Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 13 Sty 2015 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Udało się komuś uzyskać odszkodowanie od Intercity za spóźniony pociąg EIC? U mnie spóźnił się 62-63 minuty, wystąpiłem do przewoźnika z wnioskiem o odszkodowanie. Ku mojemu zdziwieniu po miesiącu otrzymałem pismo (data pisma 22 grudnia 2014 r.), że reklamacja została uznana, a kwota odszkodowania (66 zł za dwa bilety) zostanie przekazana na mój rachunek bankowy. Przedwcześnie się ucieszyłem, bod tamtej pory minęły 3 tygodnie, a odszkodowania nie mam.
W ubiegły piątek zadzwoniłem z pytaniem, "gdzie są pieniądze za las". Poinformowano mnie, że zajmują się tylko reklamacjami, płatnościami zajmuje się inna komórka, której namiarów mi nie mogą udostępnić, ale przekażą im moje dane i "płatności" oddzwonią do mnie jeszcze tego samego dnia. Oczywiście tak się nie stało. Dziś zadzwoniłem ponownie, ta sama gadka, i znów nie oddzwonili.
Jak myślicie, co robić dalej? Odczekać do 30 dni? Pisać teraz do kogoś - do nich, do Prezesa UTK?
Nie są to jakieś duże pieniądze, ale chodzi o samą zasadę. To odszkodowanie to nie jest ich wielka łaska, zobowiązują ich dyrektywy unijne implementowane do polskiego prawa.
Najbardziej denerwujący jest ich brak słowności - przekażemy pieniądze - nie przekazali, oddzwonimy - nie oddzwonili. Chyba mniej byłbym rozczarowany gdyby mi po prostu odszkodowania nie przyznali.

EDIT: Chyba w Intercity muszą czytać to forum, ponieważ 3 minuty po umieszczeniu tego postu dzwoni telefon :) Płatność poszła do autoryzacji (przez inną komórkę oczywiście) i w ciągu "kilku dni" otrzymam odszkodowanie. Pożyjemy, zobaczymy. Dam znać.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image


Ostatnio edytowany przez krasnal, 13 Sty 2015 17:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#2 PostWysłany: 13 Sty 2015 17:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2202
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Będę przerabiał to samo. Praktycznie identyczne opóźnienie na trasie Poznań - Berlin w zeszłym tygodniu. Czy mógłbyś podesłać mi wzór pisma, które wysłałeś?

Niestety z uwagi na brak doświadczenia nie mogę odpowiedzieć na Twoje pytania.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Sty 2015 17:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Zaktualizowałem 1 post :)
Jutro podeślę wzór.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
przemos74 lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 13 Sty 2015 17:34 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
nie tak dawno mialem przyjemnosc korzystac z uslug pkp, kasy nie ma wiec konduktor sprzedal bilet z miejscowka na miejsce.... ktorego nie bylo.
okres przedsylwestrowy wiec jak sie mozecie domyslac wiekszosc trasy musielismy stac.
napisalem maila na reklamacje@intercity.pl i.... dostalem bardzo szybko odpowiedz ze musze wyslac pismo z orginalem biletu lub biec na dworzec.
bez sensu... szkoda czasu zeby biegac po dworcach...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 13 Sty 2015 19:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Ja miałem dwie reklamacje, obydwie za opóźnienie ponad 2 h, jedna niestety na jakiś miesiąc przed wejściem zasad o odszkodowaniu :(
Druga już później, odrzucone obydwie, z jakimś bzdurnym uzasadnieniem o "nieprzewidzianych" utrudnieniach na trasie (za drugim razem czekaliśmy 3 h we Wrocławiu na drugi pociąg który miał być doczepiony, ale miał obsuwę).
Darowałem sobie odwołania i sądy.

No i przestałem jeździć pociągami dla zasady :twisted: w sumie ich strata.
Wcześniej w 99% wybierałem pociąg.
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 13 Sty 2015 20:47 

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 494
Loty: 49
Kilometry: 49 405
niebieski
I tak macie duże szczęście, że ktokolwiek odpowiedział na waszą reklamację.
Ja na moje ostatnie pismo(z listopada) do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi.
Śmieszna firma i tyle, czego więcej można było się spodziewać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 13 Sty 2015 20:55 

Ja walczę o odszkodowanie za 80 minut opóźnienia. W pierwszym podejściu odrzucona, bo podróżowałem korzystając z biletu weekendowego, a żeby dostać rekompensatę muszą wystąpić co najmniej dwa opóźnienia. Oczywiście, nie ma żadnej informacji na stronie.
Przy czym nie zamierzam im odpuścić :D
Góra
 PM off
mashacra lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 13 Sty 2015 20:55 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Ja wysłałem mailem bilet (elektroniczny) i zdjęcie (z telefonu) potwierdzenia o opóźnieniu które dostałem od konduktora. Po długim czasie (ale poniżej 30 dni) dostałem odpowiedź, mniej więcej drugie tyle czekałem na przelew.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 13 Sty 2015 21:10 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3877
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Ktoś dostał kiedyś odszkodowanie za pogryzienie przez jakieś robale? :?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 13 Sty 2015 21:23 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Te jakieś robale to zapewne pluskwy, które łatwo przywlec sobie do domu, a bardzo ciężko się ich pozbyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 16 Sty 2015 10:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lut 2010
Posty: 1551
Loty: 98
Kilometry: 116 206
srebrny
panlukasz napisał(a):
Ja walczę o odszkodowanie za 80 minut opóźnienia. W pierwszym podejściu odrzucona, bo podróżowałem korzystając z biletu weekendowego, a żeby dostać rekompensatę muszą wystąpić co najmniej dwa opóźnienia. Oczywiście, nie ma żadnej informacji na stronie.
Przy czym nie zamierzam im odpuścić :D

Dobrze wiedzieć że mają jakieś "specjalne" procedury odnośnie innych biletów. Często korzystam z biletu abonamentowego i może okazać się że tu też trzeba spełnić jakieś extra warunki żeby móc ubiegać się o odszkodowanie;/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 21 Sty 2015 11:13 

Z cyklu odwołanie od decyzji reklamacyjnej.
Podróżowałem na bilecie podróżnika, pociąg był opóźniony 80 minut. Otrzymałem od konduktora potwierdzenie, wszystkie dokumenty przesłałem mailem. Reklamację odrzucono, gdyż podobnież przy podróży na bilecie okresowym rekompensata przysługuje tylko w wypadku, gdy pociąg (a raczej pociągi) był opóźniony co najmniej dwukrotnie.
Ponieważ nie usatysfakcjonowała mnie decyzja odwołałem się od niej (treść maila poniżej), a o to odpowiedź jaką otrzymałem. Może komuś się przyda.
Wysłany email

Szanowni Państwo,
Pozwolę sobie zacząć od tzw. kwestii formalnych. Otóż przed wysłaniem wiadomości email z reklamacją zasięgnąłem informacji na profilu "PKP Intercity. Pociąg do podróży", który, o ile mi dobrze wiadomo, jest prowadzony przez Dział Marketingu PKP Intercity. I tam też otrzymałem odpowiedź od pracownika, jak mniemam kompetentnego, o treści następującej: "Lukasz, możesz się ubiegać o rekompensatę. Poproś konduktora o poświadczenie na miejscówce i wyślij zdjęcia/skany na adres reklamacje@intercity.pl." Wyraźnie napisano tam, iż nie muszę wysyłać dokumentów pocztą/faksem, mogę je zeskanować i przesłać drogą elektroniczną. Poniżej znajdziecie Państwo zrzut ekranu potwierdzający tę konwersację.

Drugą kwestią jest powołanie się na dwukrotne opóźnienie pociągu. Byłbym więcej niż rad, gdybym otrzymał link do strony, gdzie mogę znaleźć regulamin dotyczący ubiegania się o reklamację w przypadku posiadania biletu okresowego, którym to bilet weekendowy jest.
Na stronie PKP Intercity - http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/d ... rcity.html - informacji takowej nie ma. Nie ma jej również na stronie http://www.intercity.pl/pl/site/dla-pas ... lamacyjny/ - w zakładce Podstawowe informacje na temat reklamacji.Podobnież nie ma tego warunku w ROZPORZĄDZENIU (WE) NR 1371/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Liczę na to, iż ponownie rozpatrzą Państwo reklamację, gdyż przedstawiona przez Państwa argumentacja zdaje się nie mieć potwierdzenia w dostępnych (słowo kluczowe) dokumentach.

Z wyrazami szacunku,
ŁN


I odpowiedź:

Załączniki:
reklamacja_2.png
reklamacja_2.png [ 226.96 KiB | Obejrzany 16169 razy ]
reklamacja_1.jpg
reklamacja_1.jpg [ 119.05 KiB | Obejrzany 16169 razy ]
Góra
 PM off  
      
#13 PostWysłany: 21 Sty 2015 12:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Alleluja. Wczoraj odszkodowanie od PKP IC wpłynęło na moje kontro. Tak więc szlak przetarty.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
przemos74 lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 08 Lut 2017 14:01 

Rejestracja: 08 Lut 2017
Posty: 1
Witam, ponaglam temat odnośnie próby odzyskania odszkodowania od PKP Intercity.
Jakiś czas temu (ok. 3 miesiecy) otrzymałam odpowiedź na złożoną reklamację, że w ciągu 14 dni zostaną przelane pieniądze na konto, jednak tak się nie stało. Mało tego złożyłam reklamacje na ''reklamację'', ponieważ kwota jaką miałabym otrzymać według mnie jest za mała (reklamacja została złożona o zwrot za całkowicie niewykorzystany bilet miesięczny-kupiłam i nie jechałam) oczywiście PKP potrąciło mi koszty za 9 dni wykorzystanych jak również parenaście procent za odstąpienie od umowy) dlatego ludzie uważajcie na tych złodziei.
Oczywiscie nikt nie mógł znaleść mojego wniosku, którego złożyłam podając numer reklamacji.
Złozyłam 2 raz reklamację na "reklamacje', oczywiście zero odpowiedzi, codziennie piszę maile do PKP w związku ze sprawą jednak nadal cisza...

Co powinnam w takiej sprawie zrobić?? Czy ktoś miał może podobny problem??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 08 Lut 2017 14:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
@malwina123456
Cytuj:
Co powinnam w takiej sprawie zrobić??

Przede wszystkim, to zapoznać się ze znaczeniem słów, których używasz, zamiast bezmyslnie ich używać:

Cytuj:
uważajcie na tych złodziei.

A potem możesz skierować pozew do sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off
becek lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 08 Lut 2017 14:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
malwina123456 napisał(a):
Witam, ponaglam temat odnośnie próby odzyskania odszkodowania od tych złodziei.[/u]
Oczywiscie nikt nie mógł znaleść mojego wniosku, którego złożyłam podając numer reklamacji.
Złozyłam 2 raz reklamację na "reklamacje', oczywiście zero odpowiedzi, codziennie piszę maile do PKP w związku ze sprawą jednak nadal cisza...

Co powinnam w takiej sprawie zrobić?? Czy ktoś miał może podobny problem??

Faktycznie masz jakiś poważny problem i może on być jeszcze większy jak nie nauczysz się myśleć co piszesz a nie odwrotnie.Może zasięgnij rady prawnika i poproś o napisanie fachowo krótkiego pisma,pewnie finansowo nie zyskasz,ale zaoszczędzisz mnóstwo czasu i energii ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 08 Lut 2017 15:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 1071
Loty: 14
Kilometry: 31 648
srebrny
malwina123456 napisał(a):
Witam, ponaglam temat odnośnie próby odzyskania odszkodowania od PKP Intercity.
Jakiś czas temu (ok. 3 miesiecy) otrzymałam odpowiedź na złożoną reklamację, że w ciągu 14 dni zostaną przelane pieniądze na konto, jednak tak się nie stało. Mało tego złożyłam reklamacje na ''reklamację'', ponieważ kwota jaką miałabym otrzymać według mnie jest za mała (reklamacja została złożona o zwrot za całkowicie niewykorzystany bilet miesięczny-kupiłam i nie jechałam) oczywiście PKP potrąciło mi koszty za 9 dni wykorzystanych jak również parenaście procent za odstąpienie od umowy) dlatego ludzie uważajcie na tych złodziei.
Oczywiscie nikt nie mógł znaleść mojego wniosku, którego złożyłam podając numer reklamacji.
Złozyłam 2 raz reklamację na "reklamacje', oczywiście zero odpowiedzi, codziennie piszę maile do PKP w związku ze sprawą jednak nadal cisza...

Co powinnam w takiej sprawie zrobić?? Czy ktoś miał może podobny problem??


Napisz maila na sekretariat PKP ( tej spółki) do Prezesa z imienia i nazwiska ,to się ktoś Twoją sprawą zajmie.....
napisz im na FB
nie wiem czy PKP nadal potrąca 15 % za niewykorzystany bilet ale tak kiedyś było - sprawdź w regulaminie ( zwroty)

niestety instutucja ta pozostawia dużo do życzenia.. po za tym pytanie czy ludzie którzy tam pracują dostają wypłaty , pewno tak... więc i klienci powinni dostawać zwroty- takie moje małe podsumowanie


Ostatnio edytowany przez krasnal, 08 Lut 2017 17:02, edytowano w sumie 1 raz
Zdublowana treść
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 16 Lut 2017 18:44 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
A ja wezmę Malwinę w obronę bo sam musiałem trzykrotnie prosić o zwrot. Miało być 14 dni, było prawie 2 miesiące. Pomogło dopiero przekazanie korespondencji do UTK.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 11 Wrz 2019 02:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 765
niebieski
Ja tak z innej beczki ale w podobnym temacie. Przerabiał ktoś może, pozew przeciwko PKP IC w sytuacji wielogodzinnego opóźnienia i zwrotu za taksówkę w celu dostania się na lotnisko czy ewentualnie za niewykorzystany bilet lotniczy, który przepad z winy opóźnienia.
_________________
SZCZĘŚĆ BOŻE !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 03 Lip 2023 23:36 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
czy udało się komuś z Was wyszarpać od PKP odszkodowanie za opóźnienie powyżej 60 minut, ale w kwocie poniżej 16 zł za osobę? jechały 2 osoby, więc w sumie ponad 20zł, ale mniej niż 32 zł.
Swoją drogą dziwna akcja - wysłałam reklamację, najpierw twierdzili, że pociąg nie miał 60 min opóźnienie tylko 58 minut. Wysłałam zdjęcia z dworca przyjazdu, ze godzina była inna. Teraz twierdzą, że odszkodowanie się nalezy, ale jako że poniżej 16zł, no to nie wypłacą. Kabaret :lol: 8-)
Szukam więc kogoś, kto z sukcesem dostał te mniej niż 16zł. Jakich argumentów użyć ewentualnie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group