Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2341 PostWysłany: 05 Maj 2019 20:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Ciesz się że masz decyzje. Teraz pasażerom pozostaje jedynie walka w sądzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
#2342 PostWysłany: 05 Maj 2019 22:50 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Z autopsji od daty złożenia pozwu do daty wydania nakazu potrzebne było 14 dni (sąd rejonowym dla m.st. Warszawy właściwy dla LOT, Enter i Chopina) +14 na wysłanie i tu albo zapłacą albo sprzeciw czyli +14 jak zapłacą sprawa zakończona w miesiąc jeśli nie to 6-7 miesięcy I instancja. Nadal twierdzicie, że to bardziej czasochłonne niż skarga do ULC? Koszty: 30 zł i ewentualnie 270 koszty zastępstwa w przypadku przegranej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2343 PostWysłany: 05 Maj 2019 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
A koszty opinii biegłego? mogą się pojawic. Ludzie nie będą składać pozwów bo w razie przegranej będą stratni. Wystarczy zauwazyc że o małe roszczenia Polacy nie występują tak ochoczo z pozwami.Tak jak 5 proc pasażerów występowało do ULC o odszkodowanie tak do sądów pozwy wysle góra 0,5 proc pasażerów

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2344 PostWysłany: 06 Maj 2019 07:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
oTo przewoźnik musi udowodnić, że odwołanie/opóźnienie było spowodowane nadzwyczajną okoliczności. Wniosek o dowód z opinii biegłego składa zatem przewoźnik. Nie widziałem, aby przewoźnik zgłosił taki wniosek, a czytałem wszystkie dostępne wyroki w Lexie. Zazwyczaj wysyła dokumenty prywatne i to jeszcze nie przetłumaczone, bo wymagane jest tłumaczenie przysięgłe. Z drugiej strony co da opinia biegłego jeśli mowa o usterce technicznej skoro to z zasady nie jest nadzwyczajna okoliczność. 250 EUR to nic w porównaniu z dodatkowymi kosztami jakie może ponieść. Woli przegrać i zapłacić tylko tyle niż przegrać i zapłacić dużo więcej. Doskonale wie, że pozwy zlozy 0,5 %, dlatego nie przejmuje się zbytnio. Z pozwem jest jak z ef możesz stracić, ale możesz sporo zyskać. Jeden ryzykuje i zyskuje wspomnienia inprzezycia, a drugi leży w Hurghadzie na leżaku z opaska all inclusive.
Dla przykładu Ryan odwołał w sierpniu na dwie godziny przed odlotem 38 lotów że STN z uwagi na zła prognozę. Ot tak profilaktycznie. Pozostała setka odleciała normalnie. Lot do Katowic 18:10 planowo lot 18:00 do Krakowa odwołany bo zła pogoda. Burzy nie bylo. Odmawia wypłaty, bo ?? była zła prognoza pogoda.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2345 PostWysłany: 06 Maj 2019 16:34 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 325
Witam

Dzisiaj pozytywnie zakończyła się moja sprawa - środki wpłynęły na konto Dla przypomnienie zrezygnowaliśmy z lotu do Chani którego wylot był opózniony o 13 godzin z powodów usterki technicznej. Wszystko załatwione w ekspesowym tempie wniosek złozony był 28.04 międzyczasie pismo od nich :

B. Kontor (Ryanair)
Apr 30, 12:55 IST
Dear Mr Buczynski,

I refer to online submission dated 28/04/2019.

Following receipt of your personal bank details, I wish to confirm that a sum of 3442.48 PLN (equivalent with 400.00 EUR per passenger) has been processed by Ryanair onto the account whose details you have now provided. This payment is in full and final settlement of your claim and in accordance with Article 7 of EU Regulation 261/2004.

Your bank may then take 10-15 working days to process this refund amount back to your account.

I trust that the above is satisfactory.

I hope that this does not deter you from choosing Ryanair for your future flights.
Yours sincerely,
B. Kontor
Customer Service
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2346 PostWysłany: 07 Maj 2019 08:23 

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 91
Loty: 150
Kilometry: 348 214
Forumowicze, potrzebuje pomocy.
W lipcu Ryanair na kilka godzin przed lotem odwołał go z powodu strajku. Kupiłam bilety zastępcze na własna rękę. Zwróciłam sie do lini o zator kwoty za bilety, ale dostałam 2 razy odmowę. Wystąpiłam do hiszpańskiego ULC i po 6 miesiącach mam pismo z informacja, ze Ryanair powinien oddac mi środki za bilety i wypłacić odszkodowanie. Przekazałam je do linia za pomocą formularza, ale odposali, że nie poczuwają sie do odpowiedzialności ze względu na strajk i maja nadzieje, ze rozumiem ich stanowisko :)

Tak wiec moje pytanie, pisać do nich jeszcze raz czy sprawę kierować do sądu? Lot miał odbyć sie na trasie Valencia - Piza. Myślałam tez o skorzystaniu z pomocy firmy prawniczej, która specjalizuje sie w roszczeniach lotniczych. Na Facebook pojawia mi się reklama jednej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2347 PostWysłany: 07 Maj 2019 08:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
molka11 napisał(a):
Zwróciłam sie do lini o zator kwoty za bilety, ale dostałam 2 razy odmowę. Wystąpiłam do hiszpańskiego ULC i po 6 miesiącach mam pismo z informacja, ze Ryanair powinien oddac mi środki za bilety i wypłacić odszkodowanie.

.

Kluczowe słowo powinien. ;) Jeśli na podstawie tego co masz jakaś firma się podejmie to możesz spróbować,bo samodzielnie trudno będzie niestety coś zdziałać.Pisać do nich kolejny raz nie ma sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2348 PostWysłany: 07 Maj 2019 08:46 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sprawdź czy można nadać klauzule wykonalności decyzji hiszpańskiego ULC. Okresy przedawnienia są większe niż w Polsce więc masz czas. Zrobiłbym to na spokojnie póki co sam ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2349 PostWysłany: 10 Maj 2019 18:06 

Rejestracja: 10 Maj 2019
Posty: 1
Witam ,może ktoś miał jak ja podobne przeprawy z Lufthansa ,jak ja,dlatego pisze .W skrócie ,lot Krakow-Dublin z przesiadka w Monachium.Opozniony lot z Krakowa ,spowodował ze nie zdążyliśmy na lot do Dublina ..Do Dublina dotarliśmy z 6- godzinnym opóźnieniem .Mielaimy zostać w Monachium ,na noc bo pierwsza informacja była ze mamy przeniesione nasze bilety na następny dzień.Polecielismy jednak tego samego dnia ,przez Frankfurt do Dublin.W tym dniu mieli ,totalny burdel w Monachium ,bo dzień wcześniej ,przez pogodę ,musieli odwoływać loty.I tego dnia co my mieliśmy lot ,latali dziury z dnia poprzedniego.Dzien po przylocie napisałam Feedback do Polskiego oddziału Lufthansy.Juz następnego dnia ,dostałam odpowiedz ,ze kasa się należy 400 €od osoby.kazali wysłać numer konta i czekać na pieniądze.Noi tak czekam. Do dnia dzisiejszego .Po kolejnych naukach ,ich zapewnieniach ze przelewają pieniądze ,napisałam do niemieckiej Lufthansy ,dostałam telefon w kwietniu ,ze coś tam czekali na potwierdzenie ,i ze pieniądze będą za kilka dni.Pieniedzy oczywiście nie było.Wiec znowu pisałam ,w między czasie napisałam do niemieckiego SOP,to chyba odpowiednik ULC.Oni skierowali zapytanie do Lufthansy ,o ta sprawę ,ci im odpisali ze pieniądze przesłali mi w Marcu.zebym sobie konto sprawdziła ,aha ze jeszcze mnie o tym informowali ,co śmieszne ..Wysłałam kolejnego maila do tego SOP ze ,pieniędzy nie ma i nie było,co mogę udowodnić ,a ze jak oni wysyłali to niech oni ,wyślą potwierdzenie przelewu .Noi na razie cisza .Moze ktoś miał podobna sytuacje z Lufthansa dzieki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2350 PostWysłany: 10 Maj 2019 18:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
Polska język trudna język
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#2351 PostWysłany: 17 Maj 2019 20:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2831
Loty: 157
Kilometry: 403 841
niebieski
Przed kilkoma dniami miałem taką sytuację, że Ryanair odwołał mój lot Faro-Londyn.
Informacja pojawiła się niecałe 48h przed lotem.
Jako powód podano strajk personelu.
Z tego co tutaj czytałem szanse na odszkodowanie 400€ są znikome. Z powodu strajku Ryanair pieniędzy nie wypłaca.
Sprawę by odpuścił, ale...
Bilety kupowałem przez budgetair i po kilku dniach od daty lotu, otrzymałem informację, o możliwości uzyskania odszkodowania oraz linkiem do ich formularza, gdzie oni zajmują się sprawą i mają swoich prawników. Liczą sobie za to ~30% kwoty. Ale myślę, co tam... uzupełniłem formularz.
Dziś przysłali wiadomość jak niżej:
Załącznik:
ah.jpg
ah.jpg [ 185.62 KiB | Obejrzany 1721 razy ]

Ktoś, kiedyś zwojował coś w ten sposób?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2352 PostWysłany: 17 Maj 2019 22:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
piotrek_ napisał(a):
Przed kilkoma dniami miałem taką sytuację, że Ryanair odwołał mój lot Faro-Londyn.
Informacja pojawiła się niecałe 48h przed lotem.
Jako powód podano strajk personelu.
Z tego co tutaj czytałem szanse na odszkodowanie 400€ są znikome. Z powodu strajku Ryanair pieniędzy nie wypłaca.
Sprawę by odpuścił, ale...
Bilety kupowałem przez budgetair i po kilku dniach od daty lotu, otrzymałem informację, o możliwości uzyskania odszkodowania oraz linkiem do ich formularza, gdzie oni zajmują się sprawą i mają swoich prawników. Liczą sobie za to ~30% kwoty. Ale myślę, co tam... uzupełniłem formularz.
Dziś przysłali wiadomość jak niżej:
Załącznik:
ah.jpg

Ktoś, kiedyś zwojował coś w ten sposób?


Znasz to uczucie, gdy mając swój pokój rodzice mówią, ze będzie z Tobą mieszkał młodszy brat? Tak samo jest w przypadku strajku personelu przewoźnika. Wyrok TSUE, choć opinia rzecznika była inna, wprost stwierdza, że strajk nie jest nadzwyczajną okolicznością zatem odszkodowanie należy się. Przewoźnicy nie chcą się pogodzić z tym faktem, dlatego odmawiają. Pozew i każdy sąd musi zasądzić, bo jest związany z wyrokiem TSUE.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2353 PostWysłany: 23 Maj 2019 17:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
ansbach1 napisał(a):
Pozew i każdy sąd musi zasądzić, bo jest związany z wyrokiem TSUE.

Dobrze by było, ale sądy np. w Swords czy Barcelonie są innego zdania, z czego Ryan się jawnie cieszy na swojej stronie.
Nie ma póki co ani jednego pasażera który by dostał od Ryana odszkodowanie za strajk personelu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2354 PostWysłany: 24 Maj 2019 09:07 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 175
To jest nadal aktualne? To znaczy, że o okresie przedawnienia decyduje miejsce siedziby głównej linii lotniczek więc u Ryanaira będzie 6 lat? Czy decyduje miejsce wylotu/przylotu/narodowość osoby podróżującej?


miriam napisał(a):
@gruda Prawo przedawnienia roszczeń różni się w zależności od kraju.Ostatnio na Air Help znalazłam coś takiego,może komuś się przyda ;) Firmy dochodzące w naszym imieniu odszkodowań z reguły piszą,że starszych niż 3 lata roszczeń nie obsługują. Twoje prawo do dochodzenia roszczeń na podstawie WE261 może z czasem wygasnąć, ważne jest zatem zapoznać się z przepisami o przedawnieniu Twojego roszczenia. Kwestia ta wygląda różnie w różnych krajach i zależna jest od miejsca siedziby głównej linii lotniczej bądź tego, jaki sąd ma władzę jurysdykcyjną w danym przypadku. Poniżej tabela ze szczegółami:
OKRESY PRZEDAWNIENIA W EUROPIE
KRAJ OKRES PRZEDAWNIENIA
Austria 3 lata
Belgia 1 rok
Bułgaria 5 lat
Chorwacja 3 lata
Cypr 6 lat
Czechy* 3 lata
Dania 3 lata
Estonia 3 lata
Finlandia 3 lata
Francja 5 lat
Niemcy** 3 lata
Grecja 5 lat
Węgry 5 lat
Islandia 2 lata
Irlandia 6 lat
Włochy 26 miesięcy
Łotwa*** 2 lat
Litwa 3 lat
Luksemburg 10 lat
Malta Bez limitu
Holandia 2 lata
Norwegia 3 lata
Polska 1 rok dla linii zarejestrowanych w PL
(LOT, Small Planet, Enter Air, Travel Service Polska)
Portugalia 3 lata
Rumunia 3 lata
Słowacja 2 lata
Słowenia 2 lata
Hiszpania 5 lat
Szwecja**** 3 lata
Szwajcaria 2 lata
Wielka Brytania 6 lat

* W przypadku Czech, jeśli lot miał miejsce w roku 2013 lub wcześniej, okres przedawnienia wynosi 2 lata. Od roku 2014 są to 3 lata.

** W przypadku Niemiec okres przedawnienia wygasa ostatniego dnia trzeciego roku (np. okres przedawnienia lotu mającego miejsce 25.2.2016 wygasa dnia 31.12.2019).

*** W Łotwie termin przedawnienia wynosi 2 lata pod warunkiem, że reklamacja została wniesiona w ciągu 21 dni od daty od wystąpienia zakłócenia.

**** W przypadku Szwecji okres przedawnienia odnawiany jest przy każdym złożeniu roszczenia. Przykładowo okres przedawnienia dla wszystkich późniejszych roszczeń wynosi 3 lata od złożenia ostatniego roszczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2355 PostWysłany: 24 Maj 2019 10:01 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Decyduje miejsce składania roszczeń.Narodowość pasażera nie ma znaczenia . Tabelka raczej nadal aktualna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2356 PostWysłany: 24 Maj 2019 10:56 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 175
@miriam
Czyli ile czasu jest na wystąpienie o odszkodowanie u Ryanair (FR)?


Ryanair odpisał coś takiego:

As your are Polish resident and you have submitted your claim after the expiry of the relevant limitation period applicable as set by law, we wish to inform you that no compensation is due under EU 261/2004.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2357 PostWysłany: 24 Maj 2019 11:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Zależy skąd wyleciałaś. Jeśli z Polski, to rok.
Dochodzenie odszkodowania na podstawie rozporządzenia 261/04 poprzez organ wyznaczony z tegoż nie ma związku z miejscem zarejestrowania linii.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
anka_ww uważa post za pomocny.
 
      
#2358 PostWysłany: 24 Maj 2019 11:17 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@anka_ww Podaj trasę i datę lotu,którego dotyczy roszczenie,oraz kiedy i gdzie złożyłaś wniosek o wypłatę odszkodowania.Tabela dot.roszczeń dochodzonych drogą sądową.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2359 PostWysłany: 24 Maj 2019 11:58 

Rejestracja: 21 Wrz 2013
Posty: 66
michał_wro napisał(a):
Tak odnośnie drogi jaką trzeba pokonać po pozytywnej decyzji z ULC.

Po otrzymaniu pozytywnej decyzji z ULC wysłaliśmy skan na maila zapytaniaklientów. Ogólnie bardzo słaby oddzew ze strony Ryanaira, zero konkretów.
Upłynęło 14 dni od odebrania decyzji, wysłaliśmy papierowe wezwanie do zapłaty w polskiej i angielskiej wersji na adres z decyzji czyli do Irlandii. Dodatkowo skan dokumentu ponownie na maila zapytaniaklientów. Dopiero wtedy poinformowali że jeszcze nie mają decyzji z ULC i wysłali zapytanie w celu potwierdzenia. Jak tylko dostaną kopię to będą się kontaktować. Decyzja wydana 27.03 - jeszcze jej nie mają!
Po konsultacji z Komornikiem aby można było nadać klauzuli wykonalności trzeba do wniosku załączyć zaświadczenie o ostateczności decyzji gdyż można złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie skargi (Jest na to 14 dni od uprawomocnienia) lub zaskarżyć ją do Sądu Administracyjnego (30 dni od doręczenia).

Czekamy na info z Ryanaira czy dostali już decyzję a między czasie czekamy na zaświadczenie z ULC jakby ktoś się ociągał.
Jako ciekawostka lot odwołany 11.06.2018, skarga do ULC wysłana 27.07.2018.


Dziś 24.05 hajs wpłynął na konto! Sprawa prawie rok trwała ale z sukcesem!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2360 PostWysłany: 24 Maj 2019 14:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Miliony pasażerów, a Ty wiesz że nikt nie dostał odszkodowania od Ryanair. AirFrance wypłaca odszkodowania za strajk. Przy pozostałych liniach to jest kwestia czasu.

Kwestia przedawnienia roszczenia ocenia sąd właściwy. Jeżeli w Polsce roszczenie jest przedawnione a w Szwajcarii nie to złóż w CH.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group