Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 02 Cze 2019 13:07 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 435
srebrny
2 razy uczestniczyłem w rejsach dużymi wycieczkowcami i wszystko było OK. To było parę lat temu. Ale "występ" kapitana " Costa Concordia" zaburzył ten obraz spokojnego pływania. Co Ci Włosi wyrabiają ?

Dzisiaj kolejny przypadek w Wenecji.
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/statek-wycieczkowy-rozbil-sie-w-wenecji/cpjw69d

https://fakty.interia.pl/swiat/news-wenecja-statek-wycieczkowy-uderzyl-w-port,nId,3023292
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Góra
 Relacje PM off
Grzes830324 lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 02 Cze 2019 13:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3282
złoty
dlatego ja zawsze zakładam kapok :idea:
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 02 Cze 2019 14:05 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 435
srebrny
W kapoku cały rejs ? Trochę niwygodnie.
A tak na poważnie. W Genui, przed wypłynięciem , Włosi robili szkolenie z zakresu bezpieczeństwa. Sygnały alarmowe. zakładanie kapoka itd.
Nie wiem czy chociaż połowa pasażerów raczyła wyjść z kabin na pokład.
To chyba powinno być obowiązkowe ? :roll:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 02 Cze 2019 14:39 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 968
platynowy
-- 02 Cze 2019 13:24 --

Generalnie udział w szkoleniu alarmowym jest obowiązkowy i przynajmniej w przypadku Costy jest to dość rygorystycznie przestrzegane - zapewne to m.in. skutek katastrofy Concordii kilka lat temu. Wszyscy muszą o określonej godzinie stawić się w punkcie zbiórki na pokładzie szalupowym (jest oznaczony na karcie pasażera), ustawić w rządkach przy łodziach, wysłuchać z taśmy instrukcji postępowania w kilku językach, założyć kapok a czasem nawet zobaczyć jak odbywa się wsiadanie do łodzi ratunkowych (są otwierane i jakaś część pasażerów do nich wchodzi). Wszystko przed wypłynięciem z portu. W trakcie wszyscy mają skanowane karty, aby było wiadomo, kto nie przyszedł na szkolenie (dla spóźnialskich jest ono powtarzane później - dostają specjalne zaproszenie do kabiny). W czasie szkolenia nieczynne są wszystkie bary oraz punkty usługowe na statku i generalnie jeśli ktoś się szwenda po statku, wyznaczeni pracownicy sprawdzają jego kartę czy nie powinieneś być na szkoleniu. Gdy w jakimś porcie rejs zaczyna mniejsza liczba osób, zdarza się, że szkolenie odbywa się w którymś barze a nie przy szalupach. U innych operatorów, z którymi pływałem wyglądało to w przybliżeniu podobnie. Takie są przynajmniej moje doświadczenia.

A co do Wenecji to niestety kolejny podobny przypadek i kiedyś to się naprawdę może źle skończyć. Aktualnie trwa rozbudowa portu w Trieście i z prezentacji, którą miałem okazję oglądać na jednym ze statków wynikało, że linie będą się tam powoli przenosić od 2020/2021 roku. Zatem jeśli ktoś chce zobaczyć plac św. Marka z wysokości 10-ego piętra powinien się pospieszyć :-) To jeden z wielu pomysłów na zmniejszenie liczby pasażerów w tym mieście. Podobnie dla wycieczkowców zostało już zamkniętych kilka innych portów - np. port w Amsterdamie (w centrum miasta) a w kolejnych wprowadzono limity co do liczby pasażerów (Kotor, Dubrownik, Santorini). Trwa też spora dyskusja nt. zamknięcia dla wycieczkowców (lub wprowadzenia limitów) portu w Barcelonie. Gdyby poszukać to takich miejsc jest na pewno dużo, dużo więcej.

Wczoraj miał też inny niebezpieczny incydent - tym razem na statku Costy. Podczas ćwiczeń dla załogi w porcie w Stavanger w niekontrolowany sposób opuściły się dwie łodzie ratunkowe. Do opanowania sytuacji konieczne było ściągnięcie dźwigu. Zdjęcie i szczegóły można zobaczyć tutaj: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/pL9 ... vbatovelse

Akurat mnie to interesuje o tyle, że za niespełna 3 tygodnie wybieram się na tym właśnie statku na Islandię :-) Ale opanowali chyba sytuację bo statek planowo wyszedł w morze i płynie już w stronę Niemiec.

-- 02 Cze 2019 13:39 --

W ramach uzupełnienia: może się zdarzyć, że rejs na którym był @pazur był rejsem nazywanym przez niektórych "tramwajem" :-) polegającym na tym, że rejs można zaczynać/kończyć prawie w każdym porcie na trasie rejsu (statek robi "kółko np. Genua-Marsylia-Barcelona-Neapol-Civittavecchia-Genua lub jakaś inna mutacja w tym stylu). Jeśli zaczynasz w Genui to kończysz w Genui, jeśli zaczynasz w Barcelonie to kończysz w Barcelonie itd. Dotyczy to najbardziej popularnych tras po zachodnim Morzu Śródziemnym. Wtedy szkolenie odbywa się w każdym porcie ale uczestniczą w nim tylko ci pasażerowie, którzy zaczynają w nim rejs - a reszta zajmuje się wtedy czymś innym. Stąd może nie wszyscy brali w nim udział. Tylko takie wytłumaczenie mi przychodzi do głowy.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 02 Cze 2019 15:11 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 435
srebrny
Dokładnie to był " tramwaj," :D Nawet pełnego kółka nie zrobiłem. Pominąłem ostatni odcinek i wysiadłem w Civitaveccia. Stamtąd do Rzymu i dalej samolotem do Polski.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 02 Cze 2019 16:38 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1630
platynowy
Fajnie by bylo lot Krakow Marsylia potem rejs Marsylia Rzym lub Majorka Barcelona i powrot samolotem Krakow

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 02 Cze 2019 17:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2312
srebrny
Mogę tylko dodać, że w Stavanger potrafią czasem stać 3 takie statki, praktycznie odcinając 'widoki' z lądu. Kiedyś spałem w Skagen Hotel (w samym porcie) i rano się zdziwiłem, że ktoś zgasił światlo... Akurat przy Stavanger jest sporo miejsca i można by te promy postawić kawałek od centrum. W pełni rozumiem i popieram Wenecjan.
Na dużych promach rejsowych (ale nie wycieczkowych), nie ma takich szkoleń, ewentualnie po włączeniu TV w kabinie domyślnie jest program "techniczny" który pokazuje co i jak. Ale wolałbym nie zaliczyć na takim promie paniki, bo śmiem twierdzić, że byłby totalny chaos.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
ewaolivka lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 02 Cze 2019 18:21 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 692
niebieski
Otóż to! Te kolosy całkiem potrafią zmienić widoki w pięknych miastach. Też popieram decyzję o zakazach wpływania. Przynajmniej w niektórych miejscach.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 02 Cze 2019 21:49 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 968
platynowy
Co do Wenecji całkowicie się zgadzam. Kiedy płynąłem wycieczkowcem z Wenecji pierwszy raz, byłem w szoku jak to jest możliwe przeciskać się takim kolosem wąskim kanałem niemal na wyciągnięcie ręki od placu św. Marka. Nie przeczę, że widoki są rewelacyjne ale ryzyka chyba jeszcze większe. Akurat dzisiejszy wypadek wydarzył się dość daleko od najstarszej części miasta ale to niczego nie zmienia i powinno być przestrogą na przyszłość.

Co do innych portów to temat wywołuje wiele emocji i na forach rejsowych można czasem poczytać naprawdę żywiołowe dyskusje na ten temat z dziesiątkami opinii na "za" i "przeciw". Jeśli chodzi o moje zdanie to wolę, gdy statek zawija do mniej znanych (ale niekoniecznie małych) miejscowości. Hawr, Cherbourg, Dover czy Portland może nie są Barceloną ani Wenecją ale po pierwsze nie są zbyt oklepane, po drugie jest w nich wbrew pozorom sporo do zobaczenia a po trzecie są trudniej dostępne w inny sposób (tzn. nie ma do nich np. bezpośrednich połączeń lotniczych). Jedna z najmilej przeze mnie wspominanych wizyt w takim mało popularnym miejscu (nieplanowanej zresztą - spowodowana była sztormem i brakiem możliwości wpłynięcia do Bordeaux) - w Lorient, pozwoliła mi na przykład zobaczyć jedno z najciekawszych miejsc związanych z bazami U-bootów w czasie II WŚ. Bez tego przypadku prędko bym tam pewnie nie dotarł (o ile w ogóle). I generalnie wolałbym takie miejsca odwiedzać. Poza tym do wspomnianych Barcelony, Wenecji czy Lizbony jeśli przypłynę statkiem to zakładając, że jest to jednodniowa wizyta (a tak jest zazwyczaj) i tak jest to za krótko - zdecydowanie wolę do nich polecieć jakimś lowcostem i zatrzymać się na dłużej łącząc to np. ze zwiedzaniem okolicy. Ale mój punkt widzenia niekoniecznie się pokrywa (a raczej nie pokrywa) z tym co wiele razy miałem okazję słyszeć. Trudno.

@brzemia - niektóre francuskie biura podróży na "tramwajowym kółku" mają wykupione całe bloki kabin i sprzedają kombinacje niedostępne normalnie u operatorów praktycznie w dowolnych konfiguracjach na trasie (np. Genua-Marsylia-Barcelona-Majorka czy Civittavecchia-Genua-Marsylia itd.). Można z nich poskładać fajne objazdówki. Pisałem o tym kiedyś na którymś z rejsowych wątków na forum.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 02 Cze 2019 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2312
srebrny
Przypadkiem właśnie natknąłem się na dzisiejsze zdjęcie na LinkedIn, ze Stavanger właśnie, dokładnie w temacie. Chociaż akurat zamieszczone w kontekście, że jak fajnie, popularyzacja regionu itp. A już np niekoniecznie zahaczany jest temat zanieczyszczeń. Bo w przeciwieństwie do większości norweskich promów, te „cudze” niekoniecznie są na LPG.
Myśle, że perfekcyjnie pasuje do wątku.

Autor: Gaute.S.Riise
Image
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 03 Cze 2019 07:48 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 435
srebrny
ewaolivka napisał(a):
Otóż to! Te kolosy całkiem potrafią zmienić widoki w pięknych miastach. Też popieram decyzję o zakazach wpływania. Przynajmniej w niektórych miejscach.

Podczas mojego drugiego rejsu, na Lanzarote i Teneryfie, statek stał z boku w porcie i nie rzucał się w oczy. Za to na Maderze stały 3 jednocześnie i faktycznie szpeciły widok.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 03 Cze 2019 07:57 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1630
platynowy
Nie przesadzajcie. Na Maderze port jest tak usytuowany ze nie przeszkadza. To są miasta portowe ktore od wieków miały porty. Za chwile wam będą pietrowe autobusy w Londynie widok na Tower przysłaniać.

Wenecja jest wyjatkowa, kto był ten wie gdzie plyną te statki i gdzie cumuja. Reszta to wasze marudzenie.

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 03 Cze 2019 08:03 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 435
srebrny
Wszystkie miasta ,do których wpływają statki są portowe. :D
Jak wjeżdżałem kolejką na Monte w Funchal to widok na port i te statki był całkiem fajny. Z daleka. Wtedy to ma swój urok.
No i w Gdyni też się ładnie prezentują na skwerze Kościuszki.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 03 Cze 2019 08:05 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1630
platynowy
Dlatego nie przesadzajmy. W wiekszosci i tak cumują daleko od centrum. Moge sie zgodzic co do portow w wioskach Norwegii, tam taki statek jest wiekszy niz cala wioska. Z poziomu wody wyglada to dziwnie i strasznie, ale z gory jest juz ok.

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 03 Cze 2019 08:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3069
złoty
BrunoJ napisał(a):
Bo w przeciwieństwie do większości norweskich promów, te „cudze” niekoniecznie są na LPG.
Myśle, że perfekcyjnie pasuje do wątku.

Czy na LNG, poza tym nie ma takiego obowiązku. Powiem więcej, jednostek z instalacją LNG w skali globalnej to jest jakiś promil albo i mniej.
Problem żeglugi i emisji SOx, NOx i CO2 jest duży a do tego trzeba dodać jeszcze ścieki szare, czarne czy wody balastowe i zawlekanie gatunków obcych, chorób itd. temat rzeka.
Generalnie żaden statek, obojętnie czy to ferry, cruiser czy z ładunkiem nie wejdzie do europejskiego portu na paliwie ciężkim a dodatkowo na Bałtyku i na Morzu Północnym wprowadzona jest strefa SECA gdzie paliwo musi być o obniżonej zawartości siarki nie przekraczające 0,1% od 2015 roku.
Finowie szacują, że u nich żegluga emituje więcej zanieczyszczeń niż wszystkie pojazdy lądowe. U Norwegów ruch jest stosunkowo niewielki, największy problem to Kanał Angielski i Cieśniny Duńskie.
Cruisery w centrach miast szpecą, czego najlepszym przykładem jest nowo wybudowany terminal w Lizbonie w sercu miasta na Alfamie, dramat.
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 03 Cze 2019 08:44 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 518
niebieski
Polecam wszystkim zainteresowanym, kwietniowe wydanie miesięcznika Raport. Jest tam bardzo ciekawa analiza ewakuacji pasażerów z Viking Sky, oraz całościowy obraz bezpieczeństwa na tych gigantycznych wycieczkowcach.
Do przemyślenia pozostaje fakt, że Viking Sky był prawie przy samym brzegu Norwegii a po całym dniu akcji ratunkowej, udało się ewakuować tylko 479 pasażerów.
Zajawka: https://www.altair.com.pl/magazines/htmlissue-sample?issue_id=995&ref=issue#page/10
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 03 Cze 2019 08:57 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 968
platynowy
No i to miałem na myśli pisząc o potencjalnie burzliwej dyskusji na te tematy :-)

A co do napędu to większość wycieczkowców w budowie będzie napędzana właśnie LNG albo LPG. Właśnie ze względu na kwestie środowiskowe.
Nie kojarzę, aby tego typu statek (przynajmniej dużych rozmiarów) już pływał ale pod koniec roku pojawi się Costa Smeralda - już na LNG. Kolejne statki NCL i MSC z tego co pamiętam też będą napędzane w ten sposób.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 03 Cze 2019 09:07 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 435
srebrny
Piszemy tu o różnych zagranicznych portach, a w Gdyni też spory ruch wycieczkowców.
https://www.port.gdynia.pl/pl/wydarzenia/wycieczkowce/1381-wycieczkowce-2019
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 03 Cze 2019 09:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3069
złoty
Na Bałtyku np. m/f Viking Grace od Viking Line ma LNG.

LNG to jest śpiew przyszłości. Co z tego, że kilka cruiserów będzie na LNG jak 90% ruchu i emisji generuje handel, a takie kraje jak Indie, Bangladesze, Nigerie itp. mają w pompie normy i nie ratyfikują konwencji, przykład z podwórka, Rosja nie podpisała na Bałtyku PSSA i nic im nie zrobisz :lol:

W Gdyni 50 zawinięć w roku to nawet w skali Bałtyku to jest śmiech a nie ruch.
Niezbyt świeże dane bo z 2014 roku, ale na dzień dzisiejszy mniej więcej podobnie się rozkłada ruch cruiserów na Bałtyku.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#20 PostWysłany: 09 Lip 2019 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty


https://podroze.onet.pl/aktualnosci/wenecja-wielki-statek-wycieczkowy-cudem-uniknal-kolizji-podczas-burzy/643e0fp

@greg2014 Ty chyba pisałeś, że płynąłeś Costą Deliziosa podczas jednego ze swoich rejsów? 8-)
Zna się ktoś i wie czy rzeczywiście było zagrożenie? Statek faktycznie porusza się niezbyt spokojnie jak na manewry z mocno ograniczonym miejscem, a na innych filmach holowniki miałyby sobie nie radzić z utrzymaniem Costy.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group