Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6421 PostWysłany: 19 Kwi 2019 09:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 93
Właśnie odebrałam odpowiedź LOTu:
„Uprzejmie informujemy, iż opóźnienie rejsu LO3950 było spowodowane czynnikami niezależnymi od przewoźnika, tj. niekorzystnymi warunkami w pogodowymi w polskiej przestrzeni powietrznej. Dodatkowo wyjaśniamy, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami ww. okoliczności są traktowane jako niezawinione przez przewoźnika (siła wyższa) i jako takie ograniczają jego odpowiedzialność.
Wobec powyższego brak jest podstaw do uznania roszczenia dotyczącego wypłaty odszkodowania.”

Sytuacja pokrótce taka: LO3950 (POZ-WAW) 20.12.2018 spóźniony ponad 3 godziny, skutkiem tego utracone połączenie do Singapuru, gdzie dotarliśmy ok 30 godzin później niż planowany czas przylotu.

LO3950 spóźnił się, z tego powodu, że w Warszawie, z której startował do Poznania (czyli na poprzednim lotnisku) utworzyła się kolejka do startu, z powodu krótkotrwałego opadu śniegu. Czekał w tej kolejce 2,5 godziny. Czyli to sytuacja w WAW i opóźniony start były przyczyną. Innym samolotom te warunki jakoś tak bardzo nie przeszkadzały, bo ich spóźnienia były o wiele krótsze. Naszemu lotowi do Singapuru również, bo poleciał sobie bez nas. Klęska żywiołowa to nie była. Mam komentarz Piotra Rudzki, rzecznik prasowy warszawskiego Lotniska Chopina,z tego dnia i tych godzin: „przejazd kolumny odśnieżającej zajmuje około 20 minut i przez ten czas samoloty musiały poczekać. Samoloty podchodzące do lądowania mogły zaliczać delikatne opóźnienia, ale wszystko powinno odbywać się już z rozkładem.”

W Poznaniu, gdzie czekaliśmy na przylot samolotu z Warszawy inne samoloty startowały i lądowały, najwyżej zaliczając niewielkie spóźnienia wynikające z warunków „po drodze”. Pogoda w POZ (planowany czas startu 21.00:) wg wunderground: 21:00 light drizzle, od 21:30 do 23.00 light rain. Czyli pogoda, która o tej porze roku w naszym klimacie jest normą a nie siłą wyższą.

W związku z tym mam do Was 2 pytania:

Czy dobrze rozumuję, że w tym wypadku mam prawo do odszkodowania, gdyż spóźnienie wynikło ze złych warunków w poprzednim porcie lotniczym (WAW) a nie w porcie wylotu (POZ) a przewoźnik sprzedając bilet z krótkim (1 godzinnym) czasem transferu powinien wziąć pod uwagę możliwości spóźnienia?

Czy mogę teraz wysłać odwołanie do LOTu, a dopiero w razie ponownej odmowy napisać do rzecznika praw pasażer przy ULC?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc i wskazówki.
_________________
https://lepiejdalej.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#6422 PostWysłany: 19 Kwi 2019 10:20 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Chyba sama sobie odpowiedziałaś, że jednak samolot stał 2,5 godziny w kolejce spowodowanej opadami śniegu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6423 PostWysłany: 19 Kwi 2019 10:32 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Ekspansja napisał(a):
W Poznaniu, gdzie czekaliśmy na przylot samolotu z Warszawy inne samoloty startowały i lądowały, najwyżej zaliczając niewielkie spóźnienia wynikające z warunków „po drodze”. Pogoda w POZ (planowany czas startu 21.00:) wg wunderground: 21:00 light drizzle, od 21:30 do 23.00 light rain. Czyli pogoda, która o tej porze roku w naszym klimacie jest normą a nie siłą wyższą.

W związku z tym mam do Was 2 pytania:

Czy dobrze rozumuję, że w tym wypadku mam prawo do odszkodowania, gdyż spóźnienie wynikło ze złych warunków w poprzednim porcie lotniczym (WAW) a nie w porcie wylotu (POZ) a przewoźnik sprzedając bilet z krótkim (1 godzinnym) czasem transferu powinien wziąć pod uwagę możliwości spóźnienia?



Samolot to nie samochod zeby zmienic opony na zimowe i jechac dalej.

Te twoje argumenty sa tak glupie zeby otrzymac odszkodowanie ze az trudno pomyslec ze napisala to dorosla osoba
Góra
 Profil Relacje PM off
becek lubi ten post.
becek uważa post za pomocny.
 
      
#6424 PostWysłany: 19 Kwi 2019 11:19 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6180
HON fly4free
ku pokrzepieniu @Ekspansja - oraz refleksji @Chupacabra i @imdbmi - wklejam post #4488 z tego wątku (warto korzystać z "szukajki"...) z odpowiedzią na takie pytanie
Pabloo napisał(a):
Jeśli powodem odwołania/opóźnienia nie była pogoda między lotniskiem Twojego wylotu i przylotu, tylko w związku z poprzednim lotem, to składaj wniosek o odszkodowanie na podstawie rozporządzenia 261. A jeśli przewoźnik odmówi to skarga do ULC - w tej chwili urzędy lotnictwa w całej UE zgodnie uznają, że pogoda może być uzasadnieniem pod warunkiem, że dotyczy lotu, na który ma się bilet, a nie lotów poprzednich(przewoźnik niech tak załatwia sobie samoloty i konstruuje rozkład, by opóźnienia na innych trasach nie miały wpływu na dalsze loty).
Góra
 Profil Relacje PM off
Ekspansja uważa post za pomocny.
 
      
#6425 PostWysłany: 19 Kwi 2019 11:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 93
No właśnie o takie sytuacje mi chodzi, czytałam o tym i stąd moje pytanie.
Podkreślam, że problemem była pogoda na lotnisku poprzedzającym i to tam nastąpiło opóźnienie, które spowodowało dalsze komplikacje.
Na lotnisku mojego wylotu warunki nie uniemożliwiały ani startów ani lądowań.
_________________
https://lepiejdalej.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6426 PostWysłany: 19 Kwi 2019 11:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
Tylko, że w tym konkretnym przypadku poprzedni lot odbywał się na tej samej trasie ale w przeciwnym kierunku. Nie można więc powiedzieć, że problemem była pogoda w całkiem innym miejscu, niezwiązanym z feralnym lotem. W sumie sprawa niejednoznaczna ale można próbować skargi do ULC, to nic nie kosztuje. Odwołanie do LOT raczej nic nie da.


Ostatnio edytowany przez maczala1, 19 Kwi 2019 13:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Ekspansja uważa post za pomocny.
 
      
#6427 PostWysłany: 19 Kwi 2019 12:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 93
Bardzo dziękuję za merytoryczną odpowiedź. Wiem, że sytuacja jest trochę pokręcona, stąd moje wątpliwości.
@imdbmi - chyba linie lotnicze płacą Ci za robienie idiotów z ludzi, którzy mają jakieś wątpliwości na tym forum.
_________________
https://lepiejdalej.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6428 PostWysłany: 19 Kwi 2019 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
problemem nie są linie linie lotnicze tylko pazerność ludzka-do przemyślenia w Wielkim Tygodniu :idea:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6429 PostWysłany: 19 Kwi 2019 12:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
Pazerność klientów idelanie współgra z pazernością przewoźników. Po prostu takie środowisko :)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#6430 PostWysłany: 19 Kwi 2019 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
na tym forumie "pazerność przewoźników" brzmi przekomicznie
ale racja, mógł kapitan wyminąć samoloty w kolejce i polecieć
może by nikt nie zauważył
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6431 PostWysłany: 19 Kwi 2019 12:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
Przykłady pazerności przewoźników z ostatniego okresu można mnożyć.
Tytułowe "fly4free" to już tylko hasło, przypominające stare dobre czasy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6432 PostWysłany: 19 Kwi 2019 13:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 151
Loty: 138
Kilometry: 319 915
Ekspansja napisał(a):
Bardzo dziękuję za merytoryczną odpowiedź. Wiem, że sytuacja jest trochę pokręcona, stąd moje wątpliwości.
@imdbmi - chyba linie lotnicze płacą Ci za robienie idiotów z ludzi, którzy mają jakieś wątpliwości na tym forum.
Też uważam że masz rację, bilet kupiony był z Poz więc Ciebie jako klienta nie powinno interesować że przewoźnik tym samym samolotem zalicza opóźnienia na innych lotach. Trzeba przedstawić fakty- wylot z Poz nie był opóźniony ze wzgledu na warunki pogodowe w Poz tylko z powodu opoznienia przylotu maszyny. W związku z tym przysługuje Ci pełne odszkodowanie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
Ekspansja lubi ten post.
 
      
#6433 PostWysłany: 19 Kwi 2019 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 93
"...ale racja, mógł kapitan wyminąć samoloty w kolejce i polecieć
może by nikt nie zauważył”
A obsługa w transferdesku na Okęciu mogła mi zaproponować jeden z wielu dostępnych w tym czasie lotów do Singapuru przez niemieckie lotniska. Ich realizatorem w wielu przypadkach był LOT z Lufthansą. Wtedy moje spóźnienie byłoby 6 góra 7 godzin. I na pewno byłabym dużo bardziej wyrozumiała nawet co do śniegu w Polsce w grudniu. W końcu klimat się zmienia ;)
Niestety ich wrodzona pazerność spowodowała, że jedyną propozycją był lot przez Tokio (bo mieli pusty samolot) o wiele dłuższy i 17 godzin później. Skutkiem czego spóźnienie wyniosło aż 32 godziny. Poniosłam w związku z nim spore straty, nie tylko finansowe. A hotel i stara kanapka nie rekompensują ich.
_________________
https://lepiejdalej.com/


Ostatnio edytowany przez Ekspansja, 19 Kwi 2019 15:29, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#6434 PostWysłany: 19 Kwi 2019 13:54 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6180
HON fly4free
becek napisał(a):
problemem nie są linie linie lotnicze tylko pazerność ludzka
egzekwowania swoich praw nie nazywałbym pazernością
...szczególnie w Wielkim Tygodniu ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#6435 PostWysłany: 19 Kwi 2019 17:12 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
Pawo napisał(a):
Ekspansja napisał(a):
Trzeba przedstawić fakty- wylot z Poz nie był opóźniony ze wzgledu na warunki pogodowe w Poz tylko z powodu opoznienia przylotu maszyny. W związku z tym przysługuje Ci pełne odszkodowanie.


A jesteś pewna że znasz te fakty? Bo może jednak z racji pogody dostał też "slota" w drodze do Waw z uwagi na spiętrzenie ruchu z powodu wcześniejszej śnieżycy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6436 PostWysłany: 19 Kwi 2019 17:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 93
Po tym jak spóźniony dotarł do POZ dalsza trasa przebiegała bez zakłóceń. Między lądowaniem a ponownym startem była góra pół godziny przerwy, czas trwania lotu POZ-WAW również zgodny z planem.
_________________
https://lepiejdalej.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6437 PostWysłany: 19 Kwi 2019 18:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Opóźnienie spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi na poprzednich rotacjach nie zwalniają przewoźnika z odszkodowania, bowiem realna przyczyną są przerwy między rotacjami (siatka) a nie pogoda jeśli nie dotyczy danego lotu. Z tymże wyroki w szczególności NSA, dostępne w LEX w stanie faktycznym zakładają opóźnienie na wcześniejszym odcinku, a nie bezpośrednio poprzedzającym. Niemniej wykładnia potwierdza stanowisko Pablo. Niedługo mam nadzieję poznam rozstrzygnięcie Sądu dla m.st. Warszawy w podobnej sprawie przeciwko Lufthansie. Serio chcesz składać skargę do rzecznika, który mediuje. Przy trybie sądowym linia nie ma interesu w braniu udziału w mediacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Ekspansja uważa post za pomocny.
 
      
#6438 PostWysłany: 22 Kwi 2019 23:12 

Rejestracja: 19 Kwi 2015
Posty: 4
Cześć,

Sprawa dotyczy lotu na trasie CDG-WAW-KTW. Wylot z CDG nastąpił (21:16) 1h:36 min później od planowanej godziny. W konsewkencji tego nie zdążyłem na lot do Katowic ( w Warszawie byłem po 23). Przy stanowisku obsługi PLL LOT został mi zaproponowany hotel, transfer i lot następnego dnia o 10:45 - dla mnie godzina nie do przyjęcia. Wziałem kanapkę, voucher na taxi, ale do Katowic wróciłem na właną rękę pociągiem.
Czy korzystając z części zaoferowanych przez przewozinka opcji, nieświadomie zrezygnowałem z prawa do oszkodowania?


dziękuję i pozdrawiam
L
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6439 PostWysłany: 22 Kwi 2019 23:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Nie zrezygnowałeś . Nawet jadąc taksówką byłeś/byłbyś na miejscu (lotnisko KTW) ponad 3 h później niż planowany przylot samolotu na który nie zdążyłeś z powodu opóźnienia pierwszego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Leon665 lubi ten post.
 
      
#6440 PostWysłany: 23 Kwi 2019 15:19 

Rejestracja: 23 Wrz 2012
Posty: 65
Loty: 217
Kilometry: 353 534
Cześć,
ile w tej chwili czeka się na odpowiedź od ULC w sprawie nieuznanej reklamacji (PL LOT jeżeli to ma znaczenie, bo urząd państwowy i linia też :) )? Wysyłałem skargę na początku marca i do tej pory nie dostałem żadnej odpowiedzi ani potwierdzenia przyjęcia pisma.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group