Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Paź 2017 14:21 

Rejestracja: 15 Wrz 2017
Posty: 6
Czy ktoś ma może informację jaki jest syndyk masy upadłościowej air berlin lub organem ubezpieczeniowym?
Potrzebuję to do wniosku od chargeback.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
#2 PostWysłany: 12 Paź 2017 13:20 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
który bank takie rzeczy chce?


Ostatnio edytowany przez Zeus, 12 Paź 2017 13:21, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 25 Paź 2017 10:40 

Rejestracja: 15 Wrz 2017
Posty: 6
citibank, reklamacją została przyjęta, do grudnia mają czas na odpowiedź.
Czy ktoś wie czy coś się zmieniło, i czy np lufthansa przejmie zobowiązania airberlin czy nie ma na co liczyć?
otrzymałem taką odpowiedź ostatnio z airberlin

since Air Berlin is in debt and the insolvency proceedings have not yet been opened, it’s not possible pay off the claim or to register the claim in the insolvency table.

The claims that are sent before opening of the insolvency proceedings are completely invalid. As soon as the insolvency proceeding towards this case has began I'll send you a letter of creditor addressed to you, including a claim form, so that you can register the claim in the insolvency table.

Could you please be so kind to send me your address , so I can add you to the creditors list?

If you have any questions, do not hesitate to contact me.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 25 Paź 2017 11:00 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Nikt nie przejmuje zobowiązań, lufthansa zaproponowała bilety za 50% dla tych, którym bilety przepadają. Warunkiem też jest to, że lot powrotny musi odbyć się do 15 listopada... Więc jak ktoś ma bilety np. na grudzień,to i tak nie może skorzystać z tej promocji. Jednym słowem lipa totalna :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 27 Paź 2017 10:01 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 119
0830821 napisał(a):
Czy ktoś ma może informację jaki jest syndyk masy upadłościowej air berlin lub organem ubezpieczeniowym?
Potrzebuję to do wniosku od chargeback.


Udało Ci się to ustalić? Również mam taki problem z Raiffeisenem. Wysłałem wszystkie maile z rezerwacjami, anulacjami itd. mimo tego nie chcą przyjąć reklamacji chargeback, bo „brakuje kontaktu z ubezpieczycielem”.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 27 Paź 2017 10:12 

Rejestracja: 20 Wrz 2017
Posty: 21
Ja mam kartę w BGZ i też wysłałem reklamację i dostałem od nich taką odpowiedź:

"w odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 21-09-2017r. dziękuję za kontakt z Bankiem.

Uprzejmie informuję, że w przedmiotowej sprawie należy kontaktować się bezpośrednio z liniami lotniczymi, w której dokonywał Pan rezerwacji biletów.

Mając na uwadze powyższe proszę o przesłanie wyniku rozpatrzonej reklamacji przez przewoźnika.
Wówczas Bank ponownie rozpatrzy Pana zgłoszenie."

Oczywiście reklamację zgłosiłem do airberlin oraz do airtickets.pl (tam kupiłem bilety). Od airberlin nie dostałem żadnej odpowiedzi a od airtickets ze nie przysługuje mi żaden zwrot (btw. kontakt i obsługa klienta z airtickets jest tragiczna, stanowczo odradzam tego operatora)

Wysłałem resztę dokumentów do BGZ i czekam na odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 27 Paź 2017 11:05 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 119
W zasadzie tak samo dostałem informacje (tickets.pl), ze nie przysługuje mi zwrot ze względu na rezerwacje przed 15.08, a airberlin nie odpisuje. Mimo przesłanych takich informacji Raiffeisen uparł się na kontakt z ubezpieczycielem, bo na pewno przewoźnik takiego ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 27 Paź 2017 11:31 

Rejestracja: 20 Wrz 2017
Posty: 21
Według mnie umowę zawierałeś z tickets.pl i to oni nie dostarczyli Ci zakupionej usługi, więc dziwi mnie to, że banki wymagają kontaktu i reklamacji bezpośrednio z liniami a pośrednicy w tym nie uczestniczą.
Ja np prowadzę sklep internetowy i jeśli ktoś zamówi u mnie jakiś towar, który muszę sprowadzić od producenta w fabryce i firma mi go nie dostarczy, to kupującego to nie obchodzi i składa reklamację u mnie a nie u producenta towaru.
Dziwna ta polityka banków
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 27 Paź 2017 11:46 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Z chargeback i pośrednikami nie jest taka prosta sytuacja zwłaszcza, gdy pośrednik obciąża kartę i rozlicza się z liniami przez BSP.
Pośrednik jest zobowiązany do złożenia aplikacji o zwrot czy zmianę biletu na życzenie pasażera itd., ale nie odpowiada za bankructwo linii lotniczych.
Więc w sytuacji, gdy linia nie dokona zwrotu kasy (nie potwierdzi zwrotu) pośrednik jest czysty, bo robił to co do niego należało i z umowy się wywiązał.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 27 Paź 2017 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
@BarteQ_88 A jak kupisz polisę u pośrednika ubezpieczeniowego, to zwrotu składki dochodzisz co do zasady od pośrednika czy zakładu ubezpieczeń. W swojej firmie nie prowadzisz pośrednictwa, tylko sprzedajesz "swój" towar.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 02 Lis 2017 17:34 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 119
Pisałem, dzwoniłem do tickets.pl jak i airberlin (jak jeszcze mieli stronę), ale już drugi raz Raiffeisen nie chce przyjąć mojego zgłoszenia chargeback z powodu braku kontaktu z ubezpieczycielem linii. Czy takie dane są gdziekolwiek dostępne w internecie, kto ma jakiego ubezpieczyciela?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 02 Lis 2017 21:40 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4039
złoty
Napisz skargę do związku banków polskich oraz rzecznika praw konsumenta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 06 Lis 2017 18:22 

Rejestracja: 20 Wrz 2017
Posty: 21
Moja dziewczyna dostała już wiadomość z banku że przyznali jej zwrot z chargback, całość od momentu złożenia reklamacji trwała niecały miesiąć także dosyć szybko. Karta kredytowa w BGZ BNP.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 07 Gru 2017 17:42 

Rejestracja: 07 Gru 2017
Posty: 4
@BarteQ_88
Z jakiej karty korzystała Twoja dziewczyna?
Visa (mBanku kredytówka) odrzuciła chargeback argumentując, iż tickets.pl ma w regulaminie "brak odpowiedzialności za linie lotnicze". Póki co sprawa u rzecznika praw konsumenta, po rozmowie telefonicznej wysłałem pismo i czekam...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 07 Gru 2017 18:08 

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 217
niebieski
"brak odpowiedzialności za linie lotnicze" - sąd ich śmiechem zabije za taki zapis, to tak jakbyś Ty napisał "nie ponoszę odpowiedzialności za oblodzony chodnik wokół mojej posesji" :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 07 Gru 2017 18:43 

Rejestracja: 20 Wrz 2017
Posty: 21
Poncjusz napisał(a):
@BarteQ_88
Z jakiej karty korzystała Twoja dziewczyna?
Visa (mBanku kredytówka) odrzuciła chargeback argumentując, iż tickets.pl ma w regulaminie "brak odpowiedzialności za linie lotnicze". Póki co sprawa u rzecznika praw konsumenta, po rozmowie telefonicznej wysłałem pismo i czekam...


Zarówno ja jak i moja dziewczyna płaciliśmy karta z banku BGZ BNP.
Oboje już dawno dostaliśmy zwrot pieniędzy. Całość od momentu zgłoszenia nie trwała chyba nawet miesiąca. Reklamacje wysłaliśmy mailowo.
Bank jest tylko pośrednikiem w zwrocie reklamacji, transakcje są ubezpieczane przez operatora karty wiec dziwi mnie postawa mBanku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 07 Gru 2017 21:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Z pośrednikami jest niestety problem: jeśli płatność nastąpiła do pośrednika, a dopiero ten rozliczał się w przewoźnikiem, to w razie braku zwrotu środków za bilet przez linie lotniczą sytuacja się komplikuje. Stroną transakcji dla banku/organizacji płatniczej był formalnie pośrednik, a on swoją usługę wykonał w zakresie objętym umową - wystawił bilet, pobrał należne środki, przekazał je przewoźnikowi, był gotowy zmienić , anulować bilet w razie potrzeby itd. Chargeback skierowany przeciwko niemu nie będzie więc z reguły skuteczny, bo pośrednik nie jest gwarantem wykonania przewozu i nie ponosi odpowiedzialności za to co robi linia lotnicza. A przeciwko linii lotniczej z tej procedury nie można skorzystać, bo to nie ona była stroną transakcji kartowej...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 07 Gru 2017 21:58 

Rejestracja: 20 Wrz 2017
Posty: 21
Ja tez kupowałem u pośrednika airtickets.pl
W reklamacji opisałem cała sytuacje i nie było żadnych problemów z chargeback.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 07 Gru 2017 22:20 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Zależy od tego kto obciążył kartę - często przy zakupie u pośrednika kartę obciąża i tak linia lotnicza, jeśli obciąża pośrednik wtedy sprawa może być problematyczna j.w.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 11 Gru 2017 14:35 

Rejestracja: 07 Gru 2017
Posty: 4
Z wyłączaniem całkowitym odpowiedzialności pośrednika bym nie przesadzał. Nie wiem jak to wg liter prawa wygląda, ale nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie ktoś sprzedaje produkt nie będąc w ogolę odpowiedzialnym za niego. Idealna sytuacja do przekrętów finansowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group