Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1501 PostWysłany: 12 Lip 2018 12:11 

Rejestracja: 11 Lip 2018
Posty: 13
Przecież przewoźnik nie może tak po prostu wcisnąć ci pieniędzy do ręki, jeśli nie wyrażasz na to zgody. Oni również muszą mieć jakikolwiek dowod twojego wyboru, żeby zrobić przelew. Nikt tam raczej nie rozsyła pieniędzy ot tak żadna firma tak nie działa.
Ryan zawsze daje dwie oficjalne opcje (naprawdę przeczytałam na ten temat pół internetu): przebookowanie lub zwrot kasy, co nie oznacza, że to jedyne możliwe opcje dla pasażera. Odsyłam ponownie do poradnika na stronie fly4free.
Skoro napisali, że otrzymała zwrot pieniędzy, to pewnie oznacza, że właśnie to wybrała i zamknęła sobie drogę do innych zwrotów.
Ale oczywiście poczekajmy na odpowiedź Pani Anety, to powinno wszystko wyjaśnić

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1502 PostWysłany: 12 Lip 2018 12:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
Skoro napisali, że otrzymała zwrot pieniędzy, to pewnie oznacza, że właśnie to wybrała

Nie, nie oznacza,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1503 PostWysłany: 12 Lip 2018 14:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
anetas napisał(a):
Dzień dobry wszystkim forumowiczom.

Spotkała mnie przykra sytuacja jak większość tutaj udzielających się w tym wątku.
Mój lot został odwołany już w momencie kiedy znajdowaliśmy się na strefie bezcłowej, zostaliśmy wyrzuceni poza lotnisko i pozostawieni sami sobie. Naturalnie zaczął się wyścig z czasem o bilety. Powrót kosztował nas parokrotność wcześniej zakupionych biletów, stres itd.

Chcąc złożyć wniosek o odszkodowanie użyłam formularza z tej strony https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261 .

Otrzymałam negatywną odpowiedź od Ryanair:
Kod:
We sincerely regret the cancellation of your flight FR1405 from Warsaw Modlin to Cologne/Bonn on the 24/06/2018 which was due to air traffic control strike, outside of our control.
As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004
We note you have now received a refund of your cancelled flight.

Bardzo żałujemy, że w dniu 24.06.2018 odwołano samolot FR1405 z Warszawy Modlin do Kolonii / Bonn, co było wynikiem strajku kontroli ruchu lotniczego, poza naszą kontrolą.
Ponieważ anulowanie to było nieoczekiwane, a zatem poza kontrolą Ryanair, z przykrością informujemy, że żadne odszkodowanie pieniężne nie jest należne na mocy rozporządzenia UE 261/2004
Informujemy, że otrzymałeś zwrot kosztów anulowanego lotu.


I teraz tak: wiem, że ryanair jest zobowiązany wypłacić odszkodowanie chyba że wystąpią tak zwane siły wyższe. Czy strajk kontroli lotu jest siłą wyższą, która wyklucza wypłacenie odszkodowania?

Zakładałam, że odszkodowanie będzie miało za zadanie pokryć dużo wyższe koszty jakie ponieśliśmy by wrócić do domu, jeśli jednak nie zostanie ono wypłacone to możemy jeszcze spróbować złożyć wniosek o zwrot kosztów?

Serdecznie pozdrawiam.
Aneta


A gdzie niby był ten strajk? We Francji? Przez Francję nie leci się raczej do Kolonii z Modlina. Samolot nie mógł dolecieć z poprzedniej rotacji, czy jeszcze wcześniej? Strajk kontrolerów może być uznany za przyczynę odwołania niezależną od linii, ale nie musi(bo przecież nie każdy strajk i nie wszędzie). To, że gdzieś był strajk nie znaczy od razu, że przewoźnik nie musi wypłacać odszkodowania.

Gdybyś po odmowie zapewnienia alternatywnego połączenia przez ryanaira, sama znalazła sobie takie połączenie i kupiła bilety, miałabyś podstawę do żądania zwrotu ceny tego biletu, choć raczej chętnie by tego nie zrobili, a wtedy konieczne byłoby sądzenie się w sądzie.

Składaj więc wniosek do ULC, oni sprawdzą jaka była przyczyna, choć śledź też czy linia nie podaje przyczyn odwołania, na które w rzeczywistości nie powinna się powoływać.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1504 PostWysłany: 12 Lip 2018 22:40 

Rejestracja: 12 Lip 2018
Posty: 2
Cześć, z powodu odwołanego lotu przyznano mi odszkodowanie 250e, cytat e-maila:
"I wish to confirm that a bank transfer to the value of 2173.91 PLN (equivalent to €250 per full fare paying passenger) has been authorised for your compensation in full and final settlement of your claim and in accordance with Article 7 of EU Regulation 261/2004.
This transaction should be reflected on your bank statement within the next 10 working days."


Pomijając fakt pomylonych kwot nie mam dostępu by sprawdzić status mojej sprawy na stronie: https://complainttracker.ryanair.com/ po wpisaniu danych wyskakuje komunikat: Twój numer rezerwacji lotu jest nieprawidłowy – sprawdź wprowadzony numer rezerwacji.

Dodam, że minęło już 10 dni i w dalszym ciągu nie mam pieniędzy na koncie.
Co zrobić w tej sytuacji? Do kogo napisać?

Z góry dziękuję za wszystkie porady.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1505 PostWysłany: 12 Lip 2018 23:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Co robić? Czekać...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1506 PostWysłany: 13 Lip 2018 00:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
napisz do duda@pomoc
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1507 PostWysłany: 13 Lip 2018 08:11 

Rejestracja: 11 Lip 2018
Posty: 13
Może spróbuj znów się skontaktować poprzez formularz? Jeśli tam twój numer wniosku (nie rezerwacji) przejdzie, to możesz jako dodatkowe dokumenty załączyć dokument wordowski, w którym opiszesz swoją sprawę. U mnie taki sposób był skuteczny ;)
Kolejna droga to refund@ryanair.com, ale tego maila pewnie znasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1508 PostWysłany: 13 Lip 2018 13:01 

Rejestracja: 01 Lip 2018
Posty: 4
Moja odpowiedź od Ryanaira (odrzucenie) była pisana na kolanie przez jakiegoś stażystę. Nie dość że domagałam się odszkodowania za lot 9 kwietnia, a w piśmie piszą o locie 26 czerwca, to jeszcze piszą o innym kierunku (leciałam oslo-malaga a w piśmie piszą o ibiza-madryt). Moje dane itd. się zgadzają. Stąd też napisałam odwołanie do Ryanaira, bo jeśli tak istotne informacje są nieprawidłowe to skąd mogę wiedzieć czy powód (interwencja medyczna) jest również zgodna z prawdą? Wygląda to tak, jakby mieli jeden szablon i tylko przeklejali numer lotu i datę (o czym ktoś w moim wypadku zapomniał ;). Na czacie doradzili mi napisanie na maila zapytaniaklientow@ryanair.com i o dziwo po kilku minutach dostałam odpowiedź, że przekazują sprawę do odpowiedniego działu i dostanę odp. w ciągu miesiąca ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1509 PostWysłany: 13 Lip 2018 17:20 

Rejestracja: 13 Lip 2018
Posty: 2
Miał może ktoś opóźnienie ponad 3 h na trasie Modlin - Korfu? Jakie dostaliście odszkodowanie? Zastanawiam się jaką odległość traktuję przy odszkodowaniach Ryanair, czy to już ponad 1500km?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1510 PostWysłany: 13 Lip 2018 19:13 

Rejestracja: 20 Sie 2016
Posty: 2
Czyżbyście wczoraj wracali z Korfu do Modlina? ;) Właśnie zbieram się do wypełnienia formularza dotyczącego wczorajszego lotu i też się zastanawiam jaka jest dokładnie odległość między Modlinem a Korfu. Czy ktoś wypełniał formularz po polsku (https://eu261expenseclaim.ryanair.com/?lg=PL)? Wyczytałam, że lepiej wypełnić po angielsku, ale zastanawiam się dlaczego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1511 PostWysłany: 13 Lip 2018 19:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 277
Loty: 220
Kilometry: 407 639
niebieski
Odległość CFU do WMI wynosi 1431km a więc jeśli to było z winy ryanaira to najprędzej odszkodowanie do 1500km ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1512 PostWysłany: 13 Lip 2018 20:06 

Rejestracja: 30 Cze 2011
Posty: 211
niebieski
maxkabra95 napisał(a):
Cześć, z powodu odwołanego lotu przyznano mi odszkodowanie 250e, cytat e-maila:
"I wish to confirm that a bank transfer to the value of 2173.91 PLN (equivalent to €250 per full fare paying passenger) has been authorised for your compensation in full and final settlement of your claim and in accordance with Article 7 of EU Regulation 261/2004.
This transaction should be reflected on your bank statement within the next 10 working days."


Pomijając fakt pomylonych kwot nie mam dostępu by sprawdzić status mojej sprawy na stronie: https://complainttracker.ryanair.com/ po wpisaniu danych wyskakuje komunikat: Twój numer rezerwacji lotu jest nieprawidłowy – sprawdź wprowadzony numer rezerwacji.

Dodam, że minęło już 10 dni i w dalszym ciągu nie mam pieniędzy na koncie.
Co zrobić w tej sytuacji? Do kogo napisać?

Z góry dziękuję za wszystkie porady.
Pozdrawiam



10 dni robocze :lol: :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1513 PostWysłany: 13 Lip 2018 20:18 

Rejestracja: 13 Lip 2018
Posty: 2
suzi123, lecielismy z Modlina na Korfu i ten lot też był opóźniony. Mieliśmy przylecieć 15:15 a dolecieliśmy o 19:16.

vistacash, 1431 km to jest odległość w linii prostej. Jestes pewien, że tak Ryanair mierzy odległość?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1514 PostWysłany: 13 Lip 2018 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Odległość mierzy się po ortodromie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1515 PostWysłany: 13 Lip 2018 21:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 277
Loty: 220
Kilometry: 407 639
niebieski
@Soda88 tak, wszystkie kalkulatory tak pokazują, a liczą na podstawie "great circle" i nie jest to przez ocean by widzieć aż taką różnicę ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1516 PostWysłany: 14 Lip 2018 19:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
sobo napisał(a):
Masz na mailu od Ryanair te 4 cyfry.


A bez nr karty nie przyjmą wniosku? Zastanawiam jak przyjmują reklamacje od wszystkich pośredników?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1517 PostWysłany: 14 Lip 2018 19:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
Nie wiem czy przyjmują. Nie próbowałem, uzyskanie 4 ostatnich cyferek nawet jak ktoś kupił u pośrednika to chyba 30sekund.
Identyfikacja rezerwacji nie jest tylko przez te cyferki także nie rozumiem pytania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1518 PostWysłany: 14 Lip 2018 20:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Miałem na myśli firmy, które pośredniczą w uzyskaniu odszkodowania
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1519 PostWysłany: 16 Lip 2018 13:23 

Rejestracja: 01 Sie 2010
Posty: 39
Hej!

Mialem wczoraj leciec z Warszawy do Londynu, ale lot zostal przelozony na poniedzialkowe popoludnie. Niestety w LDN musialem byc wczesnym rankiem. Zdecydowalem sie wyleciec z Wroclawia Wizzairem i rozumiem, ze Ryanair:

1. Powinien wyplacic odszkodowanie za opozniony lot >3h;
2. Zwrocic srodki za bilet;
3. Moze zwrocic konieczne koszty jakie ponioslem w zwiazku z powyzsza zmiana (posilki/nocleg etc).

Przeczytalem watek zbiorczy oraz posta: https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (261/2004), w przypadku anulowania lotu, przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerom jedną z 3 opcji do wyboru:

zwrot pełnego kosztu biletu w terminie 7 dni (w przypadku, gdy pasażer decyduje się odstąpić od umowy)

lub

zmianę planu podróży, czyli alternatywny lot w najwcześniejszym możliwym terminie albo lot w innym terminie dogodnym dla pasażera (w miarę dostępności wolnych miejsc) na tej samej trasie, w takich samych lub podobnych warunkach przewozu (w tym również za pośrednictwem innej linii lotniczej lub innym środkiem transportu).

Dodatkowo, pasażerom przysługuje odszkodowanie w wysokości od 250 euro w przypadku lotów do 1500 km, przez 400 euro w przypadku lotów na dystansie 1500-3500 km, aż po 600 euro dla lotów dalszych.

Zapewne slowo dodatkowo powinno byc zastapione przez lub, poniewaz moje rozumienie tego poradnika jest takie, ze opcja A lub B a dodatkowo C.

Dzieki za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1520 PostWysłany: 16 Lip 2018 13:32 

Rejestracja: 30 Lis 2015
Posty: 191
Loty: 19
Kilometry: 30 943
Jest dobrze, w Twoim przypadku powinien być zwrot za alternatywny lot i dodatkowo odszkodowanie.
Lot odwołany poniżej 14 dni więc jak najbardziej odszkodowanie się należy.
Tylko zmiana miejsca wylotu z Warszawy na Wrocław trochę kłóci się z pojęciem lotu alternatywnego.

Temat konsultowany z prawnikiem. Sam teraz zwróciłem się o lot alternatywny innymi liniami do Wizzaira, ale bez odszkodowania bo lot odwołany ponad 14 dni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group