Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6541 PostWysłany: 20 Maj 2019 19:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Z jakiego artykułu 261/2004 to wynika?

Owszem na podstawie art 4 ust. 1 przewoźnik zobowiązany jest do udzielenia pomocy zgodnie z art. 8, ale traktując go jako dodatek do korzyści otrzymanej. Pasażer negocjując może otrzymać rekompensatę pieniężną, ale nie odszkodowanie. W art. 4 ust. 1 nie ma odwołania do art. 7 ust. 1. Odwołanie jest w art. 7 ust. 2 do art. 8, ale art. 7 należy czytać jako całość. Nie należy zatem stosować art 7 ust. 2 jako podstawy do wypłaty odszkodowania, bowiem dotyczy on jedynie obniżenia wysokości odszkodowania, dlatego przy odmowie wejścia na pokład w art. 4 ust. 1 mówi o korzyści, a dopiero w ust. 3 o odszkodowaniu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#6542 PostWysłany: 20 Maj 2019 20:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Tu nie ma odmowy wejścia na pokład, jest opóźnienie związane ze zmianą planu podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#6543 PostWysłany: 20 Maj 2019 20:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
No dobrze, ale zmiana planu podróży może być jedynie skutkiem odwołania lotu lub odmowy wejścia na pokład.Opisana przeze mnie sytuacja nie jest, ani opóźnieniem, ani odwołaniem lotu. Przy opóźnieniu należy badać czas przybycia samolotu do portu docelowego, a nie pasażera.

Przewoźnik podstawił mniejszy samolot niż był przewidziany. Lot się odbył, przyleciał o czasie tylko część pasażerów otrzymała wiadomość dzień przed wylotem, że proponują inny lot bo jest za mały samolot, gdyby tego nie zrobili musieliby odmówić wejścia na pokład na lotnisku, co jest sytuacją z art. 4 ust. 1. Poza tym to UIA i lot z poza UE, dlatego wypłacą odszkodowanie tylko w przypadku odwołania i odmowy, dlatego w tym kierunku nie mogę iść.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6544 PostWysłany: 20 Maj 2019 21:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
ale zmiana planu podróży może być jedynie skutkiem odwołania lotu lub odmowy wejścia na pokład

Dlaczego jedynie?
Cytuj:
Przy opóźnieniu należy badać czas przybycia samolotu do portu docelowego, a nie pasażera.

A z czego to wynika?

Cytuj:
dlatego wypłacą odszkodowanie tylko w przypadku odwołania i odmowy

Odmowy nie było - przeczytaj definicję w dyrektywie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6545 PostWysłany: 20 Maj 2019 21:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
Cytuj:
ale zmiana planu podróży może być jedynie skutkiem odwołania lotu lub odmowy wejścia na pokład

Dlaczego jedynie?

Otwieram rozporządzenie i patrzę w jakich sytuacjach jest odwołanie do art. 8 ust. 1 lit. b i c i ma to miejsce w przypadku odmowy przyjęcia na pokład i odwołania lotu.

Cytuj:
Przy opóźnieniu należy badać czas przybycia samolotu do portu docelowego, a nie pasażera.

A z czego to wynika?

Wprawdzie w art. 6 jest mowa o przewidywaniach, co do opóźnienia lotu to wyroku jest mowa o stracie czasu pasażera, więc można uznać, że liczy się czas przybycia pasażera

Cytuj:
dlatego wypłacą odszkodowanie tylko w przypadku odwołania i odmowy

Odmowy nie było - przeczytaj definicję w dyrektywie.


Zgadzam się, że takiej klasycznej odmowy nie było, ale spójrz na art. 4 ust. 1 tam jest mowa o uzasadnionych powodach przewidujących odmowę wejścia na pokład oraz ochotnikach i tak naprawdę ta sytuacja wyczerpuje dyspozycję ust. 1 tyle, że Ci ochotnicy byli gromadzeni dzień przed lotem. Kolega miał podobna sytuację. Leciał do Bangkoku i zaproponowali mu lot Thai bo samolot był za mały następnie prosił, żeby znajomych też przerzucić na ten sam lot, bo jednak jest różnica miedzy thai a starym 767. Nie godzac sie na zastepczy lot znaleźliby kogoś innego tj. innego ochotnika. Ochotnik zgodzić powinien się w zamian za korzyści, ale o tym nie było mowy. Jesli UIA bede pisał ze prawo do odszkodowania wynika z opóźnienia to stwierdzi, że on nie wypłaca, bo nie przyjął orzecznictwa tylko rozporządzenie, mi tak kiedyś odpisał.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6546 PostWysłany: 20 Maj 2019 22:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Ja nie tak dawno miałem zdarzenie, które nawet mnie zaskoczyło. Godzinę przed odlotem zatelefonowano z centrali przewoźnika i w związku z przewidywanym overbookingiem zaproponowano nam zmianę planu podróży i przy akceptacji natychmiastową wypłatę odszkodowania.
Wzięliśmy kasę, na lotnisku docelowym byliśmy kwadrans przed pierwotną godziną przylotu, a lot był w biznesie, bo w economy nie mieli wolnych miejsc. Trudno, przeżyliśmy - jak pech, to pech...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#6547 PostWysłany: 21 Maj 2019 00:31 

Rejestracja: 21 Maj 2019
Posty: 38
Dzień dobry,
Miałem dziś opóźniony o 1.5 godziny lot Ryanaira przez co uciekł mi bus z lotniska Berlin Schönefield do Szczecina i musiałem zapłacić 79 zł za kolejny bus (79 zł za 150 km!).
Czy mogę liczyć na jakieś odszkodowanie?
Dziękuję!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6548 PostWysłany: 21 Maj 2019 00:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Gdyby chciało Ci się walczyć przed sądem, to pod pewnymi warunkami mógłbyś liczyć. W innym przypadku nie bardzo.
Ale o 79 zł to raczej szkoda zachodu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6549 PostWysłany: 21 Maj 2019 03:16 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
Cześć, czy ktoś z Was może przerabiał podobną komedię.

LOT sprzedał mi za niemałą sumę lot WAW-MUC-EWR-XXX w biznesie. Wszystko byłoby okay, ale przesiadka z lotu LOT na United wynosiła 30 minut, przy czym planowany przylot na MUC to 9:00, a boarding UA trwał od 8:40 do 9:10, a wylot 9:30. Biorąc pod uwagę, że trzeba wyjść z Shengen i pędzić na sam koniec lotniska (stamtąd odlatują amerykańskie linie) nie było to wykonalne. Co więcej lot WAW-MUC przyleciał 18 minut spóźniony. Mimo solidnego biegu nie zostałem wpuszczony na pokład UA mimo iż samolot stał jeszcze przy bramce - w zasadzie odmowę dostałem od pani z security pilnującej wejścia do amerykańskiej strefy. Re-booking na LH, a także autentyczne zdziwienie, że ktoś taki bilet mi wystawił. Efektem był przylot blisko 6 godzin po czasie do miejsca docelowego. Następnego dnia dobrze znany formularz i odpowiedź po 4 dniach, że odszkodowanie przyznane - pomyślałem, że zawsze 600E do przodu i koszt biletu został zredukowany :lol: Ale nie dostałem linku do wprowadzenia danych do przelewu co mnie zdziwiło - od tej pory, czyli ponad 70 dni brak jakiegokolwiek kontaktu i reakcji na moje zapytania - czy to wszystko jest normalne? Co radzicie zrobić?
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6550 PostWysłany: 21 Maj 2019 07:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@LLAP Nie wysyłać już zapytań tylko przedsądowe wezwanie do zapłaty, w oparciu o otrzymany mail z informacją o przyznaniu odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off
LLAP uważa post za pomocny.
 
      
#6551 PostWysłany: 21 Maj 2019 07:29 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Wszystko normalne, tylko tych 70 dni na wypłatę, już po przyznaniu odszkodowania nie jest. Zadzwoń na infolinię LOT i podaj numer sprawy. Czasem pomagają z "popchnięciem" do przodu.
Góra
 Profil Relacje PM off
LLAP lubi ten post.
 
      
#6552 PostWysłany: 21 Maj 2019 08:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A podałeś numer konta? LOT ostatnio nie wysyła formularzy, a jedynie wpłaca na numer konta podany w wezwaniu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
LLAP lubi ten post.
 
      
#6553 PostWysłany: 21 Maj 2019 08:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 103
Czy mozna ubezpieczyc sie od ewentualnego opóznienia lotu o godzinke ,dwie czy 5. ? Która firma ma najlepsze warunki ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6554 PostWysłany: 21 Maj 2019 10:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Lecąc W6 możesz za 10 E wykupić tzw. gwarancję przylotu na czas.Jeśli lot opóźni się minimum godzinę wypłacają 100 E i nie jest tu ważne co było powodem opóźnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6555 PostWysłany: 21 Maj 2019 11:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
@miriam Warto dodać, że 100E na konto wizz.
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6556 PostWysłany: 21 Maj 2019 12:22 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
bige...skoro wspominasz o kwocie 79pln to domniemywam , że chodzi o bus Follow Me. Przecież jeżeli wcześniej miałeś wykupiony normalny bilet to darmowo mogłeś go przebukować. Jak miałeś kupiony bilet promocyjny ...to ryzykowałes o czym doskonale wiedziałeś. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6557 PostWysłany: 21 Maj 2019 14:33 

Rejestracja: 21 Maj 2019
Posty: 38
Miałem bilet na PKS Szczecin.
Planowany przylot był 22:20, bus 23:35. Także to nie było że 15 min po planowanym przylocie kupiłem busa.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 21 Maj 2019 14:40, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6558 PostWysłany: 21 Maj 2019 15:17 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
Jak pamiętam nawet do 30 min przed wyznaczonym czasem możesz jeszcze odwołać bezpłatnie bilet lub przebukować także bezpłatnie na kolejny bus co sam robilem. Wiedząc , że póżniej wylatujesz i jest możliwość spóźnienia się na bus nie warto było nawet siedząc w samolocie przed samym wylotem przebukować lub odwołać? Ryzykowałeś i....nie udało się. Taka zabawa. Nie jestem mądraliński ale zawsze analizuje sytuację i ewentualnie pretensje mam tylko do siebie jak zle oceniłem sytuację :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6559 PostWysłany: 21 Maj 2019 15:48 

Rejestracja: 21 Maj 2019
Posty: 38
-- 21 Maj 2019 15:46 --

Dostałem odpowiedź od Ryana

Cytuj:
Dear Mr ,

I refer to your recent correspondence dated 21-05-2019.

On behalf of Ryanair, we sincerely apologise for the delay of the flight FR 2034 from Toulouse - TLS to Berlin Schonefeld - SXF on the 20-05-2019.

As the flight arrived with a delay of less than 180 minutes (3 hours), no monetary compensation under Article 7 of EU261/2004 is due.

As per our policy, Ryanair is unable to consider prepaid expenses, therefore we are not in a position to process your request for reimbursement.

I trust that the above clarifies the situation.
Yours sincerely,

Z. Kovacs
Customer Services


-- 21 Maj 2019 15:48 --

Czy można jakoś dalej ich cisnąć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6560 PostWysłany: 21 Maj 2019 16:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 1260
Loty: 308
Kilometry: 415 800
srebrny
Ale za co chcesz ich cisnąć? Opóźnienie na przylocie mniejsze niż 3h :arrow: odszkodowanie nie należy się.
Dowieźli do celu? Dowieźli. Mogłeś się liczyć z możliwym opóźnieniem i kupić bilet na późniejszą godzinę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: najpiekniejszy oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group