Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 16 Lut 2019 01:55 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
@joel
Dokładnie tak należy to interpretować.
Prawo do opieki (czyli też zmiany lotu na inny) jest bezwarunkowe.
Artykuł 5 dotyczy wyłącznie odszkodowań - w razie powiadomienia o zmianach z min. 14-dniowym wyprzedzeniem odszkodowanie nie przysługuje, ale prawo do opieki tak.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu
#82 PostWysłany: 16 Lut 2019 13:07 

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 42
@miriam dzięki, plan B przygotowuję, ale niestety jest dłuższy i droższy niż ten pierwotny

@SPLDER dzięki jeszcze raz, zobaczymy co z tego wyniknie.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#83 PostWysłany: 19 Lut 2019 12:52 

Rejestracja: 19 Lut 2019
Posty: 2
Cześć,

próbuje kolejny raz znaleźć sposób na odszkodowanie lub zwrot części pieniędzy za lot
Kanada 6 luty 2018
WS 247 Halifax - Toronto

WS 4105 7 luty 2018
Toronto - Londyn Gatwick

operowany przez przewoźnika WestJet. Przejrzałem forum, ale nie mogę znaleźć informacji na temat zwrotu pieniędzy przez przewoźników spoza UE. Wg prawa mogę otrzymać odszkodowanie jeśli lot jest do/z UE lub jest operowany przez europejskiego przewoźnika. Gdy jednak uzupełniam informacje w np AirHelp lub Refundmyticket.net otrzymuje informację, że...musi to być europejski przewoźnik lub lot kończyć się w UE, gdzie warunek jest spełniony, bo lot kończył się w Londynie.

Lot Halifax-Toronto odbył się bez problemu, Toronto-Londyn został początkowo opóźniony 1+1+1+1 godzin, a potem anulowany całkowicie. Wyleciałem w końcu 26 godzin po planowanym wylocie. Czy znacie strony/firmy, które mogą pomóc mi w ubieganiu się o odszkodowanie ? Z tego co rozumiem w lotach międzykontynentalnych
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 19 Lut 2019 12:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
Słabo szukałeś, wg. prawa jeśli lot rozpoczyna się poza UE a kończy w UE to żeby ubiegać się o odszkodowanie (WE 261/2004) przewoźnik musi być unijny a WestJet takim nie jest.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#85 PostWysłany: 19 Lut 2019 12:59 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
WestJet nie jest europejskim przewoznikiem wiec odszkodowanie sie nie nalezy


Ostatnio edytowany przez Japonka76, 19 Lut 2019 16:52, edytowano w sumie 1 raz
dubel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 19 Lut 2019 13:03 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Mogłeś skontaktowałeś się po fakcie bezpośrednio z WestJet ,bywa że nawet jak odszkodowanie nie jest obligatoryjne to linia coś zaoferuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#87 PostWysłany: 19 Lut 2019 14:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Westjet potrafi w takiej sytuacji przekazać ileś ich $ na konto do opłacenia następnych lotów.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#88 PostWysłany: 19 Lut 2019 23:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A nie wyleciales czasem z Londynu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 20 Lut 2019 12:52 

Rejestracja: 19 Lut 2019
Posty: 2
Nie. Wyleciałem HFX do Toronto, a stamtąd do Londynu.

Czyli rozumiem, że to prawo obowiązuje tylko UE. W takim razie kanadyjskie linie nie oferują NIC w zamian? Mogą tak o sobie po prostu powiedzieć, że polecicie jutro albo pojutrze i nic się nie stanie?

Napisałem już do WestJet, ale nic nie odpisali, stąd szukam innych opcji, ogólnie całkowity czas mojego przybycia wydłużył się o ponad 2 dni
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 20 Lut 2019 13:01 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
EC261/2004 nie ma zastosowania w tym przypadku, ale przepisy kanadyjskie tak.
Co do zasady jeśli odwołanie było z przyczyn niezależnych od przewoźnika (kontrola lotów, pogoda, itp) to przysługuje zmiana lotu na pierwszy dostępny danego przewoźnika, na który są wolne miejsca , ale bez odszkodowania i zapewnienia noclegów.
Jeśli odwołanie nastąpiło z winy przewoźnika to musisz poszukać odpowiednich regulacji.
Niezależnie od przyczyny odwołania lotu linia w ramach gestu dobrej woli może zaproponować voucher na ich loty, więc warto napisać reklamację.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 26 Lut 2019 16:38 

Rejestracja: 26 Lut 2019
Posty: 2
Witam,

Kupiłem w zeszłym roku w październiku bilet Berlin-Los Angeles-Berlin. Loty odbywają się na następujących trasach.
25.04 godz 9:35 Berlin -> 25.04 godz.12:25 Helsinki
25.04 godz.16:40 Helsinki -> 25.04 godz. 17:40 Los Angeles

06.05 godz 19:40 Los Angeles -> 07,05 godz. 14:25 Londyn
07.05 godz. 16:55 Londyn -> 07.05 godz. 19:50 -> Berlin

W dniu dzisiejszym dostałem informację, że lot 06.05 został odwołany. Pośrednik pyta czy chce otrzymać pomoc w znalezieniu alternatywnych terminów/połączeń.

Jako, że jest to dopiero mój drugi raz samolotem nie jestem zbytnio w temacie jakie opcje w takiej sytuacji mi przysługują czy powinni mi zaproponować alternatywne połączenia za tą samą cenę, zwrócić pieniądze za bilet, czy jeszcze są jakieś inne możliwości?

Bilet został zakupiony za pośrednictwem Kilroy. Na jednym bilecie mam wszystkie loty.

Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 26 Lut 2019 16:49 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Mogą ci zaproponować alternatywne połączenie bez dopłaty albo zwrócić pieniądze za bilet,
O odszkodowaniu nie ma mowy.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kravkrk lubi ten post.
Kravkrk uważa post za pomocny.
 
      
#93 PostWysłany: 26 Lut 2019 17:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2921
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Jest masa lotow LAX -LHR, niech przerzuca Cie na wczesniejszy lub późniejszy. Bedzie do wyboru American Airlines i British Airways.

Z tego co widze, to ten odwolany to AA136. Masz BA na A380 o 21.35, polecam te opcje, tylko wtedy musza tez zmienic lot do Berlina na pozniejszy, bo nie zdazysz. A jak chcesz wczesniejszy, to jest AA108 o 17.15.

Nie widze info o odwolaniu tego Twojego lotu, ciagle jest dostepny w sprzedazy.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 26 Lut 2019 17:33 

Rejestracja: 26 Lut 2019
Posty: 2
Aga_podrozniczka napisał(a):
Jest masa lotow LAX -LHR, niech przerzuca Cie na wczesniejszy lub późniejszy. Bedzie do wyboru American Airlines i British Airways.

Z tego co widze, to ten odwolany to AA136. Masz BA na A380 o 21.35, polecam te opcje, tylko wtedy musza tez zmienic lot do Berlina na pozniejszy, bo nie zdazysz. A jak chcesz wczesniejszy, to jest AA108 o 17.15.

Nie widze info o odwolaniu tego Twojego lotu, ciagle jest dostepny w sprzedazy.


Dziękuję wam za szybką odpowiedź czy w takim wypadku mogę zaproponować które loty mi odpowiadają czy muszę przystać na to co zostanie mi zaproponowane?

Info o odwołaniu
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 26 Lut 2019 18:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Możesz sam zaproponować,ale oni muszą to zaakceptować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 06 Mar 2019 16:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 506
niebieski
Witam, potrzebuje pilnej porady. Mamy kupione bilety przez lastminute.de i dzis zobaczylam ze mamy anulowany jeden odcinek lotu przy powrocie. Czyli, mamy lot tam przez Paryz do Cancun, natomiast powrot Atlanta - Europa, a odcinek Cancun Atlanta zostal anulowany.
Lastminute twierdzi, ze znajdzie nam za darmo alternatywe, ale ja obawiam sie, ze nic z tego nie bedzie.
Dodam, ze skasowany odcinek lotu byl bookowany w Airfrance a wykonywany przez Delte. Podejrzewam, ze z powodu niskiej ceny, Delta stwierdzila, ze im sie to nie oplaca, no i zostaly nam tylko loty Air France.
Prosze pomozcie, jakie mamy prawa? Airfrance umywa rece, wiec zostaje nam tylko liczyc na lastminute. Wylot mamy za 2 dni....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:07 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
a wyjasnili dlaczego skasowali cun - atl? tylko tobie skasowali czy caly lot tego dnia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 506
niebieski
Air France nie odpowiada na moje pytania i odsyla do agenta. Jak sprawdzam ten lot na str Delty to jest normalnie do kupienia, dokladnie te godziny co ja mialam.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:18 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
pisz/dzwon do lastminute


What do I do if the airline cancels my booking?
Should this happen, we will offer you an alternative means of transport at no added cost. You will also be able to request for a full refund. No Handling fees will be charged by us on such occasions.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 506
niebieski
Dzwonilam do lastminute i powiedzieli ze przekazuja moja rezerwacje do jakiegos tam dzialu, ktory znajdzie mi alternatywe. Problem tylko taki, ze my lecimy za 2 dni, a Lastminute odpowie mi do 10 dni. Czyli moze sie okazac, ze zostaniemy tam juz na zawsze;) Niby nie tak zle, gdyby nie to ze trzeba wrocic do pracy.
Chcialabym wiedziec jakie mamy prawa i czego i od kogo wymagac, bo bedziemy w Meksyku, wiec nawet telefon do agenta to spory wydatek...
Btw lot CUN -ATL obecnie do kupienia za 500e....
Aha, na lastminute nasza rezerwacja wciaz wisi jako pelna, a na Air France (i KLM) juz tylko z Atlanty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group