Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#4701 PostWysłany: 15 Lut 2018 23:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2013
Posty: 614
Loty: 65
Kilometry: 157 723
niebieski
Szukałem (zbyt krótko jak widać 8-) ) i nie znalazłem. Jaki jest działający adres email do wizzair? Chcę złożyć reklamację, załączyć skany dokumentów. Przez formularz na ich stronie nie mogę tego zrobić, a pole na wpisanie reklamacji jest zbyt małe.

Wisza mi ponad 200pln :lol:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#4702 PostWysłany: 16 Lut 2018 17:24 

Rejestracja: 16 Lut 2018
Posty: 2
Witam wszystkich,
Mam pytanie odnośnie odszkodowania za lot.
Mój lot na trasie Edynburg - Londyn Luton (mniej niż 1500km) był opóźniony 2h 31m.
Czy wedle rozporządzenia 261/2004 przysługuje mi odszkodowanie 250 euro czy nie?

Zgłosiłam prośbę o odszkodowanie do przewoźnika (easyjet) i oni twierdzą, że musi to być 3h. Czytałam to rozporządzenie i jakoś nie mogę dojść kto ma rację. Czy lot na tak krótkiej trasie musi być rzeczywiście opóźniony o 3h, żebym mogła ubiegać się o odszkodowanie czy powyżej dwóch godzin wystarczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4703 PostWysłany: 16 Lut 2018 17:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 490
Loty: 217
Kilometry: 423 860
niebieski
@amalthea

Muszą być 3 godziny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4704 PostWysłany: 16 Lut 2018 20:31 

Rejestracja: 16 Lut 2018
Posty: 2
dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4705 PostWysłany: 17 Lut 2018 00:30 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
Panowie i Panie potrzebuję rady.
06.02.18 leciałem liniami SmallPlanet do Egiptu. Samolot miał wystartować o godzinie 6:00, wystartował o godzinie 10:40. Samolot stał na lotnisku ale nie było pilota :D
Nie mam kart pokładowych (wywaliłem do kosza ), mam umowę z biurem podróży, potwierdzenie rezerwacji, czy z tymi dokumentami jestes w stanie coś powalczyć ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4706 PostWysłany: 17 Lut 2018 00:52 

Rejestracja: 07 Kwi 2017
Posty: 10
Loty: 28
Kilometry: 53 132
Tak, wystarczy umowa z biurem podróży i potwierdzenie rezerwacji.
Miałem tylko umowę i wystarczyło
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4707 PostWysłany: 17 Lut 2018 01:04 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
l.e.s.t.e.r napisał(a):
Panowie i Panie potrzebuję rady.
06.02.18 leciałem liniami SmallPlanet do Egiptu. Samolot miał wystartować o godzinie 6:00, wystartował o godzinie 10:40. Samolot stał na lotnisku ale nie było pilota :D
Nie mam kart pokładowych (wywaliłem do kosza ), mam umowę z biurem podróży, potwierdzenie rezerwacji, czy z tymi dokumentami jestes w stanie coś powalczyć ?


Umowa wystarczy składaj reklamacje o odszkodowanie jak nie wystarczy to ULC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4708 PostWysłany: 17 Lut 2018 01:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
A jakie było opóźnienie przylotu?
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#4709 PostWysłany: 17 Lut 2018 08:52 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
samolot miał wylądować o 11:20 a wystartował o 11:00 leciał 3:50 (+1 godzina przesunięcia czasu ) czyli wylądował coś około 15:50.
Na stronie SmallPlanet w formulażrzu kontaktowym wymagają wysłania biletów lub kart pokładowych. Piszą że reklamacja zacznie być rozpatrywana po dosłaniu kompletu dokumentów.
Długość lotu to około 3100km, nie do końca rozumiem co to zonaczy lot wewnątrz wspólnotowy ( chodzi o unie europejską ? ).
Leciałem z rodziną 2+1, w roszczeniu mam napisać 3x600 Euro ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4710 PostWysłany: 17 Lut 2018 10:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Jeśli rzeczywiście 3100 km to 400€.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4711 PostWysłany: 17 Lut 2018 10:08 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
-- 17 Lut 2018 10:03 --

czyli 3x400 ? czy 1x400?

-- 17 Lut 2018 10:06 --

Odległość pomiędzy Katowice a Marsa Alam wynosi 3106 kilometrów, a przybliżony czas lotu 04:26 godz.

-- 17 Lut 2018 10:08 --

a co myślicie o firmach które odzyskują te odszkodowania ? Poprzylocie do Katowic w hali bagażowej podszedł do mnie facet z wizytówką nofly :shock: - jak on tam wszedł ? :shock:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4712 PostWysłany: 17 Lut 2018 10:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Szukają nieporadnych jeleni.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#4713 PostWysłany: 17 Lut 2018 10:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 370
Loty: 66
Kilometry: 123 094
niebieski
Small planet to najgorsza linia w temacie odszkodowań. Będą kręcić, żeby tylko nie zapłacić. Jeżeli będziesz twardo walczyć o swoje, to i tak wcześniej niż za pół roku nie masz co liczyć na kasę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4714 PostWysłany: 17 Lut 2018 10:51 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
właśnie czytałem, dlatego zastanawiam się czy nie dać tego jakiejś firmie i niech się z nimi bujają. Nie wiem czy taki laik jak ja poradzi sobie :)
narazie chcę im wysłać poleconym reklamację jak poniżej:

WNIOSEK O ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY LOT
Maciej .......
Ul. .....................
00-000 .................
Small Planet Airlines Sp. z o. o.
Krakowiakow 48, Warszawa 02-255, Polska
Potwierdzenie złożenia wniosku o odszkodowanie zgodnie z art. 7 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004
Szanowni Państwo,
Niniejszym żądam odszkodowania zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 w odniesieniu do:
1. Maciej
2. Joanna
3. Filip
Wnoszę o odszkodowanie dotyczące lotu nr P78349, który zarezerwowałem z Pyrzowic do Marsa Alam w dniu 06.02.2018
Lot został opóźniony o więcej niż cztery godziny.
Ze względu na opóźnienie 4:40 godzin oraz odległość pomiędzy lotniskami mam prawo do odszkodowania (wartość 400€ o jaką się ubiegamy/ pasażera) za każdego pasażera.
Piszę ten list, aby poprosić Państwa o zapłatę kwoty (wartość 400€ o jaką się ubiegamy/ pasażera) za każdego pasażera, która razem wynosi 1200€ / £ , ale nie później niż 2 tygodnie od daty otrzymania tego listu.
Moje konto bankowe
Bank: PKO BP
IBAN: PL .. .... .... .... ...
SWIFT/BIC: BPKOPLPW
Jeśli nie otrzymam od Państwa odpowiedzi w wyżej wymienionym terminie, podejmę się natychmiastowej pomocy prawnej.
Z poważaniem
Twoje imię i nazwisko, data i podpis


będzie ? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4715 PostWysłany: 17 Lut 2018 11:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
l.e.s.t.e.r napisał(a):
Jeśli nie otrzymam od Państwa odpowiedzi w wyżej wymienionym terminie, podejmę się natychmiastowej pomocy prawnej.
Z poważaniem
Twoje imię i nazwisko, data i podpis


będzie ? :)

Chyba nie jesteś prawnikiem,żeby się podjąć i nie sądzę by oni chcieli. ;) Lepiej brzmi np.podejmę stosowne kroki w oparciu o obowiązujące prawo (lub coś w tym stylu) :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4716 PostWysłany: 17 Lut 2018 12:31 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
marcin14 napisał(a):
Small planet to najgorsza linia w temacie odszkodowań. Będą kręcić, żeby tylko nie zapłacić. Jeżeli będziesz twardo walczyć o swoje, to i tak wcześniej niż za pół roku nie masz co liczyć na kasę.


Tak to prawda kręcą te małe litewskie kłamczuchy. Mi się udało dostać kasę około 3 miesięcy po opóźnionym locie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4717 PostWysłany: 18 Lut 2018 00:42 

Rejestracja: 18 Lut 2018
Posty: 1
Witajcie,

A więc tak kupiłem bilet łączony przez momondo z WWA do Melbourne z przesiadką w DUSS i HONGKONG. (EUROWINGS I POTEM CATHAY NA JEDNYM BILECIE)
15.02 WWA 9:15 - 11:00 DUSSELDORF
DUSSELDORF 12:50 - HONGKONG 06:55
16.02 HONGKONG 10:20 - MELBOURNE 22:30

Miałem płynąć z Melbourne o 5 rano na obóz surfingowy.

Niestety EUROWINGS DO DUSSELDORFU wylecial z prawie 2h opóźnieniem i lądował 1:45 opóźnieniem przez co nie zdążyłem na przesiadkę. Warunki pogodowe.
Pani w desku zaproponowała lot nastepnego dnia wieczorem i hotel. Powiedzialem, ze moj dalszy lot NIE MA SENSU bo wyjazd przepadł i chciałbym wrócić. Udało się na ich koszt wrócić tego samego dnia do WWA plus dostałem voucher na 10 euro na jedzenie.

Przy lotach na jednym bilecie i międzykontynentalnymi warunki pogodowe nie grają roli skoro wyleciałem z opóźnieniem prawie 2h ale przyleciałbym 2 dni później. Moja podróż nie miała sensu przez co przysługuje mi refund i compensation. ( Potwierdzone u eurowings)
Planuję napisać o refund na 100% kosztów podróży łącznie z taksówką i hotelem który musiałem brać w Warszawie po wylądowaniu w nocy, bo nie było jak się dostać do domu. Nie ukrywam, że będę chciał odzyskać 100% kosztów wyjazdu który przepadł więc chciałbym claimować w sumie na 8 000 zł za stracone pieniądze czas i nerwy.

Czym mogę poprzeć moje żądania ? Dobrze to rozumiem ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4718 PostWysłany: 18 Lut 2018 00:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Rachunkami na poniesione koszty :)Na słowo nie uwierzą,straty moralne(nerwy,zepsuty urlop itp.) ew. w postępowaniu cywilnym przed sądem.


Ostatnio edytowany przez miriam, 18 Lut 2018 01:14, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4719 PostWysłany: 18 Lut 2018 01:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2921
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Ale nie spodziewaj sie zwrotu kosztow za oboz surfingowy, zakladajac, ze nic sie nie zmienilo w regulaminach lini lotniczych, to dostaniesz odpowiedz, ze nie ponosza odpowiedzialnosci za inne poniesione koszty. Zwrot kosztow za cos takiego nalezaloby kierowac do ubezpieczenia podroznego, jesli takie posiadasz.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4720 PostWysłany: 18 Lut 2018 01:12 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Jeśli rzeczywiście opóźnienie było spowodowane warunkami pogodowymi (a tego poranka były fatalne w Dusseldorfie) to moim zdaniem nic nie wywalczysz. Podjąłeś ryzyko kupując bilet z dość krótkimi przesiadkami w sezonie zimowym i bez specjalnej rezerwy czasowej na miejscu.
Samolot z DUS przyleciał opóźniony.
W takiej sytuacji przysługuje zwrot ceny biletu i powrót do miejsca startu, niemniej odszkodowanie się nie należy.

Jedynym punktem zaczepienia byłoby czy linia zaoferowała tobie rebooking na pierwszy możliwy lot (i czy zażądałeś takiego przebookowania)
O 14:40 leciał Emirates do MEL via DXB którym byłbyś na miejscu o 22:40.
Jeśli były na niego dostępne miejsca i ich nie zaoferowano pomimo że się domagałeś zmiany na pierwszy dostępny lot to wtedy pewnie miałbyś szanse na zwrot kosztów i odszkodowanie, ale na pewno nie byłoby to proste i wątpię aby obyło się bez sprawy sądowej.

W pierwszej kolejności kierujesz żądanie do przewoźnika. Powołaj się na brak ofery przebookowania na pierwszy dostępny lot.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group