Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Wrz 2018 12:20 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
Cześć! Mam nietypowy problem z RyanAirem. W połowie czerwca rezerwowalem bilety na lot z Krakowa na Teneryfę i powrotne. Zdecydowałem się na ten konkretny termin i godziny bo tak mi idealnie pasowało. Po dokonaniu rezerwacji dostałem na maila potwierdzenie terminów i godzin. Później zarezerwowałem hotel na bookingu. Niecale trzy tygodnie później (na początku lipca) dostałem kolejnego maila od RyanAir, w którym było napisane, że poprzedni mail zawierał nieprawidłowe godziny lotu, a nowe godziny zostały podane mi właśnie w tym nowym mailu.

I tu zaczynają się jaja :D Nowe godziny dotyczą tylko powrotu. Okazało się, że powrót odbędzie się 6 godzin wczesniej niż początkowo było wskazane. Takie godziny już mi nie odpowiadają, bo 6 godzin w skali tygodniowego urlopu wydaje się być niewielkim okresem, ale jednak mój plan urlopowy „legł w gruzach”. Ten prawidłowy termin powrotu odbywał się w takich godzinach, że musiałbym prawdopodobnie zrezygnować z ostatniego dnia noclegowego w hotelu i ogólnie niejako skrócić urlop.

Pomyślałem sobie, że godziny lotu zostały zmienione z jakiegoś powodu, a w przypadku zmiany godzin lotu większej niż o 3 godziny przysługuje mi prawo zwrotu. Zadzwoniłem więc na infolinie. Tam uprzejma Pani zajrzała do systemu i zapewniła mnie, że przy godzinach „nikt nie grzebał” i cały czas są te same. Zapytałem ją jak wiec wytłumaczy fakt, że w momencie rezerwacji przed oczami miałem godzinę X, później tą samą godzinę dostałem w potwierdzeniu na maila a po trzech tygodniach dostałem w kolejnym mailu informację, że godziny były nieprawidłowe a prawidłowa godzina to godzina Y. Pani nie potrafiła odpowiedzieć, zostałem odesłany na czat online. Na czacie też zostałem zamieciony pod dywan, bo Pan również orzekł, że godziny cały czas były te same. Z czatu zostałem odesłany na maila zapytaniaklientow@ryanair.com. Opisałem tam więc całą sytuacje, po 9 dniach otrzymałem odpowiedz, iż zwrotu nie będzie bo godziny się nie zmieniły.

Później znów kilka razy uczestniczyłem w czacie online próbując wyjaśnić sprawę jednak nie doczekałem się odpowiedzi. I tak się ta sprawa ciągnęła, aż do poniedziałku. W ubiegły poniedziałek w końcu trafiłem na czacie na osobę bardziej ogarniętą. Pan wytłumaczył mi, że był to błąd systemu, który wyświetlał godzinę lądowania w Krakowie a nie godzinę wylotu z Teneryfy. Czyli nie była to zmiana godzin lotu, a jedynie błąd techniczny, zgadza się. Ale nie zmienia to faktu, że zostałem wprowadzony w błąd prawda? Pan próbował mi wmówić, że w momencie rezerwacji na stronie na bank wyświetlały się prawidłowe godziny a te błędne mam tylko w pierwszym mailu. To nieprawda. Gdy rezerwowalem bilety to nawet kontaktowałem się z dziewczyną w sprawie godzin i pamietam, że mówiłem jej o tym, że powrót mamy w okolicach 12stej. Gdybym wczesniej miał przed oczami tą prawidłową godzinę to pewnie bym się nie zdecydował na te bilety.

Ten sam Pan powiedział mi, że nie mam prawa zwrócić biletów i odzyskać pieniędzy, bo mimo tego że błąd był z ich strony to jednak zostałem poinformowany o zmianie przynajmniej 14 przed odlotem. Trochę tego nie rozumiem, gdybym zarezerwował teraz bilety do Chicago na styczeń, a okazałoby się że to był błąd systemu i zamiast do Chicago kupiłem bilety do Oslo to też niemialbym prawa zwrotu? ;) Może patrzę na to zbyt zero-jedynkowo ale dla mnie błąd z ich strony powinien skutkować zwrotem. Co o tym sądzicie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 14 Wrz 2018 12:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 11767
HON fly4free
Bo tłumaczenie tak mgliste, że po chwili każdy wie o co ci chodzi czyli na 99,9999999999999% nie zależy już ci/wam na tej rezerwacji i chcesz ją bezkosztowo anulować

Trochę racji masz, ale też wiedząc gdzie się leci i ile trwa lot.......

Odpowiedź jak czytam od Ryanair masz, spróbuj dodzwonić się do ULC może coś pomogą czy doradzą, ale też jak anulują to na logikę tylko ten dziwnie opisany godzinowo lot....

Jak lot po 01.11.2018r. z tego co tu pisano w dniach 1-14.09.2018r. na czacie można zawnioskować o darmową anulację z powodu zmiany polityki bagażowej po 01.11
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 14 Wrz 2018 13:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1290
Loty: 33
Kilometry: 39 451
HON fly4free
Jeśli występuj zmiana godzin lotu to można odwołać całą rezerwację - pytanie czy masz możliwość bezpłatnego anulowania noclegów (i czego oczekujesz od Ryanair)

Pisz reklamację, załącz screen z maila z potwierdzeniem, swoje oczekiwania i czekaj.

W kwestii zmiany polityki bagażowej czy przypadkiem Ryanair nie dał jakiegoś "bonusu" klientom, które uniemożliwiały darmowe anulowanie? W tej kwestii nie mam pewności - ostatnimi dniami słabo stałem z internetem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 14 Wrz 2018 13:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 568
srebrny
Przecież na pewno masz maila od Ryanair z momentu zakupu i tam są godziny. Jak zmienili to powinni teraz oddać kasę za zmieniony. Nigdy nie robili problemów z tym.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 14 Wrz 2018 13:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4094
HON fly4free
BabyLane napisał(a):
Ten prawidłowy termin powrotu odbywał się w takich godzinach, że musiałbym prawdopodobnie zrezygnować z ostatniego dnia noclegowego w hotelu i ogólnie niejako skrócić urlop.




Ten sam Pan powiedział mi, że nie mam prawa zwrócić biletów i odzyskać pieniędzy, bo mimo tego że błąd był z ich strony to jednak zostałem poinformowany o zmianie przynajmniej 14 przed odlotem. Może patrzę na to zbyt zero-jedynkowo ale dla mnie błąd z ich strony powinien skutkować zwrotem. Co o tym sądzicie

Czy dobrze rozumiem,że walczysz o zwrot za bilety na lot, z którego powiedzmy z powodu zmiany godzin ;) zrezygnowałeś? Pan na czacie chyba cię nie zrozumiał ;) Poinformowanie na więcej niż 14 dni do lotu o zmianach nie daje podstaw do odszkodowania ale zrezygnować ze zwrotem kasy lub zmienić lot można.Masz tą informację z rozmowy na czacie zapisaną,bo jeśli tak było to kolejne wprowadzenie w błąd.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kański lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 14 Wrz 2018 14:15 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
-- 14 Wrz 2018 14:11 --

Faktycznie może trochę chaotycznie opisałem :D Właśnie chodzi o to koledzy, że godziny lotu się de facto nie zmieniły bo cały czas były te same, jednak źle się wyświetlały.

W skrócie: rezerwuje lot, godziny mi pasują. Po trzech tygodniach RyanAir pisze „wiesz co stary? Trochę nam się pomyliło, wracasz 6 godzin wczesniej”. I te nowe godziny mi nie pasują. Nie polece tak czy siak. Hotel już odwołałem.


@gorny77 Dzownilem, pisałem :) Jednak oni otrzymują, że godziny się nie zmieniły. No tak, nie zmieniły się tylko zostałem wprowadzony w błąd przez zamianke w systemie. Mimo tego, że wysyłam im screeny na których jak byk widać, że najpierw na mailu dostałem jedna godzinę a 3 tygodnie później drugą to i tak oni tłuką swoje.

@Kański @Darek M. Właśnie koledzy na tym polegają jaja, że godziny jako tako się nie zmieniły. Cały czas są źle wyświetlane.


Nie wiem czy do końca rozumiecie o co mi chodzi. Spróbuje wytłumaczyć to trochę z porównaniem. Wyobraźcie sobie, że jesteście w sklepie i chcecie kupić piwo. Na półce wisi cena - załóżmy 2,20. Idziecie sobie do kasy, Pani kasjerka Was kasuje, skanuje piwko i wyskakuje cena 2,50. Pytacie jak to możliwe skoro, na metce piwo bylo tańsze o 30 groszy, a Pani odpowiada Wam że tak ma w systemie i tyle. Po prostu wprowadzenie w błąd w momencie zakupu. Tutaj akurat w moim przypadku problemem nie jest cena lecz godzina. No i w sklepie w momencie zakupu możesz zrezygnować, a w moim przypadku nawet 3 tygodnie po zakupie byłem w błędzie ;)

Mega koślawe to porównanie, ale w jakiś tam sposób obrazuje :D

-- 14 Wrz 2018 14:15 --

BabyLane napisał(a):
@Kański @Darek M. Właśnie koledzy na tym polegają jaja, że godziny jako tako się nie zmieniły. Cały czas są źle wyświetlane.


Nie wiem czy da się edytować poprzedni post :) Źle napisałem. Tam miało być w czasie przeszłym. Cały czas źle się wyświetlały. Do momentu, w którym RyanAir to poprawił i poinformował mnie mailowo (czyli 3 tygodnie po rezerwacji).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Wrz 2018 15:18 

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 187
niebieski
Wklej tu maila od RyanAira gdzie opisal blad blednych godzin.

Bo ja raz tez jak po imprezie o 4 rano kupowalem bilet to mi sie godziny zle wyswietlaly i kupilem na listopad zamiast pazdziernik.. 8-)
I ku dziwu Ryan nie chcial oddac kasy.
Góra
 Profil Relacje PM off
gorny77 lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 14 Wrz 2018 15:49 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
@LonDynia


Oto maile (a właściwie wycinki z nich :P ) od RyanAira.

https://abload.de/img/beztytuuzeex3.png


O tym, że był to błąd systemowy dowiedziałem się na czacie online. Pierwszy lot był wczoraj, więc ktoś może powiedzieć że już jest za późno - ale ja próbuje to wszystko odkręcić od początku sierpnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 14 Wrz 2018 16:15 

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 187
niebieski
Spróbuj tam zadzwonic i pogadac, jak nie to popros o managera i powiedz ze mieli blad na stronie i wprowadzili cie wblad i za to nalezy sie darmowa anulacja (zakladajac ze nie zaakceptowales zmian)

Jak tam nie chca pomóc to ja bym zglosil do do wystawcy karty kredytowej i poprosil o chargeback - produkt niezgodny z umowa i przewoznik wypiera sie zwrotu.

Zawsze mozesz spróbowac jak doradzono powyzej:
gorny77 napisał(a):
spróbuj dodzwonić się do ULC może coś pomogą czy doradzą


Dziwny blad.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 14 Wrz 2018 16:49, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Wrz 2018 19:00 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
Dzwoniłem już wielokrotnie, co prawda z managerem nie rozmawiałem bo zawsze konsultantki odsyłały mnie na czat a stamtąd na maila zapytaniaklientow. Tam z kolei raz dostałem odmowę reklamacji a na druga odpowiedz nadal czekam :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 14 Wrz 2018 19:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3634
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Domagałaś się zwrotu za bilety w dwie strony, czy tylko za powrót?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 14 Wrz 2018 20:43 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
W obydwie strony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 14 Wrz 2018 20:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3634
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Za lot 'tam' nie należy Ci się zwrot. Za powrotny owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 14 Wrz 2018 21:04 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 657
srebrny
Cytuj:
Faktycznie może trochę chaotycznie opisałem :D Właśnie chodzi o to koledzy, że godziny lotu się de facto nie zmieniły bo cały czas były te same, jednak źle się wyświetlały.

W skrócie: rezerwuje lot, godziny mi pasują. Po trzech tygodniach RyanAir pisze „wiesz co stary? Trochę nam się pomyliło, wracasz 6 godzin wczesniej”. I te nowe godziny mi nie pasują. Nie polece tak czy siak. Hotel już odwołałem.


Czy tylko ja mam nadal poważny, podstawowy, problem z ogarnięciem tego, co się naprawdę stało? Godziny były te same, ale się "źle wyświetlały"? W systemie szesnastkowym czy po klingońsku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 14 Wrz 2018 21:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3634
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Zerknij w link w #8.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 14 Wrz 2018 22:15 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
john_doe napisał(a):
Cytuj:
Faktycznie może trochę chaotycznie opisałem :D Właśnie chodzi o to koledzy, że godziny lotu się de facto nie zmieniły bo cały czas były te same, jednak źle się wyświetlały.

W skrócie: rezerwuje lot, godziny mi pasują. Po trzech tygodniach RyanAir pisze „wiesz co stary? Trochę nam się pomyliło, wracasz 6 godzin wczesniej”. I te nowe godziny mi nie pasują. Nie polece tak czy siak. Hotel już odwołałem.


Czy tylko ja mam nadal poważny, podstawowy, problem z ogarnięciem tego, co się naprawdę stało? Godziny były te same, ale się "źle wyświetlały"? W systemie szesnastkowym czy po klingońsku?



Chyba tylko Ty :) Godziny według systemu cały czas były te same - czyli nikt ich nie zmieniał. Odkąd wrzucili lot do oferty to cały czas była ustalona ta sama godzina. Problemem było wyświetlanie się godziny powrotu, bo któryś z pracowników wpisał godzinę przylotu zamiast godziny odlotu. Odeślę jeszcze raz do mojego porównania z kupnem piwa w sklepie. Widzisz na piwie metkę z ceną 2,20. Przychodząc do kasy okazuje się, że kosztuje jednak 2,50. W systemie cały czas była jedna cena tylko ktoś źle oznaczył.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 14 Wrz 2018 22:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 988
platynowy
Numer rezerwacji mógłbyś zasłonić nawet jeśli nie zamierzasz lecieć.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 14 Wrz 2018 22:30 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 21
Pierwszy lot odbył się już wczoraj ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 15 Wrz 2018 07:56 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1227
niebieski
Czemu o tym napisałeś dopiero wczoraj?
Wygląda na to, że od dawna nosiłeś się z zamiarem, że nie polecisz i teraz szukasz tylko pretekstu, żeby CI wrócili kasę z uwagi na dość naciąganą pomyłkę.
O ile pomyłka rzeczywiście jest ewidentna w mailu, to jakoś nie chce mi się wierzyć, że również istniała na stronie rezerwacyjnej, bo są tam podane zawsze dwie godziny: przylotu i odlotu. A nawet jeśli była podana zła godzina odlotu z Teneryfy, to przylotu do Krakowa pewnie była taka sama i chyba każdy normalnie myślący zorientowałby się, że lot nie może trwać 0h0min, tylko coś jest nie tak.

Jak dla mnie sytuacja wygląda tak, że i tak chciałeś polecieć i byłeś (musiałeś być) świadom pomyłki w momencie rezerwacji na stronie, a później coś Ci wypadło i zrezygnowałeś z podróży i teraz się czepiasz maila, żeby odzyskać kasę. Powodzenia...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 15 Wrz 2018 08:07 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1192
Loty: 64
Kilometry: 149 199
platynowy
@BabyLane: jest mail z linii lotniczej - pytanie czemu nie zareagowałeś natychmiast po nim - wtedy miałbyś czas na załatwienie sprawy a teraz to już praktycznie po fakcie. Możesz ostatecznie spróbować chargeback jak ktoś wspomniał powyżej że otrzymałeś nie to za co zapłaciłeś - jeśli wszystko jest na jednej rezerwacji zwrot powinien być pełny. Na chargeback masz 120dni od momentu kiedy świadczenie miało zostać spełnione.
Góra
 Profil Relacje PM off
sranda lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group