Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Kontakt telefoniczny z Wizzair

kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835

Telefon alarmowy (skasowane loty/zmiana godzin)
22 128 49 05


 [ 542 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
#241 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1157
Loty: 201
Kilometry: 225 377
srebrny
W reklamacji żądać możesz wszystkiego. ;)
Pierwsza kwestia, czy żądanie ma podstawy, druga czy jest egzekwowalne. Czasami lepiej jest żądać mniej, ale bardziej bezproblemowo, czasami odwrotnie, sam musisz to ocenić.
No i jeszcze oczywiście nie należy zapominać, że zdarzają się odpowiedzi na reklamacje, upraszając: "Nic się nie należy z tego czego Pan żąda, ale ze względów na dobrą współpracę rzucamy jakiś ochłap/ spełniamy Pańskie oczekiwania" - niezależnie od rzeczywistej podstawy prawnej- czasami tak warto z perspektywy odpowiadającego bo praktycznie znika ryzyko, że stworzy się precedens w dyskusyjnej sprawie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Andt lubi ten post.
Andt uważa post za pomocny.
 
 
#242 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13246
HON fly4free
Jak juz podburzasz i zachęcasz do walki to daj nr. swojej rezerwacji skoro Wizzair po korespondencji zakupił ci lot do Edynburga LOT-em czy Lufthansą


Ostatnio edytowany przez gorny77, 13 Lip 2018 13:31, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#243 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:29 

Rejestracja: 30 Lis 2015
Posty: 187
Loty: 17
Kilometry: 29 191
srebrny
Dlaczego podbuRZa? Wskazuje drogę. Ma być tak, że firma która zarabia miliardy może klientów mieć w nosie, a klient jeszcze ma dziękować że może tanio latać, bo jego dziadkowie nie latali?
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#244 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1157
Loty: 201
Kilometry: 225 377
srebrny
Jakie podburzam, umiesz czytać ze zrozumieniem? Jeżeli tak to gdzie napisałem, lub chociaż zasugerowałem, że W6.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#245 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13246
HON fly4free
Nie odwracajcie kota ogonem pierdołami, tylko jasno napisz jeden z drugim co wywalczyłeś
Skoro stronę wcześniej jasno piszesz, ze twardo walcząc da się z np. z W6 wygrać tzn. uzyskać alternatywny lot np. LOT-em to udowodnij to i nakieruj "precedensem" do dalszej walki

To jaką linię lotniczą zmusiłeś do ustępstw?



Aron napisał(a):
-- 13 Lip 2018 12:22 --

Może to nie W6, ale w innej linii jak zlikwidowali LCJ-EDI to w pierwotnej wersji było stanowisko, choćby skały srały, to nie mamy na co zmienić i wchodzi tylko w grę zwrot kasy (tutaj dochodziła jeszcze kwestia OTA - choć praktycznie wszystko załatwiałem od początku z przewoźnikiem). Tam w jakimś stopniu odbijałem się od ściany przy moim jednoznacznym stanowisku, że oczekuję zmiany planu podróży, aż w końcu ruszyło gdy przeszliśmy z rozmowy na korespondencję pisemną, no i chyba sprawa trafiła na odpowiedni poziom decyzyjny. Oczywiście pełna kultura, bez straszenia, jedynie przypomnienie uprawnień i sformułowanie oczekiwań + jakieś grzecznościowe czy też delikatnie manipulacyjne sformułowania...

-- 13 Lip 2018 12:26 --

@jahu
1. na pewno - naruszenie praw z 261/2004;
2. pewnie też naruszenie praw konsument więc również w tą stronę (krajowo i Europa);
3. może jakiś arbitraż, ale tu muszę bardziej zgłębić temat;

To tak jak sobie teraz to wyobrażam, ale wszystko zależy od odpowiedzi...
Góra
 Relacje PM off  
 
#246 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:41 

Rejestracja: 30 Lis 2015
Posty: 187
Loty: 17
Kilometry: 29 191
srebrny
O dziwo, właśnie otrzymałem odpowiedź na reklamację od Wizzair:
"Pragnę poinformować iż Praga nie jest trasą alternatywną do Wrocławia . Są nimi Poznań Katowice Warszawa .
W oczekiwaniu na odpowiedź łączę wyrazy szacunku, [...]
"

Więc na razie poczekam i zobaczę jak sytuacja się rozwinie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#247 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2011
Posty: 567
srebrny
Aron piszesz o lotach z LCJ do EDI, które wykonywały linie Czech Airlines. To zupełnie inny poziom obsługi. Wtedy bez problemu udało się zamienić loty np. na loty KLM via AMS :)
_________________
Proszę, wejdź i kliknij. Możesz pomóc innym :)
www.pajacyk.pl
www.wyklikajzywnosc.pl
www.okruszek.org.pl
www.pustamiska.pl
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
invasion uważa post za pomocny.
 
 
#248 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:55 

Rejestracja: 09 Mar 2012
Posty: 954
niebieski
Nawet Ryanair to inny poziom, niestety... Miałem SXF-MAD anulowali ten lot i zmieniono mi bez problemu na WRO-MAD. Jakoś tu się dało, by Wrocław był alternatywą dla Berlina :/ i to wszystko parę kliknięć na czacie a nie jakieś telecentra, numery maltańskie i inne wynalazki :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#249 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:57 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 22
Ciekawe na jakiej podstawie stwierdzili że to nie alternatywna trasa :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#250 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:59 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 191
niebieski
W 2014 r. gdy Wizzair odwołał mi lot, dokonałem rezerwacji na tradycyjną linię, co było oczywiście kilkunastokrotnie droższe, pozwałem Wizzair w Sądzie Rejonowym w Tarnowskich Górach. Sprawę wygrałem, sąd wydał nakaz zapłaty zwracając mi za nowe bilety :)

Wystarczyło dołączyć potwierdzenie rezerwacji na nowy przelot.
Argumentacja w skrócie dotyczyła art. 8 Rozporządzenia 261/2004, w myśl którego pasażerowie mają prawo do zmiany planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego. Zgodnie z utartą linią orzeczniczą ETS podróż może być świadczona również przez innego przewoźnika lotniczego, na koszt przewoźnika pierwotnego. Koresponduje to z instytucją znaną z zasad ogólnych prawa cywilnego w kwestii niewykonania zobowiązania - zastępczego wykonania zobowiązania. Wybór nie może być w żaden sposób ograniczany przez przewoźnika. Zgodnie z art. 8 pasażer może żądać zmiany rezerwacji na innego przewoźnika. Należy wskazać ponadto, że zgodnie z postanowieniami Ogólnych Warunków Przewozu to pasażer jest uprawniony do wyboru zastępczej destynacji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#251 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2065
srebrny
Musisz wkleić tutaj nakaz bo niektórzy Tobie nie uwierzą ;) nakaz? Wizzair chyba nie ma oddziału w Polsce


Ostatnio edytowany przez lukas63, 13 Lip 2018 14:06, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
 
#252 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1157
Loty: 201
Kilometry: 225 377
srebrny
OK, jak chcesz szczegóły to wcześniej już to opisywałem.

No i niestety ciągle lepiej wiesz ode mnie co ja piszę. Napisałem tutaj praktycznie co ja zrobiłem (i co ewentualnie jeszcze planuję zrobić) oraz opisałem swoje wcześniejsze doświadczenia z reklamacjami, nie tylko lotniczymi.
Nigdzie nie stwierdziłem, że jak z W6 zagram twardo, to że mnie przewiozą prywatnym odrzutowcem prezesa ;) Uważam, tylko tyle, że warto spróbować, po pierwsze bo może mi się uda, a jeżeli nie to może to będzie jakiś impuls, dla organów by się nad tym pochylić.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#253 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13246
HON fly4free
-- 13 Lip 2018 14:06 --

I to jest konkret: jakiś screen z nr sprawy oraz czy Wizz Hungary się odwoływał i po jakim czasie co najważniejsze miałeś zaksięgowaną sumę z wyroku j/w
@lukas63 ma w Pyrzowicach, dlatego SR Tarnowskie Góry. Tu nie ma wierzy, nie wierzy tylko prawnik chętnie skorzysta z powołania sie na wyrok w podobnej sprawie

A i jeszcze ile było do odwołanego lotu czyli czy więcej niz 14 dni...

-- 13 Lip 2018 14:07 --

MeHow napisał(a):
W 2014 r. gdy Wizzair odwołał mi lot, dokonałem rezerwacji na tradycyjną linię, co było oczywiście kilkunastokrotnie droższe, pozwałem Wizzair w Sądzie Rejonowym w Tarnowskich Górach. Sprawę wygrałem, sąd wydał nakaz zapłaty zwracając mi za nowe bilety :)

Wystarczyło dołączyć potwierdzenie rezerwacji na nowy przelot.
Argumentacja w skrócie dotyczyła art. 8 Rozporządzenia 261/2004, w myśl którego pasażerowie mają prawo do zmiany planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego. Zgodnie z utartą linią orzeczniczą ETS podróż może być świadczona również przez innego przewoźnika lotniczego, na koszt przewoźnika pierwotnego. Koresponduje to z instytucją znaną z zasad ogólnych prawa cywilnego w kwestii niewykonania zobowiązania - zastępczego wykonania zobowiązania. Wybór nie może być w żaden sposób ograniczany przez przewoźnika. Zgodnie z art. 8 pasażer może żądać zmiany rezerwacji na innego przewoźnika. Należy wskazać ponadto, że zgodnie z postanowieniami Ogólnych Warunków Przewozu to pasażer jest uprawniony do wyboru zastępczej destynacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#254 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:13 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 191
niebieski
Dla wszystkich niedowiarków,

Tak w skrócie: odwołali mi lot na więcej niż 14 dni przed i zaproponowali mi jedynie zwrot pieniędzy. Sąd przyznał mi rację, że mam prawo do
alternatywnego połączenia i zasądził kwotę za nowe bilety.


Wizzair odwołał nam lot na więcej niż 14 dni przed.

Oto fragmenty z mojego pozwu, ubierzcie to jakoś ładnie:

Wystąpiliśmy z żądaniem zmiany rezerwacji na alternatywne połączenie. Pozwany w reklamacji odmówił prawa do zmiany rezerwacji, zaproponował jedynie zwrot pieniędzy. Takie stanowisko jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. W oparciu o art. 8 Rozporządzenia nr 261/2004 pasażerowie mają prawo do zmiany planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego.

Na marginesie należy wskazać, że koresponduje to z instytucją znaną z zasad ogólnych prawa cywilnego w kwestii niewykonania zobowiązania - zastępczego wykonania zobowiązania. To pasażer jest uprawniony do wykonania wyboru uprawnienia. Wybór nie może być w żaden sposób ograniczany przez przewoźnika. Zarówno analizowany art. 8, jak i ogólne warunki przewozu nie pozwalają na ograniczanie wyboru do jedynie dwóch opcji. Zasadą są trzy uprawnienia, nie został przewidziany wyjątek.

Fakt, że Pozwany należy to tzw. tanich linich lotniczych nie może być usprawiedliwieniem dla anulowania rezerwacji i ograniczeń praw pasażera.

Zwrot pieniędzy nie będzie świadczeniem ekwiwalentnym, gdyż z uwagi na krótki okres do wakacji, kupno nowego biletu w dobrej cenie nie jest już możliwe. Pozostaje więc jedynie zawarcie umowy z innym przewoźnikiem, świadczącym usługi na tej samej trasie.

Sąd przyznał mi rację. Sprawa zakończona.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
19 ludzi lubi ten post.
14 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#255 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:15 

Rejestracja: 30 Lis 2015
Posty: 187
Loty: 17
Kilometry: 29 191
srebrny
i Wizzair nie odwoływał się od wyroku? Zapłacił?
Góra
 Relacje PM off  
 
#256 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:16 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 191
niebieski
Nie wniósł sprzeciwu od nakazu. Nie zapłacił, ale komornik bez problemu ściągnął (podałem ich numer konta bankowego).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#257 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1157
Loty: 201
Kilometry: 225 377
srebrny
student napisał(a):
Aron piszesz o lotach z LCJ do EDI, które wykonywały linie Czech Airlines. To zupełnie inny poziom obsługi. Wtedy bez problemu udało się zamienić loty np. na loty KLM via AMS :)

Mam tego pełną świadomość, ten przykład miał tylko pokazać, że czasami nie warto odpuszczać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#258 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:22 

Rejestracja: 12 Kwi 2018
Posty: 60
Zbanowany
MeHow napisał(a):
Wystąpiliśmy z żądaniem zmiany rezerwacji na alternatywne połączenie. Pozwany w reklamacji odmówił prawa do zmiany rezerwacji, zaproponował jedynie zwrot pieniędzy. Takie stanowisko jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. W oparciu o art. 8 Rozporządzenia nr 261/2004 pasażerowie mają prawo do zmiany planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego.

Żądanie zmiany rezerwacji wystosowaliście drogą pisemną czy telefonicznie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#259 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:23 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 185
niebieski
Przedstawiam zapisy z ROZPORZĄDZENIA (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 11 lutego 2004 r.

Artykul 5
Odwolanie
1. W przypadku odwolania lotu, pasażerowie, których to
odwolanie dotyczy:
a) otrzymują pomoc od obslugującego przewoźnika lotniczego,
zgodnie z art. 8; oraz
b) otrzymują pomoc od obslugującego przewoźnika lotniczego,
zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2, jak
również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany
czas startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej
jeden dzień po planowym starcie odwolanego lotu, pomoc
określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz
c) mają prawo do odszkodowania od obslugującego przewoźnika
lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
i) zostali poinformowani o odwolaniu co najmniej dwa
tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
ii) zostali poinformowani o odwolaniu w okresie od
dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem
odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży,
umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed
planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca
docelowego najwyżej cztery godziny po planowym
czasie przylotu; lub
iii) zostali poinformowani o odwolaniu w okresie
krótszym niż siedem dni przed planowym czasem
odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą
im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym
czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego
najwyżej dwie godziny po planowym czasie
przylotu.
2. Gdy pasażerowie zostali poinformowani o odwolaniu,
otrzymują oni wyjaśnienie dotyczące możliwości alternatywnego
polączenia.
3. Obslugujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany
do wyplaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może
dowieść, że odwolanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych
okoliczności, których nie można bylo uniknąć
pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.
4. Ciężar dowodu tego czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani
o odwolaniu lotu spoczywa na obslugującym przewoźniku
lotniczym.

oraz

Artykul 8
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
1. W przypadku odwolania do niniejszego artykulu, pasażerowie
mają prawo wyboru pomiędzy:
a) — zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków
przewidzianych w art. 7 ust. 3, pelnego kosztu biletu
po cenie za jaką zostal kupiony, za część lub części nie
odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte,
jeżeli lot nie sluży już dlużej jakiemukolwiek celowi
związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera,
wraz z, gdy jest to odpowiednie,
— lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w
najwcześniejszym możliwym terminie;
b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do
ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym
terminie; lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do
ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym
dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych
miejsc.
2. Ustęp 1 lit. a) ma również zastosowanie do pasażerów,
których lot stanowi część imprezy turystycznej, z wyjątkiem
prawa do zwrotu należności, gdy to prawo wynika z dyrektywy
90/314/EWG.
3. Jeżeli w przypadku gdy miasto lub region jest obslugiwane
przez kilka lotnisk, obslugujący przewoźnik lotniczy oferuje
pasażerowi lot na inne lotnisko niż to, do którego zostala
zrobiona rezerwacja, obslugujący przewoźnik lotniczy ponosi
koszt transportu pasażera z tego innego lotniska na lotnisko,
do którego zostala zrobiona rezerwacja lub na inne pobliskie
miejsce uzgodnione z pasażerem

Gorny77 gdzie tu jest zapis o tym że poinformowanie 14 dni przed lotem pozbawia wyżej wymienionych praw. W/g mnie poinformowanie pozbawia prawa do odszkodowania z artykułu 7 ale nie praw z 8.
Góra
 Relacje PM off  
 
#260 PostWysłany: 13 Lip 2018 14:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3073
złoty
no to landryne teraz zaorają :lol:
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 542 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group