Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 48  Następna
Autor Wiadomość
#381 PostWysłany: 28 Lut 2018 03:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
lovenz napisał(a):
Co teraz? Można złożyć claim?

Zawsze mozna, 5 dni to spora rozlaka z bagazem. ;)
Pozdr.
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic
Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini
#382 PostWysłany: 28 Lut 2018 22:58 

Rejestracja: 12 Paź 2016
Posty: 58
Mam dosc kryzysowa sytuacje, na powrocie z havany aeromexico zgubilo mi bagaz, w tym wszystkie cieple ciuchy. Kupilam sobie nowa kurtke, sprawe zglosilam w punkcie przy odbiorze bagazy, mam nr claima i musze jechac dalej. Czy ktos ma jakies doswiadczenia z aeromexico? Jest naprawde zimno, za ile moge kupic ciuchow? Help
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#383 PostWysłany: 13 Mar 2018 16:08 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
Leciałam niedawno Ryanairem i zabrali mi bagaż podręczny do luku i wyjechał uszkodzony. Oczywiście wszystko zgłoszone na lotnisku, paragon z kwotą zakupu wysłany. Przysyłają propozycję amortyzacji dla 1,5 rocznej walizki 55% :)
Mieliście jakieś doświadczenia z FR w tym temacie? Za tyle to ja nawet materiałowego worka nie kupię ;)) do tej pory zawsze dostawałam nową walizkę, a tu chcą wysłać pieniądze, tylko ze 55% amortyzacja to wg mnie jakieś mocne przegięcie....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#384 PostWysłany: 13 Mar 2018 16:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Jeżeli nie chcą wypłacić tamtej kwoty zażądaj naprawienia szkody w postaci przekazania nowej walizki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#385 PostWysłany: 13 Mar 2018 16:55 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
no tak też im napisałam, że chcę wyższej kwoty (amortyzacja 20% jest chyba fair) lub nową walizkę. Pytanie czy ktoś ma z nimi doświadczenie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#386 PostWysłany: 13 Mar 2018 17:13 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
a na jakiej zasadzie obliczyli amortyzacje? ktos mogl kupic walizke rok temu, trzymac w szafie i wziac nowa tylko na ta jedna podroz.

ryan bardzo dba o koszty, wiec pewnie jeszcze odbija pilke.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#387 PostWysłany: 13 Mar 2018 17:25 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
tez poprosiłam o podstawy prawne tak dużej amortyzacji...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#388 PostWysłany: 20 Mar 2018 23:03 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 381
niebieski
Ile średnio PLL LOT potrzebuje na odpowiedź w sprawie reklamacji bagażowej? Walizkę po rejsie WAW-KPB odebrałem pękniętą. Na lotnisku otrzymałem PIR i przesłałem wszystko do PLL LOT z dokumentacją fotograficzną oraz pismem przewodnim. W piśmie powołuję się na art. 17 ust. 2 Konwencji Montrealskiej, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002 i 363 §1-2 Kodeksu cywilnego. Z przepisów międzynarodowych wynika, że przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie. Natomiast ze wskazanego przepisu krajowego wynika, że to poszkodowany wybiera formę rozwiązania reklamacji, jak również ewentualna kwota pieniężna winna być wypłacona według wartości z dnia ustalenia odszkodowania (czyli wartość rzeczywista, co uniemożliwia odliczenie amortyzacji). Zażądałem wymiany walizki na inną o podobnych parametrach lub wypłatę kwoty stanowiącej ekwiwalent kosztu zakupu nowej walizki. Nie bardzo jednak wiem czy większy sens jest czekać na odpowiedź czy kupić coś na miejscu i wysłać im rachunek... Kontakt telefoniczny z nimi nie jest możliwy, a na maile nie odpowiadają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#389 PostWysłany: 20 Mar 2018 23:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Na odpowiedź z działu reklamacji czeka się średnio ok. 2-3 tygodni (zdarza się szybciej przy odrobinie szczęścia). W Polsce kwestie reklamacji bagażowych (zniszczone, uszkodzone torby, walizki) załatwia w imieniu LO zewnętrzna firma, która wymienia walizki na nowe po przeprowadzeniu procedury (wypełnienie formularza, wysłanie zdjęć, umówienie odbioru). Jak to wygląda w KBP - trzeba dowiedzieć się w LO albo ewentualnie w formie handlingowej obsługującej go na lotnisku w KBP, można spokojnie się dodzwonić do LO, tyle że to niestety lubi trwać zanim nastąpi połączenie, zwłaszcza w ciągu dnia i wczesnymi wieczorami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#390 PostWysłany: 22 Mar 2018 11:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Paź 2011
Posty: 58
Cześć,

Leciałem do Szanghaju. Po przylocie poszedłem na moment do toalety i później po bagaż, którego nie znalazłem. Zgłosiłem zaginięcie na lotnisku i ostatecznie bagaż dostałem do hotelu na drugi dzień (po ponad 24h). W pierwszy dzień musiałem jednak kupić kosmetyki, odzież. Air China pierwotnie odmawiała jakiejkolwiek rekompensaty twierdząc, że bagaż dotarł przed upływem 24h a poza tym to inny pasażer go wziął przez pomyłkę. Nie chcieli mi oddać za zakupy. Po kilku mailach proponują 300RMB (zgodnie ze swoim regulaminem). Pytają czy to akceptuję.

Czy jest cień szansy żebym dostał choćby częściowy zwrot za rzeczy?

Pozdrawiam,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#391 PostWysłany: 22 Mar 2018 12:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@ario Jeśli faktycznie tak jest w ich regulaminie to co zrobisz,będziesz się sądził w Chinach o zwrot za kosmetyki? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#392 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:05 

Rejestracja: 22 Mar 2018
Posty: 4
Cześć, przydarzyła mi się dość dziwna przygoda z bagażem, mianowicie wracałem z Hawany do Amsterdamu przez meksyk liniami AeroMexico.
Odprawa na lotnisku w Hawanie położyłem bagaż na taśmie otrzymałem kartę pokładową, następnie swój bagaż położyła moja dziewczyna i przez gapiostwo oraz trudną rozmowę z kasjerem okazało się, że nie dostałem etykiety od bagażu, przypuszczam, że również nalepka nie trafiła na moją walizkę. Niestety zorientowałem się dopiero w Meksyku, ale Pani która wydawała nam karty pokładowe na dalszą podróż, poinformowała mnie, że skoro odprawialiśmy się razem to nie będzie żadnego problemu i na pewno odbiorę moją walizkę w Amsterdamie. Oczywiście nie było jej tam chociaż wszyscy z naszej grupy swoje bagaże otrzymali, wszystko zostało zgłoszone w help desku, ale minęło już 21 dni (mam prawo do odszkodowania za zgubiony bagaż), ale nie wiem jak mam go reklamować skoro nie mam do niego biletu. Napisałem maile na lotnisko w Hawanie (gdzie mój bag. na 99% został bo prawdopodobnie był nieoznakowany) i na lotnisko w Meksyku wysyłając zdjęcia walizki i opisując jej zawartość, niestety nie dostałem, żadnych odpowiedzi. Czy ktoś z was ma jakąś wiedzę lub jakiś pomysł co powinienem w tej chwili zrobić ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#393 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
@krischeck sprawa jest dość skomplikowana, bo jak rozumiem w istocie nie masz dokumentu przewozowego ("etykieta") dot. bagażu, czyli wygląda to tak, jakbyś formalnie nie powierzył swojego bagażu przewoźnikowi do przewozu. Czy w Amsterdamie otrzymałeś P.I.R. wystawiony przez przewoźnika (jego ageneta)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#394 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:50 

Rejestracja: 22 Mar 2018
Posty: 4
@marek2011 tak mam p.i.r., podczas zgłaszania braku bagażu opowiedziałem moją historię, Pani z obsługi powiedziała, że pierwszy raz się z czymś takim spotkała, ale że nie ma problemu przyjęła zgłoszenie na podstawie kwitka mojej dziewczyny, bo skoro odprawialiśmy się razem i w MEX powiedzieli nam, że jest ok i to wystarczy to bagaż powinien się znaleźć chociaż może potrwać to dłużej niż regularne 48h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#395 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
jeśli jest PIR to pozostaje regularny kontakt z liniami i sprawdzanie jej statusu w systemie linii na podstawie numeru PIR
jeśli minęło już kilka tygodni i bagaż się nie odnalazł wyślij claima do przewoźnika o odszkodowanie za utracony bagaż podając numer sprawy z PIR - nie wiem jak sprawa będzie w tej szczególnej sytuacji wyglądała, ale pozostaje czekać na odpowiedź linii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#396 PostWysłany: 22 Mar 2018 21:10 

Rejestracja: 22 Mar 2018
Posty: 4
Super, dzięki za podpowiedź :) Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#397 PostWysłany: 22 Mar 2018 22:09 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
Szansa na znalezienie walizki jest bardzo mała, zwłaszcza gdy nie została na nią nalepiona etykieta. Nawet jesli została naklejona, to ty podałeś podczas reklamacji numer przesyłki która dotarła i została odebrana, więc w systemie sprawdzą, że dotarła na miejsce. Jedyny plus tego, że dostałeś PIR na walizkę, którą odebrałeś i możesz o odszkodowanie się starać.
W ogole to sprawdż na kwitku bagażowym jaką masz ilość sztuk bagażu wpisaną. Czy masz cyfry 1/1, czy 1/2?!
Jeśli to drugie, to istnieje mała szansa na odnalezienie, o ile twoja walizka została oklejona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#398 PostWysłany: 23 Mar 2018 09:19 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
maxima napisał(a):
Leciałam niedawno Ryanairem i zabrali mi bagaż podręczny do luku i wyjechał uszkodzony. Oczywiście wszystko zgłoszone na lotnisku, paragon z kwotą zakupu wysłany. Przysyłają propozycję amortyzacji dla 1,5 rocznej walizki 55% :)
Mieliście jakieś doświadczenia z FR w tym temacie? Za tyle to ja nawet materiałowego worka nie kupię ;)) do tej pory zawsze dostawałam nową walizkę, a tu chcą wysłać pieniądze, tylko ze 55% amortyzacja to wg mnie jakieś mocne przegięcie....


Wracam do sprawy, bo mimo tego iż poprosiłam FR o jakieś podstawy tak dużej amortyzacji, to nie dostałam żadnej informacji, a dziś widzę zaksięgowany przelew na niższą kwotę (a jakże!). Pytanie gdzie zwrócić się o pomoc, bo to naprawdę przegięcie z tą amortyzacją. Rzecznik Konsumenta, ULC?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#399 PostWysłany: 23 Mar 2018 09:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
kancelaria prawna?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#400 PostWysłany: 23 Mar 2018 10:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Paź 2011
Posty: 58
miriam napisał(a):
@ario Jeśli faktycznie tak jest w ich regulaminie to co zrobisz,będziesz się sądził w Chinach o zwrot za kosmetyki? ;)


no chyba nic nie pozostaje... wydałem około 1100 zł :) więc trochę mi zeszło. Mówi się trudno :/. Nie ma jak Lufthansa, z nimi nie ma takich problemów :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 48  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group