Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: No Show w EU
#21 PostWysłany: 13 Lut 2019 19:30 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1637
platynowy
Na swiecie dzienie setki razy są no-show.
Goscia przylspali bo robil to wielokrotnie.

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#22 PostWysłany: 13 Lut 2019 19:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 646
złoty
Cytuj:
Przeczytałem dzisiaj artykuł o tym gościu, który zrezygnował z ostatniego odcinka lotu (FRA-OSL, przypadek opisywany powyżej) i mnie to zszokowało, gdyż jak dotąd żyłem w przekonaniu, że problem z noshow dotyczy wszystkich poza ostatnim odcinkiem. Rozumiem, że ów klient striggerował LH tym, że kupił u nich bilet w tym samym na odcinku FRA-TXL. Ale czy mamy pewność, że gdyby nie kupił tego biletu do Berlina sprawy by nie było? Jestem obecnie w USA i myślę o skorzystaniu z noshow na ostatnim odcinku, ale boje się, że będę miał "jaja" jak ten gościu z Niemiec. Czy moje obawy są uzasadnione? Pozdrawiam :)

@Spaniel11 Nie ma co siać paniki
- koleś robił to nagminnie
- miał bilet LH do Berlina w tym samym czasie w którym miał lecieć do Oslo
- na siłę Cię raczej nie wsadzą do samolotu
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#23 PostWysłany: 13 Lut 2019 19:34 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1879
złoty
@brzemia
W USA nie patyczkują się z osobami co robią to regularnie - z raportów na FT - kończy się na skasowaniu konta FFP + ban na FFP + żądanie zwrotu różnicy ceny. Ale tam zazwyczaj mają explicite wymienione w regulaminie jakie praktyki są zabronione.
W Europie dotychczas nikt nie robił problemów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#24 PostWysłany: 13 Lut 2019 21:42 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 521
niebieski
W przypadku LH jest to zapisane w OWP:
"3.3.3. Jeżeli Pasażer wybrał Taryfę, która wymaga zrealizowana poszczególnych etapów podróży zgodnie z kolejnością
podaną na Bilecie, należy pamiętać, że niewykorzystanie przewozu na poszczególnych odcinkach lub nieprzestrzeganie
kolejności podanej na Bilecie przy niezmienionych pozostałych danych podróży spowoduje, że dokonamy przeliczenia opłat
biletowych zgodnie ze zmienioną trasą. Opłata biletowa zostanie wówczas wyliczona dla faktycznie przebytej trasy
w danej grupie cenowej, według stawek z dnia dokonania rezerwacji. Tak wyliczona opłata biletowa może okazać się
wyższa lub niższa niż pierwotna cena Biletu.
Jeżeli grupa cenowa, według której Pasażer pierwotnie dokonał rezerwacji, była niedostępna dla zmienionej trasy w dniu
tej rezerwacji, wówczas za podstawę wyliczeń zostanie przyjęta najniższa dostępna grupa cenowa dla zmienionej trasy.
Jeżeli w dniu rezerwacji opłata wyliczona dla zmienionej trasy byłaby wyższa, wówczas uwzględnimy cenę już zapłaconą
przez Pasażera i pobierzemy jedynie należną różnicę. Należy pamiętać, że wykonanie usługi przewozu możemy
uzależnić od uregulowania tej różnicy. Jeżeli warunki taryfy, według której wystawiono Bilet, dopuszczają zwrot
należności, a Pasażer nie wykorzystał Biletu na jednym z odcinków podróży, należność za bilet może zostać zwrócona
zgodnie z warunkami taryfy. Pasażer traci wówczas prawo przewozu odpowiadające takiemu zwrotowi."

Swiss i Astrian mają jeszcze bardziej obwarowane zasady:

Swiss: " Your Ticket is valid only for the transportation shown on the Ticket, from the place of departure via any Agreed Stopping Places to the final destination. The fare you have paid is based upon our Tariff, and forms an integral part of our contractual agreement with you. The fare is only valid if all the flights are fully flown in the booked sequence. Otherwise the fare will be recalculated based on the actual flight routing."

Austrian: "Jeżeli nie wykorzystają Państwo kuponów lotniczych we wskazanej kolejności, w celu obejścia systemu opłat za przelot, nałożymy na Państwa opłatę odpowiadającą cenie za rzeczywistą kolejność transportu jaką chcieli Państwo zrealizować. Nastąpi to przez określenie opłaty za przelot, którą zapłaciliby Państwo w dniu rezerwacji rzeczywistej kolejności transportu. Opłata, o której mowa powyżej, może być wyższa niż pierwotnie opłacona cena za lot. Zmieniona kolejność transportu zostanie przeliczona w oparciu o najtańszą dostępną cenę w Państwa klasie rezerwacyjnej. Jeżeli na zmienionej trasie w opłaconej przez Państwa klasie rezerwacyjnej nie ma wolnych miejsc w dniu dokonywania rezerwacji, w celu przeliczenia zmienionej kolejności transportu zostanie wykorzystana najtańsza dostępna klasa rezerwacyjna. Jakiekolwiek kwoty podatków oraz opłat za niewykorzystane kupony lotnicze zostaną odpisane. Proszę zwrócić uwagę, że mamy prawo do uzależnienia przewozu od uiszczenia różnicy w cenie." oraz "W przypadku wydania wielu takich samych biletów (tj. biletów posiadających taką samą datę, taką samą kolejności wykorzystywania Kuponów Lotniczych, takie same nazwiska Pasażerów, taką samą Taryfę), mamy prawo do anulowania dodatkowych odcinków lotu, tak aby pozostał tylko jeden lot."


W OWP LOT'u jest to opisane tak, że raczej nie uwzględnia penalizacji pasażera przy zaniechaniu ostatniego odcinka podróży:
"Taryfy przewoźnika wymagają, aby poszczególne rejsy odbywały się z zachowaniem ich kolejności. Jeżeli poprzedzający odcinek trasy nie został jednak przebyty lub też został przebyty nie w takiej kolejności, jaka została przewidziana w sekwencji poszczególnych rejsów podanych w bilecie, opłata za ten rejs zostanie naliczona w wysokości ceny za faktycznie przebytą trasę obowiązująca w dniu dokonania oryginalnej rezerwacji. Jeśli wyliczona w ten sposób taryfa jest wyższa niż cena obliczona dla trasy podanej w bilecie, dalszy przewóz może zostać uzależniony od uiszczenia powstałej różnicy w cenie."

Kilkukrotnie wnioskowałem do LOT'u o zwrot opłat lotniskowych za niewykorzystany ostatni segment podróży i bez problemu otrzymałem pieniądze.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#25 PostWysłany: 13 Lut 2019 22:30 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1879
złoty
LH w takim wypadku (zwrot podatku za niewykorzystany segment) robi refare do OW i zazwyczaj wychodzi dopłata. Ale kierowanie sprawy do sądu to raczej nowość.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#26 PostWysłany: 13 Lut 2019 23:44 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1368
złoty
@Spaniel11
Mysle, ze Twoje obawy sa uzasadnione, gdyz mozna je uzasadnic podpierajac sie wiarygodnymi zrodlami, np prasowymi.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#27 PostWysłany: 14 Lut 2019 04:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1518
Loty: 300
Kilometry: 446 165
złoty
"Jeżeli Pasażer wybrał Taryfę, która wymaga zrealizowana poszczególnych etapów podróży zgodnie z kolejnością
podaną na Bilecie, należy pamiętać, że [/b]niewykorzystanie przewozu na poszczególnych odcinkach[/b] lub nieprzestrzeganie
kolejności podanej Bilecie przy niezmienionych pozostałych danych podróży spowoduje, że dokonamy przeliczenia opłat
biletowych zgodnie ze zmienioną trasą. Opłata biletowa zostanie wówczas wyliczona dla faktycznie przebytej trasy
w danej grupie cenowej, według stawek z dnia dokonania rezerwacji. Tak wyliczona opłata biletowa może okazać się
wyższa lub niższa niż pierwotna cena Biletu."

Gorzej z ich punktu widzenia, gdy tak zaczną latać do sądu i jakiś sąd nakaże im przeliczenie opłat dla osób które nie poleciały normalnego RT a nie zgłosiły się nie niewykorzystane taxy.
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#28 PostWysłany: 14 Lut 2019 08:15 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 521
niebieski
To co napisałeś miało by sens tylko w przypadku kupienia biletu RT i wykorzystania go tylko w jedną stronę. W większości przypadków u LH bilety OW są dużo droższe niż RT.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#29 PostWysłany: 14 Lut 2019 10:35 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 2805
Loty: 175
Kilometry: 447 889
@kamo375 nie istnieje według mojej wiedzy taki przypadek by A-->B->C->B byl tanszy niz A-b-c-b-A na stronie linii. Nie mówię o błędach ota czy promocjach
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: NOSHOW w EU
#30 PostWysłany: 17 Mar 2019 11:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 301
złoty
LonDynia napisał(a):
Dzieki no show moga sprzedac wiecej biletow niz miejsc, dzieki czemu ceny sa bardziej atrakcyjne, z kolei jak sady anuluja no show to linia nie bedzie wiedziala czy pasazer ktory kupil bilet WRO-FRA-NYC-FRA-WRO nie stawi sie na ostatnim odcinku do Wroclawia i bedzie starala sie trzymac cala rezerwacje.


A po co linia ma wiedzieć, czy stawisz się na jakimkolwiek odcinku? Skoro zapłaciłeś za całą trasę to linia zarobiła już pieniądze za te miejsca i mają być one dla Ciebie dostępne bo za nie zapłaciłeś. Jak nie polecisz to dla linii czysty zysk (mniejsze zużycie paliwa, niewydanie posiłku, brak opłat lotniskowych, nieskorzystanie z saloniku).

Niech mi nikt nie mówi, że jakbym zarezerwował cały samolot WRO-FRA-NYC-FRA-WRO (hipotetycznie zakładając, że wro-fra i fra-nyc miałyby tyle samo ilości miejsc na pokładzie) i poleciałby on pusty w 100% a ja wykorzystałbym tylko FRA-WRO z całości to linia byłaby w jakikolwiek sposób stratna, bo to bzdura. Linia poniosłaby z tego tytułu dość spore zyski w paliwie, posiłku, opłatach, saloniku etc a nie stratę :)

Inaczej sytuacja by się miała, jakby linia miała podpisane jakieś umowy na to, że przewiezie na danym odcinku minimum ileś tam pasażerów - ale jej wewnętrzne umowy z innymi podmiotami nie powinny mnie przecież w żaden sposób interesować. Przy podpisywaniu takiej umowy muszą wkalkulować ryzyko, że nie uda im się jednak tylu pasażerów przewieźć i już.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: NOSHOW w EU
#31 PostWysłany: 18 Mar 2019 11:06 

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 409
srebrny
Piatek napisał(a):
(..)mają być one dla Ciebie dostępne bo za nie zapłaciłeś(..)


Maja, nie maja. Cala sprzedaz z wyprzedzeniem polega na prawdopodobienstwie, jezeli pasazer ktory kupi bilet na 300 dni przed ma jakies 90% szans na pojawienie sie (choroba, spoznienie, odpuszczenie, smierc, wiezienie itd.) to mozna sprzedac wiecej, na tym polega sporo modeli jak Groupon, karty podarunkowe itd.
Zresztą kupujac cokolwiek przez internet zgadzamy sie z wypelnieniem warunków umowy, tu umowa polega ze linia dostarczy nas z A-B a gdy spozni im sie samolot to z wlasnej "kieszeni" wrzuca nas na inny - nawet konkurencji - za darmo.
W przypadku kupowania odcinkow jak w Ryanie takiej opcji nie ma.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#32 PostWysłany: 18 Mar 2019 11:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 329
Loty: 158
Kilometry: 235 829
srebrny
oskiboski napisał(a):
@kamo375 nie istnieje według mojej wiedzy taki przypadek by A-->B->C->B byl tanszy niz A-b-c-b-A na stronie linii. Nie mówię o błędach ota czy promocjach


Jakiś czas temu kupowałem bilety do Amsterdamu (potrzebowałem się dostać w jedną stronę).

WRO -> MUC -> AMS -> MUC
był tańszy niż
WRO -> MUC -> AMS -> MUC -> WRO
który był tańszy niż
WRO -> MUC -> AMS
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: NOSHOW w EU
#33 PostWysłany: 08 Paź 2019 09:25 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1665
srebrny
xkr napisał(a):
Tutaj po niemiecku na stronie kancelarii prawniczej opisana sprawa pasażera, który opuścił ostatni odcinek lotu Lufthansą z USA do Oslo z przesiadką we Frankfurcie. Zamiast lecieć do Oslo, wysiadł we FRA i poleciał innym lotem LH do Berlina. LH zażądała 2100 EUR: https://www.franz.de/kanzlei/news/sanft ... lufthansa/

LH wycofała niedawno apelację:
https://www.bild.de/reise/fluege/fluege ... .bild.html
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
sko1czek uważa post za pomocny.
 
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#34 PostWysłany: 08 Paź 2019 09:41 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2652
srebrny
Bo sprawa nie do wygrania przed niemieckim sądem. Jesli kupił bilet do Berlina, choćby piec minut pozniej, niż bilet pierwotny, a pewnie tak zrobił.
Emocjom dali się ponieść, a pozniej przyszedł czas na rozumne decyzje i wycofanie apelacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: No Show w EU
#35 PostWysłany: 08 Paź 2019 09:48 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1879
złoty
A mogli pójść sprawdzoną drogą za wielkiej kałuży i umieścić ogólne zapisy w regulaminie Miles&More i blokować dożywotnio konto w przypadku kilkukrotnego hidden ticketingu . Ewentualnie z możliwością odblokowania po uregulowaniu różnicy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Freederm, kostek966, opo oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group