Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2019 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 101  Następna
Autor Wiadomość
#1741 PostWysłany: 10 Sie 2018 11:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2003
srebrny
Cytuj:
Dwa dni później otrzymałem odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje, bo strajk to nadzwyczjna okoliczność na którą przewoźnik nie ma wpływu.


Napisz do nich jeszcze raz, że się z tym nie zgadzasz powołując się na ten sam nr sprawy - w nowym piśmie powołaj się na orzeczenie: Wyrok w sprawach połączonych C-195/17, od C-197/17 do C-203/17, C-226/17, C-228/17, C-254/17, C-274/17, C-275/17, od C-278/17 do C-286/17 i od C-290/17 do C-292/17 Helga Krüsemann i in. / TUIfly GmbH
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszk ... dowan.html

Dopisz także, iż w przypadku braku pozytywnej odpowiedzi sprawę kierujesz do polskiego sądu, gdzie dodatkowo zapłacą odsetki od żądanej kwoty, koszty sądowe i koszty zastępstwa procesowego profesjonalnego pełnomocnika (oczywiście sprawę możesz skierować także do hiszpańskiego ULC, ale w odpowiedzi na ich stanowisko zawsze możesz wpisać, że skierujesz sprawę do polskiego sądu)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1742 PostWysłany: 10 Sie 2018 12:59 

Rejestracja: 01 Sie 2018
Posty: 9
-- 10 Sie 2018 12:52 --

andrzejkaruszewski napisał(a):
O sk:;()(yny,
Ale rozumiem ze ULC jest w stanie te sprawę załatwić - czy tez niekoniecznie?
I ile czasu wcześniej odwołali ten twój lot? Ciekawe jakim sposobem 4 h przed odwołaniem mojego miałem jeszcze czekać na ich zgody


Mój lot skasowali 7 dni przed terminem. Lot miał być 25 lipca, na ten dzień i nastepny w Hiszpani miał był strajk personelu pokładowgo Ryana.
Nie zaproponowali żadnego innego lotu, wyszkiwarka alternatywnych lotów Ryana nie sugerowała żadnej dostępnej możliwości.
Poinformowali mnie mailem, którego odczytałem dzień później.
Jak zacząłem sprawdzać dostępne połaczenia innymi liniami to nie było już żadnych (no chyba, że takie z 2 przesiadkami i 15h lotu).
Zostało tylko kilka miejsc na połączenie z przesiadką dzień wcześniej niż planowane, do tego ceny rosły z minuty na minutę więc dużo się nie zastanawiałem tylko kupowałem (nie pytając o nic Ryana) aby nie zostać z ręką w nocniku.

-- 10 Sie 2018 12:59 --

lukas63 napisał(a):
Cytuj:
Dwa dni później otrzymałem odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje, bo strajk to nadzwyczjna okoliczność na którą przewoźnik nie ma wpływu.


Napisz do nich jeszcze raz, że się z tym nie zgadzasz powołując się na ten sam nr sprawy - w nowym piśmie powołaj się na orzeczenie: Wyrok w sprawach połączonych C-195/17, od C-197/17 do C-203/17, C-226/17, C-228/17, C-254/17, C-274/17, C-275/17, od C-278/17 do C-286/17 i od C-290/17 do C-292/17 Helga Krüsemann i in. / TUIfly GmbH
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszk ... dowan.html

Dopisz także, iż w przypadku braku pozytywnej odpowiedzi sprawę kierujesz do polskiego sądu, gdzie dodatkowo zapłacą odsetki od żądanej kwoty, koszty sądowe i koszty zastępstwa procesowego profesjonalnego pełnomocnika (oczywiście sprawę możesz skierować także do hiszpańskiego ULC, ale w odpowiedzi na ich stanowisko zawsze możesz wpisać, że skierujesz sprawę do polskiego sądu)


Napisałem po ich decyzji odwołanie, podając, że strajk ich pracownaików nie może być traktowany jako coś na co nie mają wpływu oraz, że mieli tydzień czasu aby zorganizować np. zastępczy lot czarterowy lub skompletowac załogę z pracowników z krajów gdzie nie ma strajku.
Nic nie odpisali tylko kolejnego dnia napisali, że w ciągu 7 dni zwrócą mi koszt niewykorzystanego biletu Ryan na rachunek karty kredytowej.

Nie muszę chyba im pisać o wyrokach sądów i Trybunału Sprawiedliwości bo oni to doskonale wiedzą. Myślę, że mają odgórny zakaz akceptowania rekompensaty za ostatnie strajki. Za duża skala wypłat dla firmy.
Liczą, że jak nawet połowa pójdzie do sądu i przegrają te sprawy to i tak wygrają tą drugą połowę, która machnie ręką na odszkodowanie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1743 PostWysłany: 11 Sie 2018 07:55 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 455
niebieski
@Tomi_ hiszpański urząd lotnictwa cywilnego podobnie jak CAA zachęca do pisania do nich w razie odmowy wypłaty odszkodowania:
https://www.fomento.es/el-ministerio/sa ... 82018-1315

Stanowisko ULC niestety trochę bardziej na niekorzyść pasażerów, ale też jasno się nie na razie nie określają:
http://www.ulc.gov.pl/pl/publikacje/wia ... anego-lotu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1744 PostWysłany: 11 Sie 2018 09:05 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 32
Ostrzeżenia: 1
Czyli co, urządź lotnictwa twierdzi ze kazdy strajk to nie wina linii lotniczych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1745 PostWysłany: 11 Sie 2018 09:15 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 455
niebieski
Nie, twierdzi że nie każdy strajk uprawnia do odszkodowania. Niektóre tak, niektóre nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1746 PostWysłany: 11 Sie 2018 10:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 143
Loty: 40
Kilometry: 92 432
niebieski
A te aktualne w FR jak rozpatrują?
_________________
Jeśli pomogłem, kliknij "Pomógł".

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1747 PostWysłany: 11 Sie 2018 10:58 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 32
Ostrzeżenia: 1
Zobaczymy - W każdym razie nie wierzę Że odwołanie lotu 4 h przed odlotem to nie jest wina linii lotniczej Przypadku gdy już dobrze wiedzą że strajku im personel to sobie losowo odwołują loty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1748 PostWysłany: 11 Sie 2018 13:07 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
ULC skupił się zbytnio na stanie faktycznym konkretnej sprawy, gdzie pojawił się podział na strajk legalny i "dziki". Pomijając istotny fakt jakim jest określenie przesłanek nadzwyczajnej okoliczności. TSUE wyraźnie wskazuje, że nadzwyczajną okoliczność nie może zostać uznana sytuacja, która wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności oraz pozwala na skuteczne nad nią panowanie. Nie sposób przyjąć, że strajk nie mieści się w ramach normalnego wykonywania działalności, gdyż to jest element działalności każdego przedsiębiorstwa. Nie sposób również przyjąć co potwierdził TSUE, że przewoźnik nie ma możliwości skutecznego nad nimi panowania. Skoro może zapobiec "dzikiemu" strajkowi nie planowanemu, po przez prowadzenie takiej polityki, żeby pracownicy nie chcieli korzystać ze strajku, to tym bardziej może zapobiec sytuacji, w której strajk został zapowiedziany z wyprzedzeniem. TSUE wybrał sytuacje skrajną i uznał, że nawet w skrajnej, nagłej sytuacji strajk nie jest nadzwyczajną okolicznością. Niestety ULC uznało, że sytuacje skrajną nie należy rozszerzać tylko odnosić do konkretnego stanu faktycznego. Wątpliwości rozumiałbym, gdyby wypowiedział się co do zaplanowanego strajku, a przypadek byłby jak ten z TUI, gdy pracownicy zachorowali. Zdaję sobie sprawę, że dla wszystkich składanie skarg do ULC jest wygodne bezpłatne, ale w niektórych przypadkach urzędy boją się wychodzić przed szereg por. Ratnieks vs Air Baltic. Urzędy literalnie rozumieją wyroki. Sądy dopiero mają więcej swobody w ocenie i rozumieniu przepisów, a do tych ze względu na koszty oraz obawy co do przegranej boimy się chodzić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
      
#1749 PostWysłany: 11 Sie 2018 14:56 

Rejestracja: 26 Lut 2017
Posty: 60
W dniu wczorajszym Ryanar odwołał mi lot Szczecin -> Warszawa. Jak to teraz najlepiej rozgryźć, aby wyrwać jak najwięcej kasy?
Poprosić o pełny zwrot kosztów biletu + 250 euro za odwołany lot? Ostatecznie polecaiłem LOT'em i kosztowało mnie to grube pieniądze, o zwrot za nie też się ubiegać?

EDIT - złożyłem tutaj (https://refundclaims.ryanair.com) wniosek o zwrot kosztów biletów Ryanaira. Gdzie złożyć wniosek o odszkodowanie 250 euro?
Tutaj -> https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... +–+EU261 , czy tutaj -> https://eu261expenseclaim.ryanair.com/ ?

W tym drugim linku podczas wybierania, że chcę zwrot koszów przenosi mnie na stronę pierwszą, tj. na tą, na którą złożyłem już wniosek.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, to dla mnie pierwsza taka sytuacja.

Podsumowując - chciałbym otrzymać zwrot kosztów za bilety Ryanaira, oraz 250 euro odszkowania. Jakby jeszcze się udało odzyskać kwotę za bilety na LOT, które kosztowały fortunę to też by było fajnie... ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1750 PostWysłany: 12 Sie 2018 00:11 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
W takich przypadkach należy do nich podejść ze spokojną głową, nie na szybko. Art 8 wyraźnie daje wybór pomiędzy trzema opcjami tj. zwrot ceny biletu, zmiana planu podróży w najszybszym możliwym terminie, zmiana podróży w późniejszym terminie. Wybierając zwrot kwoty za bilet pozbawiłeś się prawa zwrotu za bilet LOT, bo wybrałeś jedną z trzech opcji Nie mając pewności najpierw czytaj, a później działaj...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1751 PostWysłany: 12 Sie 2018 02:07 

Rejestracja: 26 Lut 2017
Posty: 60
No cóż, mądry polak po szkodzie :( Myślę, że zwrotu za bilety LOT'u i tak by nie było, bo kosztowały prawie 5x więcej od tych z Ryanaira.
Czy w takim razie przysługuje mi cały czas 250 euro odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1752 PostWysłany: 12 Sie 2018 09:52 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4017
HON fly4free
@f0ku5 Teoretycznie przysługuje.Czy łatwo wypłacą trudno powiedzieć.Składaj wniosek i czekaj na odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1753 PostWysłany: 12 Sie 2018 12:47 

Rejestracja: 26 Lut 2017
Posty: 60
https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261

Z tego formularza, dobrze rozumiem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1754 PostWysłany: 12 Sie 2018 14:15 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4017
HON fly4free
Z tego.Po wysłaniu powinieneś otrzymać mail potwierdzający wpłynięcie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1755 PostWysłany: 12 Sie 2018 15:23 

Rejestracja: 26 Lut 2017
Posty: 60
Dziękuję, zgłoszone :)

Na przyszłość, jakby mi się zdarzyła taka sytuacja (oby nie...) to wtedy nie prosić o zwrot kosztów za bilet tylko wskazywać, że się poleciało innym lotem u innego przewoźnika? Czy Ryanair ma wtedy obowiązek wypłacić całość kwoty nowego biletu, czy np. wyłącznie różnicę pomiędzy kosztami?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1756 PostWysłany: 12 Sie 2018 22:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4017
HON fly4free
Jak już to nie wskazywać a dokumentować dowodem zakupu,jednak trzeba pamiętać,że ten zwrot za lot alternatywny innymi liniami nie jest taki prosty do uzyskania ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1757 PostWysłany: 12 Sie 2018 23:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
Taka sytuacja ma miejsce przy LCC, tradycyjne linie mają personel na lotnisku i proponują alternatywę czy to na miejscu czy przez infolinię.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1758 PostWysłany: 12 Sie 2018 23:25 

Rejestracja: 26 Lut 2017
Posty: 60
To może jednak dobrze zrobiłem, że po prostu poprosiłem o zwrot za bilety...? Łatwiejsze i szybsze do uzyskania, a pieniądze potrzebne na wczoraj ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1759 PostWysłany: 13 Sie 2018 10:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 143
Loty: 40
Kilometry: 92 432
niebieski
Ryanair odwołał mi lot PMI-WRO wieczorem dnia poprzedzającego wylot. Kupiłem bilety Lufthansy PMI-KTW bo był to najbliższy lot do PL. Czy to, że trasa nie identyczna to uniemożliwia odzyskanie za loty lufą kasy? Jeśli tak, to pozostanie mi tylko opcja zwrotu pełnej kwoty za bilety Ryanair. Dobrze rozumuję?
_________________
Jeśli pomogłem, kliknij "Pomógł".

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1760 PostWysłany: 14 Sie 2018 08:11 

Rejestracja: 27 Cze 2018
Posty: 1
Dnia 12.06 odwołano mój lot z Korfu do Berlina, dowiedziałam się o tym przed samym wylotem, na lotnisku nie było żadnego przedstawiciela linii, nikt nie wiedział co robić, na czacie Pani doradziła żeby szukać najbliższego lotu - może być inną linią. Kupiliśmy bilety na lot następnego dnia inną linią, ponieśliśmy dodatkowe koszty związane z zakupem nowych biletów, hotelu i wyżywienia. Po powrocie wysłałam maila z wnioskiem o zwrot poniesionych kosztów i wypłatę odszkodowania z tyt. odwołanego lotu. Przez ponad miesiąc nie dostałam żadnej odpowiedzi, wysłałam kilka maili - dopiero teraz otrzymałam odpowiedź następującej treści
Załącznik:
mail.png
mail.png [ 179.08 KiB | Obejrzany 373 razy ]
Czy to oznacza że zwracają mi tylko koszt biletu zakupionego na odwołany lot? Nie pisałam o zwrot kosztów za bilet... :x
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2019 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 101  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group