Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5767 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 289  Następna
Autor Wiadomość
#5421 PostWysłany: 10 Sie 2018 18:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3374
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@DMW
Nie ma sensu komentować tego, co - jak piszesz - wydaje Ci się.
Zmarnowałeś kupę czasu. Pozostaje Ci złożenie reklamacji, a w przypadku jej nieuznania (lub braku odpowiedzi) złożenie pozwu do sądu przed upływem terminu przedawnienia.
Czyli w praktyce jedynie składasz reklamację i się modlisz ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5422 PostWysłany: 10 Sie 2018 18:31 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 877
Loty: 1
Kilometry: 305
niebieski
becek napisał(a):
przecież napisał ze szuka jelenia
on nie ma czasu, co najwyżej popisać na forach internetowych


a na czym miałoby polegać to "szukanie jelenia"? Któremu chcę zapłacić za pomoc.
Ostatnio mało piszę ale na pewno bardziej merytorycznie niż co niektórzy... :twisted:
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#5423 PostWysłany: 10 Sie 2018 18:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3374
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Chcesz komuś zapłacić za napisanie reklamacji do przewoźnika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5424 PostWysłany: 10 Sie 2018 18:49 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 877
Loty: 1
Kilometry: 305
niebieski
boots napisał(a):
@DMW
Nie ma sensu komentować tego, co - jak piszesz - wydaje Ci się.
Zmarnowałeś kupę czasu. Pozostaje Ci złożenie reklamacji, a w przypadku jej nieuznania (lub braku odpowiedzi) złożenie pozwu do sądu przed upływem terminu przedawnienia.
Czyli w praktyce jedynie składasz reklamację i się modlisz ;)


Generalnie masz rację ale sam widzisz, że informacje są rozbieżne. Jedna kancelaria stwierdziła, że we Włoszech są 22 miesiące, @aga twierdzi, że 24 lub 26... ULC ma na odpowiedź 60 dni i jak twierdzisz złożenie tej reklamacji najprawdopodobniej nie wstrzyma przedawnienia.
Pisać do Włochów czy do BA czy też do AA..? Mam mętlik :cry:
Obawiam się, że nie skończy się tylko na napisaniu reklamacji tylko być może będzie musiało dojść do sprawy sądowej. I to miałem na myśli mówiąc o zapłacie za kompleksowe zajęcie się sprawą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5425 PostWysłany: 10 Sie 2018 18:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3374
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Cytuj:
ULC ma na odpowiedź 60 dni

Tak akurat nie jest.

Aby nie tracić czasu, złóż reklamację jednocześnie i do BA, i do AA. I daj na mszę. ;-)
Z zasady odpowiedzialny jest obsługujący przewoźnik lotniczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#5426 PostWysłany: 10 Sie 2018 19:24 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1206
niebieski
Ciekawe czemu nie zająłeś się tym od razu, tylko czekałeś półtora roku, nie wiem na co...?
Jakieś to dziwne, że akurat na miesiąc przed przedawnieniem sobie przypomniałeś o forum i tu nagle szukasz pomocy. ;)

Może są jakieś inne okoliczności, o których nie wiemy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5427 PostWysłany: 10 Sie 2018 19:29 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 877
Loty: 1
Kilometry: 305
niebieski
Tak, były inne okoliczności... choróbsko :cry:
Proszę wstrzymajcie się od krytykowania.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#5428 PostWysłany: 10 Sie 2018 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 861
Loty: 18
Kilometry: 24 779
złoty
Zwracam uwagę, że odwołano tu dwa loty.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
sranda lubi ten post.
 
      
#5429 PostWysłany: 11 Sie 2018 13:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
W kontekście czasu odpowiedzi zastanawiam się jak traktować przypadek, gdy pasażera reprezentuje pełnomocnik, który wzywa do zapłaty LOT wezwaniem wysłanym pocztą wyznaczając termin 14 dni. Po upływie tego terminu, gdy LOT nie zapłaci może wnieść pozew. Jeśli do dnia wniesienia pozwu nie wpłacą to pomimo późniejszej wpłaty Sąd przyzna koszty zastępstwa, bo Pozwany dał powód do wniesienia powództwa. Czy to sprawia, że LOT szybciej rozpatruje wnioski od takich pasażerów?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5430 PostWysłany: 11 Sie 2018 13:44 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 2352
Loty: 126
Kilometry: 262 707
Linia wedlug 261/2004 nie ma okreslonego czasu na rozpatrzenie. Lot dla wniosków internetowych ma 30 dni. W wakacje wiadomo dluzej bo ilosc polaczen ogromna +niesprawne silniki RR. Swoja droga jaki sens płacenia posrednikom....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5431 PostWysłany: 12 Sie 2018 00:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
Nie chodzi o pośredników tylko o możliwość wystąpienia z powództwem cywilnym, które zwiększa odszkodowanie o koszty oraz odsetki, ale bez wezwania ryzykujemy zapłatą kosztów. Nie ma obowiązku składania reklamacji przez internet, gdy wyślę listem to też powinni rozpatrzyć, ale wtedy wyznaczam termin, po którym świadczenie staje się wymagalne. Sąd dla m.st Warszawy w 50 dni wyda spokojnie nakaz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5432 PostWysłany: 12 Sie 2018 00:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 326
Loty: 101
Kilometry: 220 795
niebieski
Dawno tu nie zaglądałem, ale nadrobiłem wszystkie posty od maja. Dużo ciekawych ale również śmiesznych sytuacji przeczytałem ale jak natrafiłem na post #5321 @Pabloo i jego interpretacja sytuacji ze "złą pogodą" zaciekawiła mnie.
Moja żona ostatnio leciała z SXF do GVA z U2. Niestety nad Genewą była burza, pilot spróbował wylądować, ale mu się nie udało po czym oznajmił, że lecą do LYS bo nie ma paliwa na czekanie i kolejne podejście. W LYS po kilkunastu minutach w samolocie oznajmili, że kończy się im czas pracy i nie mogą lecieć dalej także zapraszają do autobusów. Finalnie w Genewie o 1:30 zamiast o 20:30. No i teraz rzeczywiście pogoda uniemożliwiła czasowe dotarcie na miejsce ale gdyby zabrali więcej paliwa to mogli by poczekać jak inne samoloty, (lotnisko było zamknięte przez mniej niż 30 minut), gdyby inaczej ułożyli rozkład to załodze mogłoby siarczyć czasu żeby przelecieć do GVA.
Nawet nie myślałem o pisaniu o odszkodowanie ale ciekawy jestem waszej interpretacji bo ostatnio pojawia się ciekawe rozkładanie przyczyn na czynniki pierwsze :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#5433 PostWysłany: 12 Sie 2018 23:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
Ratnieks vs Air Baltic, sytuacja bardzo podobna. Biorąc pod uwagę czas zamknięcia oraz, że zatankowanie samolotu nie stanowi nadmiernego poświęcenia ze strony przewoźnika to odszkodowanie się należy, ale zapewne na drodze sądowej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5434 PostWysłany: 14 Sie 2018 19:01 

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 5
Dzień dobry, to mój debiut, więc proszę nie krzyczeć, jeżeli coś mi pojdzie nie tak.
Odwołano mój lot z Paryża , 3.07 złożyłam reklamację do Lotu, dziś przyznano mi odszkodowanie. Wtedy za mój odwołany lot skierowano mnie na inny , juz nie lotowski, następnego dnia. Niestety, nie dostałam się na pokład zaproponowanego samolotu z powodu overbookingu. Przesiedziałam więc kolejne 6 h na lotnisku. Moje pytanie- przysługuje mi tylko odszkodowanie od Lotu? Może głupie pytanie, ale mam tak sprzeczne informacje, że się gubię.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5435 PostWysłany: 14 Sie 2018 19:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 178
Loty: 143
Kilometry: 200 584
niebieski
Zobacz na post #5332
Wynika z tego, że dwukrotnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5436 PostWysłany: 15 Sie 2018 00:01 

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 5
Przeczytałam, dziękuję. W takim razie spróbuję, ale już pewnie skorzystam z jakiejś firmy pośredniczącej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5437 PostWysłany: 15 Sie 2018 00:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 861
Loty: 18
Kilometry: 24 779
złoty
Firmy pośredniczące raczej nie zajmują się sprawami, gdzie do zrobienia jest coś więcej niż wysłanie wniosku do linii lub ulc. A część z nich do tego wymaga jakiejś minimalnej liczby osób, na przykład dziesięciu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5438 PostWysłany: 15 Sie 2018 20:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
A dlaczego miałby ktoś badać, że byłaś pasażerką lotu z powodu odwołania tego właściwego? Miałaś bilet odmówiono Ci wstępu dostajesz odszkodowanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5439 PostWysłany: 15 Sie 2018 21:20 

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 5
Gdy stalismy na lotnisku, by ponownie nam wyszukano lot, pan powiedział jakie nam przysługują odszkodowania, ale potem popatrzył w ekran komputera i stwierdził, że Lot odwołał swój rejs i to on przejmuje roszczenia. Potargał też nasze karty pokładowe. Ja byłam w szoku, że drugi raz nie udało się wylecieć do Polski, nie myślałam wtedy o tym, ale teraz coraz częściej zastanawiam się, czy przypadkiem to odszkodowanie się nam nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5440 PostWysłany: 15 Sie 2018 21:30 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 927
Loty: 76
Kilometry: 168 295
niebieski
Lot odwołał rejs, zostaliście przebukowani na inny lot, na który odmówiono wam wstępu to jest inny bilet inny rejs i inne przyczyna inny przewoźnik. Lot wypłaci odszkodowanie za odwołany lot, a to że oni nie wpuścili to jest osobna historia. TSUE wielokrotnie podnosi się rozporządzenie ma za zadanie zapewnić wysoki poziom ochrony pasażerów, a samo rozporządzenie jest interpretowane pro konsumencko. Nie ma podstaw do uznania, że odwołanie lotu powoduje wygaśnięcie uprawnień pasażera w stosunku do innych przewoźników na pokładzie, których ma się odbyć lot w związku ze zmianą podróży...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5767 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 289  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group