Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#4561 PostWysłany: 05 Sty 2018 10:29 

Rejestracja: 17 Kwi 2011
Posty: 3298
HON fly4free
Ja mogę przytoczyć swoją historykę tyle że nie był to LO tylko JP, kupione bilety RT LCJ-AMS-LCJ.
Zmienili mi godzinę lotu z powrotem czy skasowali w ogóle ten lot (nie pamiętam), ok jakoś to przebolałem,
zamieniłem sobie bilety na powrót PB do Wrocławia, ale jak mi przestawili drugi raz to już nie wytrzymałem.
Korespondencja była dość długa ale w końcu ulegli.
Kobieta ciągle chciała nas puścić z powrotem LH z przesiadką do LCJ w rożnych kombinacjach, łącznie z powrotem do WAW i transferem autobusem do LCJ ;)
Tak się uprałem że w końcu napisałem żeby na puściła LH/SK z przesiadką ale do WRO (mam bliżej do domu)
Oczywiście nie ma takiej możliwości, uparła się na tą Łódź i koniec, ale tak długo ja molestowałem łącznie z przedstawionym screenami z Matrixa, że to podobne ceny, że tam sam sojusz, i że dwa razy zmienione powroty a ja już przestawiałem bilety na PB i wypadało by przebookować mi na lot z zgodnie z moja prośbą ;)
W końcu dali za wygraną i puścili mnie z powrotem do WRO.

Także molestowanie nie zaszkodzi, a kto wie może pomoże.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#4562 PostWysłany: 05 Sty 2018 10:38 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Zdecydowanie trzeba ich dręczyć, ale moje doświadczenia z jakąkolwiek reklamacją w LOT są jak najbardziej negatywne.

Np. w A3 miałem podobną sytuację - odwołali mi lot ATH-WAW i przełożyli na następny dzień. Odpisałem im, że to mi nie pasuje, bo mam spotkania w pracy itd.
Zapropnowałem im trasą do FRA i stamtąd Lufą.
Oni z kolei, że nie, bo to inna linia etc. Ja znowu, że nalegam, muszę być z powrotem. I w kolejnym mailu zgoda i nowy bilet, zgodnie z moim życzeniem via FRA. Choć tu mogło też mieć znaczenie, że mam u nich Golda.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4563 PostWysłany: 05 Sty 2018 11:15 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 877
Loty: 284
Kilometry: 598 745
złoty
Sudoku napisał(a):
Najlepiej załączyć im przepisy, może się ugną.

Niestety LOT niemal w każdej sytuacji (odwołanie, opóźnienie, problemy z bagażem) jest bardzo antykonsumencki i należy się liczyć z tym, że mogą nie pójść na rękę.


Są jakieś gotowe wykładnie ULC lub orzecznictwo, że lot zastępczy może być innymi liniami i powinien tego samego dnia (szczególnie jeśli w okresie +-1 dzień nie da się złożyć połączeń LO) ?
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4564 PostWysłany: 05 Sty 2018 11:16 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22322
Nie.
Tylko dobra wola.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4565 PostWysłany: 06 Sty 2018 00:16 

Rejestracja: 05 Sty 2018
Posty: 1
Witam.

Mam pytanie za co przysługuje mi zwrot?

Mój lot z powodu opadów śniegu został odwołany.
Po przyjeździe na lotnisko oprócz nr telefonu infolinii nie dostaliśmy nic więcej.
Pod podany numer telefonu nie można było się dodzwonić ( by dowiedzieć się co mamy zrobić zgodnie z procedurami w takim wypadku).
Zakupiliśmy nowy lot zamiast zmienić starą rezerwację.
Kupiliśmy hotel i wzielismy taksówkę na własną rękę.
Niestety lot kolejnego wieczora o godzinie 21 z innego lotniska na który pojechaliśmy autokarem, również został odwołany po 6 godzinach oczekiwania do wejścia na pokład samolotu. W tym przypadku z tego co się okazało był brak obsługi personelu naziemnego. (nie było komu podstawić schodów). O godzinie 4 nad ranem lotnisko zorganizowało transport i nocleg w hotelu.
Wylot na szczęście mieliśmy tym samolotem który utknął z powodu braku obsługi naziemnej o godzinie 16 dnia następnego.

Moje pytanie czy możemy starać się o zwrot kosztów za hotel, posiłki, za bilet odwołany z powody złych warunków atmosferycznych i kolejny lot który wyleciał po 18 godzinach od planowego czasu wylotu (gdzie winę ponosi lotnisko z powody braku personelu) ?

Pozdrawiam,
Robert.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 06 Sty 2018 00:34, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4566 PostWysłany: 06 Sty 2018 00:28 

Grom osób spytało by się, czy lot miałby odbyć się ze wschodniego wybrzeża USA i jakie to były linie.
Góra
 PM off  
      
#4567 PostWysłany: 06 Sty 2018 00:50 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
Podaj szczegóły; lotniska i linie. Jeśli chodzi o wschodnie wybrzeże USA, może być ciężko, aczkolwiek o zwrot kosztów zawsze warto spróbować się ubiegać, często się to udaje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4568 PostWysłany: 08 Sty 2018 16:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 354
niebieski
Cześć miałem tą wątpliwą przyjemność lecieć lotem LO27 z Nowego Jorku do Warszawy 5 stycznia planowany wylot 22:50 po trzech godzinach oczekiwania na boarding wpuszczono nas w końcu do samolotu, po kolejnej godzinie czekania w samolocie pilot poinformował nas, że załodze skończył się czas pracy i nie mogą kontynuować lotu.

Na lotnisku nie zorganizowano żadnej pomocy. Cześć osób (tych bardziej wytrwałych) dostało vouchery na jedzenie i picie, kolacje/śniadanie 20usd i obiad kolejnego dnia 30usd. Nie zaoferowano noclegu ani transferów.
Ostatecznie udało się wylecieć o 19:00 następnego dnia.

Czy w związku z powyższym sytuacja kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania w wysokości 600€.
Co prawda problemy wynikły z powodu trudnej sytuacji na lotnisku JFK, które było zamknięte dzień wcześniej z powodu intensywnych opadów śniegu jednak oficjalną przyczyną naszego tak długiego opóźnienia było brak załogi która mogłaby kontynuować nasz lot.

Proszę o wasze opinie i ewentualnie uwagi gdzie (jaka firma pośrednicząca) starać się o odszkodowanie.
Na razie złożyłem formularz ze strony lot i dostałem komunikat że mogę się spodziewać odpowiedzi w ok. 4 tygodni
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4569 PostWysłany: 08 Sty 2018 17:25 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Póki co poczekaj na odpowiedź od LOT choć nie spodziewaj się pozytywnej odpowiedzi ( złe warunki pogodowe).
W twoim wypadku trzeba było zbierać paragony i rachunki za usługi i potem zażądać zwrotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4570 PostWysłany: 08 Sty 2018 21:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
piotrek_89 napisał(a):
Cześć miałem tą wątpliwą przyjemność lecieć lotem LO27 z Nowego Jorku do Warszawy 5 stycznia planowany wylot 22:50 po trzech godzinach oczekiwania na boarding wpuszczono nas w końcu do samolotu, po kolejnej godzinie czekania w samolocie pilot poinformował nas, że załodze skończył się czas pracy i nie mogą kontynuować lotu.

Na lotnisku nie zorganizowano żadnej pomocy. Cześć osób (tych bardziej wytrwałych) dostało vouchery na jedzenie i picie, kolacje/śniadanie 20usd i obiad kolejnego dnia 30usd. Nie zaoferowano noclegu ani transferów.
Ostatecznie udało się wylecieć o 19:00 następnego dnia.

Czy w związku z powyższym sytuacja kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania w wysokości 600€.
Co prawda problemy wynikły z powodu trudnej sytuacji na lotnisku JFK, które było zamknięte dzień wcześniej z powodu intensywnych opadów śniegu jednak oficjalną przyczyną naszego tak długiego opóźnienia było brak załogi która mogłaby kontynuować nasz lot.

Proszę o wasze opinie i ewentualnie uwagi gdzie (jaka firma pośrednicząca) starać się o odszkodowanie.
Na razie złożyłem formularz ze strony lot i dostałem komunikat że mogę się spodziewać odpowiedzi w ok. 4 tygodni


Opierając się jedynie na wskazanym opisie sytuacji uważam, że możesz zawalczyć o odszkodowanie. Za pomocną może posłużyć argumentacja z wyroku w sprawie Ratnieks p-ko Air Baltic C-294/10.

" przewoźnik lotniczy, ponieważ jest zobowiązany do podjęcia wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien rozsądnie na etapie planowania lotu uwzględnić ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem takich okoliczności. Powinien w związku z tym przewidzieć określoną rezerwę czasu pozwalającą mu, w miarę możliwości, na wykonanie całego lotu po ustaniu nadzwyczajnych okoliczności" Przewoźnik na etapie planowania lotu powinien uwzględnić sytuacje pogodową i zapewnić zawczasu załogę do obsługi lotu, mając na uwadze powstające opóźnienia i przekroczenie czasu pracy. Nie jest to sytuacja 0/1, gdyż planowanie nie może doprowadzić przewoźnika do dokonywania nadmiernych poświęceń z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Sytuacja pogodowa była znana, bo wystąpiła wcześniej przewoźnik racjonalnie mógł to przewidzieć, co zapewne zrobił następnego dnia po opóźnieniu. Nie podjął wtedy wszelkich racjonalnych środków, dlatego odszkodowanie powinno przysługiwać. Przeczytaj wyrok w całości i zobaczysz jak bardzo sytuacja jest zbliżona do Twojej, powołaj się na niego w ewentualnej skardze do ULC. W wyroku w mojej ocenie sytuacja jest bardziej nieprzewidywalna, ponieważ odwołanie powstało na skutek awarii prądu, co było mniej przewidywalne niż atak zimy na wschodnim wybrzeżu.

Odwołując lot przewoźnik powinien się Tobą zaopiekować nocleg itp. nawet w sytuacji wywołanej warunkami atmosferycznymi C-12/11 McDonagh p-ko Ryanair.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4571 PostWysłany: 09 Sty 2018 20:11 

Rejestracja: 04 Paź 2016
Posty: 11
Witam
Czy przysługuje zwrot kosztów dojazdu na lotnisko jeżeli lot został odwołany ze względów pogodowych ? Rozumiem, że o odszkodowaniu za odwołany lot nie ma mowy ale zastanawiam się co z kosztami dojazdu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4572 PostWysłany: 11 Sty 2018 19:43 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 314
niebieski
Wczoraj odwołali mi ostatni odcinek lotu (w Locie) w związku z awaryjnym lądowaniem innego samolotu ( Kraków- Warszawa, lądowanie bez pełnego podwozia). W zamian otrzymałem taksówkę na trasie Warszawa-Szczecin, czy w reklamacji mogę liczyć na zwrot kosztów całego biletu mimo, że to był ostatni odcinek na powrotnej trasie, 250E czy może na nic bo była to sytuacja losowa (moim zdaniem nie bo wynikała z usterki maszyny) ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4573 PostWysłany: 11 Sty 2018 21:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Twój samolot nie miał usterki i dowieziono cię na miejsce taksówką,nie piszesz ile po pierwotnie planowanym czasie,bo być może nawet nie było 3 godz.opóźnienia.Pisać zawsze można,ale podstawy muszą być.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4574 PostWysłany: 11 Sty 2018 23:12 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 314
niebieski
Myslałem ,że to oczywista sprawa . Planowany przylot 20:30 , taksówka była o 5:00 nad ranem. Nie ma żadnej możliwości, żeby samochód na trasie 500 km był wolniejszy od samolotu tylko o 3h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4575 PostWysłany: 11 Sty 2018 23:35 

@Eryk87 - zamiast liczyć uparcie na odszkodowanie, to Ty powinieneś dziękować polskiemu przewoźnikowi, że tak sprawnie zapewniono Tobie transport zastępczy i to jeszcze taksówką (a nie np. autobusem). Osobiście ja byłbym zachwycony w tak trudnej sytuacji. Jakbyś trafił np. na Ryanaira, to byś jeszcze być może do teraz nie dotarł na miejsce.
Góra
 PM off  
      
#4576 PostWysłany: 12 Sty 2018 00:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Telewizja radziecka kręci film o dobroci Stalina. Jedno z ujęć; Do Stalina podchodzi małe dziecko i mówi:
- Wujku, daj cukierka.
- Won ty s.....u! - Krzyczy Stalin
W tym momencie kamera kieruje obiektyw na planszę z napisem: A mógł zabić!

Ta anegdota idealnie opisuje podejście niektórych do uprawnień jakie im przysługują, masz prawo do opieki, masz prawo do hotelu, masz prawo do alternatywnego środka transportu, nieistotne dziękuj, że nie wepchnęli Cię do autobusu, albo nie leciałeś Ryanairem, bo byś nic nie dostał. Nie przypominam sobie, żeby przepisy miały gwiazdkę i nie dotyczyły LCC. Wszystkie linie mają takie same obowiązki wobec pasażerów, a to że ich nie przestrzegają nie znaczy, że należy to akceptować, ale z żelazną konsekwencją walczyć o swoje prawa, bo po ludzku liczą, że komuś się przestanie chcieć i zarobią Twoim kosztem.

Co do samego odszkodowania. Odszkodowanie przysługuje, chyba że duże opóźnienie spowodowane jest zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają poza zakresem skutecznej ochrony przewoźnika. Awaryjne lądowanie stanowi przyczynę zewnętrzną opóźnienia/odwołania lotu, ale czy można postawić znak równości pomiędzy wybuchem wulkanu, zderzeniem z ptakiem uderzeniem pioruna i awarią techniczną samolotu, która nie jest uznawana w orzecznictwie za nadzwyczajną okoliczność. Jeśli lot z Krakowa opóźniłby się o więcej niż 3 godziny na skutek zrzucenia paliwa to przysługiwałoby im odszkodowanie, bo przyczyną opóźnienia nie była nadzwyczajna okoliczność. Natomiast w Twoim przypadku zastanowiłbym się nad art. 12 ust 261/2004, bo z jednej strony odszkodowanie nie przysługuje, a z drugiej awaryjne lądowanie wywołała usterka, która przyczyniła się do awaryjnego lądowania. Zatem czy w przypadku, gdy przyczyna zewnętrzna została wywołana przez okoliczności związane z typowym wykonywaniem transportu lotniczego to nie masz prawa do odszkodowania? Roszczenie regresowe mogłoby mieć tutaj zastosowanie tylko, że cieżko wykazać roszczenie o odszkodowanie przy locie WAW-SZZ, ale składając skargę dajesz pole do popisu sędziom czy prawnikom z ULC, ale kto nie ryzykuje nie dostaje odszkodowań.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
      
#4577 PostWysłany: 12 Sty 2018 00:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Cytuj:
a z drugiej awaryjne lądowanie wywołała usterka, która przyczyniła się do awaryjnego lądowania. Zatem czy w przypadku, gdy przyczyna zewnętrzna została wywołana przez okoliczności związane z typowym wykonywaniem transportu lotniczego to nie masz prawa do odszkodowania?

Moim zdaniem nie ma, bo usterka nie nastąpiła w jego samolocie - a spotkałeś się z odmiennym orzecznictwem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4578 PostWysłany: 12 Sty 2018 00:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie, nie spotkałem się. Dlatego w tej sprawie nie można powiedzieć odszkodowanie Ci się należy bezproblemowo. Zauważ art. 13, gdyby przewoźnik oczywiście nie LOT, ale inny wypłacił odszkodowanie to czy nie mógłby on dochodzić odszkodowania od LOT? Czy zatem przy splocie wydarzeń zerwanie łańcucha poprzez zaistnienie przyczyny zewnętrznej wywołującej opóźnienie/odwołanie dalszych lotów eliminuje odpowiedzialność z 261/2004? Czy odpowiedzialność ta nie powinna mieć charakteru schodkowego do źródła przyczyny wywołującej opóźnienie/odwołanie, bo ona leżała w gestii przewoźnika tyle, że pierwotnego, a nie wtórnego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4579 PostWysłany: 12 Sty 2018 01:06 

@ansbach1 - zanim przerobisz forum F4F na forum prawne :o to czy przypadkiem @Eryk87 nie mógł polecieć do Szczecina choćby dlatego, że lotnisko w Warszawie było zamknięte przez kilka godzin? Fizycznie tego konkretnego lotu nie można było zorganizować przez kilka godzin. Zresztą jeszcze następnego dnia wiele lotów było odwołanych. W przypadku sytuacji, którą opisał @Eryk87 należy się szacunek przewoźnikowi, że tak szybko zapewnił pasażerowi alternatywną formę transportu. To należy docenić.
Góra
 PM off  
      
#4580 PostWysłany: 12 Sty 2018 01:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group