Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 577 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna
Autor Wiadomość
#541 PostWysłany: 05 Maj 2020 01:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 117
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
-- 05 Maj 2020 01:54 --

Pierwsze dwa tygodnie w roli „pasażera” może były fajne, ale teraz atmosfera jest tam gęsta. Muszą odstawić ludzi do domu i tu rachunek zysków i strat przegrywa z życiem.

Co do powrotu. To operacyjnie wydaje mi się że z tym transferem załóg by sobie poradzili. Otwierałem w 2015 Oceania Insignia po wybuchu. Tydzień wystarczył by wszystko przygotować. Pytanie tylko czy ogólnoświatowa rzeczywistość na to pozwoli. Po dwóch miesiącach w Polsce już widać mocne luzowania, w Europie też liczby mocno spadają, w USA się ustabilizowały. Do września zostało 4 miesiące. Moim zdaniem jest szansa o ile nie wydarzy się jakaś druga fala zachorowań. Zobaczymy.

-- 05 Maj 2020 01:57 --

Oczywiście zakładam etapowanie. Jeżeli 20-30% floty ruszy w sierpniu- wrześniu to będzie duży sukces.
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off  
 
#542 PostWysłany: 05 Maj 2020 08:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2015
Posty: 663
Loty: 96
Kilometry: 205 836
srebrny
Costa tez wczoraj zrobiła aktualizacje https://www.costacruises.com/cruising-soon.html
_________________
Tajlandia, Malezja, Singapur

Bulgaria
Góra
 Relacje PM off  
 
#543 PostWysłany: 05 Maj 2020 12:51 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 401
srebrny
MSC też przedłużyło zawieszenie rejsów do 10 lipca:
https://www.msccruises.com/en-gl/Coronavirus.aspx
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#544 PostWysłany: 05 Maj 2020 22:56 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
Norwegian Cruise Line opublikował dzisiaj ostrzeżenie, z którego w dużym skrócie wynika, że mogą mieć problemy z płynnością oraz kontynuacją biznesu.
W związku z tym podjęli działania w celu pozyskania dodatkowego kapitału zarówno w drodze emisji nowych akcji jak również obligacji. W planie mają pozyskanie ok. 3 mld USD.
Przy okazji podali, że na 31.03.2020 wartość opłaconych przez klientów przyszłych rejsów wynosiła 1.8 mld USD, z czego spodziewają się, że dużą część będą musieli zwrócić.
Ilość nowych rezerwacji drastycznie spadła (a za nimi bieżące wpływy gotówkowe) a dodatkowym problemem są żądania wystawców kart oczekujących wysokich depozytów na poczet ewentualnych procedur chargeaback, gdyby rejsy nie doszły do skutku.

Pod nóż księgowych poszła również budowa nowego terminala w Miami (jeśli ktoś płynął stamtąd ostatnio to zapewne widział o czym mowa), redukcje zatrudnienia zarówno wśród pracowników pływających jak również na lądzie oraz masa cięć kosztów. Poinformowano również oficjalnie, że większość statków zostaje odstawiona do "zimnej rezerwy" i w najbliższych miesiącach nie będzie pływać.

Jak łatwo się domyślić, tego typu newsy nie zachwyciły akcjonariuszy - kurs akcji NCL przy bardzo wysokich obrotach spadł dzisiaj o ok. 23%.

Więcej informacji można znaleźć tutaj:
https://www.marketwatch.com/story/cruis ... yptr=yahoo
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news.html
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
futro uważa post za pomocny.
 
 
#545 PostWysłany: 06 Maj 2020 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 117
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
https://www.cruiseindustrynews.com/crui ... -2021.html

Marella Discovery 2 wyłączona do marca, Marella Dream wyłączona do wakacji przyszłego roku, Marella Celebration całkowicie wyłączony z operacji (co po części było zakładane). Jak na flotę 6 statków to dosyć spory ruch. Ciekawe ile statków uziemi taki Carnival.
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off  
 
#546 PostWysłany: 06 Maj 2020 17:11 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 1197
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
Czy w ogóle jest jakaś szansa , żeby coś popływało na jesień po morzu śródziemnym? ps. Chyba zadna inna branża nie dostała tak w dupe przez wirusa jak turystyka.
Góra
 Relacje PM off  
 
#547 PostWysłany: 06 Maj 2020 18:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 117
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
samaki9 - moim zdaniem są duże szanse na to, że na jesień uruchomionych zostanie część statków, o ile tylko nie będzie drugiej fali zachorowań. Takie Włochy zeszły do 1000 zachorowań na dzień, Niemcy to już w ogóle dołują, w Grecji to kilkanaście osób, a do września prawie 4 miesiące jeszcze.

Zastanawia mnie postawa amerykanów - w końcu to chyba największy klient, ale z drugiej strony myśle, że jak tam spadnie do 1000-2000 przypadków na dzień to zaczną mocno luzować i też podróżować.
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off  
 
#548 PostWysłany: 06 Maj 2020 18:48 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
W Stanach jest inny problem - można o tym sporo poczytać na rejsowych forach.
W ostatnim czasie tak dużo osób straciło tam pracę, że ludzie będą myśleli najpierw o pracy niż o przyjemnościach - niestety. To będzie dotyczyło szczególnie tej młodszej części rejsowiczów, która jest aktywna zawodowo. Ci starsi-emeryci, którzy dla niektórych operatorów są główną klientelą będą z kolei się bać podróżować - tym bardziej, że pewnie będą od nich wymagane różnego rodzaju świadectwa medyczne, oświadczenia itp. Mówiąc inaczej, strona popytowa dostanie po kości zarówno w tej młodszej jak i starszej grupie - ale z innych powodów.

A co do Morza Śródziemnego to wydaje mi się, że jesień jest póki co realna. Jak nie wczesna to późna ale sądzę, że tak.
Góra
 Relacje PM off
zwierzak lubi ten post.
 
 
#549 PostWysłany: 10 Maj 2020 13:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 117
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
-- 07 Maj 2020 13:31 --

Jakby na potwierdzenie twoich słów. Klientela Seabourn to pewnie w większości +50, a ten armator odwołuje rejsy do października/listopada. Ciekawy jestem jak na to odpowie konkurencja (Crystal, SIlversea, Regent).

Szczerze to myślałem, że właśnie te mniejsze statki są mimo wszystko bezpieczniejsze, choćby z tego względu, że mniej się na nich dzieje i mimo wszystko niosą mniejsze niebezpieczeństwo dla portów.

-- 10 Maj 2020 13:36 --

Pierwsze dobre wieści. A-Rosa planuje wznowić rejsy na początku czerwca, albo i wcześniej. Co prawda statki rzeczne i tylko Ren i Dunaj, ale zawsze to jakiś pozytyw!
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
 
#550 PostWysłany: 11 Maj 2020 13:27 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
Co do rejsów A-ROSA to oby im się udało. Operator zresztą ma bardzo dobre opinie. Może faktycznie wszystko zacznie się od rejsów rzecznych. "Za" jest na pewno to, że statki są znacznie mniejsze, pasażerów mniej, trasa z reguły obejmuje jeden, dwa kraje i trwa krócej niż w przypadku rejsów morskich. Gdyby zacząć od jakichś kilkudniowych typówek - np. Pasawa-Wiedeń-Budapeszt czy Kolonia-Koblencja-Moguncja to pewnie miałoby to sens. Poza tym w razie potrzeby ląd jest blisko, podobnie jak dostęp do "lądowej" służby zdrowia. "Przeciw" też jest kilka argumentów: przestrzeni wspólnych na statkach rzecznych jest mniej, z czym może iść odczucie ciasnoty no i przede wszystkim typowa klientela rejsów rzecznych jest dużo, dużo starsza niż w przypadku rejsów morskich. Jest to prędzej 70+ niż 60+ a biorąc pod uwagę, że to grupa największego ryzyka jeśli chodzi o obecną epidemię to pytanie, czy znajdzie się grupa na tyle odważnych pasażerów, żeby rejs miał sens. O tym pewnie przekonamy się wkrótce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#551 PostWysłany: 13 Maj 2020 11:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 117
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
15-go czerwca otwiera się całkowicie granica Niemiecko-Austryjacka, więc szanse na odpalenie A-Rosy, czy innego armatora nastawionego na niemiecko-języcznych gości rośnie. Dobrze by było gdyby tak się stało, może nie z powodu finansów, bo to kropla w morzu, ale pozwoli wypracować konkretne rozwiązania i da takiego pozytywnego kopa całej branży rejsów wycieczkowych.

Z drugiej strony Ama Waterways zawiesiła działalność do końca lipca, a Avalon do końca sierpnia. Zobaczymy, co na to największy gracz Viking (klientela głównie z krajów anglojęzycznych i Azji).
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off  
 
#552 PostWysłany: 14 Maj 2020 20:33 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
Kilka ciekawostek ze świata rejsów:

* Kilka dni temu pisałem o problemach finansowych i ostrzeżeniu o ryzyku bankructwa NCL. Wszystko wskazuje na to, że uciekli spod topora i zebrali kilka mld dolarów kasy na przetrwanie przez nieco ponad rok. Warunki są lichwiarskie i pewnie spłata (w tej części, w której jest to dług) do prostych należała nie będzie ale to było przysłowiowe "być albo nie być" dla ich przetrwania.

* Wraz z publikacją raportów finansowych za I kw 2020, wielcy rozgrywający w tym biznesie (Royal Caribbean, Carnival i NCL właśnie) zdradzają różne ciekawostki. Okazuje się m.in. że w Carnivalu ok. 38% klientów z anulowanych rejsów zażądało zwrotu gotówki, pozostałych zadowoliły vouchery. U dwóch pozostałych operatorów na kasę oczekuje 50-55%.

* W przypływie szczerości prezes NCL przyznał to co wszyscy widzą i o czym już tutaj pisaliśmy: ceny są póki co na stosunkowo wysokim poziomie i pozostaną takie tak długo jak to będzie możliwe, aby skonsumować vouchery. Zapewne nie będzie to dłużej niż do podania realnej daty wznowienia operacji - ale tego już nie zdradził. Pierwszą jaskółką jest konkretne obniżenie cen na rejsach operatora Oceania (z grupy NCL) - ale to operator niszowy, który i tak nigdy do tanich nie należał. W przypadku Oceanii oznacza to obniżkę cen krótkich rejsów do 999 USD/osobę czyli dla forumowiczów F4F zapewne żadna promocja to nie jest:-)

* Operatorzy podają, że już dzisiaj mają spore zainteresowanie rejsami z rejonu Azji i wszystko wskazuje, że pierwsze rejsy rozpoczną się z Chin i głównie dla chińskich klientów - na trasach 5-7 dni. Głównymi rozgrywającymi będą tam prawdopodobnie operatorzy ze stajni Carnivala (w tym przede wszystkim Costa, która jest tam bardzo silna od lat). NCL rozważa nawet przebazowanie dodatkowych statków w ten region.

* Wszystko wskazuje na to, że w pierwsze rejsy będzie sprzedawana tylko część miejsc - takich ograniczeń spodziewają się operatorzy ze strony regulatorów. Przykładowo TUI już zapowiedziało, że będzie sprzedawało tylko 1/3 miejsc na swoich statkach. Jak długo, trudno powiedzieć. Inna sprawa, czy mieliby w ogóle zainteresowanie zakupem większej ilości i czy byliby w stanie zapełnić całe statki.

* Co do samego tempa przywracania statków do operacji to też już nie ma wątpliwości, że będzie powolne. Cała wielka trójka odstawiła część statków do rezerwy ze zredukowaną do minimum załogą - tylko tak, aby podtrzymać ich funkcjonowanie od strony technicznej. Norwegian zapowiedział, że po ogłoszeniu restartu będzie prawdopodobnie przywracał do służby 5 statków na miesiąc pod warunkiem, że będzie w ogóle popyt.

* Zaczynają się również zabawy specjalistów od PR. Norwegian podał, że w pierwszych rejsach będą uczestniczyli członkowie zarządu Norwegiana wraz z rodzinami - aby pokazać, że podróżowanie jest bezpieczne i możliwe. Co ciekawe podali nawet już kto będzie brał udział w którym rejsie, chociaż daty restartu nie są pewne.

* Prawnicy też mają co robić. Postępowań przeciwko NCL jest już kilkanaście. We wszystkich chodzi o to samo - o wprowadzanie w błąd klientów i inwestorów i narażenie akcjonariuszy na straty. Pierwsze podobne sprawy zaczęły się też pojawiać w przypadku Carnivala.

* Wszyscy operatorzy już się chyba zorientowali, że rynek będzie bardzo trudny i zaczęli wprowadzać jakieś modyfikacje w oklepanych dotychczas trasach. Najciekawsze ogłosił jak dotąd Norwegian - m.in. zbazowanie jednego ze statków w RPA i rejsy wzdłuż południowego wybrzeża Afryki, rozszerzenie rejsów z Buenos Aires o Antarktydę (bez zejścia), kilka nowych tras w Azji z wizytą w nieodwiedzanych do tej pory portach itd. Zapewne z każdym tygodniem podobnych informacji będzie więcej.

* Tak jak wszyscy operatorzy szykują się na ostrą konkurencję, milczą oni jak zaklęci w sprawie statków, które mają w budowie. Tylko w tym roku miało ich być oddanych kilkanaście. Stocznie specjalizujące się w budowie wycieczkowców może czekać to samo co Airbusa i Boeinga.

I na razie to chyba tyle :-)
Góra
 Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#553 PostWysłany: 16 Maj 2020 22:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2014
Posty: 245
Loty: 103
Kilometry: 203 849
niebieski
ciekawe bardzo co u MSC słychać?? .
Góra
 Relacje PM off  
 
#554 PostWysłany: 17 Maj 2020 18:45 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
O MSC faktycznie niewiele się pisze - może poza tym, że radykalnie ograniczyła zatrudnienie w swoim amerykańskim biurze. Firma nie jest publiczna, jej akcje nie są nigdzie notowane więc i powodów dla wylewnych komunikatów nie ma za wiele. Poza tym dywizja rejsowa dla MSC to chyba niewielka część całego biznesu. Dla nich najważniejszy był i jest transport kontenerów. I tak pewnie pozostanie.

A z innych ciekawostek, Norwegia przedłużyła do 20.08 zamknięcie granic co w praktyce oznacza definitywny koniec sezonu rejsowego w północnej Europie. Sezonu, który nawet się nie zaczął. Zresztą czysto teoretycznego bo nie dotarł tu ani jeden statek - a powinno ich być już kilka. I raczej nie dopłyną bo i po co. Alternatywne trasy (Bałtyk, Islandia, porty Beneluksu i Francji i rejsy wokół Wysp Brytyjskich) też wydają się mało realne.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#555 PostWysłany: 17 Maj 2020 18:53 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2294
platynowy
Coś czuję że moja przygoda z rejsowaniem zakończy się na jednym rejsie w 2020.
Góra
 Relacje PM off
eskie lubi ten post.
 
 
#556 PostWysłany: 17 Maj 2020 19:28 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
@brzemia - jak tak dalej pójdzie to moja zakończy się na zerze :-) Byłby to pierwszy rok bez rejsu od wielu lat. Jeśli się zrobi bezpieczniej i coś zacznie pływać po Morzu Śródziemnym, to może wybierzemy się w kilka osób na jakiś rejsowy wypad jesienią - ale na dziś to palcem na wodzie pisane.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#557 PostWysłany: 19 Maj 2020 15:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 117
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
-- 18 Maj 2020 18:58 --

Aktualne terminy wznowienia rejsów podawane przez armatorów (stan na 18.05.20)

Image
Image
Image

-- 19 Maj 2020 15:58 --

Podobna tabelka dla statków rzecznych. Sytuacja wygląda nieco lepiej niż w przypadku statków oceanicznych. Trzeba czekać na A-Rosę, bo od niej może wszystko przyśpieszyć, albo zwolnić.

Image
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#558 PostWysłany: 20 Maj 2020 20:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 317
Loty: 196
Kilometry: 323 953
niebieski
Aida prosi o pomoc rzad niemiecki. Jej właścicielem jest Carnival, zarejestrowany w Panamie - tu moze byc maly problem. Pracownicy to tez chyba glownie ludzie z Azji pld-wsch. Ciekawa jestem, co z tego wyniknie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
 
#559 PostWysłany: 20 Maj 2020 21:12 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1340
platynowy
@barka - małe doprecyzowanie: Carnival jest właścicielem AIDA pośrednio. Bezpośrednim właścicielem niemieckiego operatora jest włoska Costa - inna spółka-córka Carnivala.
Góra
 Relacje PM off  
 
#560 PostWysłany: 20 Maj 2020 22:02 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2294
platynowy
Swiat jest jednak mały, za chwilę okaże się, ze właścicielem wszystkich linii jest jeden gość ze Szczecina ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 577 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group