Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2001 PostWysłany: 05 Paź 2018 23:21 

Rejestracja: 05 Paź 2018
Posty: 4
boots napisał(a):
Poczytaj, kiedy należy Ci się odszkodowanie.

Czytałam, ale może faktycznie źle to interpretuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#2002 PostWysłany: 06 Paź 2018 08:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Piszesz że to lot listopadowy więc odszkodowanie się nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2003 PostWysłany: 06 Paź 2018 10:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Hej,

Odwołano mi lot 28.09 SXF - KRK. Po konsultacji na chacie, kupiłem sobie bilet autobusowy.
Następnie złożyłem przez stronę ryanaira wniosek o odszkodowanie i zwrot za bilet autobusowy.
Po złożeniu wniosku dostałem 2 maile, w pierwszym było napisane, że ktoś napisze do mnie w ciągu 10 dni, a w drugim mailu, że mają 28 dni na odpowiedź.
Dzisiaj (po 8 dniach) przyszedł mail, że zwracają za autobus, natomiast nie ma żadnej wzmianki o tym czy przyznają odszkodowanie czy nie. Po sprawdzeniu statusu wniosku na stronie FR, pojawia się komunikat: wypłata w trakcie.

W związku z powyższym, nie wiem czy czekać na innego maila dotyczącego odszkodowania czy od razu uderzać do ULC?
Macie jakieś doświadczenia, co sądzicie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2004 PostWysłany: 06 Paź 2018 12:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Musisz poczekac miesiąc od momentu złożenia wniosku by złożyć skargę do ULC, więc na razie czekaj cierpliwie na ich odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off
makdeb lubi ten post.
 
      
#2005 PostWysłany: 06 Paź 2018 13:49 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1022
niebieski
[quote="Monika Czulak"]Witam wszystkich,
odwołano mi listopadowy lot Lizbona - Wrocław, który miał odbyć się 14.11 (środa). Chciałam skorzystać z opcji darmowej zmiany lotu i zmienić na wtorek 13.11,

@Monika Czulak, przeczytaj kilka ostatnich stron z( dział Newsy;ciekawe inf. o lotnictwie) [ Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy. Opisałąm tam swój przypadek. Mam taką samą sprawę; odwołany lot środowy i też brak możliwości bezpłatnej zmiany ani zwrotu kosztów. Pani na infolinii powiedziała, ze lot się odbędzie, a pani na czacie, ze będzie przeniesiony na wtorek ;) . I to raczej jest prawdą. Trzeba czekac na maila od FR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2006 PostWysłany: 07 Paź 2018 11:43 

Rejestracja: 05 Paź 2018
Posty: 4
ewaolivka napisał(a):
Monika Czulak napisał(a):
Witam wszystkich,
odwołano mi listopadowy lot Lizbona - Wrocław, który miał odbyć się 14.11 (środa). Chciałam skorzystać z opcji darmowej zmiany lotu i zmienić na wtorek 13.11,

@Monika Czulak, przeczytaj kilka ostatnich stron z( dział Newsy;ciekawe inf. o lotnictwie) [ Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy. Opisałąm tam swój przypadek. Mam taką samą sprawę; odwołany lot środowy i też brak możliwości bezpłatnej zmiany ani zwrotu kosztów. Pani na infolinii powiedziała, ze lot się odbędzie, a pani na czacie, ze będzie przeniesiony na wtorek ;) . I to raczej jest prawdą. Trzeba czekac na maila od FR


Kontaktowałam się dziś z Ryanairem na czacie. Pani poleciła, by wstrzymać się z przekładaniem lotu do końca przyszłego tygodnia, bo skoro nie przyszła informacja mailowa, to jeszcze nic nie jest przesądzone. Zatem czekam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2007 PostWysłany: 09 Paź 2018 12:38 

Rejestracja: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Moja budująca historia :-)
Lot z lipca 2018 Laudamotion Fuerte-Berlin Tegel (z racji opóźnienia przekierowany na Schonefeld), 4 osoby podróżujące
opóźnienie ponad 4,5h
zaraz po powrocie do domu zrobiłam printscreena z filghtstats zawierającego dane lotu oraz czas opóźnienia (nie wiem czy dobrze pamiętam, ale za free można było sprawdzić lot tylko przez 2 dni od jego daty, później sprawdzenie jest płatne)
Złożyłam wniosek o odszkodowanie przez formularz ze strony Ryanair. Co jakiś czas pisałam maile przypominające ale bez rezultatu, po drugiej stronie głównie automat. W końcu na polskim czacie poprosiłam o sprawdzenie statusu mojego roszczenia- pani sprawdziła i obiecała, ze dostanę odpowiedź po 48 h.
I dostałam - odmowa. W piśmie podano, że wg ich wiedzy żadnego spóźnienia nie było (?), więc rekompensaty nie będzie.
Wtedy raz jeszcze pismo, tym razem nie przez formularz, tylko na @zapytaniaklientów i w załączeniu oprócz kart pokładowych wysłałam screena z flightstats. Dostałam odpowiedź, że zajmą się w ciągu 30 dni, moja sprawa otrzymała nowy numer.
Po 10 dniach weszłam na czata "angielskiego" z pytaniem, czy coś wiadomo. Dostałam info, że sprawdzą i dadzą odpowiedź w ciągu 48h. Jednak już rano następnego dnia dostałam pismo, że roszczenie uznano, a dziś, że pieniądze zostały wysłane. Nie wiem też, jaki był powód opóźnienia ale przyznano nam 4x400 Euro.

Sprawa w ogóle nie oparła się o ULC, maile w niewielkim stopniu popychały sprawę do przodu, najskuteczniejsze były rozmowy na czacie. Pierwszą odmową mnie bardzo zaskoczyli tj, twierdzeniem, że nie było opóźnienia. Szczerze mówiąc, gdybym przezornie nie zrobiła printscreena (podpowiedź z tego forum) to nie miałabym żadnego dowodu na to, że lot się spóźnił i wtedy zapewne zgłosiłabym sprawę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2008 PostWysłany: 11 Paź 2018 14:55 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
Mi kiedyś to samo zrobił Wizz - twierdził, że było tylko godzinne, to wysłałam im w odpowiedzi zdjęcie tablicy przylotów i poszło ;)
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2009 PostWysłany: 12 Paź 2018 11:45 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Dzisiaj mija dokładnie miesiąc od złożenia reklamacji o wypłatę odszkodowania za odwołany lot oraz zwrot poniesionych z tego tytułu kosztów. Ryanair nie odpowiedział na tę reklamację. Czy nie jest tak, że przewoźnik ma obowiązek udzielić odpowiedzi w ciągu trzydziestu dni, a jeśli takiej nie udzieli reklamacja jest z automatu uznana?

[EDIT]
w punkcie 15.2.2 T&C sami sobie ustalają 28 dni na odpowiedź na reklamację. Nie jest jednak napisane, że po tym czasie reklamacja jest z góry uznana.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2010 PostWysłany: 12 Paź 2018 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Oh, jak dobrze by było, gdyby istniał taki zapis w regulaminie.
Po tych 28dniach możesz napisać do ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2011 PostWysłany: 12 Paź 2018 16:03 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
Czy ktoś z odwołanego lotu przez strajk załóg otrzymał już pismo z ULC z orzeczeniem? Przesłałem im papiery 2.5 miesiąca temu i zero reakcji, nawet nie przysłali pisma o wszczęciu postępowania. Mają takie opóźnienia czy mogę uznać że mój list zaginął?
Oczywiście Ryanair odmawia zapłaty.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2012 PostWysłany: 12 Paź 2018 16:25 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
Wysłałem do niemieckiego ULC ponad miesiąc temu claima i także zero reakcji jak na razie. Prawdopodobnie w ostatim okresie maja zawalenie z wiadomych spraw :P :P :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2013 PostWysłany: 12 Paź 2018 17:35 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
@mucha

Jeżeli wysyłałeś pisma do polskiego ULC to maja duże opóźnienia. Wczoraj rozmawiałem z nimi i dopiero zajmują się sprawami które wpłynęły do nich w czerwcu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2014 PostWysłany: 12 Paź 2018 23:53 

Rejestracja: 01 Sie 2018
Posty: 12
Ja wysłałem ponad 2 miesiące temu pismo do hiszpańskiego ULC. Kilka dni temu odpisali, że dopiero nadali mojej sprawie numer i zarejestrowali do rozpatrzenia. I dopiero od tego momentu daja sobie 90 dni (z możliwością do przedłużenia do 120 dni) na odpowiedź.

Przy okazji mam pytanie: co tak naprawdę może zrobić ULC ? Załóżmy, że stwierdzi, że przewoźnik musi zapłacić odszkodowanie - czy ULC może jakoś zmusić Rayana do zapłaty, czy tylko wyda opinię i poprosi grzecznie Rayana aby zapłacił.
Czy Rayan musi się zastosować do decyzji ULC czy też może to zignorować i wtedy zostanie mi tylko skierowanie sprawy do sądu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2015 PostWysłany: 13 Paź 2018 07:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2216
złoty
Polski ULC i zapewne większość jego zagranicznych odpowiedników wydaje (lub nie) rekomendacje wypłaty odszkodowania/zwrotu kosztów, którą z kolei RyanAir zgodnie z prawem oleje.
Rekomendacja przyda się w przypadku dochodzenia swoich praw na drodze sądowej.
To co może ULC to nałożyć karę na przewoźnika (chyba max ok. 5k pln) za naruszenie praw pasażera i dlatego warto zawsze się do nich zgłaszać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2016 PostWysłany: 14 Paź 2018 11:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Hose napisał(a):
Polski ULC (...) wydaje (lub nie) rekomendacje wypłaty odszkodowania/zwrotu kosztów, którą z kolei RyanAir zgodnie z prawem oleje.

To, co piszesz, nie jest prawdą.
ULC wydaje decyzję administracyjną, która stanowi tytuł egzekucyjny - a nie jakąś tam rekomendację. Jeśli po jej wydaniu przewoźnik nadal nie wypłaci odszkodowania, to wystarczy uzyskać klauzulę wykonalności i zlecić komornikowi odzyskanie wierzytelności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2017 PostWysłany: 14 Paź 2018 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2216
złoty
Masz rację, mój błąd. Jednak w praktyce linie często ignorują taką decyzję administracyjną.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2018 PostWysłany: 14 Paź 2018 12:40 

Ignorują, do tego "praktyka polskich sądów nie jest niestety jednolita, część nadaje decyzjom ULC klauzulę wykonalności, co umożliwia egzekucję, a część nie. W tym drugim przypadku może wystąpić konieczność skierowania sprawy do sądu, gdzie decyzja ULC może posłużyć za solidny dowód w sprawie"
Góra
 PM off  
      
#2019 PostWysłany: 15 Paź 2018 11:20 

Rejestracja: 02 Paź 2018
Posty: 2
Tomasz Szczepański napisał(a):
Hej!
Piszę odnośnie lotu RR7104 z 16.09.2018. Opóźnienie 6,5 godzinne + miedzy ladowanie w Salonikach. Po przekopaniu forum i nie udanych walkach z formularzami ze strony Ryanaira, których nie można było wysłać z różnych powodów, wysłałem zgłoszenie na email (znaleziony na tym forum): [url]refund@ryanair.com[/url] , dołączylem skan kart pokładowych , plik rezerwacji(nr. rezerwacji- 8cyfrowy), który otrzymałem z Tui oraz skan zawieszki na walizkę.
Po 3 dniach napisali że ciągu 10 dni roboczych otrzymam pełne odszkodowanie czyli 800euro. Czekam na kasę. Dam znać jak dostanę. Powodzenia.


Witam. Po 2 tygodniach od wysłania pisma otrzymałem pieniądze. Powodzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2020 PostWysłany: 22 Paź 2018 20:10 

Rejestracja: 28 Gru 2017
Posty: 10
Ja z kolei ciąglę walczę (odwołany lot z grudnia 2017). Właśnie otrzymałem zawiadomienie o zebraniu materiału dowodowego i mam pytanie do szanownych forumowiczów - czy pismo to jest pismem informacyjnym? Czy jakaś akcja jest wymagana z mojej strony? Odnoszę się do stwierdzenia jako, że ULC "wyznacza stronom 7-dniowy termin, licząc od dnia doręczenie niniejszego zawiadomienia, do wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań;" Swoje żądania już przedstawiłem wraz z pierwszą korespondencją do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group