Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 16 Mar 2019 18:03 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
Straciłem dziś sporo czasu na szukaniu różnych informacji związanych z moim wyżej opisanym problemem i ostatecznie wystosowałem skargę. Powołałem się tam zarówno na logikę, jak i na przepisy prawa, o których wyżej wspomniano. Zaproponowałem im również lot, na który mogę się zgodzić. Jest to oczywiście lot obsługiwany przez innego operatora. Zamiast Katowice-Dubai-Katowice, zaproponowałem im Kraków-Dubai-Kraków. Na razie zaczekam na reakcję. Prawdopodobnie zaraz po otrzymaniu negatywnej odpowiedzi, zakupię bilety na własną rękę. Wtedy skany wraz z pismem z kancelarii prawnej prześlę "im" w celu zwrotu kasy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#122 PostWysłany: 16 Mar 2019 19:42 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Na logikę to powołuj się na podwórku lub przy piwie z kolegami, którzy przyznają Ci rację. W rozmowach z przewoźnikiem powołuj się tylko na przepisy prawa. Mają obowiązek zapewnić lot z Katowic do Dubaju to z Katowic, nie kombinuj.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#123 PostWysłany: 16 Mar 2019 20:04 

Rejestracja: 02 Lut 2011
Posty: 378
niebieski
Przypominam zeszły rok i zawieszenie lotów do Porto - alternatywne lotnisko to było Luton. Na Maderę w związku z tym nie doleciałam - dolot alternatywny do Porto wielokrotnie droższy. Dobrze, że za Easyjet płaciliśmy w sumie tylko 40euro za PAXa, można było przełknąć. Niestety, nic nie zyskasz i nie ugrasz- termin mocno do przodu. Niestety, taka linia- mają klientów w ... . Morał: nie latać wizzem lub bukując lot z nimi nie nastawiać się, że się poleci. No i broń Boże nie bukować nic dodatkowego bez opcji bezpłatnej anulacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#124 PostWysłany: 16 Mar 2019 23:52 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
bo76 Czy Ty powoływałeś się wówczas na przepisy- nazwijmy je umownie- unijne oraz na ich (Wizz) regulamin, który stanowi:
15.1. Zmiany warunków umowy przez Wizz Air
(...)
15.1.2. Jeśli Konwencja bądź Regulacja 261 nie stanowią inaczej, to jeśli po dokonaniu rezerwacji przez
Pasażera, ale przed planowanym czasem odlotu, anulujemy rezerwację lub zmienimy godzinę
wylotu, a nowa oferta nie odpowiada Pasażerowi i nie możemy zarezerwować lotu alternatywnego
odpowiadającego Pasażerowi, to po skontaktowaniu z telecentrum pasażerowi przysługują takie
rozwiązania:
a) Wizz Air zmieni rezerwację pasażera na lot na tej samej lub — w razie konieczności — podobnej
trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub
odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub
b) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać na swoje „konto klienta” zwrotu środków w
wysokości 120% ceny zapłaconej za anulowany lot i 100% wartości opłat za usługi oraz 120%
wartości ceny biletu i 100% opłat za usługi, jeśli pasażer zarezerwował lot powrotny.
c) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu całej ceny zapłaconej za anulowany lot i (jeśli
dotyczy) lot powrotny (w tym podatków i opłat).
Jeśli pasażer chce dokonać zmiany dokonanego wyboru, może to zrobić zgodnie z ogólnymi
warunkami i za odpowiednią opłatą.
W stosunku do usług dodatkowych w przypadku anulowania lotu obowiązują zasady anulowania i
zwrotów ustalone przez dostawcę zewnętrznego.
?
Ja nie mogę wyjść z podziwu, że tak bezpośrednio/wprost sporządzone i jasne przepisy, zarówno w prawie międzynarodowym, jak i regulaminie Wizz Air, nie mogą być w żaden- jak się okazuje- sposób wyegzekwowane bez rozprawy przez sądem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 17 Mar 2019 12:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie jest to prawdą, po prostu z jednej strony Ty musisz być świadomy i pewny swoich praw, a z drugiej strony musisz rozmawiać z osobą, która ma jakąkolwiek wiedzę na temat przepisów. W większości przypadków po drugiej stronie siedzą osoby, które dostają wytyczne, swego czasu była jedna taka osoba na forum ze strony przewoźnika. Oni robią tak, bo takie dostają instrukcje.

Przede wszystkim jasno komunikuj przekaz i podstawę prawną, najlepiej czytaj przepisy czy wytyczne KE czytanie lepiej działa niż cytowanie z pamięci. Po drugie jeśli nie działa poproś o rozmowę z kierownikiem może to będzie ogarnięta osoba. Po trzecie powiedz, że kontaktowałeś się z prawnikiem i że sprawa jest 0:1, do wygrania i polecił, żeby kupować bilet. Daj wybór, albo Ty kupisz i oni zapłacą, albo oni kupią. Jeśli nie poskutkuje to wyślij email i pismo listem poleconym.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 17 Mar 2019 12:36 

Piotr75 napisał(a):
bo76 Czy Ty powoływałeś się wówczas na przepisy- nazwijmy je umownie- unijne oraz na ich (Wizz) regulamin, który stanowi:
15.1. Zmiany warunków umowy przez Wizz Air
(...)
15.1.2. Jeśli Konwencja bądź Regulacja 261 nie stanowią inaczej, to jeśli po dokonaniu rezerwacji przez
Pasażera, ale przed planowanym czasem odlotu, anulujemy rezerwację lub zmienimy godzinę
wylotu, a nowa oferta nie odpowiada Pasażerowi i nie możemy zarezerwować lotu alternatywnego
odpowiadającego Pasażerowi, to po skontaktowaniu z telecentrum pasażerowi przysługują takie
rozwiązania:
a) Wizz Air zmieni rezerwację pasażera na lot na tej samej lub — w razie konieczności — podobnej
trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub
odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub
b) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać na swoje „konto klienta” zwrotu środków w
wysokości 120% ceny zapłaconej za anulowany lot i 100% wartości opłat za usługi oraz 120%
wartości ceny biletu i 100% opłat za usługi, jeśli pasażer zarezerwował lot powrotny.
c) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu całej ceny zapłaconej za anulowany lot i (jeśli
dotyczy) lot powrotny (w tym podatków i opłat).
Jeśli pasażer chce dokonać zmiany dokonanego wyboru, może to zrobić zgodnie z ogólnymi
warunkami i za odpowiednią opłatą.
W stosunku do usług dodatkowych w przypadku anulowania lotu obowiązują zasady anulowania i
zwrotów ustalone przez dostawcę zewnętrznego.
?
Ja nie mogę wyjść z podziwu, że tak bezpośrednio/wprost sporządzone i jasne przepisy, zarówno w prawie międzynarodowym, jak i regulaminie Wizz Air, nie mogą być w żaden- jak się okazuje- sposób wyegzekwowane bez rozprawy przez sądem.


dziwisz się, bo nie widzisz czy nie cytujesz całości, a tam jest jasno z siatki lotów czy na inne loty Wizzair Hungary, UK czy jakie oni tam mają....a i oni poszli dalej po co masz sam kombinować jak można Ci zamienić Porto na Luton i jeszcze twierdzić, że "przecież Pan/i tak kupił i o co chodzi"

@ansbach1 daremny twój trud, w przypadku W6 czy tez Wizz Hungary na teraz czy od zawsze, by coś co tu sugerujesz jest do ugrania wyłącznie sądownie, co byś nie napisał czy tu po 1000 powtórzył
Raz jeden tu podano skuteczną z nimi walkę, ale też też nie odwołali się od wyroku SR w Tarnowskich Górach, po czym komornik wykorzystując ich całkowitą bezczynność ściągnął kwotę z wyroku z jednego ich wielu kont
Góra
 PM off  
      
#127 PostWysłany: 17 Mar 2019 12:49 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3561
złoty
Droga sądowa to jedynie praktycznie wyjście. Natomiast stworzenie na potrzeby tego postępowania korespondencji przedsądowej w postaci licznych pism, wniosków o zmianę jak najbardziej wskazane przez zakupem biletów. W przypadku gdyby Wizz wdał się w spór byłby pozbawiony argumentów. Zasłanianie się własnym regulaminem sprzecznym z prawem jest bowiem marną linią obrony.
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
#128 PostWysłany: 17 Mar 2019 12:58 

A dlaczego uważasz, że warto to przeciągać w nieskończoność...

Jedna odpowiedź na reklamację z sformułowaniami
-" zatwierdzony w momencie zakupu regullamin Wizz Hungary jasno wskazuje, że pasażer ma prawo zmienić wyłącznie na inny lot z siatki lotów W6",,
- "wyłącznie na inne alternatywne lotnisko czyli Katowice Dubaj nie zamienisz nawet jakbyś chciał na Budapeszt Dubaj tylko na nieistniejące Warszawa Dubaj ,
- "dla Wizz Hungary powyższa decyzja o odmowie jest ostateczna i nie ulegnie już zmianie"

wystarczy, by pójść do sądu, tyle że 99% się od tego miga czy wolałoby nie
Góra
 PM off  
      
#129 PostWysłany: 17 Mar 2019 13:29 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Anonymous napisał(a):
dziwisz się, bo nie widzisz czy nie cytujesz całości, a tam jest jasno z siatki lotów czy na inne loty Wizzair Hungary, UK czy jakie oni tam mają....a i oni poszli dalej po co masz sam kombinować jak można Ci zamienić Porto na Luton i jeszcze twierdzić, że "przecież Pan/i tak kupił i o co chodzi"

@ansbach1 daremny twój trud, w przypadku W6 czy tez Wizz Hungary na teraz czy od zawsze, by coś co tu sugerujesz jest do ugrania wyłącznie sądownie, co byś nie napisał czy tu po 1000 powtórzył
Raz jeden tu podano skuteczną z nimi walkę, ale też też nie odwołali się od wyroku SR w Tarnowskich Górach, po czym komornik wykorzystując ich całkowitą bezczynność ściągnął kwotę z wyroku z jednego ich wielu kont


Właśnie przejrzałem cały punkt 15 "ZMIANY WARUNKÓW UMOWY PRZEZ WIZZ AIR ", i też tam nie widzę nic o tym, że zmiana lotu musi być na inne loty Wizzair. Co najwyżej jest tam punkt
Cytuj:
15.3. Przewóz zastępczy
15.3.1. Wizz Air może zapewnić pasażerowi transport zastępczy zamiast przewozu lotniczego w przypadku
zmiany trasy lub rezerwacji.
15.3.2. Jeśli pasażer zgodzi się na przewóz zastępczy w sposób jawny lub dorozumiany, Umowa wciąż
będzie uznana za zrealizowaną wskutek wykonania przewozu zastępczego i Wizz Air nie będzie
miało innych zobowiązań wobec Pasażera. Pasażer nie będzie uprawniony do uzyskania zwrotu
ceny całkowitej lub jej części ani do odszkodowania.


Bardzo ciekawe jest pojęcie zgody "dorozumianej" :shock:


Ostatnio edytowany przez Chupacabra, 17 Mar 2019 14:16, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 17 Mar 2019 14:10 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
W swoje regulaminy mogą sobie wpisać cokolwiek, istotne jest jednak co na ten temat mówią zapisy prawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 17 Mar 2019 14:14 

"cokolwiek" nie bardzo,
Ktoś tu pisał, że są instytucje pilnujące by zapisy np. regulaminów linii lotniczych były zgodne z obowiązującym prawem :!:
Góra
 PM off  
      
#132 PostWysłany: 17 Mar 2019 14:22 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Czytając definicje "zgody dorozumianej", można domniewać, że sąd mógłby uznać za takową, brak odpowiedzi na propozycję przedstawioną przez stronę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 17 Mar 2019 14:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Domniemywać można wszystko. Ale do tego akurat nie ma podstaw.

Wizzair powinien na proponowane pismo odpowiedzieć choćby tak: intensywnie pracujemy nad zaproponowaniem alternatywnego połączenia, które będzie w zgodzie z zapisami Dyrektywy WE 261/2004. Po ustaleniu jego szczegółów niezwłocznie powiadomimy o propozycji.

I co wtedy? Też po upływie 14 dni kupicie bilet samodzielnie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 17 Mar 2019 14:34 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Anonymous napisał(a):
"cokolwiek" nie bardzo,
Ktoś tu pisał, że są instytucje pilnujące by zapisy np. regulaminów linii lotniczych były zgodne z obowiązującym prawem :!:

Jeśli te instytucje istnieją, to słabo działają. Przykładem Wizz i jego zapisy o przysługujących prawach w przypadku odwołania lotu, okrojone o niewygodne dla nich fakty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 17 Mar 2019 14:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 17 Mar 2019 14:37 --

Drodzy, albo rybka albo akwarium. Jeśli chcesz walczyć o swoje prawa poprzez prośby i groźby, ale nie chcesz iść do sądu to lepiej leć na Cypr zamiast do Dubaju, bowiem przy takiej polityce Wizzair nie da się uzyskać alternatywnego lotu. Sprawa jest absolutnie do wygrania. Opisałem etapy, które należy podjąć, aby szansę z maksymalizować. Jeśli mimo tego słychać kwęki i stęki, że tylko przed sądem da się coś uzyskać to nic na to nie poradzę. To sąd rozstrzyga spory i niej jest to droga nie wiadomo jak skomplikowana.

W praktyce spotykam się z sytuacją, gdy skuteczna egzekucja należy do rzadkości, ale nie przeciwko Wizzair, bo oni mają kasę i komornik bardzo szybko ściągnie kasę z rachunku, albo zajmie ruchomości. Dla mnie jako prawnika to nawet lepiej, bo jeśli kupisz bilety powyżej 5001 zł to w najlepszej opcji dostaniesz 1800 zł zwrotu kosztów zastępstwa, 126 zł koszty klauzuli i w zależność od komornika nawet do 900 zł czyli łącznie 2826 zł czystego zarobku przy takiej sprawie, gdy klient nie ponosi żadnego kosztu, cóż wszyscy słyszą tylko o odszkodowaniach.

-- 17 Mar 2019 14:38 --

pablo1603 napisał(a):
Anonymous napisał(a):
"cokolwiek" nie bardzo,
Ktoś tu pisał, że są instytucje pilnujące by zapisy np. regulaminów linii lotniczych były zgodne z obowiązującym prawem :!:

Jeśli te instytucje istnieją, to słabo działają. Przykładem Wizz i jego zapisy o przysługujących prawach w przypadku odwołania lotu, okrojone o niewygodne dla nich fakty


Sąd będzie to badał w każdej sprawie indywidualnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#136 PostWysłany: 18 Mar 2019 09:53 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na fakt, który być może wprowadził w międzyczasie jakieś zmiany w postępowaniu Wizz. Mianowice ich obecny regulamin (już bez sprzecznych z unijnymi zapisów) został opublikowany w październiku 2018. Nie wiem, czy ktoś od tego czasu "walczył" o swoje, ale daje to- jakże złudne nadzieje- że może nieco zmienili swoją politykę dot. obowiązków wobec klienta (?)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 18 Mar 2019 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
ansbach1 napisał(a):
-- 17 Mar 2019 14:37 --

Drodzy, albo rybka albo akwarium. Jeśli chcesz walczyć o swoje prawa poprzez prośby i groźby, ale nie chcesz iść do sądu

i tu dotknąłeś clou sprawy
dorobiliśmy się społeczeństwa, które chce osiągać cele przy minimum wysiłku, jakiegokolwiek wysiłku
co ciekawego jak tak się nie da to rezygnują
stad mój podziw ze wam się chce x razy dziennie to samo powtarzać choć to przypomina rzucanie grochem o ścianę, raczej
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
d-t-x lubi ten post.
 
      
#138 PostWysłany: 18 Mar 2019 12:28 

Rejestracja: 27 Cze 2018
Posty: 2
Wątek, sprowadził się w zasadzie do tematyki zawartej w:
odwolane-loty-wizzair-na-sezon-zimowy,226,130876?start=520
czyli po "zimowym" odwołaniu Porto i kilku innych destynacji przyszła pora na "letni Dubai". Może warto by było wątki połączyć?

Z własnych doświadczeń:
Oprócz wszelkich zapisów przytaczanych z OWP, regulaminów i innych dokumentów WizzAir jest też interesująca formułka która WizzAir sam w stawił we własne dokumenty (choć dochodzi jeszcze abuzywność klauzul niedowolnych, niezgodnych z prawem nadrzędnym itd..):

WizzAir: pkt 15.1.2 OWP (Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu):
Cytuj:
“Jeśli Konwencja bądź Regulacja 261 nie stanowią inaczej, to jeśli po dokonaniu rezerwacji przed Pasażera, ale przed planowanym czasem odlotu, anulujemy rezerwację lub zmienimy godzinę wylotu, a nowa oferta nie odpowiada Pasażerowi i nie możemy zarezerwować lotu alternatywnego odpowiadającego Pasażerowi, to po skontaktowaniu z telecentrum pasażerowi przysługują takie rozwiązania..”

Sami w OWP dopuszczają rozwiązania zawarte w Rozporządzeniu PE UE 261/2004 - po prostu muszą je respektować.

Dla mnie oczywisty jest uznaniowy tryb uwzględniania przez przewoźnika tzw. lotnisk alternatywnych co wynika z prowadzonej korespondencji oraz rozmów telefonicznych z przedstawicielami WizzAir:
Cytuj:
“Pragnę nadmienić, że lotniskami alternatywnymi dla Wrocławia są: Poznań, Katowice oraz Warszawa, dlatego też zmiana na Budapeszt nie jest możliwa.”

W rozmowach telefonicznych przedstawiciele WizzAir poinformowali mnie, że lista lotnisk alternatywnych zdefiniowana jest w dokumentach firmy WizzAir które jednak nie są ogólnodostępne dla pasażerów. Odmówiono mi również wglądu w listę lotnisk alternatywnych dla poszczególnych lotnisk (np. w Polsce), odmówiono informacji na temat kryteriów i zasad określania lotnisk alternatywnych przez WizzAir.

Stąd nie liczcie, że WizzAir zaoferuje sam siebie lokalizację typu Budapeszt - Dubai.

Co istotne, przewoźnik sam zmienia jednostronnie lotniska na alternatywne (zmiana rezerwacji przesyłana mailem,np z Porto na Londyn, czy Dubai na wspomniany Cypr), gdy tymczasem lotnisko te jest bardzo oddalone od pierwotnej destynacji, nie znajduje się w tym samym regionie a nawet Państwie. Budapeszt natomiast nie jest uznawany na lotnisko alternatywne mimo, że wykazujesz stosunkowo niewielką odległość od lotniska pierwotnego na rezerwacji (np Wrocław, Katowice) i możliwość lotów z tego lotniska do lotniska docelowego (Dubai / Porto etc.). Wg mnie przewoźnik jednostronnie definiuję listę lotnisk alternatywnych co wskazuje na nadużycie swojej pozycji dominującej. W mojej ocenie jest to niezgodne z duchem zapisów wspomnianych w preambule oraz art.8 Rozporządzenia.

Rady mam następujące: sprawę kierujcie do ULC (działania Wizz sprzeczne z 261/2004) oraz dokumentujcie próby "dogadania się" czyli korespondencja mailowa (ja prowadziłem z Customerrelations3@wizzair.com ), szczególnie podajcie swoje oczekiwania - czyli jak ma wyglądać wg was alternatywne połączenie, podajcie na jakiej podstawie oczekujecie tej zmiany. Być może w przypadku odmowy WizzAir'a nie zdecydujesz się na kolejne kroki czyli zakup biletów na własna rękę, przed sądowe wezwanie do zapłaty i pozwanie WizzAir ale bez tych dowodów może być ciężko / niemożliwe później uwiarygodnić fakt,że linia lotnicza otrzymała nasze roszczenia związane ze zmianą lotu. Przy okazji cała ta korespondencja to też dobra podkładka do sprawy w ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#139 PostWysłany: 18 Mar 2019 18:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4454
srebrny
Kurczę, myślałem, że temat znam, ale.. sam nie wiem :)
Ryan zmienił mi lot 13 dni przed. Wylot i przylot 40 min później.
Co mogę ugrać?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 18 Mar 2019 18:48 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
@wtak
A zmienił się numer lotu? Bo jak nie to raczej nic nie ugrasz.
Anulacji lotu nie było a 40 minut to za mało na cokolwiek.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wtak uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group