Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Odwołany lot
#2221 PostWysłany: 13 Sty 2019 17:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
seal napisał(a):
@matemuszm7 : niestety tej zgody nie masz pewnie na piśmie więc szanse na wywalczenie czegokolwiek są małe. Pytanie czemu odszkodowanie nie przysługuje?


Przewoźnik lotniczy powinien jednocześnie zaoferować wybór między zwrotem kosztów biletu, a zmianą planu podróży. W przypadku lotów łączonych przewoźnik lotniczy powinien jednocześnie zaoferować wybór między zwrotem kosztów biletu i lotem powrotnym do portu lotniczego wylotu oraz zmianą planu podróży. Przewoźnik lotniczy musi ponieść koszty zmiany planu podróży lub lotu powrotnego oraz dokonać zwrotu kosztów lotu poniesionych przez pasażera w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy nie wypełnił swojego obowiązku zaoferowania zmiany planu podróży lub powrotu na porównywalnych warunkach przewozu w najwcześniejszym możliwym terminie. Jeśli przewoźnik lotniczy nie oferuje wyboru między zwrotem kosztów biletu, zmianą planu podróży oraz w przypadku lotów łączonych, zwrotem kosztów i lotem powrotnym do portu lotniczego wylotu i zmianą planu podróży, ale decyduje jednostronnie o dokonaniu zwrotu kosztów pasażerowi, ten ostatni jest uprawniony do zwrotu różnicy ceny za nowy bilet na porównywalnych warunkach przewozu.

Jednakże jeżeli przewoźnik lotniczy może wykazać, że w momencie gdy pasażer zgodził się na podanie swoich danych kontaktowych, przewoźnik skontaktował się z pasażerem i próbował udzielić mu pomocy zgodnie z art. 8, ale pasażer powziął własne działania w zakresie pomocy lub zmiany planu podróży, wtedy przewoźnik lotniczy może stwierdzić, że nie jest odpowiedzialny za wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez pasażera, i może zdecydować o niedokonaniu zwrotu kosztów.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6XC0615(01)&from=PL

Pasażer linii lotniczej może jednak uzyskać z tytułu odszkodowania za niedotrzymanie przez przewoźnika lotniczego obowiązku zapewnienia opieki, o którym mowa w art. 5 ust. 1 lit. b) i w art. 9 rozporządzenia nr 261/2004, jedynie zwrot kwot, które w świetle okoliczności danego przypadku były niezbędne, odpowiednie i rozsądne w celu zaradzenia brakowi opieki niezapewnionej temu pasażerowi przez przewoźnika lotniczego, czego ocena należy do sądu krajowego.

http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=8262635

Ciężar dowodu spoczywa na przewoźniku, a nie na pasażerze. Abberacją byłoby uzyskiwanie zaświadczenie. Pasażer może dokonać wyboru. Ryanair zaproponował lot za kilka dni, nie zaproponował lotu w najbliższym możliwym terminie. Pasażer kupił lot W6 tanią linią i pieniądze powinny zostać zwrócone. W przeciwnym przypadku przepis byłby martwy ponieważ ograniczałby prawa pasażera do wyboru. Jeżeli zaproponowaliby lot następnego dni lub tego samego to, gdybyś sam kupił bilet to mógłbym się zgodzić, że nie przysługuje zwrot. W tym przypadku jest inaczej, bo mimo zaoferowania nie było to satysfakcjonujące.

Co możesz zrobić?
Złożyć skargę do ULC cc: @boots
Wnieść pozew do sądu miejsca wylotu, przylotu czy siedziby przewoźnika o zwrot kosztów.

W sprawie właściwości jest pytanie do TSUE, według mnie sąd sofijski, który zadał ma dużo złej woli, bo gdyby uwzględniać właściwość umowną to byłoby to skrajnie niekorzystne i wbrew wyrokowi TSUE, który już zapadł i ustalił właściowść.

Pytania prejudycjalne
Czy w umowie zawartej przed powstaniem sporu dopuszczalne jest ustanowienie, w trybie art. 25 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1215/20121 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie jurysdykcji i uznawania orzeczeń sądowych oraz ich wykonywania w sprawach cywilnych i handlowych, wybranej jurysdykcji dla celów rozpatrzenia powództw wniesionych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 261/20042 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91[?]

Odnośnie pisemnej zgody ;)

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu
#2222 PostWysłany: 13 Sty 2019 20:03 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
@ansbach1 Bardzo ciekawe te wytyczne. Myślę, że Ryanair może się bronić twierdząc, że nic z tego bo "przewoźnik skontaktował się z pasażerem i próbował udzielić mu pomocy zgodnie z art. 8, ale pasażer powziął własne działania w zakresie pomocy lub zmiany planu podróży, wtedy przewoźnik lotniczy może stwierdzić, że nie jest odpowiedzialny za wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez pasażera, i może zdecydować o niedokonaniu zwrotu kosztów."

Mały OT, po przeczytaniu §4.2 (Jeżeli lot zgodnie ze zmienionym planem podróży, przyjęty na podstawie art. 8 ust. 1 lit. b) lub c), również zostanie odwołany lub jego przylot zostanie opóźniony, stosują się do niego nowe prawa w zakresie odszkodowania zgodnie z art. 7), właśnie odbiłem LH pingponga w sprawie z 2017r. gdzie mi napisali, że drugie odszkodowanie nie przysługuje bo "The alternative transportation does not form part of an independent contract of carriage rather it is to be considered as a supplementary service to the irregularity affected flight. There is no legal obligation to pay compensation for offered supplementary services. Also, please be informed that your alternative flight did not consist of a new routing as departure and arrival airport remained the same."

Zobaczymy co teraz odpiszą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2223 PostWysłany: 13 Sty 2019 21:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ale to pasażer wybiera jedną z trzech opcji. Jeśli przewoźnik proponuje lot za 5 dni to pasażer ma prawo do lotu w możliwie najkrótszym terminie. Brak takiej propozycji uprawnia do zmiany planu podróży na koszt przewoźnika. Kontakt z pasażerem nie powoduje, że zakres praw ulega zmianie i wtedy nie należy się zwrot Pamiętajmy, że powyższe problemy są w większości w LCC, ale takich ich urok.

Na Twój problem jest już pytanie w TSUE.

W mojej opinii istotny jest fakt opóźnienia czy odwołania, a nie że to jest limit do jednej rezerwacji. Rozporządzeni wskazuje na odwołanie lotu, a jeśli lot jest odwołany to kolejny, na który zostaliśmy przesunięci również może być odwołany. Zmianie ulega dzień, godzina oraz nr lotu, to że jest to wciąż ta sama rezerwacja nie powinna wpływać na odszkodowanie. Za każdym razem ponosisz nową stratę czasu.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Handelsgericht Wien (Austria) w dniu 7 września 2018 r. – Austrian Airlines AG / MG, NF
(Sprawa C-566/18)
Język postępowania: niemiecki
Sąd odsyłający
Handelsgericht Wien
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: Austrian Airlines AG
Strona pozwana: MG, NF
Pytania prejudycjalne
Czy art. 5 i 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.1 należy interpretować w ten sposób, że odszkodowanie przyznawane na podstawie tego rozporządzenia może przysługiwać pasażerom wielokrotnie w odniesieniu do tej samej rezerwacji w sytuacji, gdy lot, na który pasażerowie ci zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego, został odwołany lub opóźniony o ponad trzy godziny, wskutek czego odszkodowanie określone w art. 7 tego rozporządzenia nie ma charakteru ryczałtowego, lecz jego wysokość jest uzależniona od liczby odwołań czy też znaczenia, jakie mają te odwołania i, co za tym idzie, opóźnienia?
W przypadku udzielenia na pytanie pierwsze odpowiedzi twierdzącej: w jaki sposób można to pogodzić z określoną w wyroku Trybunału z dnia 19 listopada 2009 r. Sturgeon i in. (sprawy połączone C-402/07 i C-432/07)2 zasadą, zgodnie z którą art. 5 powyższego rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że do celów stosowania prawa do odszkodowania pasażerów opóźnionych lotów można traktować jak pasażerów odwołanych lotów w sytuacji, gdy, w odniesieniu do tego prawa do odszkodowania w wyroku z dnia 23 października 2012 r. Nelson i in. (sprawy połączone C-581/10 i C-629/10)3 Trybunał stwierdził, że długość opóźnienia przekraczająca trzy godziny nie jest brana pod uwagę przy obliczaniu kwoty zryczałtowanego odszkodowania?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2224 PostWysłany: 14 Sty 2019 13:20 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Witajcie. Postanowiłem opisać swój przypadek, być może kogoś również spotkała tak sytuacja i znalazł jakieś rozwiązanie. Otóż leciałem z rodziną w dniu 23 grudnia 2018 r. z Wrocławia do Edynburga (FR 1072). Planowany odlot 7:05, lądowanie 8:35. Będąc już po odprawie, na tablicy lotów pojawiła się informacja o opóźnieniu, dostałem też smsa od Ryanair że wylot jest przesunięty na 12:40 ! Żadnej innej informacji. Ryanair w tym czasie zapewnił darmowy posiłek oraz napoje. Samolot ostatecznie wyleciał około 12:50 i wylądował ok. 15:15 (naszego czasu). Generalnie opóźnienie wynosiło ponad 5 h. Doszedłem do wniosku, że złożę wniosek o odszkodowanie i tu zaczynają się schody :) Problem mam stricte techniczny, bo jak próbuję wysłać wniosek o odszkodowanie przez stronę https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... ompr=Other to niestety po chwili mielenia dostaję komunikat "Serwer contactform.ryanair.com nie może teraz obsłużyć tego żądania" :)) Natomiast jak próbuję zrobić to przez stronę https://eu261compensationclaims.ryanair.com/ to po wypełnieniu moich danych pokazuje mi, że taki klient nie podróżował tym lotem :)))). Chwilowo nie mam pomysłu jak to ugryźć :))
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2225 PostWysłany: 14 Sty 2019 15:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@GracjanK Bilety kupiłeś bezpośrednio na stronie FR czy przez pośrednika.?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2226 PostWysłany: 14 Sty 2019 18:30 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Przez e-sky
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2227 PostWysłany: 14 Sty 2019 18:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Więc najpierw skontaktuj się z pośrednikiem,prawdopodobnie to stwarza problem i nie możesz samodzielnie sobie poradzić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2228 PostWysłany: 14 Sty 2019 19:29 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Tak zrobię, dziękuję za podpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#2229 PostWysłany: 16 Sty 2019 19:00 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Witam ponownie, piszę żeby zakończyć temat :)) Wczoraj wysłałem pismo z roszczeniem na adres zapytaniaklientow@ryanair.com. Dzisiaj o 14:19 przyszło potwierdzenie otrzymania pisma oraz nadany został numer sprawy. O godz. 14:38 przyszła wiadomość jak w załączniku :)) Nie ukrywam, że po pierwszych niepowodzeniach powoli skłaniałem się ku temu, żeby sprawę przekazać do jednej z firm która zajmują się uzyskaniem odszkodowania, na szczęście nie było takiej potrzeby. Gdyby ktoś miał jakieś pytania, to chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami.

Załączniki:
Odpowiedź Ryanair.jpg
Odpowiedź Ryanair.jpg [ 127.07 KiB | Obejrzany 1308 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#2230 PostWysłany: 17 Sty 2019 14:38 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1022
niebieski
To i ja się podzielę dobrą wiadomością :) 13. X 18 .opóźnienie lotu Lamezia-Bergamo o 6 godzin. Uciekł mi kolejny lot do Poznania. Aby wrócić tego dnia do domu, musiałam kupić lot do WMI-późne lądowanie, brak dojazdu do domu, b. drogi bilet. Nie mogłam się zabrać do wysłania formularza o odszkodowanie, bojąc się , że to skomplikowane ;) W końcu wysłałam-31 grudnia. Już 1stycznia odpowiedź od FR-że tak, było opóźnienie, żeby podać nr konta banku.. W pośpiechu wysłałam formularz bez tego :) I dziś pieniądze na koncie ! Co prawda suma odszkodowania to tylko równowartość moich niezamierzonych wydatków , ale i tak dobrze.

I pytanie: czy mogę wystąpić o zwrot za ten drugi bilet kupiony, aby wrócić? Kupowałam przez aplikację, nie mam faktury. I w ogóle, czy to ma szansę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2231 PostWysłany: 17 Sty 2019 15:04 

W formularzu Reklamacji FR jest opcja odszkodowanie + zwrot kosztów

Będzie ciężko, ale odpisz podając nr. rezerwacji do WMI a nuż

Była duża szansa zmiany w Lamezia czy Bergamo tego Poznania na Modlin, gdyż były wolne miejsca i wszystkie loty były FR/Ryanair
Góra
 PM off
ewaolivka lubi ten post.
 
      
#2232 PostWysłany: 17 Sty 2019 15:31 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1022
niebieski
Pod bramką w Lamezii było bardzo nerwowo. Lecieli chyba w większości Włosi, krzyk straszny, przewrócono pracownika obsługi, przybyła policja. Z tego samolotu do BGY kazano wysiąść (ja byłam na schodkach przed drzwiami, stewardesa juz mnie wpuściła). Te nerwowe reakcje ludzi nastąpiły po tym, jak ten sam samolot poleciał w innym kierunku ;)
Nie zwracałam się do pracownika FR o zamianę biletu, Stres i obawa o moją słabą znajomość języka :( W aplikacji koszt biletu do WMI wzrósł o 40 € b. szybko, nie dość szybko podejmowałam decyzje).I tak dobrze, że nie czekałam z zakupem biletu dopiero na lotnisku BGY...
Jednym słowem-znów lekki brak doświadczena :)
Myślę, że dam sobie spokój ze zwrotem kosztów drugiego biletu.

Ech, nie ma to jak kilka lat temu z powodu overbookingu dostałam odszkodowanie do reki na lotnisku :) LOT, WAW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2233 PostWysłany: 08 Lut 2019 23:07 

Rejestracja: 08 Lut 2019
Posty: 1
Witam,
Prosilabym o pomoc z historią lotów z Kraków Balice dnia 02.02.2019. Nasz lot według informacji Ryanaira do Londyn Stansted byl opozniony prawie 6 godzin z powodu zlych warunkow atmosferycznych. Nasz lot jednk byl jedynym ktory nie wylecial. Chcialabym udowodnic ze linie lotnicze podają zły powod by wykpic się co do wylaty odszkodowania. Nie moge jednak nigdzie znlesc histori wylotow z Krakowa tego dnia. Prosze o pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2234 PostWysłany: 08 Lut 2019 23:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@just16 Nie w tym temacie zobacz najpierw właściwy historia-lotu-na-flightradar,18,8917?start=240 i tam ew.zapytaj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2235 PostWysłany: 13 Lut 2019 13:05 

Ryanair wygrał w sądzie sprawę z firmą zajmują się odszkodowaniami za opóźniony/odwołany lot.
Po prostu wypłacił kasę bezpośrednio pasażerowi, pomijając " prawników" i ich prowizję.
Wg sądu nic im się nie należy. :twisted:


@boots

Co o tym sądzisz ? Jak żyć i z czego ?

https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/prawo-i-podatki/odszkodowanie-za-opozniony-lub-odwolany-lot-do-600-euro/z9v8rkl
Góra
 PM off
sranda lubi ten post.
 
      
#2236 PostWysłany: 13 Lut 2019 13:41 

Rejestracja: 20 Sie 2018
Posty: 8
RyanAir odrzucił mój wniosek o wypłatę odszkodowania EU261 z tytułu opóźnienia. Napisałam do hiszpańskiego ULC i otrzymałam od nich odpowiedź pozytywną, tzn informację, że wg nich Ryan nie udokumentował przyczyny opóźnienia i należy mi się odszkodowanie. I teraz pytanie - co z tym zrobić? Pisać do RyanAir?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2237 PostWysłany: 13 Lut 2019 13:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@jacakatowice
Cytuj:
Wg sądu nic im się nie należy.

Przeczytaj, o co chodzi i formułuj zdania merytorycznie dotyczące opiniowanego tekstu. Twoje zacytowane zdanie to populizm bez związku z rozstrzygnięciem sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2238 PostWysłany: 13 Lut 2019 13:55 

Faktycznie, nieprecyzyjnie napisałem.
Nic się nie należy prawnikom od Rajana. Dochodzić mogą prowizji od klienta. A że się nie udało, to FR im tego nie pokryje.
Góra
 PM off
boots lubi ten post.
 
      
#2239 PostWysłany: 13 Lut 2019 15:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
Guest92 napisał(a):
RyanAir odrzucił mój wniosek o wypłatę odszkodowania EU261 z tytułu opóźnienia. Napisałam do hiszpańskiego ULC i otrzymałam od nich odpowiedź pozytywną, tzn informację, że wg nich Ryan nie udokumentował przyczyny opóźnienia i należy mi się odszkodowanie. I teraz pytanie - co z tym zrobić? Pisać do RyanAir?

Wyślij im przedsądowe wezwanie do zapłaty podpierając się odpowiedzią z hiszpańskiego ULC. A później do sądu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2240 PostWysłany: 14 Lut 2019 14:47 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1703
Loty: 630
Kilometry: 1 040 894
srebrny
Taka sytuacja: Wieczorny lot Lauda FAO - TXL opóźnienie zbyt któtkie,żeby coś wyciągnąc(poniżej 3h) ale wystarczające żeby z TXL przekierowano lot na SXF. Linia ma zwrócić kasę,za transfery we własnym zakresie lub dojazd do miasta (info od załogi). Przerabiał ktoś coś takiego?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group