Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 242 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 02 Paź 2018 13:55 

Rejestracja: 01 Paź 2018
Posty: 4
Na tym forum była sprawa opisana jak to zrobić. Napisałem pismo na tego maila zapytaniaklientow@ryanair.com Cała procedura trwała 4dni. Dostałem informację że przyznają pieniądze, wypełniłem formularz i odpisali że czekać 10dni na przelew. Narazie czekam 10 dni w moim przypadku mija 5.10
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#122 PostWysłany: 02 Paź 2018 19:12 

Rejestracja: 02 Paź 2018
Posty: 1
Cześć,
też leciałem z Heraklionu do Warszawy i zgłosiłem na stornie Ryanair'a prośbę o wypłacenie odszkodowania. Moja sprawa została przekierowana do innego działu, gdzie po kilku dniach dostałem odpowiedź z prośbą o uzupełnienie potrzebnych danych na stronie. Niestety formularz wymaga podania "Flight reservation number", którego nie posiadam. Jest on na karcie pokładowej ważnej do Heraklionu ale nie do Warszawy. Czy wiecie skąd wziąć w/w numer?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#123 PostWysłany: 03 Paź 2018 10:47 

Rejestracja: 01 Paź 2018
Posty: 4
Ja dziś otrzymałem przelew :) pozdrawiam. A co do numeru to mi przyszedł z mailem od Ryanaira
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#124 PostWysłany: 05 Paź 2018 15:03 

Rejestracja: 04 Paź 2018
Posty: 1
Jakie dane wpisaliscie w formularzu od Ryanair'a gdzie trzeba wpisać dane dotyczące przelewu bankowego? Co bym nie wpisał prosi mnie o dodatkowe uzupełnienie danych. Załączyłem karty pokładowe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 07 Paź 2018 18:23 

Rejestracja: 29 Kwi 2012
Posty: 134
Czesc,
Czy macie tez problem z wyslaniem formularza EU261, dostaje ciągle komunikat
Please enter total amount of expenses with a decimal point i.e. 100.00

Mimo że wpisuje np. 0.00 lub 400.00 nic nie przechodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 08 Paź 2018 12:10 

Rejestracja: 08 Paź 2018
Posty: 4
mathie napisał(a):
Czesc,
Czy macie tez problem z wyslaniem formularza EU261, dostaje ciągle komunikat
Please enter total amount of expenses with a decimal point i.e. 100.00

Mimo że wpisuje np. 0.00 lub 400.00 nic nie przechodzi.


Tak , miałem to samo także użyłem adresu e-mail podany w na górze tego artykułu. Załączyłem karty pokładowe , nr rachunku , nr PNR itd itp. Potem oni skierują gdzie trezba.

PS Napisąłem im też że mam probelm z : Please enter total amount of expenses with a decimal point i.e. 100.00
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#127 PostWysłany: 11 Paź 2018 10:42 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 23
Mieczkos21 napisał(a):
... Cała procedura trwała 4dni. Dostałem informację że przyznają pieniądze ...

Czy to należy rozumieć, że pierwsza nieautomatyczna odpowiedź na Twojego maila przyszła po 4 dniach, czy już wcześniej została nawiązana jakaś korespondencja?
Będę wdzięczny za odpowiedź
PS - jest tu może ktoś z opóźnionego o prawie 6 godz. lotu RR1110 RHO-WAW 8/9.10.2018?
pozdr.
JBr.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 11 Paź 2018 16:39 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 23
Odpowiem częściowo sam sobie... Po 2 dniach od wysłania maila dostałem maile z informacją o przekazaniu sprawy i za chwilę kolejny z numerem sprawy - ale "radość" była krótka :-( Kilka godzin później następny mail bez treści, ale z plikiem wordowym zawierającym m.in.:
----
We sincerely regret the delay of your flight RR1110 from Rhodes to Warsaw on the 08/10/2018, which was due to ATC restrictions, outside of our control.
As the delay was unexpected and therefore outside Ryanair’s control, we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.
We trust that the above has clarified matters in this regard.
----
Czy ktoś poradzi co dalej? Da się jakoś łatwo sprawdzić czy te "ATC restrictions" były rzeczywiście? Co byście radzili jakoś dalej próbować walczyć na własną rękę, czy zgłosić się jednak do jakiegoś pośrednika? A może jednak trzeba odpuścić, bo nie ma szans?
Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne porady :-)
pozdr.
JBr.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 11 Paź 2018 18:26 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 150
srebrny
tutaj rade jaka dostaniesz po takiej odpowiedzy to: pisz skarge do ulc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 11 Paź 2018 20:18 

Rejestracja: 11 Paź 2018
Posty: 2
Witam, ja również wysłałem reklamację dotyczącą lotu RR1110 RHO-WAW, póki co czekam na odpowiedź.
Jeżeli z góry powołują się na okoliczności niezależne od nich warto zgłosić się do odpowiedniego ULC.
Ponieważ opóźnienie miało miejsce na lotnisku w Grecji, należy skontaktować się z tamtejszym ULC.
Kontakt można znaleźć pod tym adresem: http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/20 ... bodies.pdf

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 12 Paź 2018 10:09 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 23
skittle112 napisał(a):
Witam, ja również wysłałem reklamację dotyczącą lotu RR1110 RHO-WAW, póki co czekam na odpowiedź....

W takim razie poczekam jeszcze na rozwój Twojego wniosku. Będę wdzięczny za info, jak dostaniesz jakąś odpowiedź.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie zlecić sprawy pośrednikowi... Niby żal 25%, ale jak oni stwierdzą, że się nie da, to będzie raczej pewna odpowiedź.
pozdr.
JBr.

(edit) PS - jeżeli też (czego nie życzę) dostaniesz podobną odpowiedź od Ryanaira i będziesz chciał pisać do ULC, to może skoordynujemy nasze skargi?


Ostatnio edytowany przez jbr, 12 Paź 2018 11:11, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 12 Paź 2018 10:17 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 625
srebrny
jbr..pośrednik weżmie tylko Twoją sprawę jak będzie widział 99% szans na wygraną. Nie lepiej zatem najpierw wysłać samemu do odpowiedniego ULC i zawalczyć bez pośrednictwa? Ale to tak tylko...BTW :lol: :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 12 Paź 2018 14:39 

Rejestracja: 11 Paź 2018
Posty: 2
Jest odpowiedź od Ryanair, niestety podobnie jak w Twoim przypadku, negatywna.
Powołują się na "...air traffic restrictions which were outside of our control."

Czy ktoś posiada doświadczenia w temacie odwołania do ULC?
Czy trzeba odczekać jakiś okres czy można bezpośrednio pisać do nich maila?

@jbr formularz reklamacyjny dostępny tu: http://www.ypa.gr/userfiles/0c07dd55-9a ... m_en_2.pdf
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 12 Paź 2018 16:34 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 23
Ja to widzę tak, że jak jest już odpowiedź linii, to nie trzeba czekać chyba.
Wypełniłbym wskazany powyżej formularz i wysłał maila do greckiego ULC (z załącznikami) o poniższej treści.
Nie jestem ani prawnikiem, ani anglistą więc jak ktoś widzi jakieś błędy albo ma sugestie zmian, to piszcie.
Może taki (poprawiony) gotowiec przyda się też innym...
---------
Temat maila: COMPLAINT - Long delay of flight

Dear Sir/Madam
I would like to make a complaint and an application for compensation in connection with a delayed flight from RHO airport (Rhodes, Greece)

Arline: Ryanair Sun
Flight no: RR1110, RHO-WAW
Date of flight: 8th October 2018
Planned departure: 18:45
Real departure: 0:48 (next day)
Delay: about 6 hours
Passengers: .....

Earlier, I applied directly to the Ryanair.
Airlines refused to pay compensation (claiming), reason - ATC restrictions.

I'll be grateful for the consideration of my complaint.

Attached:
- filled form “AIR PASSENGER RIGHTS EU COMPLAINT FORM” (pdf file)
- scan of boarding passes (jpg file)
- copy of answer recived from Ryanair Sun lines (docx file)

Best regards
PODPIS
-----------------
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 12 Paź 2018 17:10 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 625
srebrny
-- 12 Paź 2018 18:08 --

jbr...wskocz na strone greckiego ULC i tam na 99% znajdziesz formularz który musisz wypełnić lub ewentualnie skopiuj sobie z polskiego ULC i dopiero wysyłaj :P

-- 12 Paź 2018 18:10 --

poza tym będziesz miał tam podane co załączyć i to zawsze kopie a nie oryginały
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#136 PostWysłany: 12 Paź 2018 17:17 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 23
HandSome napisał(a):
...wskocz na strone greckiego ULC i tam na 99% znajdziesz formularz który musisz wypełnić...

No ale przecież napisałem, że ten formularz to jest główny załącznik w/w maila. Ale to nie jest aktywny formularz, więc trzeba go wysłać jako plik w załączeniu do maila. A sam mail jakąś treść powinien raczej mieć...
pozdr.
JBr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 12 Paź 2018 17:33 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 625
srebrny
Tylko domniemywam , że w tym formularzu na końcu jest miejsce na podpis. Jak chcesz to obejść?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 12 Paź 2018 18:10 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 23
HandSome napisał(a):
Tylko domniemywam , że w tym formularzu na końcu jest miejsce na podpis. Jak chcesz to obejść?

No ale jaki to probem? Drukujesz formularz, wypełniasz, skanujesz, wysyłasz.. (druga opcja, bez drukowania, wklejasz zeskanowany wcześniej obrazek podpisu).
A sugerujesz, że trzeba wysłać fizycznie papier pocztą do Grecji? To chyba by w obecnych czasach był jakiś żart...
pozdr.
JBr.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 13 Paź 2018 17:05 

Rejestracja: 13 Paź 2018
Posty: 8
Witam serdecznie forumowiczów. Na wstępie powiem, że przeczytałam 7 stron jakże przydatnych porad od a do z wiec proszę mnie nie odsyłać do ich czytania;) Moze z racji podeszłego wieku nie wszystko zrozumiałam dlatego proszę o pomoc.
1. Raz czytam ze staramy sie o odszkodowanie poprzez wniosek na stronie przewoźnika, a raz, że piszemy do nich maila i dlatego nie wiem jak postąpić.
2. Niektórzy piszą, że trzeba wskazać kwotę odszkodowania - są jakieś określone zasady (lot z TUI - Majorka Katowice opóźnienie około 7 godzin.
3. Czy można opisać wszystko w j.polskim, czy koniecznie po angielsku?

Pozdrawiam serdecznie, emerytka;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 14 Paź 2018 09:15 

Rejestracja: 08 Paź 2018
Posty: 4
TINAKB napisał(a):
Witam serdecznie forumowiczów. Na wstępie powiem, że przeczytałam 7 stron jakże przydatnych porad od a do z wiec proszę mnie nie odsyłać do ich czytania;) Moze z racji podeszłego wieku nie wszystko zrozumiałam dlatego proszę o pomoc.
1. Raz czytam ze staramy sie o odszkodowanie poprzez wniosek na stronie przewoźnika, a raz, że piszemy do nich maila i dlatego nie wiem jak postąpić.
2. Niektórzy piszą, że trzeba wskazać kwotę odszkodowania - są jakieś określone zasady (lot z TUI - Majorka Katowice opóźnienie około 7 godzin.
3. Czy można opisać wszystko w j.polskim, czy koniecznie po angielsku?

Pozdrawiam serdecznie, emerytka;)


1. Spróbuj najpierw przez wniosek i jeżeli będzie problem z wysłąniem tego to napisz e-maila.
2. Najlepiej wskazać kwotę gdyż mogą zaproponować mniejsze odszkodowanie.
3. Można po polsku.
Góra
 Profil Relacje PM off
TINAKB lubi ten post.
TINAKB uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 242 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group