Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2489 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 125  Następna
Autor Wiadomość
#2301 PostWysłany: 16 Kwi 2019 09:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13224
HON fly4free
-- 16 Kwi 2019 09:14 --

Złożyć skargę, a i zadzwonić też zapewne można choćby dla uzyskania informacji czy skarga tego odwołanego lotu innego pasażera nie była już rozpatrywana

-- 16 Kwi 2019 09:14 --

Hose napisał(a):
.....niemieckie LBA nie wydaje wiążącej przewoźnika decyzji, podobnie jak np. szwedzki odpowiednik czy nasz nowo utworzony Rzecznik Praw Pasażerów.
Ale oczywiście złożyć wniosek wypada.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2302 PostWysłany: 16 Kwi 2019 19:45 

Rejestracja: 08 Cze 2018
Posty: 4
Bardzo proszę o pomoc. Odwołany lot Stansted Rzeszów 27 maja 2018 ( uderzenie pioruna). Kupiłam kolejny droższy bilet powrotny na 31 maja (ryanair). Na czacie zostałam poinformowana, aby zbierać rachunki ( hotel, posiłki) i tak tez zrobiłam. Niestety nie wiedziałam dokładnie jakie prawa mi przysługują i chyba niepotrzebnie po powrocie do kraju złożyłam wniosek o zwrot kosztów anulowanego biletu - pieniążki szybko pojawiły się na koncie. Teraz postanowiłam spróbować starac się o odszkodowanie i zwrot kosztów, otrzymałam taka odpowiedż :


[color=#BFBFFF]Odnosimy się do Twojej ostatniej korespondencji z 2019-03-15.

Żałujemy, że anulowaliśmy lot FR2136 z Londynu Stansted - STN do Rzeszowa - RZE w sezonie 2018-05-27, który był wynikiem uderzenia pioruna w londyńskim Stansted, poza naszą kontrolą.

Ponieważ odwołanie było nieoczekiwane i dlatego poza kontrolą Ryanair, pragniemy poinformować, że nie przysługuje żadne odszkodowanie w ramach EU261.

Zwracamy uwagę, że otrzymałeś już zwrot anulowanego lotu, po otrzymaniu tej opcji zwrotu nie powstaje żadna inna odpowiedzialność w ramach EU261.

Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśni sprawę.


Ufam, że powyższe informacje wyjaśniły sprawy w tym zakresie.

Moje pytanie jest takie, czy w związku z tym , iż skorzystałam już ze zwrotu za anulowany bilet wyklucza moje staranie sie o zwrot pozostałych kosztów, w tym róznicy w cenie biletu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2303 PostWysłany: 16 Kwi 2019 20:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5443
HON fly4free
@dann A czemu ty kupowałeś nowy bilet,przysługiwało przecież przebukowanie na najbliższy lot bez dodatkowych kosztów oraz w czasie oczekiwania hotel i wyżywienie.Odwołanie z powodu uderzenia pioruna faktycznie nie uprawnia do odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2304 PostWysłany: 16 Kwi 2019 21:35 

Rejestracja: 08 Cze 2018
Posty: 4
W tym dniu było kilkadziesiąt odwołanych lotów, chaos na lotnisku, do okienka Ryanaira setki osób (niestety nie znam angielskiego...), kontakt ze światem to telefon z końcówką baterii, jedynym słusznym rozwiązaniem na tamtą chwilę wydawało mi się wykupienie nowego biletu na najbliższy lot. Noc spędzona na lotnisku. Dopiero na drugi dzień skontaktowałam się na czacie z pracownikiem, który powiedział,aby zbierać rachunki. Pierwszy raz znalazłam sie w takiej sytuacji, stąd pewno mało trafione decyzje. Owszem, biorąc pod uwagę powód odwołania lotów odszkodowanie mi sie nie należy, ale czy nie mam szansy na zwrot poniesionych kosztów?


Ostatnio edytowany przez marcino123, 16 Kwi 2019 21:49, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2305 PostWysłany: 16 Kwi 2019 21:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5443
HON fly4free
@dann Należało o to wystąpić przed wnioskiem o zwrot za bilet.Teraz to tak jak ci piszą uważają,że są z tobą rozliczeni bo działałeś na własną rękę.Wyjaśniłeś z jakich powodów ale ich nie wzruszysz .
Góra
 Relacje PM off  
 
#2306 PostWysłany: 16 Kwi 2019 22:03 

Rejestracja: 08 Cze 2018
Posty: 4
Miriam, dziękuję bardzo za odpowiedź :). No cóż, w takim razie pewno będę musiała odpuścić, szkoda :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#2307 PostWysłany: 23 Kwi 2019 21:43 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 263
niebieski
Proszę o podpowiedź pierwszy raz składam wniosek o odszkodowanie. Rezerwacja była zrobiona na dwie osoby ( ja + żona) i opłacona w całości voucherem. Czy składamy osobno dwa wnioski ? czy wystarczy jeden. Jeżeli jeden to czy jest ważne czyim voucherem dokonaliśmy płatności ? Lot opóźniony o 11 godzin z przyczyn technicznych.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2308 PostWysłany: 24 Kwi 2019 14:52 

Rejestracja: 24 Kwi 2019
Posty: 1
Witam,
Z góry przepraszam, jeżeli podobny temat już był. Ja szukałam (może zbyt krótko) i niczego podobnego nie znalazłam.
Temat też raczej źle wybrałam, bo w świetle prawa żadne odszkodowanie mi się nie należy.
Mój problem to zmiana terminu mojej rezerwacji bez mojej wiedzy.
Zarezerwowałam lot w Ryanair na wtorek 21.01.20(FR4068) i powrót wtorek 28.01.20.(FR4067) Wylot z Berlina na Teneryfę.
W ubiegły piątek, po zalogowaniu na stronę przewoźnika, zobaczyłam, że moja rezerwacja jest na 23.01.20(czwartek) i powrót 30.01.20.(czwartek)
Gdyby nie to, że mam na mailu potwierdzenie rezerwacji na 21.01.20 myślałabym, że źle kupiłam bilet.
Oczywiście historia rezerwacji się nie otwiera. Przy próbie odzyskania pieniędzy za bilet wyświetla się informacja, że się nie należy bo ,,Lot nie został odwołany lub opóźniony o 3 godziny'' Pewnie przyczyną jest fakt, że to jeszcze dużo czasu. W skyskannerze też już nie ma lotu Ryanaira na te dni. Jednak co ciekawe już na 04.02.20 i następne wtorki jest.
Nie odpowiada mi ta zmiana, bo zamiast o godz. 11 będę 2 dni później o 22:00, tym bardziej, że nie zostałam w żaden sposób powiadomiona o niej.
Jest wcześniejszy lot 22.01.20 ale EasyJet i chciałabym ewentualnie na niego zmienić tę nieszczęsną rezerwację. I według regulaminu to na ten lot w pierwszej kolejności powinni mi zmienić rezerwację.
Co jednak robić w sytuacji, gdy linie udają, że rezerwacji na ten termin nigdy nie było?
Kontaktowałam się z Ryanairem przez chat - dostałam adres do zapytaniaklientow@...Tam z kolei przekierowali mnie z powrotem na chat lub inne ścieżki komunikacji. Błędne koło. Jak to załatwić?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2309 PostWysłany: 24 Kwi 2019 15:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5443
HON fly4free
jaju22 napisał(a):
Gdyby nie to, że mam na mailu potwierdzenie rezerwacji na 21.01.20 myślałabym, że źle kupiłam bilet.
Oczywiście historia rezerwacji się nie otwiera. Przy próbie odzyskania pieniędzy za bilet.....

Odzyskanie pieniędzy w tej sytuacji na pewno będzie możliwe.Wystarczy złożyć reklamację z załączonym mailem i zawnioskować o zwrot kwoty.Zmiana na lot inną linią jest trudna ,natomiast zmiana terminu na inny niż ten ,który ci przypisali jest u nich do załatwienia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2310 PostWysłany: 26 Kwi 2019 15:26 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 263
niebieski
-- 26 Kwi 2019 15:22 --

Składam pierwszy wniosek do Ryanair i pierwsze schody... Mam komunikat Ten klient nie odbywał podróży w ramach tego lotu. Sprawdź, czy imię i nazwisko są zgodne z danymi w rezerwacji .Wylot z 12.04.2019 z Wrocławia do Chanii nastąpił 13.04 z około 13 godzinnym opóźnieniem. Po kilkunastokrotnych przekładaniach godzin wylotu po 6 godzinach czekania zrezygnowaliśmy z tego wyjazdu. Dane osobowe i lotu już sprawdzone można jakoś inaczej to zgłosić

-- 26 Kwi 2019 15:26 --

Czy zostaje mi tylko mail do zapytaniaklientow@ryanair.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#2311 PostWysłany: 26 Kwi 2019 15:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13224
HON fly4free
Zapewne tylko tak

Oficjalnie od kilku miesięcy loty z Polski obsługuje Ryanair Sun

Nie zgłosiłeś się na gate, dlatego system odnotował że nie lecieliście
Góra
 Relacje PM off  
 
#2312 PostWysłany: 26 Kwi 2019 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Skoro nie poleciałeś, to całkiem prawdopodobne, że ryanair będzie robił wiele, by Ci nic nie wypłacić, do czego podstawy ma, wynikające choćby z praktyki wydawania decyzji w takich sprawach przez nasz ULC.

Sprawa raczej więc wygląda marnie.
Ale jeśli Ci się chce, a nie leciałeś sam i jest trochę pieniędzy do wywalczenia, to ja bym zrobił tak: Wysłał im maila na zapytaniaklientow bez pisania o tym, że w końcu nie poleciałeś. Oczywiście jak sam napisałeś mają o tym informację w swoim systemie, ale zawsze trochę większa szansa.
Jeśli dostałbym negatywną odpowiedź, to dalej wysłałbym list(fizycznie) z reklamacją do ryanaira do Irlandii. Po ostatniej nowelizacji prawa lotniczego jest już jednoznaczne, że jeśli przewoźnik nie odpowie w ciągu 30 dni, to reklamację uznaje się za uznaną. A papierowo może nie zdążać. Z tym, że jeśli ryanair sam nie będzie chciał, to bez sądu się nie obędzie.

gorny77 napisał(a):
Oficjalnie od kilku miesięcy loty z Polski obsługuje Ryanair Sun

Ale wszystkie loty już? Większość ma jeszcze oznaczenie FR, a nie RR.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#2313 PostWysłany: 26 Kwi 2019 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13224
HON fly4free
A zaloguj się i zobaczysz co pisze przy lotach samolotami z bazą w Polsce

https://www.fly4free.pl/ryanair-przenosi-sie-do-polski/
Góra
 Relacje PM off  
 
#2314 PostWysłany: 26 Kwi 2019 16:15 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 263
niebieski
[quote="Pabloo"]Skoro nie poleciałeś, to całkiem prawdopodobne, że ryanair będzie robił wiele, by Ci nic nie wypłacić, do czego podstawy ma, wynikające choćby z praktyki wydawania decyzji w takich sprawach przez nasz ULC.

Sprawa raczej więc wygląda marnie.
Ale jeśli Ci się chce, a nie leciałeś sam i jest trochę pieniędzy do wywalczenia, to ja bym zrobił tak: Wysłał im maila na zapytaniaklientow bez pisania o tym, że w końcu nie poleciałeś. Oczywiście jak sam napisałeś mają o tym informację w swoim systemie, ale zawsze trochę większa szansa.
Jeśli dostałbym negatywną odpowiedź, to dalej wysłałbym list(fizycznie) z reklamacją do ryanaira do Irlandii. Po ostatniej nowelizacji prawa lotniczego jest już jednoznaczne, że jeśli przewoźnik nie odpowie w ciągu 30 dni, to reklamację uznaje się za uznaną. A papierowo może nie zdążać. Z tym, że jeśli ryanair sam nie będzie chciał, to bez sądu się nie obędzie.

Czy od decyzji ULC można się odwołać. Może lepiej w moim przypadku oddać sprawę do firmy która się specjalizuje w odszkodowaniach i jak już to na którym etapie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2315 PostWysłany: 26 Kwi 2019 16:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
gorny77 napisał(a):
A zaloguj się i zobaczysz co pisze przy lotach samolotami z bazą w Polsce

https://www.fly4free.pl/ryanair-przenosi-sie-do-polski/

„Zaloguj się" gdzie?
No ale nie każdy wylot z polskiego lotniska oznacza, że leci się samolotem zbazowanym w Polsce.

janeczek napisał(a):
Czy od decyzji ULC można się odwołać. Może lepiej w moim przypadku oddać sprawę do firmy która się specjalizuje w odszkodowaniach i jak już to na którym etapie?


Od 1 kwietnia ULC nie przyjmuje wniosków i nie wydaje już decyzji co do wypłaty odszkodowania. Także odwołać się też nie za bardzo. W ocenie wielu wnoszenie sprawy do powstałego w to miejsca Rzecznika Praw Pasażerów nie ma sensu(pisałem więcej w temacie ogólnym „Odszkodowania za opóźniony lot").
Firma specjalizująca się najpierw zapyta o szczegóły sprawy i jak jej powiesz, że nie poleciałeś, to na 99% nie zajmie się nią. A nawet jeśli to nie zrobi nic innego poza wysłaniem reklamacji/wezwania do zapłaty.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#2316 PostWysłany: 26 Kwi 2019 16:34 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 263
niebieski
W przypadku odmowy wypłaty odszkodowania który sąd będzie właściwy do rozpatrzenia sprawy? Dublin?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2317 PostWysłany: 26 Kwi 2019 16:45 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 518
niebieski
Zwrócili Ci pieniądze za bilet, lub wystawili nowy bilet na podróż w innym dogodnym terminie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2318 PostWysłany: 26 Kwi 2019 22:02 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 263
niebieski
Wylot do Chania był opóźniony o 13 godzin. Zrezygnowaliśmy z lotu. Teraz będziemy składać wniosek drogą mailową.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2319 PostWysłany: 26 Kwi 2019 22:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13224
HON fly4free
Chupacabra napisał(a):
Zwrócili Ci pieniądze za bilet, lub wystawili nowy bilet na podróż w innym dogodnym terminie?

Nic z tych rzeczy: zrezygnował z lotu bez kontaktu z Ryanair i jest nadal na etapie 1001 pytań co dziwne wyłącznie do forumowiczów

Do tego u niego jest problem: loty oplacone voucherami z KK Alior Ryanair, których termin i tak mija pojutrze
Góra
 Relacje PM off  
 
#2320 PostWysłany: 29 Kwi 2019 08:57 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 263
niebieski
Pytałem bo liczyłem, że ktoś z forumowiczów miał identyczną sytuację.
Wniosek o odszkodowanie przesłałem do Ryanair mailowo w ciągu niecałej godziny odpowiedź z ich strony o przyczynie opóźnienia i prośba o dane konta do przelewu. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
 
 [ 2489 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 125  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group