Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1541 PostWysłany: 17 Lip 2018 21:02 

-- 17 Lip 2018 21:01 --

Angielskiego odpowiednika ulc, jak się poszuka to na tym forum się znajdzie namiary

-- 17 Lip 2018 21:02 --

bianuska napisał(a):
witam

Jakis czas temu zlozylam wniosek o odszkodowanie .Dzis dostalam takaoto odp:

We sincerely regret the delay of your flight FR8544 from London Stansted to Berlin Schonefeld on the 04/07/2018, which was due to an earlier technical fault with the aircraft due to operate your flight caused by a lighting strike.

As this delay was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

Nie do konca rozumiem powod odmowy .Wczesniej na lotnisku informowali nas ze maja problemy z zaloga.
Czy mozna cos jeszcze z tym zrobic ?


-- 17 Lip 2018 21:02 --

lukas63 napisał(a):
Pisz do Ulc to dowiesz się jaki był oficjalny powód.
Góra
 PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#1542 PostWysłany: 17 Lip 2018 21:07 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
Tutaj jest PDF z listą odpowiedników ULC w innych krajach: http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/20 ... bodies.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1543 PostWysłany: 18 Lip 2018 09:20 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
miriam napisał(a):
W obu przypadkach masz prawo wystąpić o odszkodowanie nawet jak nie znasz przyczyny odwołania czy opóźnienia.O zwrot udokumentowanych kosztów dotarcia do celu też wnioskuj, w przypadku odmowy zostaje jeszcze ULC


Mam jeszcze jedno pytanie. Czy dobrze rozumiem, że muszę złożyć 3 dokumenty? tj.:
1) Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
2) Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
3) Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/

Czy muszę zrobić to w jakiejś kolejności, czy nie ma to znaczenia?

W mojej rezerwacji wyskoczył komunikat, że pierwszy lot został odwołany i że mogę uzyskać zwrot lub zmienić lot. O drugim locie który został opóźniony w sumie o 14 godzin nie ma żadnej informacji (tak jakby się odbył normalnie). W rezerwacji nic nie klikać tylko złożyć te 3 wnioski?

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1544 PostWysłany: 18 Lip 2018 09:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
W przypadku lotu powrotnego składasz tylko o odszkodowanie.Lot do Mediolanu -pierwsze dwa wnioski złóż.Ze zwrotem za bilet "tam" trzeba się upewnić,czy nie koliduje to ze zwrotem kosztów przejazdu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1545 PostWysłany: 18 Lip 2018 10:16 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
miriam napisał(a):
W przypadku lotu powrotnego składasz tylko o odszkodowanie.Lot do Mediolanu -pierwsze dwa wnioski złóż.Ze zwrotem za bilet "tam" trzeba się upewnić,czy nie koliduje to ze zwrotem kosztów przejazdu.


W poradniku doczytałem jeszcze taką informację:

Cytuj:
Jeśli bilet w dwie strony (RT) był kupiony na jednej rezerwacji, a został odwołany tylko lot tam, zwrot kosztów tylko za odwołany odcinek (odlot) jest niezgodne z prawem – powinniśmy otrzymać również zwrot kosztów biletu powrotnego. Natomiast jeśli poszczególne odcinki zostały zarezerwowane osobno lub gdy odwołano tylko lot powrotny, otrzymamy zwrot tylko za odwołany rejs.


Ale tak jak piszesz, nie wiadomo czy nie będzie to kolidować ze zwrotem kosztów przejazdu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1546 PostWysłany: 18 Lip 2018 10:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Bilet powrotny wykorzystałeś choć przyleciałeś z opóźnieniem,więc ew.tylko odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1547 PostWysłany: 18 Lip 2018 13:08 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
-- 18 Lip 2018 12:48 --

Ok, dzięki za pomoc. Długo szukałem i niestety nic nie znalazłem o kolidowaniu zwrotu dodatkowych kosztów ze zwrotem pieniędzy za bilet.
Lepiej złożyć wnioski w języku angielskim czy polskim? Czy nie ma to w ogóle żadnego znaczenia?

-- 18 Lip 2018 13:03 --

jeszcze doczytałem taką informację na stronie ryanair:

Cytuj:
Jeśli wybiorą Państwo alternatywne środki transportu, jak samochód, pociąg, autobus, prom etc, wydatki poniesione na te formy transportu nie będą honorowane Rozporzadzeniem 261/2004 i aby otrzymać zwrot tych kosztów należy skontaktować się z ubezpieczycielem).


-- 18 Lip 2018 13:08 --

+ jeszcze dostałem e-mail od Ryanair o treści:

Cytuj:

bardzo przepraszamy za opóźnienie Twojego lotu z Milano do Berlin z 15-07-2018.
Zapewniamy, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapobiec i zmniejszyć opóźnienie lotu, i rozumiemy niedogodności, z jakimi może się ono wiązać.
Jeśli posiadasz ubezpieczenie podróżne i chcesz wnioskować o odszkodowanie, w załączniku znajdziesz dowód opóźnienia w formie dokumentu PDF.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1548 PostWysłany: 18 Lip 2018 20:14 

Rejestracja: 18 Lip 2018
Posty: 1
Witam serdecznie, złożyłem wniosek w zeszłym tygodniu o odszkodwowanie o opóźnienie lotu wynoszące ponad 2 godziny. Zgodnie z rozporządzeniem EUR 261/2004, przysługuje mi odszkodowanie, jednak RYANAIR usilnie odmawia przyznania odszkodwania z powodu "opóźnienie było mniejsze niż 3 h). Kto ma rację? Bo już się trochę pogubiłem :<
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1549 PostWysłany: 18 Lip 2018 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Jeżeli jest mowa o zryczałtowanym to opóźnienie powinno przekraczać 3h.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
LonDynia uważa post za pomocny.
 
      
#1550 PostWysłany: 18 Lip 2018 20:37 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6178
HON fly4free
@Kuterp12
tu masz to dość przejrzyście wytłumaczone -> Prawa pasażerów linii lotniczych
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1551 PostWysłany: 18 Lip 2018 20:39 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
Dziwna sytuacja - nie mogę puścić wniosku o odszkodowanie - leciałem lotem OE (Laudamotion) a we wniosku jest tylko FR i trzeba podać numer, podaje numer bez OE czy z OE i wyrzuca mi błąd - miał ktoś podobną sytuację? :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1552 PostWysłany: 18 Lip 2018 20:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jasne, jest o tym na forum .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1553 PostWysłany: 18 Lip 2018 20:52 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
miriam napisał(a):
Jasne, jest o tym na forum .


uwierz mi, że szukałem i nie mogłem znaleźć dlatego napisałem to pytanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1554 PostWysłany: 18 Lip 2018 21:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Kuterp12 napisał(a):
Witam serdecznie, złożyłem wniosek w zeszłym tygodniu o odszkodwowanie o opóźnienie lotu wynoszące ponad 2 godziny. Zgodnie z rozporządzeniem EUR 261/2004, przysługuje mi odszkodowanie, jednak RYANAIR usilnie odmawia przyznania odszkodwania z powodu "opóźnienie było mniejsze niż 3 h). Kto ma rację? Bo już się trochę pogubiłem :<


Zgodnie z rozporządzeniem nie przysługuje Ci odszkodowanie, co wprost wynika z jego treści. Mało tego z rozporządzenia nie wynika nawet, że odszkodowanie przysługuje w przypadku opóźnienia powyżej 3 godzin, wynika natomiast z orzecznictwa. Ryanair ma rację.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
LonDynia uważa post za pomocny.
 
      
#1555 PostWysłany: 18 Lip 2018 21:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
sitek10 napisał(a):
uwierz mi, że szukałem i nie mogłem znaleźć dlatego napisałem to pytanie.

Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1556 PostWysłany: 19 Lip 2018 10:38 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
miriam napisał(a):
sitek10 napisał(a):
uwierz mi, że szukałem i nie mogłem znaleźć dlatego napisałem to pytanie.

Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com


Dziękuję. Chciałem się przed chwilą połączyć z chatem:

Cytuj:
Jeden z naszych przedstawicieli wkrótce do Pana/Pani dołączy. Czas oczekiwania wynosi ok. 255 minut. Dziękujemy za cierpliwość.


:lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1557 PostWysłany: 19 Lip 2018 10:40 

Masz opcję e-mail jak ci podano, a czat jest "zakorkowany" ponieważ 50000 pasażerów za tydzień anulowali masę lotów, w tym z Polski i są sprawy ważne i sporo mniej ważne
Góra
 PM off  
      
#1558 PostWysłany: 19 Lip 2018 10:59 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
Doskonale znam sytuację, dlaczego jest korek na czacie, po prostu podaję informację, więc nie wiem czemu piszesz z sarkazmem że są sprawy ważne i ważniejsze. Akurat wolałbym żeby mi anulowali lot tydzień przed niż tak jak miało to miejsce w moim wypadku 2 razy w ciągu tygodnia już przed bramką/w samolocie - przynajmniej jest na spokoju czas na reakcję.


Ostatnio edytowany przez Zeus, 19 Lip 2018 11:06, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1559 PostWysłany: 19 Lip 2018 11:01 

Nie rozumiesz, jak się doczekasz niczego innego Ci nie podadzą jak w/w adresu e-mail :!:
Góra
 PM off  
      
#1560 PostWysłany: 19 Lip 2018 11:07 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
to Ty nie rozumiesz, bo nie w tej sprawie chciałem się połączyć z czatem ;)
dostałem odpowiednią pomoc od Was i nie potrzebuję się tam konsultować w tej sprawie - wiem, że jak będę mieć pytania to ktoś mi na pewno pomoże.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group