Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#5161 PostWysłany: 21 Cze 2018 12:16 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
Myslenie nie boli :P :P :P Zagadka rozwiazana. Potwierdzenia z EASYJET trafiały jako...SPAM :lol: :lol: :lol: Coś mnie wzięło na sprawdzenie i oczywista oczywistość.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#5162 PostWysłany: 21 Cze 2018 12:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
busterian napisał(a):
Witam.Chciałbym przedstawić naszą sytuację odnośnie powrotu wczorajszego dnia z Marsa Alam.
Z żoną kupiliśmy wycieczkę z biura tui na pobyt od dnia 12 do 19.06.Lot powrotny miał być obsługiwany przez firmę enter air.Zaplanowany był na godzinę 9.10 dnia 19.06 tymczasem poprzedzającego dnia koło godz.20-tej dowiedzieliśmy się wraz z grupą około 30 osób że do niego nie dojdzie.Został zmieniony przewoźnik,zmieniona godzina odlotu na 15.00 i zmieniony został cel lotu z Warszawy na Katowice.W Katowicach wylądowaliśmy o 19.00.Dodatkowo biuro tui podstawiło dwa busy z Katowic do Warszawy i zamiast godz.13.35 byliśmy całą grupą koło 23.20.Jakie są nasze prawa?Co nam przysługuje.Pozdrawiam


becek napisał(a):
przysługuje ci prawo przeczytania pierwszej strony tego wątku

Na pierwszej stronie wątku nie ma nic na temat zadanego pytania. Może przed każdym napisanym postem w danym wątku przeczytaj go cały jeszcze raz, by się upewnić czy Twoja odpowiedź ma sens? Może wtedy tak ich wiele nie trafi do kosza.

Kian napisał(a):
zacznij o przeczytania regulamiunu TUI. na bank jest zapis ze biuro w kazdej chwili moze zmienic godziny wylotu

https://www.google.pl/search?ei=joAqW_i ... yQ1SIHr4kI

BZG napisał(a):
Warunki uczestnictwa na to wskazują. Podpisując umowę potwierdzasz, że się z nimi zapoznałeś.
Cytuj:
Pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej przeznaczony jest na transport.

Nie ma wskazania, że ma to być samolot, ogólnie pojmowany transport.
Ostatniego dnia dotarłeś na miejsce, z którego rozpocząłeś podróż w pierwszym dniu imprezy turystycznej?


Ustawa o usługach turystycznych mówi o możliwości odstąpienia od umowy oraz zasadności wnoszonych reklamacji w przypadku zmiany „istotnych warunków umowy z klientem". Godziny przelotów oczywiście takimi istotnymi warunkami są. Takie też podejście prezentuje Prezes UOKiK w swoich decyzjach, UOKiK w swoich opiniach i raportach, a także sądy cywilne w swoim orzecznictwie.
I choćby przyszło tysiąc forumowiczów i napisało tysiąc postów(albo zjadło tyleż kotletów), to choćby nie wiem jakby się wytężali, by elokwentnie dogryźć komuś kto z zapytaniem i problemem przychodzi na forum, ich wizje będą dla nas trochę mniej istotne niż stanowiska wymienionych wyżej instytucji.

@busterian
Możesz zasadnie złożyć reklamację. Napisz w niej o 10 godzinnej różnicy w przylocie oraz istotnym obniżenie komfortu podróży - miałeś lecieć samolotem do Warszawy, a nie jechać autobusem. Powołaj się na tabelę frankfurcką, która też jest uznawana przed sądami i UOKiK-iem pomocniczo dla wyliczenia należnej rekompensaty:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwi17cT5xuTbAhUHS5oKHZYiAe8QFggnMAA&url=https%3A%2F%2Fuokik.gov.pl%2Fdownload.php%3Fplik%3D9434&usg=AOvVaw02Qcck6PG0xstZ6cpIofwN
Szacuje ona przesunięcie odlotu o co najmniej 4 godziny na 5 % wartości podróży. Ty nie tylko miałeś przesunięty wylot powyżej 4 godzin, ale dotarłeś do miejsca docelowego 10 h później, a część trasy jechałeś autobusem, czyli zmieniony został środek transportu, co ze względu na rozmaite warianty nie zostało oszacowane w tabeli, choć jest też wymienione. Proponuję Ci ubiegać się więc o 20/25% wartości podróży. Masz na złożenie reklamacji 30 dni od zakończenia imprezy. Biuro podróży na pewno chętnie jej nie uzna, będzie powoływać się na rozmaite powody dlaczego mieliby nic nie wypłacać, ale odpisuj im, że się nie zgadzasz i żądasz uznania reklamacji. Z reguły po 2/4 mailach, jak widzą, że klient nie rezygnuje i ma w ręku argumenty akceptują zasadną reklamację.

Można te kilka postów przenieść do innego tematu dot. reklamacji na imprezy turystyczne, bo nie dotyczy to lotu odwołanego lub opóźnionego.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 21 Cze 2018 13:59, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
HandSome lubi ten post.
 
      
#5163 PostWysłany: 21 Cze 2018 13:33 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
Czy ATFM (ograniczenia przepustowości przestrzeni powietrznej, np. z powodu strajku kontrolerów) na wcześniejszej rotacji są czynnikiem zwalniającym przewoźnika z odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: odwolany 2 segement
#5164 PostWysłany: 21 Cze 2018 14:55 

Rejestracja: 27 Gru 2011
Posty: 10
-- 21 Cze 2018 14:50 --

Witam,

Mam pytanie odnosnie odszkodowania i potrzebuje porady lecialem z Dubaju do Wroclawia z przesiadka w Frankfurcie i odwolano mi ostatni lot fra-wro.

Przylecialem 12 h pozniej jakie wedlug was powinno byc odszkodowanie bo wedlug lufy 250 euro bo to ostatni czlon wedlug https://www.airhelp.com/en-gb/ "mozliwe" 600

dzieki
lapluk

-- 21 Cze 2018 14:55 --

Witam,

Mam pytanie odnosnie odszkodowania i potrzebuje porady lecialem z Dubaju do Wroclawia z przesiadka w Frankfurcie i odwolano mi ostatni lot fra-wro.

Przylecialem 12 h pozniej jakie wedlug was powinno byc odszkodowanie bo wedlug lufy 250 euro bo to ostatni czlon wedlug https://www.airhelp.com/en-gb/ "mozliwe" 600

dzieki
lapluk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5165 PostWysłany: 21 Cze 2018 14:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Liczy się odległość z Dubaju do Wrocławia, czyli odszkodowanie ma wynieść 600 euro. Bilet był w całości na lufthansę?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5166 PostWysłany: 21 Cze 2018 14:58 

Rejestracja: 27 Gru 2011
Posty: 10
tak cały przez lufthanse jak moge uzasadnic reklamacje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5167 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:00 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Np opóźnieniem 12h

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5168 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:02 

Rejestracja: 27 Gru 2011
Posty: 10
a jesli chodzi o podstawy prawne mozecie cos doradzic ? jesli chodzi o czas to bylo to w sumie 9 h jak sobie policzylem nie 12
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5169 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Powołaj się na orzeczenie TS UE C-559/16:
http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessionid=9ea7d0f130dad3d91315a64440b0bf7bc5e88870e50a.e34KaxiLc3eQc40LaxqMbN4Pb3mLe0?text=&docid=194108&pageIndex=0&doclang=PL&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=817469
Cytuj:
Artykuł 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, należy interpretować w ten sposób, że pojęcie „odległości” obejmuje, w przypadku połączeń lotniczych obejmujących loty łączone, wyłącznie odległość między pierwszym miejscem odlotu a miejscem docelowym, która powinna zostać obliczona w oparciu o metodę ortodromiczną, i to bez względu na rzeczywiście przebytą trasę.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5170 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:04 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1960
platynowy
Też sądzę, że powinno tak się liczyć.
Złożyłem zapytanie do polskiego i niemieckiego ULC w podobnej sprawie opóźnionego lotu w PTY do WRO przez FRA gdzie pierwszy odcinek był opóźniony.
Odpowiedzi były zgodne że należy się 250 euro chociaż trudno jest się z tym zgodzić.

Odpowiedź z niemieckiego ULC:
Dear Mr. K,
Thank you for your enquiry.
As you reported us with the complaint of your clients the original flights were planned as follows:

- Flight LH 485 from Panama City (PTY) to Frankfurt (FRA)
- Flight LH 1372 from Frankfurt (FRA) to Wroclaw (WRO)

The flight LH 485 was without any relevant disruption. The flight LH 1372 was canceled.
For a claim of compensation, the flight distance is relevant for the amount of compensation. This distance is measured as the distance between the departure of the flight or flight segment, where the issue arose and the final destination (in case of your clients: FRA to WRO = 601 km). Therefore your clients should have received 250,- € per person.
We hope you will find this information helpful.
Sincerely yours
by order
Ms. Förster
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5171 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:04 

Rejestracja: 27 Gru 2011
Posty: 10
reklamacje zlozylem do lufy bezposrednio takze polska strona to nie koniecznie :) ale sobie poszukam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5172 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Ale to już zostało potwierdzone niejednym orzeczeniem. Lot z przesiadkami jest traktowany tak samo jak lot bezpośredni, czyli liczy się odległość i czas opóźnienia w ostatnim miejscu docelowym.
Linie lotnicze, jak wszystkie duże firmy stosują spychologię, bo choćby 50 czy 15% ludzi rezygnowało z walki po otrzymaniu takiej odpowiedzi, to im się to opłaca.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5173 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:11 

Rejestracja: 27 Gru 2011
Posty: 10
dzieki a zatem odpisuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5174 PostWysłany: 21 Cze 2018 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
silvershark napisał(a):
Czy ATFM (ograniczenia przepustowości przestrzeni powietrznej, np. z powodu strajku kontrolerów) na wcześniejszej rotacji są czynnikiem zwalniającym przewoźnika z odszkodowania?


Chyba nie ma żadnego orzeczenia bezpośrednio na ten temat, a już na pewno nie TS UE. I trudno powiedzieć jak zostałoby to rozstrzygnięte. W sumie jeśli linia lotnicza wiedziała wcześniej o strajku to zgodnie z orzecznictwem można wymagać, by zapewniła taką rotację i samoloty zapasowe, by uzupełnić „wypadające" samoloty. Można tak walczyć, ale pewnie nie będą chętni do uznania wniosku i trzeba będzie udać się co najmniej do ULC.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5175 PostWysłany: 22 Cze 2018 01:01 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3226
srebrny
Czy ktoś spotkał się z ofertą ze strony LOT zamiany odszkodowania na voucher na następny lot o wartości 150% przysługującego odszkodowania ?
Na konkurencyjnym forum pojawiła się informacja, że taka opcja jest wymieniona w ulotkach wręczanych przez LOT.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5176 PostWysłany: 22 Cze 2018 10:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
W AF to norma - zamiast 600 euro w gotówce, proponują 800 w voucherze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5177 PostWysłany: 22 Cze 2018 16:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Kojarzycie w ile UIA odpowiada na reklamacje ws. 261/2004 ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5178 PostWysłany: 24 Cze 2018 00:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2012
Posty: 369
Loty: 59
Kilometry: 74 028
niebieski
Cześć!

Image

Wylot rozkładowy: 8:55
Wylot rzeczywisty: 12:37
Przylot rozkładowy: 14:15
Przylot rzeczywisty: 17:37
Opóźnienie: 3:22

Jako powód podano awarię samolotu i podstawienie drugiego. Teraz kilka pytań do Was:

a) Rezerwowałem lot dla matki i jej kolegi (obywatel Szwajcarii). Czy jego jako osobę spoza EU obowiązuje odszkodowanie?
b) Jeśli w przypadku gdy Szwajcar też może się ubiegać o odszkodowanie, czy ja jako osoba rezerwująca lot i płacąca za niego mogę tę procedurę w imieniu mamy i jej kolegi załatwić?
c) Ile mam czasu na napisanie reklamacji do Ryanaira?

Dzięki za pomoc!
_________________
Image

Wish to be on the road again ... next step is ...
don't know yet :)
________________________________________________________

Wybierasz się do Warszawy i potrzebujesz pomocy? Wal śmiało :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5179 PostWysłany: 24 Cze 2018 00:54 

Reklamacja do Ryanair nie ma sensu. To był lot Wizz :)
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#5180 PostWysłany: 24 Cze 2018 01:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@cieplix

a) tak
b) tak, o ile będziesz miał stosowne pełnomocnictwo, lub przewoźnik nie zadba o sprawdzenie tego.
c) na razie tyle, ile potrzebujesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group