Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1531 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 77  Następna
Autor Wiadomość
#1381 PostWysłany: 14 Cze 2018 18:04 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 2824
platynowy
Otwarcie połączenia do LCY to zupełnie inny kaliber niż trasa do Norymbergi, Zaporoża czy ostatnio Lublina, niczego im wszystkim przy tym nie ujmując. To wyjątkowy port lotniczy o ogromnym prestiżu, położony niemalże w sercu Londynu, horrendalnie drogi i przede wszystkim niosący za sobą wyjątkowe wymagania od strony czysto technicznej związane z trudnością (stromością) podejścia, stąd bezpośrednio powiązane z jego otwarciem jest zamówienie na zupełnie nowe 4 sztuki E190 ze specjalnym wyposażeniem pozwalającym operować na LCY - żaden z obecnych samolotów LOT tam nie poleci, choćby się wszystkie 4 sztuki na raz rozkraczyły i była konieczność podmianki. Ląduje tam zalewdwie garstka przewoźników, których prawdopodobnie dałoby radę policzyć na palcach obu rąk i LOT właśnie do tego zaszczytnego grona dołącza z bardzo dobrym dla biznesu rozkładem. Brawo!
Góra
 Profil Relacje PM off
17 ludzi lubi ten post.
 
      
#1382 PostWysłany: 14 Cze 2018 21:46 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1512
złoty
@kemot podoba mi się ten opis z uwzględnienem tła historycznego/kulturalnego

Od siebie dodam, że British Airways używa jedynego w swojej flocie Airbusa A318 w konfiguracji all-business do lotów z LCY do JFK. Gdzie tu historia? Lot ten nosi numer BA1 - identyczny był wykorzystywany przez Concorde'a na trasie do Nowego Jorku, co świadczy o prestiżu trasy, którego BA jest świadoma, i który stara się podkreślać.
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#1383 PostWysłany: 14 Cze 2018 22:25 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 945
srebrny
Warto tylko pamiętać, że BA1 LCY-JFK robi stop w Shannon, na tankowanie oraz US Customs pre-clearance. Ale i tak to pierwszorzędna kreska dla każdego pasażera.

Odnośnie lotów LO na LCY jedyne co mnie martwi to te specjalne samoloty, bo LOT znów zwiększa różnorodność parku maszynowego oraz w razie jakichkolwiek kłopotów nie ma czym ich zastąpić. A na tak prestiżowej trasie słabo byłoby odwoływać lub opóźniać loty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1384 PostWysłany: 14 Cze 2018 22:41 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1512
złoty
@kumkwat_kwiat ale do obsługi LCY nie potrzeba aż 4 maszyn. Moim zdaniem zamawiają więcej niż potrzebuje ta trasa, na wypadek konieczności podmianek, ale "na co dzień" pozostałe dwie (a w zasadzie może nawet trzy) maszyny będą latały wyłącznie inne trasy.

Dwie rotacje dziennie, rano i popołudniu, jeden embrion by wystarczył przecież.
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1385 PostWysłany: 14 Cze 2018 22:44 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 2824
platynowy
Do obsługi 2 rotacji dziennie na LCY potrzebny jest jeden samolot - mając w obwodzie 4 sztuki bufor bezpieczeństwa będzie bardzo duży, a co do zwiększania róznorodności parku maszyn to E190 praktycznie niczym się nie różni od E195 użytkowanych już przez LOT.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1386 PostWysłany: 14 Cze 2018 22:58 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 2963
złoty
No właśnie e195 to zwykły samolocik nic w nim specjalnego nie ma, do tej rotacji wystarczy jedna maszyna, 4 to bardzo duży bufor
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
#1387 PostWysłany: 14 Cze 2018 23:20 

Rejestracja: 17 Paź 2012
Posty: 231
niebieski
Ja mam cichą nadzieje że jeden z E90 lub E70 na stałe będzie latał na jednej z rotacji z KRK czy to do GDN, WAW lub BUD a w razie konieczności będzie przekierowany w zastępstwie do LCY.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1388 PostWysłany: 15 Cze 2018 00:00 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 2963
złoty
hmm.... e70 jest maly i... drozszy w eksploatacji niz dashe, no ale puszczac dashe na takim kierunku to rzeczywiscie slabo by bylo :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1389 PostWysłany: 15 Cze 2018 02:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1129
Loty: 95
Kilometry: 276 413
złoty
kemot napisał(a):
bezpośrednio powiązane z jego otwarciem jest zamówienie na zupełnie nowe 4 sztuki E190 ze specjalnym wyposażeniem pozwalającym operować na LCY - żaden z obecnych samolotów LOT tam nie poleci, choćby się wszystkie 4 sztuki na raz rozkraczyły i była konieczność podmianki.


E70 również jest certyfikowany na LCY więc, z tego co wiem (chociaż mogę się mylić) LOT mógłby TEORETYCZNIE dokonać podmiany. Nie czytałem nigdzie o "specjalnym wyposażeniu pozwalającym operować na LCY" oprócz przede wszystkim wymagań dotyczących szkolenia pilotów (m.in. 5.5-stopniowa ścieżka podejścia vs standardowa 3-stopniowa) oraz oczywiście operowania na certyfikowanym do lądowania na LCY typie statku powietrznego (a trochę szukałem). Co dodatkowo musiałby mieć E70 LOTu, żeby lądować na LCY?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1390 PostWysłany: 15 Cze 2018 10:02 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 2824
platynowy
Ja się na technicznych aspektach tak bardzo nie znam, ale wiem że o ile E70 owszem może lądować na LCY, o tyle te LOT-owskie na dzień dzisiejszy nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1391 PostWysłany: 15 Cze 2018 14:09 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1478
srebrny
Sagi ciąg dalszy - "Zwolniona z LOT ujawnia niewygodne dla firmy fakty".
http://wyborcza.pl/7,155287,23536447,zw ... BoxBizLink
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1392 PostWysłany: 20 Cze 2018 12:59 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 181
Loty: 265
Kilometry: 420 698
srebrny
Zauważyliście, że od kilku/kilkunastu (zależy, który) dni latają w "nowe" Dashe? OY-YBZ oraz OY-YBY zapewne wynajęte od NAC. Na stałe, czy bardziej sezonowo?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1393 PostWysłany: 20 Cze 2018 13:22 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 672
Loty: 413
Kilometry: 580 702
niebieski
W sobotę leciał na rasie WAW-KTW-WAW / rotacja z 10:45 oraz WAW-KTW-WAW z godziny 16:40
Zobacz na flightradar : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oy-yby
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1394 PostWysłany: 20 Cze 2018 13:49 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 2824
platynowy
Tymczasowo, niebawem ponoć ma wrócić do służby ten co mu się kilka miesięcy temu złożyło koło przy lądowaniu w WAW, SP-EQG jeśli mnie pamięć nie myli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1395 PostWysłany: 20 Cze 2018 17:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 33
Kilometry: 30 239
srebrny
To LagerBoys sobie zamówili czarter do Klużu ;)
_________________
vivere militare est

Forumowiczu! Pomóż Matyldzie, liczy się każda złotówka: https://www.siepomaga.pl/forumowiczefly4free
Góra
 Profil Relacje PM off
Pacyfa lubi ten post.
 
      
#1396 PostWysłany: 20 Cze 2018 19:01 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1478
srebrny
Ten, o którym była mowa, OY-YBY, także uziemiony:
https://warszawa.onet.pl/awaryjne-ladow ... na/0r1t8dq - czyli LO781.
Ciekawe na jak długo ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1397 PostWysłany: 20 Cze 2018 19:05 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 181
Loty: 265
Kilometry: 420 698
srebrny
Nasuwa mi się tylko „typowy dash” :lol:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wtak lubi ten post.
 
      
#1398 PostWysłany: 20 Cze 2018 19:09 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1478
srebrny
Jednak na krótko. Za pasazerem:
"W samolocie było 62 osoby. Tuż po starcie z Warszawy pojawił się komunikat, że nie zamknęły się jedne z kół podwozia głównego oraz przednia goleń. W związku z tym załoga zgłosiła służbom lotniskowym awaryjne lądowanie. Wcześniej maszyna krążyła nad miastem.

Ostatecznie lądowanie odbyło się bez przeszkód. Okazało się, że sygnał o usterce był błędny.

Maszyną realizującą rejs LO781 z Warszawy do Rygi był bombardier Q400 (o numerach rejestracyjnych OY-YBY) wypożyczany przez LOT od Nordic Aviation Capital. Samolot ma nieco ponad 11 lat. Wcześniej służył we flocie flyBe oraz Olimpic Air."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1399 PostWysłany: 21 Cze 2018 08:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 95
Loty: 84
Kilometry: 159 436
niebieski
Dzisiaj podobno wegerskiego gulaszu ciag dalszy ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1400 PostWysłany: 21 Cze 2018 10:04 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 2824
platynowy
I to na bogato.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1531 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 77  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group