Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 927 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 47  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 30 Lip 2013 02:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3037
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
m3lm4k napisał(a):
Byl ktos z Was na tygrysach czy odpuscic, bo szopka?

Byłem, wydaje mi się że warto.

Chociażby dla zrobienia sobie takiego zdjęcia:
Image

Za taką sesję z tygrysami trzeba było na miejscu dopłacić, nie pamiętam już ile, ale na tripadvisorze gdzieś wyszukasz, albo ktoś tu podpowie. Bez tego to chyba też warto, no bo nie na co dzień można tygrysa z bliska obejrzeć czy dotknąć.

My mieliśmy wycieczkę Floating Market - Most na rzece Kwai - Tiger Temple

Floating Market bez specjalnej rewelacji, chcą wepchnąć masę pamiątek, że aż męczy, sporo turystów, ale generalnie można coś tam fajnego wytargować. Dalej sobie w brodę pluję że nie kupiłem tam hamaka takiego plecionego, bo założyłem że w BKK dorwę taniej.

Most na rzece Kwai - lekkie rozczarowanie, ale nie żałuję że wybraliśmy wycieczkę z tym. Mocno kiepawe i zaniedbane muzeum, ale i tak dobrze że coś jest. Jak byliśmy to jakiś skrzypek rzępolił na moście melodię z filmu, dodawało to trochę klimatu :)

A co do tygrysów to nie wyglądały one dla mnie na naćpane, raczej mocno najedzone :) jest tam masa wolontariuszy którzy się nimi zajmują i sądzę że szybko by wyszło jakby było inaczej.

edit: i jeszcze taki komentarz co do noclegów - jak bym jeszcze raz pojechał tam to nie wyobrażam sobie nie nocować na Khaosan Rd - fantastyczne backpackersko miejsce, specyficzny klimat, może hotel/hostel bezpośrednio tam to nie jest najlepszy pomysł, ale w pobliżu powinno być już lepiej
edit2: zastanów się czy garniaka nie chcesz sobie przywieźć, bo warto - nie miałem tego w budżecie przewidzianego wtedy, ale przy następnej okazji napewno wracam z jednym albo z trzema :)
_________________
Image

Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#102 PostWysłany: 31 Lip 2013 19:54 

Rejestracja: 10 Kwi 2013
Posty: 1
m3lm4k napisał(a):
Byl ktos z Was na tygrysach czy odpuscic, bo szopka?

Cześć!

Jeśli los tych zwierząt jest Ci choć trochę bliski, to stanowczo odradzam.

http://www.careforthewild.com/what-we-d ... -the-truth

http://www.wspa-international.org/whoar ... iland.aspx



Niestety to prawda, że tygrysy w Tiger Temple (co za niefortunna nazwa :( ) są otumaniane narkotykami, a także bite, poddawane nielegalnemu handlowi, trzymane w ciasnych pomieszczeniach i wykorzystywane do celów rozrywkowych, co wywołuje u nich szereg chorób - zarówno fizycznych, jak i psychicznych (np. stereotypie). Nie widać tego na zdjęciach reklamowych, a nieświadomi turyści nie zdają sobie za bardzo sprawy z tego, w czym biorą udział.

Wiem, że perspektywa przyjrzenia się tygrysom z bliska czy nawet pogłaskania ich jest kusząca, ale dla ich dobra nie warto wspierać takich miejsc.

Ale! Jeśli będziecie w pobliżu, to bardzo, BARDZO polecam Wam ten projekt:
http://www.elephantnaturepark.org.
To wspaniałe miejsce, które od lat działa na rzecz słoni oraz innych zwierząt, ratuje je ze strasznych warunków, leczy i przywraca do życia na wolności, a także odbudowuje ich środowisko naturalne i współpracuje z rdzenną ludnością.
Można tam pobyć chwilę lub kilka dni, a nawet tygodni. W programie np. kąpanie słonia :D
Sama wybieram się tam na wolontariat jeszcze w tym roku i mogę szczerze polecić to przytulisko, jako piękne, uczciwe oraz niosące ogromną pomoc.

Pozdrawiam.

Magdalena
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#103 PostWysłany: 04 Sie 2013 16:50 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 1
z pogodą w Tajlandii jest tak, że możesz spokojnie lecieć w tym czasie, tylko musisz wybrać odpowiednie miejsce, bo po jednej stronie są ulewne deszcze ( 3-4 godz przeważnie wieczorem albo w nocy!), to za to na drugiej stronie jest ładna pogoda, a sama Tajlandia jest cudowna, byłam marzec/kwiecień w Bangkoku i na Ko Samui i się zakochałam, tam jest super, jeźdźcie koniecznie :)

link z info o pogodzie w poszczególnych msc.
http://www.abctajlandia.pl/podroz-do-ta ... andii.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#104 PostWysłany: 25 Sie 2013 19:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2171
srebrny
Dzieki za komentarze zarowno za jak i przeciw!

Jesli ktos bedzie w okolicy w podobnych terminach to mozemy zgadac sie na degustacje Singha (zapraszam na PW) ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#105 PostWysłany: 29 Sie 2013 16:50 

Rejestracja: 26 Cze 2013
Posty: 21
A skuterem już kiedyś jeździłeś? Koh Phangan jest pod tym względem dość trudne, bardzo dużo wzniesień, niedoświadczeni kierowcy wprowadzają swoje skutery pod górę na nogach ;) Osobiście polecam koh Phangan, jeśli chodzi o plażę, to Salad beach - dłuuga, piękne palmy nieskazitelna woda,ale względnie sporo turystów. A spanie Seaflower bungalows na Chao Phao Beach - ładna plaża i przede wszystkim spokojna, mało ludzi :) I są dostępne kajaki dla gości hotelowych :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#106 PostWysłany: 29 Sie 2013 17:12 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 311
magdu88 napisał(a):
A skuterem już kiedyś jeździłeś? Koh Phangan jest pod tym względem dość trudne, bardzo dużo wzniesień, niedoświadczeni kierowcy wprowadzają swoje skutery pod górę na nogach ;) Osobiście polecam koh Phangan, jeśli chodzi o plażę, to Salad beach - dłuuga, piękne palmy nieskazitelna woda,ale względnie sporo turystów. A spanie Seaflower bungalows na Chao Phao Beach - ładna plaża i przede wszystkim spokojna, mało ludzi :) I są dostępne kajaki dla gości hotelowych :)

To ja jeszcze moge polecic quady na Koh Tao (na wyspie jest kilka fajnych punktow widokowych).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#107 PostWysłany: 29 Sie 2013 17:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2171
srebrny
Dzieki za kolejne wypowiedzi! :)

Skuterem jezdzilem juz tu, wiec obstawiam podobny poziom trudnosci:
https://maps.google.co.uk/maps?q=pangkor

Zainspirowales mnie ta opcja quadow, guest - zrobie zaraz stosowne rozeznanie w internecie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#108 PostWysłany: 29 Sie 2013 17:37 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 311
m3lm4k napisał(a):
Dzieki za kolejne wypowiedzi! :)

Skuterem jezdzilem juz tu, wiec obstawiam podobny poziom trudnosci:
https://maps.google.co.uk/maps?q=pangkor

Zainspirowales mnie ta opcja quadow, guest - zrobie zaraz stosowne rozeznanie w internecie.


Dobrze zrobic kilka zdjec quada przy wypozyczaniu zeby nie dac sie pozniej oszukac :)
Dla wszystkich czytajacych ten watek: Kaski to nie obciach. 2 przypadki poturbowanych i polamanych turystow na quadach - w jednym dniu to dla nas wystarczajacy powod by je miec :) Przy zderzeniu z localsem jadacym RAV4 moze uratowac zycie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#109 PostWysłany: 10 Wrz 2013 10:52 

Rejestracja: 10 Wrz 2013
Posty: 1
Cześć,

Na koniec października wybieramy się z przyjaciółmi do Tajlandii, i mam w związku z tym parę pytań.
Lecimy z Air Berlin/Etihad i nie doczytałem jak to jest z odprawą, czy robi się coś online czy już bezpośrednio na lotnisku?
Jak jest z bagażami, ile można mieć ze sobą i czy jak nadamy w Gdańsku to odbierzemy w Tajlandii czy musimy za każdym razem nadawać? W sumie to będziemy mieć tylko plecaki więc możemy w ogóle nie nadawać.
Czy jeżeli lot jest przez Berlin to mogę sobie odpuścić Gdańsk i udać się od razu do Berlina?
To jeżeli chodzi o przelot :)
Ciekawi mnie jeszcze jakie są możliwości przemieszczania się między wyspami na południu, z tego co ja przeczytałem to jest prom z phuket do phi phi i krabi za około 500 bt za odcinek, ale może ktoś jest zorientowany czy nie można popłynąć jedną z tych miejscowych łodzi? Jest nas ósemka więc pewnie zajęlibyśmy sporą część łajby :)
Jakiego polskiego banku warto mięć kartę do wypłat w Tajlandii? Będziemy starać się wyjmować z bankomatów Aeonu więc prowizja odpadnie, bardziej chodzi mi o korzystne przewalutowania.
Ile kosztuje taksówka z Karon do Patong i z lotniska BKK do Kao San Road?
To chyba tyle :)
Byłbym wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry dziękuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#110 PostWysłany: 10 Wrz 2013 10:57 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2011
Posty: 2548
Loty: 1
Kilometry: 539
Co do pierwszej części to odprawa na lotnisku i bagaż rejestrowany jest bezpłatny. Bagaż nadajesz w Gdańsku i odbierasz w Bangkoku. Można opuścić dowolny odcinek lotu, ale należy liczyć się z tym, że reszta podróży zostanie już anulowana. Co do reszty pytań to już te odpowiedzi znajdują się na forum: search.php
_________________
http://www.Krakolot.pl - tanie loty z Krakowa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#111 PostWysłany: 18 Wrz 2013 19:23 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 810
Zbanowany
Właśnie wróciłem z takiej podróży AB+EY więc odpowiem na kilka pytań

Lecimy z Air Berlin/Etihad i nie doczytałem jak to jest z odprawą, czy robi się coś online czy już bezpośrednio na lotnisku?
W przypadku tych łączonych lotów niestety tylko lotnisko. Możesz sobie poprzez kontakt z flipo (albo pośrednika i którego kupowałeś) wybrać miejsca na trasie AUH-BKK
Jak jest z bagażami, ile można mieć ze sobą i czy jak nadamy w Gdańsku to odbierzemy w Tajlandii czy musimy za każdym razem nadawać? W sumie to będziemy mieć tylko plecaki więc możemy w ogóle nie nadawać.
Tylko raz nadajecie bagaż
Czy jeżeli lot jest przez Berlin to mogę sobie odpuścić Gdańsk i udać się od razu do Berlina?
W drodze tam nie możesz, natomiast nie robią problemów z nadaniem bagażu na przedostatnie lotnisko podczas powrotu
Jakiego polskiego banku warto mięć kartę do wypłat w Tajlandii? Będziemy starać się wyjmować z bankomatów Aeonu więc prowizja odpadnie, bardziej chodzi mi o korzystne przewalutowania.
Ja płaciłem kartą kantoru Alior. Natomiast patrząc teraz na wyciągi z karty, chyba bardziej opłaca się zabrać USD w walucie
Ile kosztuje taksówka z Karon do Patong i z lotniska BKK do Kao San Road?
Pierwsze nie wiem - druga to 400-450THB
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#112 PostWysłany: 19 Wrz 2013 11:33 

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 151
Loty: 17
Kilometry: 39 506
Ja bym phutet sobie odpuscil i raczej uderzyl na krabi - ao nang jest zdecydowanie warte zobaczenia, zaliczysz tam tez snorkeling. Co do skutera to bierz - to jest chyba najlepszy srodek lokomocji aby pozwiedzac.
_________________
http://kubawpodrozy.pl - Moje doświadczenia ze światem.
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#113 PostWysłany: 19 Wrz 2013 11:36 

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 151
Loty: 17
Kilometry: 39 506
Mixer napisał(a):
Pierwsze nie wiem - druga to 400-450THB
- poza szczytem. Taniej i szybciej w godzinie szczytu skorzystac z airport rail linka a potem z taksy. Jesli ci sie chce to poszukaj na moim blogu co i jak.
_________________
http://kubawpodrozy.pl - Moje doświadczenia ze światem.
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#114 PostWysłany: 20 Wrz 2013 17:02 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 14
Korzystałem z karty Aliora podczas tegorocznych wakacji i mogę ją polecić każdemu kto planuje pobyt poza PL. Wymiana w Polsce na USD a potem na walutę lokalną się po prostu nie oplaca.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#115 PostWysłany: 21 Wrz 2013 09:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Cze 2011
Posty: 34
Loty: 93
Kilometry: 158 981
My lecimy jutro na 2 tygodnie. Postaramy sie mieć dostęp do sieci, więc jak ktoś by miał jakieś pytania, na które moglibyśmy odpowiedzieć "w locie", to piszcie PW. Wracamy 8.10.

A ja mam jeszcze głupie pytanie, ale kolega zasiał mi ferment w głowie ;) Czy z powrotem można zabrać ze sobą do PL (oczywiście w bagażu rejestrowanym) wszelakie przyprawy i smażone robale (dostałam zamówienie ;) )?

Z kart będziemy korzystać Aliora i mBanku (chyba) + mamy troche euro.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#116 PostWysłany: 21 Wrz 2013 18:00 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 810
Zbanowany
janek1980 napisał(a):
Korzystałem z karty Aliora podczas tegorocznych wakacji i mogę ją polecić każdemu kto planuje pobyt poza PL. Wymiana w Polsce na USD a potem na walutę lokalną się po prostu nie oplaca.

Mi Alior Kantor liczył około 31,1-31,3 a w kantorach było prawie 32 więc nie byłbym taki pewny.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#117 PostWysłany: 24 Wrz 2013 17:31 

Rejestracja: 24 Wrz 2013
Posty: 11
ja też bardziej skłaniałbym się ku aliorowi. W moim przypadku ich kursy były lepsze niż w kantorach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#118 PostWysłany: 29 Paź 2013 21:24 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 86
Witam!
W lutym 2014 lece wraz z kumplem do Tajlandii, na bazie informacji które zebrałem na forum F4F sporządziłem sobie plan podróży którym chciałbym sie z Wami podzielić a jednocześnie licząc że go skorygujecie albo dodacie cenne wskazówki oraz porady.
Dodam że mamy po 24 lata i planujemy zwiedzić jak najwięcej w jak największym czasie oraz troche wypocząć oraz sie pobawić.W swoim dorobku mam 3 miesięczny pobyt w USA a w Europie zwiedziłem Lanzarote, Budapeszt, Pragę, Bolonie, Florencje, Wenecje a ostatnio odwiedziłem Maroko, piszę to nie zeby sie chwalić ale żeby uzmysłowić was że nie jestem laikiem ale do rzeczy!
Oto plan podróży

1. Środkowa Tajlandia
Dzień 1-2 Bangkok (12-13.02.2014 godz. 18:15 Bangkok Intl Arpt)
- Damnoen Saduak
- Jim Thompson House
- Kho san Road
- wat arun
- wat pho
- Wat Phra Kaeo
- Yaowarat Bangkok Tajlandi
- Lumpini Park ok 17-18

Dzień 3 Kachanaburib (14.02.2014)
- przyjazd do Kanchanaburi wypożyczyć skuter i pojechać do Tiger Temple oraz odwiedzić Erewan

Dzień 4 (15.02.2014.)
-Ayyutayah
- Lopburi

Dzień 5-6 Siam Riep - Angor Wat (16-17.02.2014)
- Do granicy z Kambodżą autobusem, podwózka tuktukiem za parę groszy, przekraczamy granice z wizą wyrobiona on line, a dalej np taxi za jakies 20 dolarów do Siam

2.Południowa Tajlandia
dzień 7 Bangkok -> Surat Thani by Air asia za 17euro(18.02.2014) (
- Krabi/ Railway

dzień 8-11 Phuket / Phi Phi lay (19-21.02.2014)
- Maya Beach
- Viking Cave
- Pileh
-Monkey Beach
- bambo island

EY407 14-02-24 02:30 Bangkok Intl Arpt, Bangkok, Tajlandia
14-02-24 06:15 Dhabi Intl Arpt, Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie
EY1997 14-02-24 08:40 Dhabi Intl Arpt, Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie
14-02-24 13:00 Dusseldorf Arpt, Düsseldorf, Niemcy

Między miastami planujemy podróżować autobusami bądź pociągami wiec byłbym wdzieczny gdybyście mnie uzmysłowili na jakich trasach czym sie najlepiej poruszać :)

poza tym mam jeszcze kilka pytań na które mnie nurtują ;
- czy szczepienie przeciwko żółtaczce typu B i tężcowi wystarczy czy nie zaprzątać sobie nimi głowy?
- wypad do Angor Wat jesteśmy w stanie sobie darować jeśli stwierdzicie że lepiej poświecić ten czas na inne miejsca wymienione powyżej
- czy zaplanowałem wystarczająco dużo czasu na rzeczy do zwiedzenia miedzy 7-11 dniem ?
- jak wygląda Tajlandia o tej porze pod względem turystycznym w okolicach Phuketu?
- Czy jest możliwość wypożyczenia skutera na Phi Phi i objechania wyspy samemu ? jesli tak to jaki jest koszt wypozyczenia?
- poza biletami lotniczymi i ewentualnie wiza do Kambodży nie planujemy bookować nic wiecej czy powinienem gdzieś zrobić wyjątek i jednak zabookować?
-zastanawiam się nad ostatnim etapem podróży tzn czy wrócić na lotnisko w BKK tą samą drogą czy może starczy mi czasu na podróż pociągiem? pytam gdyś chiałbym przezyć również i taką podróż ;)

z góry dzieki za odp
Pzdr!


Ostatnio edytowany przez Kamil, 15 Kwi 2014 14:31, edytowano w sumie 1 raz
systematyzacja informacji na forum
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#119 PostWysłany: 29 Paź 2013 21:47 

Rejestracja: 18 Lis 2010
Posty: 313
Szczepienia nie sa obowiazkowe. Ja sobie odpuscilem.
Okolica Phuketu, pelno turystkow, nie wazne czy luty czy pazdziernik
Skuter Phi Phi. Nie bylem tam, ale cena skutera na Ko Samui 20 zl za dzien


Wysłane z mojego FONE 450Q przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#120 PostWysłany: 30 Paź 2013 08:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 91
Loty: 77
Kilometry: 250 316
Witaj Leo,
plan troszke przeladowany jak na 11 dni. Musisz wziac pod uwage, ze wszystkie ladowe transfery pochlaniaja niestety sporo cennego czasu.
Atrakcje w BKK jak najbardziej do zrealizowania, do Erawan wykupilabym wycieczke w jakims biurze w Bkk, obejmujaca tez treking na sloniach. Z Tiger Temple lepiej zrezygnuj, chyba ze lubisz dotowac nacpane tygrysy.
Do tego, skoro masz zamiar zobaczyc Angkor Wat, skresl Ayutaje i Lopburi ( to samo tylko w wymiarze mini ).
Podroz do Siem Reap czy to autobusem czy pociagiem z BKK trwa caly dzien, na miejscu jestes poznym popoludniem wiec ze zwiedzania nici, wracac tez musicie rano. Nie wiem czy 1 dzien nie bedzie za malo. Air asia od pazdziernika uruchomila polaczenie Bkk - Siem Reap, moze skorzystasz.
No i jeszcze w razie powrotu do BKK autobusem nie wiem czy sie wyrobisz na ostatni przelot, moze trzeba bedzie pomyslec o noclegu blisko lotniska Don Mueang i leciec pierwszym lotem i to nie do Surat Thani tylko od razu do Krabi a stamtad busikiem do Ao Nang, skad zrobisz sobie fakultety do wszystkich podanych przez Ciebie miejsc ( z Phuket jest jednak dalej).
Jezeli zdecydujesz sie na loty to najlepiej bukowac od razu, AA w ostatnim czasie miala sporo promocji na zime, moze jeszcze cos wrzuca. W lutym jest wysoki sezon, miejsca w hotelach moga byc juz poprzebierane, poza tym szkoda czasu na szukanie na miejscu.
No i nie jestem pewna, ale wydaje mi sie, ze na Phi Phi nie wypozyczysz skuterka a tylko rower.

pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 927 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 47  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group