(a):

?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2162
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Lot na trasie DUB-MUC-WAW, późny przylot do DUB, METAR pokazuje widoczność 600 m przy przylocie, przy wylocie 6 km. W MUC czas na przesiadkę 40 min, wiec w konsekwencji w WAW opoznienie ponad 3 h.

Zacytowałem wyrok NSA, w którym NSA wskazuje, że opóźnienie samolotu na wcześniejszym odcinku pozostaje bez znaczenia dla oceny czy mój lot został opóźniony z uwagi na nadzwyczajne okoliczności. "Trudne warunki meteorologiczne, które spowodowały opóźnienie na pierwszym rejsie z zaplanowanej rotacji nie mają więc żadnego znaczenia, ponieważ dotyczą innego rejsu" Przy wylocie mojego lotu warunki były idealne. Opóźnienie wynikało z późnego przylotu samolotu, które nie wynikało z warunków, a nawet jeśli to jest bez znaczenia, gdyż nie zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności. W innych wyrokach Sąd wskazuje, że to przewoźnik opinią biegłego musi udowodnić, że warunki były złe. Sprawdzenie pogody, raportów, porównanie kategorii ILS i doświadczenia załogi jest bardziej kosztowne niż zapłacenie 400 EUR.

Na marginesie podobna sytuacja występuje przy rękojmi za wady. Jeśli wada fizyczna wystapiła do roku, domniemywa się, że istniała w chwili wydania towaru, co oznacza, że do sprzedawca musi udowodnić, że było inaczej. Na etapie postępowania sądowego można to zrobić opinią biegłego, nie powołasz opinii przegrywasz, a koszty są zazwyczaj znacznie większe niż cena towaru.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group