Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6521 PostWysłany: 15 Maj 2019 20:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
A jaka linia?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic
#6522 PostWysłany: 15 Maj 2019 20:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
A jak wniesie sprzeciw, to termin jeszcze w tym roku?
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
 
      
#6523 PostWysłany: 15 Maj 2019 21:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Patrząc na archiwalne wyroki z portalu to średnio 3-4 miesiące czeka się na termin. Sprawa dotyczy Entera, który po dwóch wezwaniach zaproponował 200 EUR, czyli przyznał, że się należy, choć napisał, że nadzwyczajna okoliczność. W rzeczywistości był problemy techniczne. Dlatego wnoszenie sprzeciwu byłoby nierozsądne, bo koszty wzrosną do 900 zł.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6524 PostWysłany: 16 Maj 2019 13:51 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 65
Dzień dobry.
Miałem opóźniony lot z Warszawy do USA z przesiadką w Amsterdamie. Finalnie w USA samolot wylądował spóźniony 3 godziny 40 minut. Napisałem do KLM przez formularz na ich stronie i dostałem błyskawicznie 300 euro odszkodowania. Zrobiłem to jak pisałem wcześniej samodzielnie, przez formularz który jest na stronie przewoźnika, bez pomocy firm pomagających w uzyskaniu odszkodowania. Ale z taką firmą kontaktowałem się już po otrzymaniu pieniędzy od KLM i oni twierdzą że należy mi się 600 euro odszkodowania. Czy 300 jest to maks czy ta firma może ma rację?
Drugie pytanie to czy jeśli bym zlecił takiej firmie tą sprawę w momencie gdy bez ich pomocy mam już przyznaną część odszkodowania, to czy przy ewentualnej wygranie ich prowizja jest liczona od sumy którą oni wynegocjują czy od całości sumy odszkodowania z tym moim 300 euro załatwionym bez ich udziału.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6525 PostWysłany: 16 Maj 2019 13:59 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
a reklamacje do klm zlozyles dlaczego 300 nie 600?

te firmy niczego nie negocjuja, tylko skladaja takie wnioski jakie sam mozesz zlozyc.
Góra
 Profil Relacje PM off
skarżyski uważa post za pomocny.
 
      
#6526 PostWysłany: 16 Maj 2019 14:15 

dlatego

Kod:
    obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie o 50% jeśli zaoferowano nam lot alternatywny, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego o:

– 2 godziny w przypadku lotów o długości do 1500 km,
– 3 godziny  w przypadku lotów na dystansie 1500-3500 km,
– 4 godziny dla lotów dalszych.
Góra
 PM off
skarżyski uważa post za pomocny.
 
      
#6527 PostWysłany: 16 Maj 2019 14:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Choć warto zauważyć, że kolega nie leciał alternatywnym lotem, a tym samym, opóźnionym.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
skarżyski uważa post za pomocny.
 
      
#6528 PostWysłany: 16 Maj 2019 14:51 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Wykładnia Brytyjskiego Civil Aviation Authority dla lotów powyżej 3500km jest taka:
If the cause of your delay gives you grounds for compensation, you can claim a lump sum depending on the length of the delay.
For delays of under three hours, you cannot claim compensation
For delays of three to four hours, you can claim €300
For delays of more than four hours, you can claim €600
Góra
 Profil Relacje PM off
skarżyski uważa post za pomocny.
 
      
#6529 PostWysłany: 16 Maj 2019 14:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Brytyjskiego. Tu wylot miał miejsce z Polski.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6530 PostWysłany: 16 Maj 2019 15:01 

skarżyski napisał(a):
Dzień dobry.
Miałem opóźniony lot z Warszawy do USA z przesiadką w Amsterdamie. Finalnie w USA samolot wylądował spóźniony 3 godziny 40 minut. Napisałem do KLM przez formularz na ich stronie i dostałem błyskawicznie 300 euro odszkodowania. Zrobiłem to jak pisałem wcześniej samodzielnie, przez formularz który jest na stronie przewoźnika, bez pomocy firm pomagających w uzyskaniu odszkodowania. Ale z taką firmą kontaktowałem się już po otrzymaniu pieniędzy od KLM i oni twierdzą że należy mi się 600 euro odszkodowania. Czy 300 jest to maks czy ta firma może ma rację?

.



Podziękuj KLM za szybkie profesjonalne załatwienie sprawy, ciesząc się sumą odszkodowania zapomnij już o opóźnieniu

Wszystko jest perfekt
Góra
 PM off  
      
#6531 PostWysłany: 16 Maj 2019 22:45 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Chupacabra napisał(a):
Wykładnia Brytyjskiego Civil Aviation Authority dla lotów powyżej 3500km jest taka:
If the cause of your delay gives you grounds for compensation, you can claim a lump sum depending on the length of the delay.
For delays of under three hours, you cannot claim compensation
For delays of three to four hours, you can claim €300
For delays of more than four hours, you can claim €600


Elementarz.

W sprawach połączonych C‑402/07 i C‑432/07

"Należy uściślić, że kwota odszkodowania należnego pasażerowi na podstawie art. 7 ust. 1 rozporządzenia nr 261/2004 może zostać obniżona o 50%, jeżeli spełnione są przesłanki określone w art. 7 ust. 2 tego rozporządzenia. Mimo że ten ostatni przepis odnosi się tylko do przypadku zmiany planu podróży pasażera, należy przyjąć, że przewidziane obniżenie kwoty odszkodowania jest wypadkową samego opóźnienia, którego pasażerowie doświadczyli, przy czym brak jest przeszkód, by stosować ten przepis mutatis mutandis do odszkodowań wypłacanych na rzecz pasażerów opóźnionych lotów. Wynika z tego, że kwota odszkodowania należnego pasażerowi opóźnionego lotu, który przybywa do swojego miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po godzinie przybycia pierwotnie przewidzianej, może zostać obniżone – zgodnie z art. 7 ust. 2 lit. c) rozporządzenia nr 261/2004 – o 50%, jeżeli opóźnienie wynosi, w odniesieniu do lotu nieobjętego art. 7 ust. 2 lit. a) i b), mniej niż cztery godziny."
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
skarżyski uważa post za pomocny.
 
      
#6532 PostWysłany: 16 Maj 2019 23:29 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Czyli na podstawie art. 7.2(c) mogę żądać 300EUR za re-routing i finalne opóźnienie 2h10min. na locie WRO-FRA-CTU-PVA.
Re-routing dotyczył segmentu CTU-PVA.
Miałem taki przypadek trzy miesiące temu. Bilet LH, lot wykonany przez CA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6533 PostWysłany: 17 Maj 2019 07:46 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Myślę że nie bowiem art 6 nie odwołuje się do art 8 ust.1 lit b, tylko lit. a. W konsekwencji art 7 ust. 2 , który stosuje się w przypadku zmiany podróży nie obowiązuje. Obowiązuje w przypadku zmiany y planu podróży, a ta obowiązuje tylko w przypadku odwołania lotu. Przy opóźnieniu nie ma zmiany planu podróży.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6534 PostWysłany: 17 Maj 2019 16:05 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Na razie Air China bardzo szybko odbiło piłkę, że się nie należy bo były złe warunki pogodowe i air traffic control nie sprostał.
Nie ruszyli argumentu że opóźnienie było 2 godziny i 10 minut.
Odbiłem ponownie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6535 PostWysłany: 19 Maj 2019 21:45 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Temat odmowy wstępu na pokład nie był tutaj zbyt często poruszany. Przewoźnik wpierw zobowiązany jest do znalezienia ochotników i zobowiązany jest do wypłaty uzgodnionego odszkodowania. Zazwyczaj jest to kwota odszkodowania. Co w sytuacji, gdy przewoźnik obsługuje połączenie mniejszym samolotem? Kilka dni przed informuje, że jest mniejszy i proponuje inny lot. Zgadzamy się na to. Czy w tej sytuacji również występuje odmowa wejścia na pokład i przysługuje odszkodowanie. Teoretycznie zgodził się na alternatywny lot i nie uzgodnił rekompensaty. Przepis wprost mówi, że odszkodowanie należy się przy odmowie, ale w przypadku zgody na inny lot jesteśmy ochotnikami.

Uważam, że się należy odszkodowanie, ale nie jestem przekonany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6536 PostWysłany: 19 Maj 2019 22:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
ansbach1 napisał(a):
Kilka dni przed informuje, że jest mniejszy i proponuje inny lot.

Uważam, że się należy odszkodowanie, ale nie jestem przekonany.

Jeśli z powodu zmiany dotrzesz do celu z opóźnieniem uprawniającym do odszkodowania to wtedy przysługuje zgodnie z EU 261/2004.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6537 PostWysłany: 19 Maj 2019 23:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dokładnie dwa dni. Czy to jest odmowa? Bo lot nie było odwołany ani opóźniony
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6538 PostWysłany: 20 Maj 2019 00:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie jest.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6539 PostWysłany: 20 Maj 2019 08:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dodam, że chodzi o UIA i lot spoza UE. To jeśli nie odmowa, nie odwołanie i nie opóźnienie to czym to jest? Przewoźnik mówi nie mamy miejsc nie polecisz proponujemy Ci lot, który przyleci 12 godzin później. Zgadzamy sie.

Sytuacja wprost z art. 4 ust. 1. Nic nie uzgodniliśmy to nic się nie należy?

Artykuł 4

Odmowa przyjęcia na pokład

1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywać odmowę przyjęcia na pokład, powinien on najpierw wezwać ochotników do rezygnacji z ich rezerwacji w zamian za korzyści na warunkach uzgodnionych pomiędzy danym pasażerem a przewoźnikiem lotniczym obsługującym. Ochotnikom należy udzielić pomocy na zasadach określonych w art. 8, traktując pomoc jako dodatek do korzyści wspomnianych w niniejszym ustępie.

2. Jeżeli liczba ochotników nie pozwala na przyjęcie na pokład pozostałych pasażerów z rezerwacjami, wówczas obsługujący przewoźnik lotniczy może, wbrew woli pasażerów, odmówić przyjęcia ich na pokład.

3. W przypadku odmowy przyjęcia pasażerów na pokład wbrew ich woli, obsługujący przewoźnik lotniczy niezwłocznie wypłaca im odszkodowanie, zgodnie z art. 7 i udziela pomocy zgodnie z art. 8 i 9.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6540 PostWysłany: 20 Maj 2019 11:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
#6536
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group