Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2061 PostWysłany: 01 Cze 2020 11:51 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Kupując bilet/y z opcją międzylądowania na Cyprze tym bardziej byłeś świadomy i w momencie zakupu na stronie Wizz Hungary byłeś informowany o możliwych utrudnieniach

Decyzję negatywną Wizz Hungary już masz, jeśli uważasz, że należy ci się odszkodowanie składasz stosowny pozew sądowy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2062 PostWysłany: 01 Cze 2020 15:10 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
I co z tego, że nie poinformował Cię o tym jak zmiana trasy była podyktowana nadzwyczajną okolicznością, co wyłącza prawo do odszkodowania. Niezależnie od tego czy poinformowałby czy nie odszkodowanie nie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2063 PostWysłany: 01 Cze 2020 21:33 

Rejestracja: 04 Mar 2020
Posty: 9
Hej, czy ktoś składał reklamację i prośbę o odszkodowanie/zwrot dodatkowych kosztów z powodu odwołanego lotu jeszcze jak granice państw w EU były otwarte i inne loty się odbywały?
Chodzi mi dokładnie o lot Bari -> Wrocław, gdzie WizzAir odwołał lot kilkanaście godzin przed wylotem 10.03.2020 zostawiając swoich klientów bez żadnej pomocy.
Odpowiedź jaką jedynie dostałam, to że były to "nadzwyczajne okoliczności".

Czy mogę normalnie odebrać środki za bilet na ten lot czy zamknie mi to drogę do możliwego odszkodowania? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2064 PostWysłany: 04 Cze 2020 10:20 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
michcioj napisał(a):
Baryl napisał(a):
Cześć wszystkim,
ciąg dalszy mojej historii.
Mój lot opóźniony z Gdańska o 28,5h, inne Wizz odlatywały a mój nie.
Wizz proponuje 700PLN w kredycie Wizz jako odszkodowanie za 4 osoby (lot 750km).
Wg EU261 należy się 1000EUR.
W związku z tym mam następujące zapytania:
1. Czy ktoś wywalczył z Wizz Air odszkodowanie za opóźniony lot przez samo ULC,
2. Czy ktoś wywalczył w/w odszkodowanie przed kolejną instancją?
3. Czy może brać 700PLN i zamknąć japę, czego Wizz najprawdopodobniej oczekuje?

1. pisz reklamacje do ULC, 700 pln to sobie moga wiesz co
ps. co do mojego odwolanego lotu LTN-POZ z 05.08.18 cos sie ruszylo, ale narazie nie chce zapeszac,
za jakis miesiac/dwa opisze wszystko :)


Dzisiaj, po 1,5 roku od lotu, otrzymałem pozytywną decyzję z ULC. Uznali moją skargę. Pytanko. Ile zajmuje uprawomocnienie się takiej decyzji?
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
#2065 PostWysłany: 04 Cze 2020 14:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli Wizzair dostanie decyzje i zapłaci to uprawomocnienie nie ma znaczenia. Jeśli dostanie decyzje i nie zapłaci, to musisz uzyskać z ULC stwierdzenie prawomocności decyzji, a następnie klauzulę wykonalności, którą uzyskasz w sądzie, co trochę potrwa. W zależności od decyzji Wizzair pieniądze dostaniesz za miesiąc lub za 12 miesięcy. W takiej oczywistej sprawie grzechem nie było złożenie pozwu. Pieniądze miałbyś już rok temu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Baryl uważa post za pomocny.
 
      
#2066 PostWysłany: 04 Cze 2020 14:40 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
lub za 12 miesięcy

Obawiam się, że znacznie później - o ile przewoźnik rozpocznie procedurę odwoławczą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2067 PostWysłany: 04 Cze 2020 14:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
ansbach1 napisał(a):
Jeśli Wizzair dostanie decyzje i zapłaci to uprawomocnienie nie ma znaczenia. Jeśli dostanie decyzje i nie zapłaci, to musisz uzyskać z ULC stwierdzenie prawomocności decyzji, a następnie klauzulę wykonalności, którą uzyskasz w sądzie, co trochę potrwa. W zależności od decyzji Wizzair pieniądze dostaniesz za miesiąc lub za 12 miesięcy. W takiej oczywistej sprawie grzechem nie było złożenie pozwu. Pieniądze miałbyś już rok temu.

Jesli już to grzechem było nie złożenie pozwu

A jak był to lot do z UK to grzechem było nie złożenie skargi do
ADR (via CAA) - brytyjska wersje ULC może przyjmować skargi dotyczące każdego lotu komercyjnego obsługiwanego przez dowolne linie lotnicze do lub z lotniska w Wielkiej Brytanii
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2068 PostWysłany: 04 Cze 2020 15:06 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
Sprawa nie była oczywista, bo były złe warunki atm akurat w naszym oknie czasowym. Przewoźnik latał na inne kierunki przed i po, a nasz lot wypadł.
Nie mieszkam w Polsce, więc po sądach nie mam jak chodzić.
Lot z PL do NOR.
Za niewywiązanie się z obowiązków wypływających z EU 261, ULC nałożyło na przewoźnika karę wyższą od mojego odszkodowania :shock:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2069 PostWysłany: 05 Cze 2020 13:46 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jak duża kara to się odwołają, dlatego nie cieszyłbym się z tego....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2070 PostWysłany: 05 Cze 2020 14:45 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 5
boots napisał(a):
A po co Ci kontakt elektroniczny?
Decyzja jest już prawomocna?


Decyzja w zasadzie na dniach będzie prawomocna. Jest z 20.05 a dziś dzwoniąc dowiedziałem się, że na razie Wizzair się nie odwoływał.
Pisząc wcześniejszego posta nie miałem świadomości, że ta decyzja nie była prawomocna. Generalnie miałem plan podesłać im tę decyzję(mimo, że sami taki dokument też otrzymali) i upomnieć sie o wypłacenie odszkodowania.
W zasadzie mogę to zrobić bez decyzji o ostateczności decyzji - to już byłaby kwestia ich woli. Pytanie tylko jak się z nimi kontaktować? Telefonicznie?
Czy może Wizzair sam się skontaktuje?
Góra
 Profil Relacje PM off
Baryl lubi ten post.
 
      
#2071 PostWysłany: 05 Cze 2020 15:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wizzair może ostatniego dnia wysłać odwołanie, więc zadzwoń do ULC 3 tygodnie po upływie terminu na wniesienie odwołania. Stwierdzenie prawomocności ktoś musi stwierdzić, co wymaga działania ze strony urzędnika. Jeśli nazajutrz nie dostaniesz takiego dokumentu nie bądź zaskoczony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2072 PostWysłany: 05 Cze 2020 15:28 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
ansbach1 napisał(a):
zadzwoń do ULC 3 tygodnie po upływie terminu na wniesienie odwołania

Te 3 tyg są regulowane przepisami? Czas na dostarczenie korespondencji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2073 PostWysłany: 05 Cze 2020 15:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@ansbach1
A czy COVID-19 nie wpłynął na terminy w postępowaniu administracyjnym?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2074 PostWysłany: 05 Cze 2020 15:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wpłynął, ale bodajże ostatnia tarczą wszystko wróciło do normy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2075 PostWysłany: 22 Cze 2020 06:47 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 5
Napisałem do ULC o potwierdzenie ostateczności decyzji, ale mimo, że jeszcze jej nie otrzymałem, to Wizzair sam się mailowo skontaktował prosząc o dane do przelewu odszkodowania. Nie wiem czy komuś się przyda, ale maila dostałem z takiego adresu: officialcases8@customerservices.wizzair.com


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 22 Cze 2020 08:44, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2076 PostWysłany: 22 Cze 2020 08:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pięknie, daj znać ile minie od daty przesłania danych do wypłaty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2077 PostWysłany: 03 Lip 2020 14:18 

Rejestracja: 03 Lip 2020
Posty: 1
Witam serdecznie,
Mam następującą przeprawę z Aviation ADR:
Rozpatrzono mój wniosek pozytywnie, Wizzair zaproponował 400 euro lub 480 na konto Wizz.
Kliknąłem, że akceptuję takie rozwiązanie, w związku z czym automatycznie pojawiła się zakładka do podania danych konta bankowego.
Ponieważ chcę skorzystać z przelania funduszy na konto Wizz, w polu 'Bank name' wpisałem jedynie 'Wizz account' a w pozostałych podałem numer konta Wizzair (we wszystkich polach - IBAN, swift, nr konta itd wpisałem numer konta Wizzair).
Dostałem zwrotną wiadomość 'incorrect bank details' z dopiskiem "Airline Comments: Please confirm the method of payment. We would like confirmation!".
ADR oczywiście nie odpisuje na żadne wiadomości, linie telefoniczne są wyłączone, więc nie wiem jak inaczej mam się z nimi kontaktować.
W korespondencji od ADR i Wizzair nie mam żadnego adresu zwrotnego na który mógłbym napisać spoza panelu ADR.

Czy był ktoś z Was w podobnej sytuacji?
Moją kolejną próbą będzie chyba wykorzystanie pola "Bank name" do napisania potwierdzenia wyboru przelewu na konto Wizz ("I confirm that I would like you to ...."), a w każdym innym polu podanie numeru konta Wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2078 PostWysłany: 09 Lip 2020 12:05 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 506
niebieski
Pisałem tu już kiedyś o dochodzeniu odszkodowania za lot Lizbona - Katowice w dniu 10 lipca 2019 r.

Wizzair odmówił odszkodowania, nie pomogła reklamacja i kolejna korespondencja, dodatkowo odpisali, że nie mają przedstawicielstwa w Polsce, a jak chcę się sądzić to z centralą w Budapeszcie.
Chcąc uniknąć komplikacji z sądzeniem się z podmiotem zagranicznym niechętnie i bez przekonania przekazałem sprawę we wrześniu zeszłego roku do AIRHELP. Trwało to długo ale dzisiaj wpłynęły na konto pieniądze - oczywiście AIRHELP zgodnie z umową potrącił sobie 35 %.
Z ciekawostek to z historii rezerwacji na stronie wizzair wynika, że odszkodowanie (pomniejszone o jakąś opłatę manipulacyjną) wypłacili AIRHELPowi już marcu, a tej firmie przekazanie pieniędzy mi zajęło kolejne 4 miesiące - no ale są i lepiej dostać 35% z opóźnieniem niż nic.

Wynika z tego, że Wizz sam nagania klientów firmom pośredniczącym, bo ze mną jako zwykłym klientem nie podjęli żadnych negocjacji, nie zaproponowali nawet obniżonego odszkodowania w tych ich punktach, na co pewnie bym się zgodził bo latam z nimi kilka razy roku, tylko odpowiadali "nie bo nie". Co szczególnie kuriozalne odmawiali nawet wyjaśnienia przyczyny opóźnienia zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa i polityką nie udzielania takich informacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2079 PostWysłany: 13 Lip 2020 19:19 

Rejestracja: 13 Lip 2020
Posty: 1
Cześć wszystkim!

Postanowiłem się zarejestrować, bo od kilku miesięcy walczę z wizzairem i czuję się już dosyć mocno osamotniony w mojej przeprawie. Miałem zaplanowany wyjazd z Gdańska do Tromso od 14 do 24 marca, ale 2 dni przed planowanym terminem, mój wylot z Polski został odwołany (Norwegia zamknęła granice) o czym poinformował mnie sam wizzair, najpierw mailowo a dzień później (w dniu planowanego odlotu) także smsem. W mailu pojawiły się informacje na temat przysługującego mi prawa do zwrotu i zapowiadało się, że zwrot środków to kwestia czasu.

Mniej więcej po kilku tygodniach dostałem na maila korektę faktury i co się okazało? Okazało się, że dostałem zwrot na wizzairowskie konto, ale tylko za lot powrotny. Zadzwoniłem na infolinię i dowiedziałem się, że mój wylot z Gdańska został odwołany w ostatniej chwili, więc dlatego system nie uwzględnił tego lotu i pani z którą rozmawiałem powiedziała, że mój wylot zostanie uwzględniony, tylko mają minąć kolejne 30 dni.

Kolejne 30 dni minęło, a tu żadna informacja z wizzaira na mailu się nie pojawia. Dzwonię więc ponownie i najpierw dowiaduję się, że mogę tylko złożyć roszczenie poprzez stronę przewoźnika bo w inny sposób nie dostanę zwrotu. Mając dwie sprzeczne informacje postanowiłem zadzwonić trzeci raz i tym razem usłyszałem, że mój lot się odbył tylko ja się nie zjawiłem, a informacja mailowa oraz sms-owa była błędna. Złożyłem więc roszczenie przez stronę internetową i znowu. Mija 30 dni – brak odzewu ze strony wizzaira. Dzwonię ponownie i dostaję informację, że wiadomość została wysłana 2 tygodnie po zgłoszeniu reklamacji. Na infolinii konsultantka powiedziała mi, że wyśle mi ponownie odpowiedź na moje roszczenie, ale na mailu nic się nie pojawiło! W spamie również.

Postanowiłem złożyć kolejną reklamację poprzez stronę i tym razem od razu dostałem potwierdzenie o złożeniu roszczenia. Poczekałem kilka dni i zadzwoniłem licząc na to, że może uda mi się czegoś dowiedzieć w sprawie mojej pierwszej reklamacji i tym razem konsultant poinformował mnie, że w systemie nie wyświetla mu się, by ktoś odpowiedział na moją pierwszą reklamację. Konsultant powiedział, że przekaże informacje „odpowiedniej agentce, która zajmuje się moją reklamacją”, żebym w końcu mógł uzyskać odpowiedź na skargę, ale mam wrażenie że dosłownie NIKT w wizzairze nie zajmuje się tym przypadkiem.

I w związku z tym: czy ktoś może mi doradzić co mogę/powinienem zrobić w przypadku takiej opieszałości ze strony przewoźnika? Dostałem (w postaci vouchera) część zwrotu za rezerwację, ale chciałbym odzyskać całe poniesione koszty, zwłaszcza że to miał być wyjazd w ramach grantu na badania w Norwegii. Będę wdzięczny za jakieś porady :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2080 PostWysłany: 13 Lip 2020 23:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To co robi sie, gdy zadasz od kogoś zapłaty a ten nie płaci. Sąd.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez klapio, 14 Lip 2020 01:08, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group