Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1261 PostWysłany: 17 Sty 2019 17:20 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
Cześć wszystkim,
ciąg dalszy mojej historii.
Mój lot opóźniony z Gdańska o 28,5h, inne Wizz odlatywały a mój nie.
Wizz proponuje 700PLN w kredycie Wizz jako odszkodowanie za 4 osoby (lot 750km).
Wg EU261 należy się 1000EUR.
W związku z tym mam następujące zapytania:
1. Czy ktoś wywalczył z Wizz Air odszkodowanie za opóźniony lot przez samo ULC,
2. Czy ktoś wywalczył w/w odszkodowanie przed kolejną instancją?
3. Czy może brać 700PLN i zamknąć japę, czego Wizz najprawdopodobniej oczekuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
#1262 PostWysłany: 17 Sty 2019 17:45 

Rejestracja: 05 Wrz 2016
Posty: 4
Loty: 3
Kilometry: 14 732
Szanowni, może ktoś polecić kancelarie lub firmę, która zajmie się uzyskaniem odszkodowania od WIZZ AIRa ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1263 PostWysłany: 17 Sty 2019 17:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Zrób To Sam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1264 PostWysłany: 17 Sty 2019 22:39 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Baryl napisał(a):
Cześć wszystkim,
ciąg dalszy mojej historii.
Mój lot opóźniony z Gdańska o 28,5h, inne Wizz odlatywały a mój nie.
Wizz proponuje 700PLN w kredycie Wizz jako odszkodowanie za 4 osoby (lot 750km).
Wg EU261 należy się 1000EUR.
W związku z tym mam następujące zapytania:
1. Czy ktoś wywalczył z Wizz Air odszkodowanie za opóźniony lot przez samo ULC,
2. Czy ktoś wywalczył w/w odszkodowanie przed kolejną instancją?
3. Czy może brać 700PLN i zamknąć japę, czego Wizz najprawdopodobniej oczekuje?


Napisz im dokładnie to co tu napisałeś, czyli, co myślisz , że Ci się należy i na co w związku z tym się nie zgadzasz. Chyba, że są jakieś inne informacje o których tu nie piszesz, np., że Wizz nie jest winny, ale tak dla zasady daje kredyt.
Góra
 Profil Relacje PM off
Baryl uważa post za pomocny.
 
      
#1265 PostWysłany: 17 Sty 2019 23:26 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
Baryl napisał(a):
Cześć wszystkim,
ciąg dalszy mojej historii.
Mój lot opóźniony z Gdańska o 28,5h, inne Wizz odlatywały a mój nie.
Wizz proponuje 700PLN w kredycie Wizz jako odszkodowanie za 4 osoby (lot 750km).
Wg EU261 należy się 1000EUR.
W związku z tym mam następujące zapytania:
1. Czy ktoś wywalczył z Wizz Air odszkodowanie za opóźniony lot przez samo ULC,
2. Czy ktoś wywalczył w/w odszkodowanie przed kolejną instancją?
3. Czy może brać 700PLN i zamknąć japę, czego Wizz najprawdopodobniej oczekuje?

1. pisz reklamacje do ULC, 700 pln to sobie moga wiesz co
ps. co do mojego odwolanego lotu LTN-POZ z 05.08.18 cos sie ruszylo, ale narazie nie chce zapeszac,
za jakis miesiac/dwa opisze wszystko :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1266 PostWysłany: 17 Sty 2019 23:45 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
Propozycja z ich strony jeszcze bardziej utwierdza mnie w mojej racji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1267 PostWysłany: 18 Sty 2019 12:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
Dokładnie tak jest, proponują ugodę jak zdają sobnie sprawę z przegranej. Mi zaproponowali jak sprawa była już w ULC, a na etapie reklamacji w ogóle nie było rozmowy. Niedługo po ich propozycji ULC wydał pozytywny werdykt.
Góra
 Profil Relacje PM off
Baryl uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Odwołanie lotu WIzz
#1268 PostWysłany: 25 Sty 2019 19:31 

Rejestracja: 23 Sty 2013
Posty: 32
WIzzair właśnie odwołał mi lot powrotny z Bergamo (WAW wylot 20.03- powrót 21.03). Wypad miał być jak widać dwudniowym tripem zorganizowanym z okazji urodzin małżonki, dlatego porobiłem już rezerwacje itp. Inna data wylotu nie wchodzi w gre z racji wspomnianych urodzin.
Wszystko się rypło, żona jeszcze tylko nic nie wie.

Mam pytanie: czy z mojej wściekłości w tym momencie może coś wynikać?
1. Poczytałem forum, żadna forma odszkodowania mi sie nie nalezy z racji terminu powiadomienia, tak?
2. Proponują mi przebukowanie na dzien wczesniej, czyli na lot 30min po wyladowaniu:))) - oczywiscie to absurdalna propozycja.
3. Moge anulowac cala rezerwacje w zamian za zwrot 120 procent ceny biletow na konto Wizz - ostatecznosc, bo zostaje z niczym.
4. Jest lot dzien pozniej, Czy mam podstawy aby domagac sie przebukowania powrotu na ten lot. Jest on drozszy od tego, za ktory zaplacilem, czy musze wtedy dopłacić roznice, czy taka ewentualna zamiana biletow mi sie nalezy?
5. Czy z racji dodatkowego dnia pobytu moge się domagać np. refundacji kosztu pobytu przez ten dodatkowy dzien?

pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1269 PostWysłany: 25 Sty 2019 19:39 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1960
platynowy
1. Nie należy
2.----
3. Tak
4. Możesz się domagać bez dopłaty z twojej strony
5. Nie zapłacą za dodatkowy nocleg


Ostatnio edytowany przez Roku, 25 Sty 2019 20:39, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1270 PostWysłany: 25 Sty 2019 19:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Należy Ci się zmiana na jakikolwiek inny lot, który Ci pasuje, bez żadnej dopłaty
A jeśli pasuje Ci lot następnego dnia wizzem, to raczej nie powinni robić problemów co do takiego rozwiązania, tylko nie poddawaj się po pierwszej odmowie.
Nie rozpisując się za bardzo wrzucam tylko link do podobnej sprawy:
https://www.fly4free.pl/forum/viewtopic.php?p=1104194#p1104194
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
kermit uważa post za pomocny.
 
      
#1271 PostWysłany: 25 Sty 2019 19:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
Tak, możesz poprosić o przepisanie lotu powrotnego na 22.03., jest to z formalnego punktu widzenia propozycja równoznaczna do tej proponowanej Ci przez automat czyli powrotu 20.03. (30 minut po lądowaniu w Bergamo) i linia nie będzie robić z tym problemu. Aktualna cena tego rejsu nie ma znaczenia, przebukowanie na ten lot będzie bezpłatne.

Jeżeli lot w obie strony masz na jednej rezerwacji, a zależy Ci tylko na jednym noclegu na miejscu to możesz prosić o przepisanie całej rezerwacji np. na 17-18, 22-23 lub 23-24 marca.
Góra
 Profil Relacje PM off
kermit uważa post za pomocny.
 
      
#1272 PostWysłany: 31 Sty 2019 16:16 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Chcialem podzielic sie pozytywna informacja, ze po skardze przez ODR WizzAir zdecydowal sie na wyplate odszkodowania za W61782 w dn. 23.12.2018, takze jak ktos lecial smialo polecam i taki sposob, szybszy niz ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
Baryl lubi ten post.
Dorado uważa post za pomocny.
 
      
#1273 PostWysłany: 31 Sty 2019 16:28 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
_Grzegorz napisał(a):
Chcialem podzielic sie pozytywna informacja, ze po skardze przez ODR WizzAir zdecydowal sie na wyplate odszkodowania za W61782 w dn. 23.12.2018, takze jak ktos lecial smialo polecam i taki sposob, szybszy niz ULC.

Jaki miałeś powód opóźnienia podany przez Wizz?
Ściągałeś dane TAF Metar?
Czy dostałeś jakąś odp z ODR? Jak przebiegał proces? Ile czasu zajął?
Na jaki wyrok trybunału powołałeś się w temacie przygotowania operatora na ewentualne opóźnienia poprzednich lotów?
Moja sprawa poleciała do ULC póki co. U mnie dotyczy to 4 osób, więc trochę kasy to jest.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1274 PostWysłany: 31 Sty 2019 19:11 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Wizzair podal oklicznosci nadzwyczajne jako powod bez szczegolowych wyjasnien. Podalem im numery lotow, ktore odlecialy w zblizonym czasie i przylecialy do Gdanska. Dodatkowo zwrocilem uwage, ze podana dalsza przyczyna jako raporty lotniska rowniez nie jest prawdziwa bo problem nie dotyczyl innych lotow a tym samym nie mogl i mojego. Dodatkowo dodalem im informacje, ze jesli maja na mysli 'knock knock' efekt to nie jest to rowniez wyjasnienie jak np. w spawie C‑294/10.

Odnosnie TAF Metar, nigdy nie uzywalem i nie wiem z czym to sie je i co dokladnie zawiera.

Co do samej platformy to zlozylem skarge 08.01 a dzisiaj odpowiedz, ze odmowa i zalatwia bezposrednio ze mna oraz, ze mi sie nalezy odszkodowanie. Kontakt ich standarowym kanalem czyli email z prosba o numer rachunku w tym samym momencie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Baryl lubi ten post.
matisosna4 uważa post za pomocny.
 
      
#1275 PostWysłany: 31 Sty 2019 19:44 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
I to właśnie jest jeden z najlepszych postów tego wątku. Obecnie działam według tego schematu, chociaż o kilku kwestiach nie wiedziałem, Naprawdę kawał dobrej roboty ansbach1!!! Do Moderatora, warto dać jakiś odnośnik do postu, bo ma wartość większą niż kilkadziesiąt stron dyskusji.
ansbach1 napisał(a):
Drodzy forumowicze!
Jeżeli nie zgadzacie się z decyzją przewoźnika o odmowie wypłaty odszkodowania, ponieważ odmówił z uwagi na zaistnienie nadzwyczajnej okoliczności, chociaż była to w rzeczywistości awaria samolotu macie prawo wnieść pozew do sądu rejonowego: miejsca wylotu, miejsca przylotu, siedziby linii lotniczej. Pozew wnosicie na formularzu w postępowaniu uproszczonym. Opłata od wniesienia pozwu wynosi 30 zł do 2000 zł, powyżej 100 zł. Wskazujecie wps czyli wartość przedmiotu sporu czyli 250 EUR przeliczone na PLN w dacie wniesienia pozwu. Wskazujecie Powoda i Pozwanego czyli przewoźnika. Jeżeli spółka ma w Polsce siedzibę to polski adres PLL LOT S.A. od stycznia Ryanair Sun sp. z o.o. obsługuje polskie bazy, a w przypadku Wizzair Oddział w Polsce. W przypadku przewoźników, którzy nie mają oddziału, ani siedziby w Polsce sprawa może być utrudniona, ponieważ sąd może zażądać kosztów tłumaczenia pozwu. W pozwie wnosicie o zasądzenie kwoty xxx oraz zwrot kosztów sądowych, sąd sam wyda nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Wskazujecie, że żądacie odsetek od dnia wymagalności w tym przypadku należy wezwać linię do zapłaty, dzień następujący po terminie zapłaty to dzień od której należą się odsetki do dnia zapłaty. W uzasadnieniu podajecie opis oraz wskazujecie dowody. Podstawą są boarding passy, potwierdzenia rezerwacji, a także inne dokumenty potwierdzające wasze twierdzenia jak zeznania świadków, choć niekoniecznie. Sąd otrzymuje pozew i gdy formalnie wszystko jest w porządku wydaje nakaz zapłaty czyli nakazuje zapłacić kwotę, której żądacie nie bada przy tym czy odszkodowanie wam się należy po prostu spełnia żądanie. Następnie wysyła nakaz do Pozwanego, który w terminie 14 dni od doręczenia ma prawo wniesienia sprzeciwu z podaniem własnej argumentacji. Jeżeli nic nie zrobi nakaz się uprawomacnia i zapłaci, albo wniosek o klauzulę wykonalności.

Najważniejsze to Pozwany musi udowodnić, że opóźnienie/odwołanie było spowodowane nadzwyczajną okolicznością, a nie wy wbrew zasadzie z art. 6 k.c. udowadnia ten co twierdzi, a nie zaprzecza. Zazwyczaj w imieniu linii sprzeciw od nakazu zapłaty podpisuje profesjonalny pełnomocnik, który wnosi o oddalenie powództwa i zasądzenie kosztów zastępstwa procesowego tj. 270 zł przy 250 EUR, 900 zł przy 400 EUR i 600 EUR. Sprawa toczy się od nowa, a nakaz jest uchylany. Dostajecie sprzeciw i sąd może zobowiązać was do wniesienia repliki, ewentualnie możecie sami wnieść pismo procesowe odnosząc się do treści sprzeciwu załączając nowe dokumenty. Jeśli sąd was do tego nie zobowiąże, a chcecie wnieść pismo musicie złożyć wniosek o dopuszczenie do wniesienia pisma przygotowawczego oraz dopuszczenie i przeprowadzenie dowody z tych dokumentów - dowody muszą zawierać okoliczność na jaką są powoływane. Na tym etapie sąd wyznacza rozprawa to jest kwestia mniej więcej kilku miesięcy 3-6 w Warszawie. Jeżeli nie ma świadków to idziecie lub nie na rozprawę wtedy wskazujecie w innych wnioskach, że wnosicie o przeprowadzenie rozprawy także pod nieobecność powoda i jego pełnomocnika. Rozprawa to formalność, bo sąd ma już przygotowany wyrok. Sąd pyta o stanowisko, wstajecie i mówicie podtrzymuję/jak dotychczas, pozwany: jak dotychczas. O ile się stawi, bo za takie koszty to na rozprawie zobaczycie aplikanta, albo powietrze. Przed zamknięciem rozprawy sąd słucha mowy końcowej powielacie to co pisaliście w pozwie oraz odnosząc się do stanowiska pozwanego lub jak dotychczas. Sąd zamyka rozprawę i po 5 min wydaje wyrok w imieniu RP. Jeśli wygracie macie wyrok wraz z odsetkami i kosztami sądowymi czyli 30 lub 100 zł, bo nakazu już nie ma. W ciągu 7 dni Pozwany może złożyć wniosek o sporządzenie i przesłanie uzasadnienia na piśmie, spraw jest na tyle dużo i są one tak proste, że sędziowie asystenci mają wzorki tylko dane zmieniają. Pozwany otrzymuje uzasadnienie i ma 14 dni na wniesienie apelacji. Jeżeli opóźnienie powstało na skutek uderzenia schodów tak jak w jednym z wyroków TSUE to nie ma szans. Jeśli Pozwany nie składa apelacji to pewnie zadzwoni do was, albo sam przeleje kasę. Jeśli nie, składacie wniosek o nadanie klauzuli wykonalności opłata 6 zł , sąd przesyła wam wyrok z klauzulą. Składacie wniosek egzekucyjny do komornika, komornik ściąga kasę z konta i przesyła wam pieniądze na konto koniec.

Jeżeli przegracie co jest możliwe, gdy nie udowodnicie, że byliście pasażerem tego lotu brak kart pokładowych, potwierdzenia czy ewentualnie była mgła, a wy twierdzicie że nie było to sąd oddala powództwo i zasądza koszty od was. Później składacie wniosek, po trzech miesiącach jak nie zapłacicie kosztów, kancelaria się nie upomni, a wy nie będziecie się interesować możecie mieć zajęcie. Sprawy o odszkodowanie to nie jest szczyt kariery sędziowskiej i prawie wszystko zostało wyjaśnione, rozporządzenie ma 14 lat i orzecznictwo jest bogate, dlatego jeśli nie było jakiejś nadzwyczajnej okoliczności to sąd jest najszybszym miejscem uzyskania odszkodowania + odsetki. Pozew w Polsce można wnieść w ciągu roku od daty lotu. Jeżeli jesteście pewni, a się boicie złożyć to możecie iść do jakiegoś pośrednika, który w łatwym stanie faktycznym zobaczy, że może dostać opłatę+koszty i odsetki interes życia. Odnośnie kosztów jedynie ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o sądownictwie może uważać, że sąd zasądzi wielokrotność kosztów zastępstwa w tak błahej sprawie, dlatego kwestię ta pominę milczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Artur Ligięza lubi ten post.
Artur Ligięza uważa post za pomocny.
 
      
#1276 PostWysłany: 31 Sty 2019 22:44 

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 15
A potem trafisz na czarną listę klientów nieobsługiwanych :)


Ostatnio edytowany przez Washington, 01 Lut 2019 07:20, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1277 PostWysłany: 01 Lut 2019 11:02 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Oj tam oj tam, ostatnio Wizz z którym się, że tak powiem nie dogadujemy :) rozrzucił nas po samolocie ale na powrocie już posadził razem a nawet zostawił wolne siedzenia od okien. Tak więc foch był krótki :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1278 PostWysłany: 01 Lut 2019 23:05 

Rejestracja: 04 Lut 2014
Posty: 2
Czy naprawdę pozew w Polsce można wnieść tylko w ciągu roku od daty lotu?

Mój lot został odwołany 1.12.2017 r. (NCE-WAW, Wizzair) W styczniu 2018 r. złożyłam wniosek do ULC, który przekazał sprawę do francuskiego odpowiednika (niestety...).
Po kilku miesiącach dostałam pismo, że DGAC poprosił Wizzaira o ponowne rozpatrzenie mojej reklamacji, ale nie otrzymałam konkretnej decyzji na piśmie. Powiedziano mi w sierpniu, że decyzję dostanę, jeśli Wizzair po raz kolejny odmówi wypłacenia mi pieniędzy, tak też się stało - odmówił.
Decyzji jednak nadal nie dostałam a minął rok... Wciąż usiłuję się skontaktować z urzędem francuskim - odpowiedzi brak od 7 miesięcy.

Chciałam wnieść sprawę do sądu, jednak czekałam na oficjalną decyzję urzędu francuskiego, żeby mieć się czym podeprzeć w sądzie. Nie miałam pojęcia, że ze względu na opieszałość Francuzów wydanie takiej decyzji zajmie już ponad rok...

Czy ktoś wie czy w takich okolicznościach będę mogła jeszcze złożyć pozew? Czekanie ponad rok na wydanie takiej decyzji to żart...
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#1279 PostWysłany: 02 Lut 2019 10:04 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2596
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Pozew możesz wnieść nawet po upływie roku od zdarzenia. Tylko wtedy strona przeciwna skutecznie podniesie zarzut przedawnienia roszczenia więc takie działanie po prostu nie ma sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1280 PostWysłany: 02 Lut 2019 13:44 

Rejestracja: 18 Lis 2016
Posty: 302
niebieski
Dzień dobry.
Mam pytanie dla bardziej biegłych i doświadczonych w... odwoływanych lotach.
Właśnie sprawdziłam siatkę lotów z Katowic do Bari i na kwiecień i inne miesiące brak lotów...czy to jakiś błąd w systemie?
Dodam tylko, że mam już kupione bilety z Katowic do Bari na 13 kwietnia. Rezerwacja opłacona,potwierdzona. Czy mam się czym martwić..?
pozdrawiam słonecznie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group