Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112
Autor Wiadomość
 Temat postu: Odwołany lot
#2221 PostWysłany: 13 Sty 2019 15:42 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 2
Dzień dobry, jestem nowy na forum. Założyłem konto bo chcę zasięgnąć porady czy jeszcze coś mogę zrobić w tej sprawie:

W sierpniu zeszłego roku miałem wracać z Londynu lotem Ryanair jednak 4 godziny przed odlotem dostałem SMS z informacją, że mój lot został odwołany. Pojechałem na lotnisko, tam ustawiłem się w gigantycznej kolejce do informacji Ryanair. Dostałem się tam po 8-9 godzinach oczekiwania. Zaproponowano mi lot dopiero za 5 dni, na co nie mogłem się zgodzić ze względu na dalsze plany. Zapytałem pracownika Ryanair w informacji czy mogę wrócić innymi liniami lotniczymi (znalazłem lot WizzAirem do Pragi), on odpowiedział, że tak i że Ryanair zwróci mi wszystkie koszty. Po powrocie wysłałem wiadomość do Ryanaira z wykazem poniesionych przeze mnie kosztów. Dostałem odpowiedź, że mogę od nich otrzymać tylko zwrot za niewykorzystany bilet. Nie zgodziłem się na to bo wydałem na powrót ok. 4 tys zł (4 osoby), a kwota którą oni oferowali to 900 zł. Po tym uznałem, że skorzystam z usług firmy GIVT, aby uzyskać odszkodowanie jednak po paru miesiącach dostałem odpowiedź, że odszkodowanie nam nie przysługuje. Wróciłem więc do bezpośredniej konwersacji z Ryanair, skoro już wiedziałem, że odszkodowania nie uzyskam to chciałem ponownie spróbować jeszcze raz uzyskać zwrot poniesionych kosztów. Oni ponownie odpowiedzieli, że mogą wysłać tylko zwrot za niewykorzystany bilet i że powinienem się liczyć z tym, że jeżeli kupuję bilet innych linii bez porozumienia z Ryanair to mogę nie uzyskać zwrotu kosztów. Tylko, że ja uzyskałem taką zgodę od pracownika Ryanair na lotnisku... Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2222 PostWysłany: 13 Sty 2019 15:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4242
HON fly4free
Widzę,że "Góra" odpowiednio doceniła poziom oferowanej j.w pomocy ;) Okazuje się,że bez takich "fachowców" też całkiem nieźle nam idzie :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Odwołany lot
#2223 PostWysłany: 13 Sty 2019 15:54 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1266
Loty: 64
Kilometry: 149 199
platynowy
@matemuszm7 : niestety tej zgody nie masz pewnie na piśmie więc szanse na wywalczenie czegokolwiek są małe. Pytanie czemu odszkodowanie nie przysługuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2224 PostWysłany: 13 Sty 2019 16:00 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 2
Odszkodowanie nie przysługuje ponieważ lot odwołano z powodu niesprzyjających warunków pogodowych. Może to prawda choć z tego co widziałem to inne linie lotnicze latały tego dnia. A co do braku pisemnego potwierdzenia to prawda.. pierwszy raz byłem w takiej sytuacji więc nie pomyślałem, żeby mieć to na piśmie..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2225 PostWysłany: 13 Sty 2019 17:30 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 116
niebieski
Wątpię czy ktoś na lotnisku dałby takie pisemne potwierdzenie. W zasadzie przy odwołaniu lotu z powodu pogody ratuje tylko ubezpieczenie podróżne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Odwołany lot
#2226 PostWysłany: 13 Sty 2019 17:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1008
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
seal napisał(a):
@matemuszm7 : niestety tej zgody nie masz pewnie na piśmie więc szanse na wywalczenie czegokolwiek są małe. Pytanie czemu odszkodowanie nie przysługuje?


Przewoźnik lotniczy powinien jednocześnie zaoferować wybór między zwrotem kosztów biletu, a zmianą planu podróży. W przypadku lotów łączonych przewoźnik lotniczy powinien jednocześnie zaoferować wybór między zwrotem kosztów biletu i lotem powrotnym do portu lotniczego wylotu oraz zmianą planu podróży. Przewoźnik lotniczy musi ponieść koszty zmiany planu podróży lub lotu powrotnego oraz dokonać zwrotu kosztów lotu poniesionych przez pasażera w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy nie wypełnił swojego obowiązku zaoferowania zmiany planu podróży lub powrotu na porównywalnych warunkach przewozu w najwcześniejszym możliwym terminie. Jeśli przewoźnik lotniczy nie oferuje wyboru między zwrotem kosztów biletu, zmianą planu podróży oraz w przypadku lotów łączonych, zwrotem kosztów i lotem powrotnym do portu lotniczego wylotu i zmianą planu podróży, ale decyduje jednostronnie o dokonaniu zwrotu kosztów pasażerowi, ten ostatni jest uprawniony do zwrotu różnicy ceny za nowy bilet na porównywalnych warunkach przewozu.

Jednakże jeżeli przewoźnik lotniczy może wykazać, że w momencie gdy pasażer zgodził się na podanie swoich danych kontaktowych, przewoźnik skontaktował się z pasażerem i próbował udzielić mu pomocy zgodnie z art. 8, ale pasażer powziął własne działania w zakresie pomocy lub zmiany planu podróży, wtedy przewoźnik lotniczy może stwierdzić, że nie jest odpowiedzialny za wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez pasażera, i może zdecydować o niedokonaniu zwrotu kosztów.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6XC0615(01)&from=PL

Pasażer linii lotniczej może jednak uzyskać z tytułu odszkodowania za niedotrzymanie przez przewoźnika lotniczego obowiązku zapewnienia opieki, o którym mowa w art. 5 ust. 1 lit. b) i w art. 9 rozporządzenia nr 261/2004, jedynie zwrot kwot, które w świetle okoliczności danego przypadku były niezbędne, odpowiednie i rozsądne w celu zaradzenia brakowi opieki niezapewnionej temu pasażerowi przez przewoźnika lotniczego, czego ocena należy do sądu krajowego.

http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=8262635

Ciężar dowodu spoczywa na przewoźniku, a nie na pasażerze. Abberacją byłoby uzyskiwanie zaświadczenie. Pasażer może dokonać wyboru. Ryanair zaproponował lot za kilka dni, nie zaproponował lotu w najbliższym możliwym terminie. Pasażer kupił lot W6 tanią linią i pieniądze powinny zostać zwrócone. W przeciwnym przypadku przepis byłby martwy ponieważ ograniczałby prawa pasażera do wyboru. Jeżeli zaproponowaliby lot następnego dni lub tego samego to, gdybyś sam kupił bilet to mógłbym się zgodzić, że nie przysługuje zwrot. W tym przypadku jest inaczej, bo mimo zaoferowania nie było to satysfakcjonujące.

Co możesz zrobić?
Złożyć skargę do ULC cc: @boots
Wnieść pozew do sądu miejsca wylotu, przylotu czy siedziby przewoźnika o zwrot kosztów.

W sprawie właściwości jest pytanie do TSUE, według mnie sąd sofijski, który zadał ma dużo złej woli, bo gdyby uwzględniać właściwość umowną to byłoby to skrajnie niekorzystne i wbrew wyrokowi TSUE, który już zapadł i ustalił właściowść.

Pytania prejudycjalne
Czy w umowie zawartej przed powstaniem sporu dopuszczalne jest ustanowienie, w trybie art. 25 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1215/20121 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie jurysdykcji i uznawania orzeczeń sądowych oraz ich wykonywania w sprawach cywilnych i handlowych, wybranej jurysdykcji dla celów rozpatrzenia powództw wniesionych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 261/20042 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91[?]

Odnośnie pisemnej zgody ;)

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2227 PostWysłany: 13 Sty 2019 20:03 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 116
niebieski
@ansbach1 Bardzo ciekawe te wytyczne. Myślę, że Ryanair może się bronić twierdząc, że nic z tego bo "przewoźnik skontaktował się z pasażerem i próbował udzielić mu pomocy zgodnie z art. 8, ale pasażer powziął własne działania w zakresie pomocy lub zmiany planu podróży, wtedy przewoźnik lotniczy może stwierdzić, że nie jest odpowiedzialny za wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez pasażera, i może zdecydować o niedokonaniu zwrotu kosztów."

Mały OT, po przeczytaniu §4.2 (Jeżeli lot zgodnie ze zmienionym planem podróży, przyjęty na podstawie art. 8 ust. 1 lit. b) lub c), również zostanie odwołany lub jego przylot zostanie opóźniony, stosują się do niego nowe prawa w zakresie odszkodowania zgodnie z art. 7), właśnie odbiłem LH pingponga w sprawie z 2017r. gdzie mi napisali, że drugie odszkodowanie nie przysługuje bo "The alternative transportation does not form part of an independent contract of carriage rather it is to be considered as a supplementary service to the irregularity affected flight. There is no legal obligation to pay compensation for offered supplementary services. Also, please be informed that your alternative flight did not consist of a new routing as departure and arrival airport remained the same."

Zobaczymy co teraz odpiszą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2228 PostWysłany: 13 Sty 2019 21:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1008
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
Ale to pasażer wybiera jedną z trzech opcji. Jeśli przewoźnik proponuje lot za 5 dni to pasażer ma prawo do lotu w możliwie najkrótszym terminie. Brak takiej propozycji uprawnia do zmiany planu podróży na koszt przewoźnika. Kontakt z pasażerem nie powoduje, że zakres praw ulega zmianie i wtedy nie należy się zwrot Pamiętajmy, że powyższe problemy są w większości w LCC, ale takich ich urok.

Na Twój problem jest już pytanie w TSUE.

W mojej opinii istotny jest fakt opóźnienia czy odwołania, a nie że to jest limit do jednej rezerwacji. Rozporządzeni wskazuje na odwołanie lotu, a jeśli lot jest odwołany to kolejny, na który zostaliśmy przesunięci również może być odwołany. Zmianie ulega dzień, godzina oraz nr lotu, to że jest to wciąż ta sama rezerwacja nie powinna wpływać na odszkodowanie. Za każdym razem ponosisz nową stratę czasu.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Handelsgericht Wien (Austria) w dniu 7 września 2018 r. – Austrian Airlines AG / MG, NF
(Sprawa C-566/18)
Język postępowania: niemiecki
Sąd odsyłający
Handelsgericht Wien
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: Austrian Airlines AG
Strona pozwana: MG, NF
Pytania prejudycjalne
Czy art. 5 i 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.1 należy interpretować w ten sposób, że odszkodowanie przyznawane na podstawie tego rozporządzenia może przysługiwać pasażerom wielokrotnie w odniesieniu do tej samej rezerwacji w sytuacji, gdy lot, na który pasażerowie ci zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego, został odwołany lub opóźniony o ponad trzy godziny, wskutek czego odszkodowanie określone w art. 7 tego rozporządzenia nie ma charakteru ryczałtowego, lecz jego wysokość jest uzależniona od liczby odwołań czy też znaczenia, jakie mają te odwołania i, co za tym idzie, opóźnienia?
W przypadku udzielenia na pytanie pierwsze odpowiedzi twierdzącej: w jaki sposób można to pogodzić z określoną w wyroku Trybunału z dnia 19 listopada 2009 r. Sturgeon i in. (sprawy połączone C-402/07 i C-432/07)2 zasadą, zgodnie z którą art. 5 powyższego rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że do celów stosowania prawa do odszkodowania pasażerów opóźnionych lotów można traktować jak pasażerów odwołanych lotów w sytuacji, gdy, w odniesieniu do tego prawa do odszkodowania w wyroku z dnia 23 października 2012 r. Nelson i in. (sprawy połączone C-581/10 i C-629/10)3 Trybunał stwierdził, że długość opóźnienia przekraczająca trzy godziny nie jest brana pod uwagę przy obliczaniu kwoty zryczałtowanego odszkodowania?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2229 PostWysłany: 14 Sty 2019 13:20 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Witajcie. Postanowiłem opisać swój przypadek, być może kogoś również spotkała tak sytuacja i znalazł jakieś rozwiązanie. Otóż leciałem z rodziną w dniu 23 grudnia 2018 r. z Wrocławia do Edynburga (FR 1072). Planowany odlot 7:05, lądowanie 8:35. Będąc już po odprawie, na tablicy lotów pojawiła się informacja o opóźnieniu, dostałem też smsa od Ryanair że wylot jest przesunięty na 12:40 ! Żadnej innej informacji. Ryanair w tym czasie zapewnił darmowy posiłek oraz napoje. Samolot ostatecznie wyleciał około 12:50 i wylądował ok. 15:15 (naszego czasu). Generalnie opóźnienie wynosiło ponad 5 h. Doszedłem do wniosku, że złożę wniosek o odszkodowanie i tu zaczynają się schody :) Problem mam stricte techniczny, bo jak próbuję wysłać wniosek o odszkodowanie przez stronę https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... ompr=Other to niestety po chwili mielenia dostaję komunikat "Serwer contactform.ryanair.com nie może teraz obsłużyć tego żądania" :)) Natomiast jak próbuję zrobić to przez stronę https://eu261compensationclaims.ryanair.com/ to po wypełnieniu moich danych pokazuje mi, że taki klient nie podróżował tym lotem :)))). Chwilowo nie mam pomysłu jak to ugryźć :))
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2230 PostWysłany: 14 Sty 2019 15:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4242
HON fly4free
@GracjanK Bilety kupiłeś bezpośrednio na stronie FR czy przez pośrednika.?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2231 PostWysłany: 14 Sty 2019 18:30 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Przez e-sky
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2232 PostWysłany: 14 Sty 2019 18:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4242
HON fly4free
Więc najpierw skontaktuj się z pośrednikiem,prawdopodobnie to stwarza problem i nie możesz samodzielnie sobie poradzić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2233 PostWysłany: 14 Sty 2019 19:29 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Tak zrobię, dziękuję za podpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#2234 PostWysłany: 16 Sty 2019 19:00 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Witam ponownie, piszę żeby zakończyć temat :)) Wczoraj wysłałem pismo z roszczeniem na adres zapytaniaklientow@ryanair.com. Dzisiaj o 14:19 przyszło potwierdzenie otrzymania pisma oraz nadany został numer sprawy. O godz. 14:38 przyszła wiadomość jak w załączniku :)) Nie ukrywam, że po pierwszych niepowodzeniach powoli skłaniałem się ku temu, żeby sprawę przekazać do jednej z firm która zajmują się uzyskaniem odszkodowania, na szczęście nie było takiej potrzeby. Gdyby ktoś miał jakieś pytania, to chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami.

Załączniki:
Odpowiedź Ryanair.jpg
Odpowiedź Ryanair.jpg [ 127.07 KiB | Obejrzany 35 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group