Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

VII Kongres Rynku Lotniczego. Warszawa, 12 września 2024
vii-kongres-rynku-lotniczego-warszawa-12-wrzesnia-2024,191,178363
Strona 1 z 1

Autor:  Yaneck [ 03 Wrz 2024 06:35 ]
Temat postu:  VII Kongres Rynku Lotniczego. Warszawa, 12 września 2024

VII Kongres Rynku Lotniczego
WARSZAWA, CENTRUM NAUKI KOPERNIK
Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa

Najbliższa edycja
12 września 2024
9:00 - 17:00
W pakiecie standard udział jest bezpłatny, ale wymagana jest rejestracja.
Strona wydarzenia: https://kongresrynkulotniczego.pl/
Program: https://www.tor-konferencje.pl/wydarzen ... lotniczego
Kongres Rynku Lotniczego jest najważniejszym cyklicznym wydarzeniem branżowym skupiającym uczestników branży lotnictwa cywilnego w Polsce. W ubiegłym roku gościliśmy na Kongresie w sumie ponad 400 ekspertów, specjalistów i pracowników sektora lotniczego, w tym przedstawicieli administracji centralnej na szczeblu ministerialnych, przedstawicieli IATA i PAŻP czy portów lotniczych, CPK i PLL LOT. Prelegenci dyskutowali o transporcie cargo, ruchu pasażerskim oraz zmianach i rozwoju rynku lotniczego.

Autor:  Yaneck [ 13 Wrz 2024 11:03 ]
Temat postu:  Re: VII Kongres Rynku Lotniczego. Warszawa, 12 września 2024

Przygotowania do rozbudowy floty i wymiany części posiadanych samolotów przebiegają zgodnie z planem – zapewnił na Kongresie Rynku Lotniczego prezes zarządu PLL LOT Michał Fijoł. Jeszcze w tym roku potencjał przewozowy firmy ma wzrosnąć o przeszło 15 proc. Przewoźnik, zgodnie z nową strategią, uruchamia też połączenia w kolejnych relacjach.

Prezes LOT przypomniał o nowych destynacjach, zapowiedzianych w przedstawionej przed blisko rokiem strategii rozwoju. – Zapewnialiśmy, że są one możliwe do zrealizowana. Plan jest konsekwentnie realizowany. Przy otwieraniu nowych połączeń bierzemy pod uwagę też ruch biznesowy: np. Lyon to typowo biznesowe połączenie z silnym francuskim regionem biznesowym – stwierdził Fijoł.

Równolegle z ogłaszaniem i uruchamianiem nowych połączeń LOT rozszerza flotę. – W ostatnich tygodniach pojawiły się w LOT 4 nowe samoloty, w ciągu miesiąca przybędzie 7 kolejnych, co będzie oznaczało wzrost możliwości przewozowych o ponad 15% – wyliczył prezes.
Wprowadziliśmy pierwszy z trzech samolotów wąskokadłubowych nowej generacji, do którego wkrótce dołączą dwa kolejne. Gromadzimy informacje związane z jego serwisowaniem czy zużyciem paliwa. To małe ćwiczenie przed czekającym nas dużym wyzwaniem – kontynuował Fijoł. Również większe postępowania są – według prezesa – przygotowywane zgodnie z planem. – Prowadzimy przetarg (największy od dekad – o wartości kilkunastu miliardów złotych) w pełni przejrzyście – zapewnił prezes. Mowa o zapowiadanym od kilku lat postępowaniu na zakup ok. 50 nowych samolotów wąskokadłubowych i regionalnych.

Wyzwaniem będzie nie tylko wprowadzenie kolejnych maszyn do floty, ale też powiększenie załogi oraz inne inwestycje w kapitał ludzki. – Co roku przyjmujemy stażystów do LOT, ale i tak kadr będzie nam brakowało. W tym roku na 50 miejsc mieliśmy 5000 kandydatów. Niektórzy zrezygnowali z dotychczasowej pracy, by przyjść do nas na staż! – podkreślił Fijoł. Jak zaznaczył, w większości byli bardzo dobrze przygotowani, a większość spośród przyjętych zostanie z przewoźnikiem na stałe.

LOT spłacił już dużą część zadłużenia. – Zobowiązania i wyzwania przed nami są jednak wciąż wielkie – zastrzegł szef przewoźnika. Z powodu zbliżającego się pomostowego zwiększenia przepustowości Lotniska Chopina plan rozwoju będzie musiał zostać zweryfikowany. – Stąd przyspieszenie pozyskania samolotów i rozwój naszych możliwości przewozowych z warszawskiego hubu – wyjaśnił.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 21978.html

Autor:  Yaneck [ 14 Wrz 2024 14:10 ]
Temat postu:  Re: VII Kongres Rynku Lotniczego. Warszawa, 12 września 2024

Każde lotnisko cywilne może być wykorzystane do celów obronności państwa. Trzeba wykorzystywać w tym celu porty regionalne, nawet te trwale nierentowne – mówił podczas debaty strategicznej Kongresu Rynku Lotniczego pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek. Zapowiedział też przedstawienie wkrótce założeń zmian w polityce rozwoju lotnictwa cywilnego, uwzględniających potrzeby zarządców lotnisk.

Rząd przygotowuje rewizję polityki rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce. – Przed uchwalaniem jej poprzedniej wersji konsultacje z branżą były szczątkowe. Dokument był powszechnie krytykowany za podporządkowanie wszystkiego budowie CPK i pominięcie innych ważnych aspektów – przypomniał Lasek. Teraz – jeśli wierzyć zapowiedziom – ten błąd ma nie być powtórzony. – Za tydzień w Radomiu ma się odbyć drugie spotkanie Forum Współpracy Branży Lotniczej. Ujawnimy tam przedstawicielom branży więcej założeń i wysłuchamy ich uwag – zapewnił pełnomocnik.
Zdaniem pełnomocnika polska sieć lotnisk użytku publicznego jest dość spójna. – Mamy 5-6 lotnisk rentownych, reszta odnotowuje straty na różnym poziomie – zauważył. Ponieważ jednak Polska jest państwem frontowym, liczy się nie tylko rentowność. – Każde lotnisko to zasób strategiczny. Dopóki jego infrastruktura działa, można je wykorzystać dla potrzeb wojska – podkreślił. Armia jest zainteresowana współdziałaniem z lotnictwem cywilnym, co ma miejsce zwłaszcza na lotniskach w Rzeszowie, Zielonej Górze, Szczecinie, Krakowie i Wrocławiu. Dwa ostatnie porty, podobnie jak lotnisko w Radomiu, mają status lotnisk podwójnego użytku cywilno-wojskowego. Jak zaznaczył Lasek, taki zasób łatwo stracić – decyzji o likwidacji lotniska nie można więc podejmować zbyt pochopnie.

W granicach prawa pomagamy portom obsługującym intensywny ruch wojskowy. Na przykład w tym roku wypłaciliśmy Rzeszowowi 30 mln zł za zużycie pasa startowego przez maszyny wojskowe. Szczecinowi przyznaliśmy 50 mln zł na montaż systemu ILS – poinformował przedstawiciel MI.

Radom? Można tylko zmniejszać deficyt

Właśnie względy militarne są – w jego ocenie – jedną z niewielu korzyści płynących z rozbudowy za rządów PiS lotniska w Radomiu. – Popełniono tam błędy na etapie podejmowania. Wydaliśmy na Radom 800 mln zł. Wolałbym przeznaczyć te pieniądze na CPK. Nadzieja umiera ostatnia – stwierdził Lasek w odpowiedzi na pytanie o szanse na osiągnięcie przez trzeci mazowiecki port lotniczy rentowności. – Skoro jednak jest, wojsko z niego korzysta – i jest bardzo mocno zainteresowane wykorzystywaniem go w przyszłości. Rozmawiamy z ministrem obrony Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem o sposobach na zmniejszenie deficytu – zadeklarował. Za pozytyw uznał przejrzystą strukturę własnościową: radomskie lotnisko jest w całości własnością PPL.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 21976.html

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/