Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 895 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Następna
Autor Wiadomość
#821 PostWysłany: 25 Cze 2017 20:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 7
Loty: 4
Kilometry: 34 452
Punkty statusowe: 0
@tomekx11
Dotychczas udało mi się dwukrotnie odwiedzić Japonię. Nawet ostatnio była okazja zatrzymać się na dłużej w Asahikawie, tzn. 13 godzin z noclegiem na kempingu. Teraz przekażę moje wskazówki do kalendarza:
24.07-11.08
Spróbuj wykorzystać dwa weekendy 29-30 lipca i 5-6 sierpnia, o ile nie masz wtedy praktyk. Chodzi o te miejsca najbliżej, które planujesz odwiedzić 12-13 sierpnia. Można to wszystko zrealizować na trasowanych biletach, które nie kosztują drogo. Szczególnie polecam przejazd linią do/z Furano, ewentualnie z przerwą w Biei o ile będą wtedy kwitnąć lawendy.
12-13.08
Jeśli chcesz maksymalnie objechać Hokkaido, to jest możliwa taka opcja:
Asahikawa<-> Wakkanai, najlepiej ekspresami Sarobetsu i Soya. Kilka godzin wystarczy żeby zwiedzić najbardziej wysunięte na pn miasto w Japonii.
Okrążenie wyspy w pociągach: Asahikawa - Abashiri - Kushiro - Sapporo - Asahikawa, niekoniecznie w tej kolejności. Nie da rady zrobić okrążenia w 1 dzień więc trzeba gdzieś po drodze znaleźć kemping lub nocleg.
15.08
Park Shikotsu-Toya możesz odwiedzić po drodze do Nikko, tam jest dużo miejsc noclegowych do wyboru. Zwłaszcza że wyruszając po godzinie 18 z Asahikawy musisz gdzieś przenocować jeszcze na Hokkaido. Weź pod uwagę, że nie ma już całonocnych połączeń do/z Hokkaido. Były kiedyś 2 ekspresy: Cassiopeia na trasie Sapporo<->Ueno, 3 razy w tygodniu oraz Hamanasu - kursował co noc w obie strony pomiędzy Sapporo i Aomori. Pociągi zostały wycofane pod koniec marca 2016, na kilka dni przed inauguracją linii Hokkaido Shinkansen.
16.08
Jeśli chodzi o nazwę miasta - Kawaguchi jest w prefekturze Saitama. Jeśli stamtąd jeżdżą autobusy pod Fuji - w porządku.
Natomiast Fuji-Kawaguchiko w prefekturze Yamanashi jest akurat w pobliżu Fuji. Aha, na bilecie JR Pass mozna dojechać do stacji Otsuki na linii Chuo. Natomiast później trzeba się przesiąść do linii Fujikyu, która nie należy do sieci JR i trzeba się zaopatrzyć w osobny bilet. Dojechać można do końcowej stacji Kawaguchiko - stamtąd autobusy kursują po drodze Fuji-Subaru, na początek szlaku pieszego. Zastanawiam się czy godzina 20 to nie za późno żeby rozpocząć wspinaczkę na Fuji. Na początku czerwca o tej porze było już ciemno, w sierpniu będzie podobnie.
23.08
W Hiroszimie rok temu był możliwy przejazd bezpłatny z JR pass, ale nie tramwajem tylko autobusem kursującym okrężnie spod budynku dworca.

Odnośnie pytania o dopłatę do biletu JR Pass z Aomori do Morioki, to na szczęście masz nieaktualne info. Tak było jedynie w nocnym ekspresie Cassiopeia, który na tym odcinku jechał po torach nie należących do sieci JR. Przejazd shinkansenem jest w całości po sieci JR, na wydzielonych torach - estakady i dużo tuneli. Czasowo jest na pewno lepiej, tylko że po drodze z Shin-Hakodate do Nikko trzeba zrobić dwukrotnie przesiadkę. W Sendai - żeby zmienić shinkansen Hayabusa na Yamabiko, bo ten zatrzymuje się na stacji Utsunomiya skąd mozna dojechać lokalnymi pociągami JR do Nikko.

Jeszcze ważne info - bilet JR pass jest nieważny w liniach metra. Dotyczy to chyba wszystkich miast Japonii, które mają własne systemy kolei podziemnych.
Jeśli masz jakieś pytania - pisz śmiało.
Góra
 Profil Relacje PM off
tomekx11 lubi ten post.
tomekx11 uważa post za pomocny.
 
      
#822 PostWysłany: 25 Cze 2017 23:10 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 12
Punkty statusowe: 1
@JR Jazda Dziękuję pięknie za wszelkie informacje!
24.07-11.08 Faktycznie podczas tych praktyk będę miał 2 weekendy na podróżowanie w okolice Asahikawy, ten czas organizować nam będę przy naszej pomocy Nasi Opiekunowie, a więc na pewno postaram się pozwiedzać najbliższe okolice Asahikawy w trakcie wycieczek jednodniowych na najbliższe odległości(1.wypad Biei+Furano+Shirogane Blue Pond razem 2.wypad Asahidake, Daisetsuzan 3. zoo Asahikawa, 4. jakieś propozycje na jednodniówkę?)
12-13.08 bardzo dobry pomysł! Chciałbym zahaczyć wtedy albo o te miejsca o których mówisz, albo o Sapporo, Shikatsu-Toya, wieczór wraz zachodem słońca w Hakodate na wzgórzu, w drodze powrotnej Otaru np :D
15.08 Dzięki za info o Parku, chciałbym go zobaczyć wcześniej, ponieważ będę miał już w tym terminie wszystkie moje toboły, a z samego rana 16.08 ruszam dalej z Hakodate, dlatego tego dnia nie przewiduję już zwiedzania.
16.08 Dziękuję Ci ślicznie za zwrócenie uwagi na błąd, podczas wpisywania wiele razy połączeń pomyliłem Kawaguchiko(pkt wyjścia na górę Fudżi) z Kawaguchi, gdybyś tego nie zauważył możliwe, że bym skapnął się w ostatniej chwili lub w ogóle :) Z tego powodu muszę zmodyfikować mój program i odpuścić Nikko z powodu braku czasu :/ Nowy program wygląda następująco: Asahikawa-KawaguchiKO(przyjazd 13:42), zostawiam rzeczy w szafkach na dworcu(wiecie może czy takie szafki tam na pewno są?) zwiedzam jezioro Kawaguchiko(coś jeszcze polecacie?) i o 16:30 bus na do 5. bazy, skąd ok 17:30 startujemy ze wspinaczką, mamy latarki, porządne buty, obaj biegamy pół/maratony i wchodzić będziemy bez noclegu. Damy radę, musimy się tylko przygotować na zimno na górze!
Odnośnie JRP: super info dotyczące odcinka Aomora-Morioka oraz Hiroshimy!!! :) Metro było skrótem myślowym, wiem, że w Tokyo nie jest JRP uprawnieniem do jazdy metrem, ale upoważania do podróży pociągami JR Yamanota Line, które są dobrą alternatywą dla metra, jak uważacie? czy to wystarczy do sprawnego poruszania się po stolicy? :)
Pozdrawiam
Tomek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#823 PostWysłany: 26 Cze 2017 07:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2016
Posty: 343
Punkty statusowe: 37
srebrny
tomekx11 napisał(a):
4. Jaki internet w telefonie polecacie w Japonii? Widziałem opcję 5Gb na 21 dni za 3500JPY, czy macie może jakieś lepsze/tańsze rozwiązania, z chęcią się dowiem! :) Chciałbym zakupic internet na minimum 2 tygodnie(okres podróżowania) :)

Masz na myśli ofertę b-mobile? To akurat jest bardzo dobra opcja.
Możesz sobie jeszcze zobaczyć https://www.easygojapan.com/rental/en/n ... idsim.html , na porównanie dostępnych ofert dla turystów.

tomekx11 napisał(a):
Metro było skrótem myślowym, wiem, że w Tokyo nie jest JRP uprawnieniem do jazdy metrem, ale upoważania do podróży pociągami JR Yamanota Line, które są dobrą alternatywą dla metra, jak uważacie? czy to wystarczy do sprawnego poruszania się po stolicy? :)

Wystarczy na wszystkie ważniejsze atrakcje. Jedynie do Asakusy będziesz musiał podejść, albo podjechać metrem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#824 PostWysłany: 27 Cze 2017 00:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 21
niebieski
@kiri-chi

1. Mając na uwadze efektywne wykorzystanie JR Pass, to jednak przesunąłbym zwiedzanie Sapporo i Otaru na sam początek, żeby potem aktywować JR Pass dzień wcześniej i włączyć powrót z Parku Narodowego Daisetsuzan do Sapporo w okres ważności. Hakone i Jezioro Kawaguchiko można za to zorganizować za rozsądne pieniądze bez JR Pass.

2. Jeżeli chciałabyś przeznaczyć na Park Narodowy Daisetsuzan więcej niż jeden dzień, to zastanów się czy drugiego dnia nie podjechać do parku od jakiejś zupełnie innej strony niż Asahidake.

3. Obejrzyj sobie z hyperdia.com połączenia do Koyasan, żeby rozsądnie zaplanować sobie przejazd w obie strony. Gdybyś przymierzała się do noclegu w Koyasan, to przesunąłbym Koyasan przed Kioto, po to, żeby czasochłonny powrót z Koyasan nie wypadł tego samego dnia co przejazd do Tokio.


@tomekx11

Uwagi wstępne:

1. Jeżeli jedziesz na praktyki to przestudiuj uważnie kwestię warunków Twojego wjazdu do Japonii z uwagi na możliwość wykorzystania JR Pass. Pamiętaj, że aby było to dozwolone, musisz przy wjeździe otrzymać do paszportu pieczątkę ze statusem "Temporary Visitor". Jeżeli wjedziesz do Japonii pod innym statusem, np. "Trainee", to odmówią Ci wydania JR Pass.

2. Upewnij się czy Twoja praktyka nie przewiduje pracy w soboty. Niektórzy Japończycy pracują we wszystkie lub w niektóre soboty jak w dzień roboczy.

3. Nie mam nic przeciwko napiętym planom podróży, jednakże miej świadomość, że efektywne zwiedzanie w środku lata może okazać się znacznie trudniejsze, niż się spodziewasz. Pierwszy problem to trudne do zniesienia upały w środkowej Japonii i łatwość złapania przeziębienia od klimatyzacji. No a drugi jest taki, że to wciąż szczyt turystyczny z niewyobrażalnymi tłumami przy atrakcjach turystycznych i w środkach transportu.

4. Zastanawiałbym się czy zamiast JR Pass na 14 dni, nie było by lepiej polecieć samolotem z Asahikawy do Tokio lub Osaki, a resztę planu zoptymalizować pod JR Pass 7 dni.


Odpowiedzi na Twoje pytania:

1. Czy zamek Himeji da radę zobaczyć dobrze z zewnątrz po jego godzinach otwarcia?
Tak. Zamek jest usytuowany na osi centralnej ulicy Himeji i widać go z wielu punktów w mieście. Przed samym zamkiem jest duży plac, który jest stale dostępny dla odwiedzających i można z niego obejrzeć budowlę z niedaleka. Jeżeli jednak chciałbyś zobaczyć zamek w godzinach otwarcia, to mogę doradzić najprościej przesunięcie zamku na inny dzień (połączenie razem z Kioto lub Nara) lub ewentualnie przed zwiedzaniem Hiroshimy - dojazd do Hiroshimy poprzedniego dnia wieczorem, żeby wystartować wcześniej z Miyajimą i Hiroshimą.

2. Czy warto zatrzymywać się na 3.5h w Nikko?
Zwiedzanie Nikko po drodze z Hokkaido do Tokio, pomimo pewnej logiki geograficznej, jest kłopotliwe organizacyjnie z uwagi na czas przesiadek i konieczność polegania na relatywnie powolnych środkach transportu. W takiej sytuacji jak Twoja, to już chyba lepiej pojechałbym do Nikko innego dnia tam i z powrotem z Tokio.

3. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że w końcówce sierpnia będę w stanie zobaczyć tradycyjne walki sumo w Tokyo/Kioto/Osace?
Chociaż jest to możliwe, że w tym czasie będzie się odbywało jakieś wydarzenie związane z sumo, to przy Twoim intensywnym planie podróży, chyba bym sobie opuścił. Tym bardziej, że walki odbywające się poza oficjalnymi arenami mogą nie mieć już takiego klimatu jak autentyczny turniej sumo.

...

6. Czy uważacie, że transport w Tokyo linią Yamanota Line (...) jest wystarczający do podróżowania po Tokyo?
W przybliżeniu można powiedzieć, że transport w Tokio opiera się w 1/3 na pociągach JR, w 1/3 na metrze i w 1/3 na innych przewoźnikach nie objętych przez JR Pass ani bilety dzienne na metro. Jeżeli nie opracujesz sobie planu specjalnie pod JR lub pod metro, to prawdopodobnie za każdym razem będzie się okazywać, że trzeba wsiąść w innego rodzaju środek transportu. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że przemieszczanie się po Tokio jest dość ślamazarne z uwagi na długie dojścia do stacji i pomiędzy peronami w czasie przesiadek, dlatego odradzam wybieranie okrężnych tras z powodów oszczędnościowych. Często najlepszym rozwiązaniem jest po prostu kupowanie zwykłych jednorazowych biletów, chyba że planujesz na tyle szczegółowo, żeby wykazać zasadność zakupu biletów dziennych na metro.

7. Jeżeli natomiast nie będę miał czasu ogarnąć miejscówki to wchodzę do pociągu, zajmuję jakieś wolne miejsce i pokazuję konduktorowi JRP?
Mniej więcej. Większość pociągów ma osobne wagony dla miejsc rezerwowanych i nierezerwowanych. Bez miejscówki musisz zająć miejsce w wagonie z miejscami nierezerwowanymi. W nielicznych przypadkach pociąg może mieć tylko miejsca z rezerwacją, wówczas musisz odbyć podróż na stojąco, jeżeli nie masz miejscówki.

Co do Góry Fudżi, to najszybszy sposób, aby dostać się na szczyt Fudżi z Nikko, to wejście szlakiem Fujinomiya (dojazd pociągiem do stacji Shin-Fuji lub Mishima). Jednakże wciąż nie jest on dostatecznie szybki dla realizacji pierwotnego harmonogramu. Jeżeli zdecydujesz się na dojście z dojazdem do stacji Kawaguchiko, to jest ona wyposażona w schowki bagażowe. Z zastrzeżeniem, że istnieje realne ryzyko, że w takim terminie wszystkie będą zajęte. Jeżeli tak się stanie, możesz poprosić jakiś pobliski hotel o przechowanie bagażu.
Góra
 Profil Relacje PM off
tomekx11 lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#825 PostWysłany: 27 Cze 2017 00:57 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 12
Punkty statusowe: 1
@Aso: Dziękuję Tobie za odpowiedź!
Uwagi: 1.+2. Zapamiętam! Soboty są wolne na szczęście, tutaj się dostosowali do Europejczyków :)
3. Zdaję sobie sprawę z tego,że mogą być gorsze dni, kiedy nie będę w stanie zrealizować planu, dlatego wszędzie postaram się brać zapas czasowy na największe atrakcje i skupiać się na mniejszej ilości niż ganiać po całym mieście w poszukiwaniu najmniejszych atrakcji.
4. Też liczyłem czy nie lepiej byłoby kupić bilet 7-dniowy, różnica w cenie pomiędzy 14-dniowym i 7-dniowym to prawie 600zł, natomiast sam z Sapporo to lot+duży bagaż to koszt obecnie 650zł, dojazd do lotniska w Sapporo 100zł, Narita-Tokyo 40zł, co już przewyższa kwotę dość znacznie kwotę 14-dniowego JRP, nie mówiąc już o tym, że doliczyć należy wycieczki jednodniowe na wspinaczkę na górę Fudżi(200zł) oraz dwudniowe zwiedzanie całego Hokkaido(jeżdzenie do woli do Hakkodate, Sapporo, na północny-wschód. Znalezione przeze mnie podróże z JRP kosztowałyby mnie minimum 3800 złotych gdyby nie JRP 1541zł(2tygodniowy). Z tej przyczyny wolę kupić bilet 14-dniowy, zaoszczędzę oraz będę miał komfortowe podróże.

Pytania: 1. Super sprawa! 2. Nikko z powodu faktycznie bardzo słabego dojazdu odpuszczam sobie na następny mój raz w Japonii :) Z Hakkodate jadę od razu do Kamaguchiko, gdzie spędzę na spokojnie chwilę czasu przed startem wspinaczki. 3. Poczytałem i odpuszczam walkę sumo :D 6. Będe kupował bilety jednorazowe, gdy będę potrzebował jechać pozostałymi środkami tranasportu innymi niż JR.

Mam nadzieję, że teraz plan wspinaczki na górę Fudżi jest bardziej realna niż podczas pierwszych planów :)
Dzięki Wam za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#826 PostWysłany: 27 Cze 2017 08:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 334
Punkty statusowe: 40
srebrny
@tomekx11 nie wiem jakie miejsca chcesz zwiedzać w Tokio, ale my np. na 6 dni pobytu w Tokio cały czas ogarnialiśmy się Yamanote, bez jakiegoś bezsensownego chodzenia. Metra użyliśmy 3 razy.
Ważne też jest, żeby mieć nocleg wtedy blisko JRPassowej linii.
A przejażdżka z Hokkaido Hayabusą fajna jest :))
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#827 PostWysłany: 27 Cze 2017 20:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 21
niebieski
@tomekx11

Czy wspinaczka na Górę Fudżi musi wypaść następnego dnia po wyjeździe z Asahikawy? Przesunięcie jej na późniejszy dzień dało by możliwość rozdzielenia niesamowicie długiego dojazdu na mniejsze części, dzięki czemu odzyskałbyś nieco czasu na dodatkowe zwiedzanie.

To była luźna sugestia, żeby zastanowić się nad uwzględnieniem samolotu w Twoim planie. Możliwe, że rzeczywiście wyjdzie nieco drożej w porównaniu z JR Pass na 14 dni, jednakże usprawni to organizację Twojej podróży. Czy rozważałeś na przykład "JAL Japan Explorer Pass"? To oferta, w które możesz polecieć za 10800 JPY dowolnym lotem linii JAL. Cztery razy dziennie są połączenia bezpośrednio z Asahikawy na centralnie położone lotnisko Tokio-Haneda, z którego jest szybki i tani dojazd do centrum Tokio.

A tak z ciekawości, jak planujesz dojechać do Asahikawy przed rozpoczęciem praktyk?

Jeżeli chodzi o zwiedzanie Hokkaido, to w kwestii krótkich wypadów z Asahikawy, najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się rozciągnięcie Parku Narodowego Daisetsuzan na 2 dni i odwiedzenie różnych części parku, który jest ogromny. Co do dalszych zakątków Hokkaido, to przyznam, że nie potrafię sobie wyobrazić jak mając tylko jeden weekend można pojechać w aż tyle miejsc.;-)

Planując wspinaczkę na szczyt Góry Fudżi musisz przygotować się na spore wydatki i aktywny JR Pass niewiele tutaj pomaga. Jeżeli dojedziesz pociągiem JR do Otsuki, to musisz się tam przesiąść na pociąg Fujikyu do Kawaguchiko, który nie jest objęty przez JR Pass (kosztuje 1140 JPY w jedną stronę). Następnie z Kawaguchiko dojeżdżasz do Piątej Stacji autobusem za 1540 JPY w jedną stronę (lub 2100 JPY tam i z powrotem). Alternatywą jest bezpośredni autokar z Tokio do Piątej Stacji za 2700 JPY. Jak można łatwo policzyć, oszczędność z tytułu wykorzystania JR Pass jest zdecydowanie poniżej granicy jego opłacalności, a ponadto bezpośrednim autokarem dojedziesz szybciej na Fudżi niż dwukrotnie się przesiadając.

Na koniec Nikko. Obecnie prace konserwatorskie w Nikko Toshogu nie mają już tak dużego zakresu jak w poprzednich latach, dlatego Nikko znów stało się atrakcyjnym celem podróży. Mogę zasugerować, żeby jeszcze się zastanowić nad tym punktem programu, na przykład kosztem Kamakury, jeżeli nie uda się wygospodarować czasu na Nikko w inny sposób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#828 PostWysłany: 27 Cze 2017 22:49 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 12
Punkty statusowe: 1
@Aso: Dziękuję pięknie za ciekawe propozycje! Faktycznie JAL Japan Explorer Pass byłby ciekawą opcją, dzięki której zyskałbym 0,5 dnia w Tokyo, zwłaszcza, że w cenie ma już bagaże(2x23kg), jednak wybiorę JR Pass na 14 dni z powodu: a) możliwości przejechania się Hayabusą b) dwóch dodatkowych dni(12-13.08) kiedy będę mógł skorzystać z JRP c) kosztów, które jednak wyjdą lekko mniej niż koszta samolotu+7dniowego JRP, kwestia 300-400zł drożej. Dziękuję jednak za pomysł i podzielenie się Twoją sugestią!
Odnośnie dojazdu na praktyki do Asahikawy: ląduję na lotnisku Narita, skąd kupiłem sobie za 340zł( z bagażem) bilet do Sapporo skąd mam pociąg do Asahikawy :) Na zwiedzanie Hokkaido i okolic Asahikawy mam na szczęście więcej czasu niż 1 weekend, nie wiem jednak narazie jak zaplanuję zwiedzanie, będzie to planowane na bieżąco wraz z innymi przyjeżdzającymi studentami. Ogółem będę posiadał na poznanie najbliższej okolicy: 29-30.07, 5-6.07, 12-13.07, a więc 6 całych dni, w tym podczas ostatniego weekendu aktywny JRP aby zobaczyć bardziej oddaleko od Asahikawy atrakcje, niestety jeszcze plan nie jest stworzony :)
Wspinaczka Fudżi: faktycznie,są tam dwie przesiadki, jestem przygotowany na koszta na odcinkach wyłączonych z JRP, chcę po drodze zobaczyć jeszcze Kawaguchiku i tam jestem umówiony z kolegą. Termin wspinaczki jest w miarę elastyczny. Musimy się jeszcze zastanowić, może warto faktycznie rozłożyć to na dwa dni.
Nie ukrywam, że pytanie: Nikko czy Kamakura jest bardzo trudne, Kamakura jest bliżej Tokyo i Yokohamy, wydaje się posiadać dużo pięknych świątyń, miejsc do wędrówek, ma na pewno swój urok. Serce chciałoby pojechać również do Nikko, ale nawet wyjazd z Tokyo z samego rana i powrót w godzinach popołudniowych nie skróci tak bardzo czasu podróży do/z Nikko, Kamakura ma olbrzymi plus za bliskość od Yokohamy, w której chcę spędzić popołudnie, wolę ten dzień spędzić dłużej na górkach w Kamakurze niż w pociągu do Nikko.
Dlaczego polecasz Nikko? Naprawdę jest takim magicznym i zjawiskowym miejscem o wiele ciekawszym niż Kamakura?
Zasiałeś nutkę wątpliwości dot. zasadności zakupu JRP na 14 dni, narazie jednak wydaje mi się, że mój wybór 14-dniowego pakietu jest korzystniejszy pod względem finansowym i lepszym poznaniem Hokkaido, zdaję sobie jednak sprawę, że w Tokyo będę zmęczony, co to jednak dwie nieprzespane noce dla 23-latka! :)
Pozdrawiam serdecznie!
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#829 PostWysłany: 29 Cze 2017 20:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 21
niebieski
tomekx11 napisał(a):
Dlaczego polecasz Nikko? Naprawdę jest takim magicznym i zjawiskowym miejscem o wiele ciekawszym niż Kamakura?

Zależy jak na to spojrzysz. ;) Z jednej strony, wszystkie historyczne miasta w Japonii rażą komercją i szpetną współczesną zabudową powciskaną wszędzie gdzie się da. Z drugiej, same zabytki potrafią być niezwykle klimatycznymi miejscami, o ile posiadasz odpowiednią wrażliwość na sztukę Japonii.

Sam musisz zadecydować, które miejsce - Kamakura czy Nikko - jest dla Ciebie bardziej interesujące. Rzeczywiście, ja przychylam się do stwierdzenia, że Nikko jest bardziej warte uwagi - zabytki Nikko są bardziej unikalne w skali całego Twojego wyjazdu, a bezmiar pięknych kolorowych płaskorzeźb na murach i pawilonach Nikko Toshogu potrafi przytłoczyć. Jednakże, w dalszym ciągu pewne obiekty w Nikko są poddawane pracom konserwatorskim i jeżeli sądzisz, że odwiedzisz Japonię ponownie jeszcze kiedyś, to być może wtedy będą jeszcze lepsze warunki do zwiedzania.
Góra
 Profil Relacje PM off
p.wl uważa post za pomocny.
 
      
#830 PostWysłany: 31 Lip 2017 15:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 459
Loty: 327
Kilometry: 522 106
Punkty statusowe: 68
niebieski
oskiboski napisał(a):
Czytam czytam i się zastanawiam co robić 4 niepełne dni w Osace. Zostać na zwiedzanie czy jechać dalej ? Do Osaki przylatuje i mam wylot dalej

1.5 dnia w Osace, pozostale dwa (albo nawet calosc) przenies do Kyoto, nawet jesli juz byles.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#831 PostWysłany: 13 Sie 2017 18:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 276
Punkty statusowe: 25
niebieski
Proszę o komentarze do planu wyjazdu do Japonii obejmującego Tokio, Kioto i okolice. Jedziemy w lutym z czteroletnim dzieckiem wspomaganym wózkiem spacerowym.


Dzień 0 Czwartek wieczór przylot do Tokio

Dzień 1 Pt Tokio:

Ghibli Museum, Takeshita Dori, Shibuya, zobaczyć salon Pachinko, Tokyo Metropolitan Government Building

Dzień 2 Sob Tokio:

do południa Targ rybny Tsukiji, od południa Odaiba (muzeum Miraikan, Mega Web, zobaczyć widoki, przjechać się kolejką)

Dzień 3 Nd Tokio:

zerknąć przez szybę na treningi sumo w arashio sumo, kościół w Asakusa, dzielnice Asakusa i Akihabara

Dzień 4 Pon Tokio->Nikko->Kioto JR Pass dzień aktywacji:

rano wyjechać z bagażami do Nikko, zostawić je na stacji kolejowej. Zwiedzać Nikko po 16:00, potem powrót do Tokio i przejazd Shinkansenem do Kioto.

Dzień 5 Wt Kioto:


Plan z grubsza jak Eastern Kyoto Full Day z japan-guide.com:
autobusem do Ginkakuji , Philosopher's Path, Nanzenji, Keage Incline, Heian Shrine, Yasaka Shrine, Kodaiji, Higashiyama Streets, Kiyomizudera, wieczór Gion

Dzień 6 Śr Kioto:

pociągiem do Fushimi Inari-taisha Shrine z samego rana, powrót, potem Kinkakui autobusem, pociągiem do Torokko-Arashiyama. Spacer lasem bambusowym, może inne atrakcje
Arashiyama jeśli zostanie czas typu monkey park

Dzień 7 Czw całodniowa wycieczka do Nara z Kioto:

Na piechotę od stacji JR: Todai-ji Temple , park , Nigatsu-do Temple , Kofuku-ji (od zewnątrz), Higashimuki shopping street.
Jeśli zostanie czas to zobaczyć coś jeszcze w Kioto.

Dzień 8 Pt Całodniowa wycieczka do Hiroshima i Miyajima z Kioto

Do południa: podjechać autobusem do przystanku kopuła bomby atomowej. Zobaczyć ground zero, Memorial Park, Children's Peace Monument, Peace Bell, Hiroshima National Peace Memorial Hall, Hiroshima Peace Memorial Museum Po południu wrócić na stację kolejową i stamtąd pociągiem do Miyajimaguchi Station i stamtąd promem do Miyajima. Zobaczyć Itsukushima Shrine i pospacerować po wyspie. Powrót pociągiem do Hiroshimy i stamtąd do Kioto.

Dzień 9 Sob Himeji i Osaka z Kioto

Rano przejazd Shinkansenem do Himeji, zobaczyć zamek, w drodze powrotnej wysiąść w Osaka. Zobaczyć Oceanarium. Jeśli zostanie czasu wybrać się do Namba.

Dzień 10 Nd wylot z lotniska Osaka do Europy.


Mam trochę wątpliwości, w szczególności jeśli będzie zimno, to chyba mało realne wydają się długie piesze wycieczki.. Zastanawia mnie zwłaszcza w tym kontekście program na dzień 5. Jakoś inaczej przebiega włóczęga zimą, a inaczej latem..
Chciałem utworzyć bardzo różnorodny program, a trochę mam wrażenie, że jest za dużo zwiedzania świątyń. Trochę nie wyszło z Sumo, bo chcieliśmy się wybrać na turniej w Tokio, ale to nie jest właściwy czas.
Myślałem też o czymś kulturowym typu ceremonia parzenia herbaty, ale jeszcze nie znalazłem nic sensownego.

Co sądzicie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#832 PostWysłany: 13 Sie 2017 19:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2016
Posty: 343
Punkty statusowe: 37
srebrny
Ja bym odpuścił Miraikan, bo jedynie pokaz Asimo jest wart wydanych na wstęp $. Reszta ekspozycji jest słaba, nawet dla dzieci.
Zobacz sobie na muzeum Edo-Tokyo. Co prawda od Odaiby jest tam spory kawałek, ale zdecydowanie polecam zobaczyć to muzeum. Makiety są naprawdę wspaniałe.

Takeshite bym też odpuścił, bo poza Daiso i straganami z ciuchami, nie ma tam nic wartego uwagi.

Zaraz obok targu rybnego, masz ogrody Hama Rikyu. Wstęp jest płatny (300 yenów), ale również warto się tam wybrać. Jest tam jeziorko, na środku którego znajduje się pawilon herbaciany. Można tam napić się Matchy z całym ceremoniałem (o ile pamiętam kosztuje to ~500 yenów).

Załącznik:
qqq.jpg
qqq.jpg [ 166.78 KiB | Obejrzany 571 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
amphi lubi ten post.
amphi uważa post za pomocny.
 
      
#833 PostWysłany: 16 Sie 2017 22:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 21
niebieski
@amphi

Kilka uwag ode mnie:

1. Tokio i Kioto odznaczają się łagodnym klimatem. Śnieg należy do rzadkości, spodziewajcie się ok. 10 stopni na plusie. Chłodniej w lutym będzie natomiast w Nikko.

2. W zimie Góra Fudżi wygląda niezwykle efektownie z pokaźną ilością śniegu na szczycie oraz dużym prawdopodobieństwem dobrej widoczności wolnej od chmur (czego niestety nie można powiedzieć o innych porach roku). Możliwe, że będzie widoczna nawet z Tokio oraz z Shinkansenu w czasie przejazdu do Kioto, ale możecie też rozważyć oglądanie widoku z Górą Fudżi z jakiś bliższych lokalizacji.

3. Poruszanie się po Japonii z wózkiem jest odradzane. Szczególnie w rejonie dużych stacji i popularnych atrakcji panuje prawie zawsze ogromny tłok i nie wyobrażam sobie tam przejścia z wózkiem. W niektóre miejsca, jak np. targ rybny Tsukiji o bardzo ciasnych alejkach, w ogóle nie zostaniecie wpuszczeni. Ponadto, do świątyń często wchodzi się po licznych schodach.

4. Pamiętajcie, że Muzeum Ghibli wymaga rezerwacji. Poza tym, jeżeli chodzi o Tokio, to do popularnych atrakcji należą także okolice stacji Shinjuku z najbardziej efektownymi reklamami świetlnymi oraz (płatne) wieże obserwacyjne, np. Tokyo Skytree, Tokyo Tower, Mori Tower.

5. Podróż autobusem miejskim przez Kioto na takich długich trasach jak z Fushimi Inari Taisha do Kinkakuji zajmuje bardzo dużo czasu. Polecam w takich przypadkach rozważać łączenie kilku środków transportu takich jak metro, pociągi JR i pociągi prywatnych przewoźników. Na przykład na tej trasie przejazd pociągiem JR ze stacji Inari do Emmachi znacznie skróci podróż.

6. Do świątyni Todaiji w Narze idzie się piechotą ze stacji JR około 40 minut, a autobusy odjeżdżają co kilka minut i wydaje mi się, że szkoda Waszego czasu na takie długie przejście. Przy okazji, mogę polecić po drodze do Nary postój w Uji.

7. Decydując się co zobaczyć w pierwszej kolejności, Hiroshimę czy Miyajimę, sprawdźcie prognozę pływów morskich. Miyajima wygląda najbardziej efektownie w czasie przypływu.

8. Świątynie w Japonii są bardzo różnorodne i program podróży, który zawiera wiele obiektów tego typu, wcale nie musi być monotonny. Jednakże zachęcam do wyszukania zdjęć i krytycznej oceny tego, które z nich naprawdę się Wam podobają. Te, które nie wyróżniają się niczym szczególnym, możecie odrzucić.

9. Demonstracje robota Asimo są wolne od opłat. Można je także zobaczyć w Honda Welcome Plaza w Tokio.
Góra
 Profil Relacje PM off
amphi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#834 PostWysłany: 16 Sie 2017 23:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 1452
Punkty statusowe: 160
platynowy
Aso napisał(a):
1. Tokio i Kioto odznaczają się łagodnym klimatem. Śnieg należy do rzadkości, spodziewajcie się ok. 10 stopni na plusie. Chłodniej w lutym będzie natomiast w Nikko.



Chcialbym dodac, ze z pogoda to nigdy nie wiadomo, kilka lat temu mialem okazje byc pod koniec lutego w Kyoto i akurat padal snieg, pewnie nigdy nie zapomne takich duzych platkow sniegu, jak w bajce. :)
Pozdr.
_________________
Dla mnie podróże maja na celu nie tylko spełnienie marzeń i poznanie innych kultur, ale przede wszystkim poznanie samego siebie.
Relacja z wyprawy na Antarktydę / Polska Stacja Arctowski
Relacja z wyprawy na Biegun Północny lodołamaczem atomowym
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#835 PostWysłany: 17 Sie 2017 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 21
niebieski
@cccc

Miałeś niezwykłe szczęście. Śnieg w Kioto to coś na co polują fotografowie, ponieważ uważa się, że zabytki Kioto, szczególnie Złoty Pawilon, wyglądają niezwykle malowniczo pokryte warstwą białego puchu. Niestety, statystycznie śnieg w Kioto występuje jakieś trzy dni w ciągu całej zimy, więc większość z nich wraca rozczarowanych.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#836 PostWysłany: 17 Sie 2017 22:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 1452
Punkty statusowe: 160
platynowy
@Aso

Zgadza sie, w Kyoto bylem pod koniec lutego 2008.
Fajnie bylo zobaczyc dzikie malpy i do tego snieg, ktory akurat bardzo pasowal. :)
Nie tylko snieg i malpy byly atrakcja, ale wygrane 2 bilety do Japonii. :D
Az mi sie zatesknilo, tak ogolnie to byl niesamowity, troche zwariowany wyjazd.
Dobrej nocki.
_________________
Dla mnie podróże maja na celu nie tylko spełnienie marzeń i poznanie innych kultur, ale przede wszystkim poznanie samego siebie.
Relacja z wyprawy na Antarktydę / Polska Stacja Arctowski
Relacja z wyprawy na Biegun Północny lodołamaczem atomowym
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#837 PostWysłany: 23 Sie 2017 20:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 42
Punkty statusowe: 0
Cześć,

tak czytam Wasze posty i zauważyłem, że gro osób kupuje JR Pass, a co myślicie nt poruszania się samolotem?

Będę w Japonii około 9 dni i jestem w początkowej fazie dopiero tworzenia planu podróży i pomyślałem aby:

1-3 dni spędzić w Tokio poruszając się komunikacją
4-7 dzień polecieć do Osaki (przelot RT Peach Airlines ~280 zł) i albo w Osace znaleźć nocleg albo w Kioto i zobaczyć właśnie te 2 miejsca + jeszcze wybrać się do Nary
8-9 powrót do Tokio + Góra Fudżi.

I teraz zagadka ile tak π razy oko potrzebuję $ na przejazdy aby to wszystko zobaczyć, bez uwzględnienia przelotu NRTKIX.

Pozdrawiam :D

EDIT:

Ewentualnie jeszcze myślę aby dodać jakoś Okinawę, ponieważ można złożyć fajnego open-jaw Tokio->Osaka->Okinawa->Tokio za 480 zł. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#838 PostWysłany: 23 Sie 2017 21:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 1452
Punkty statusowe: 160
platynowy
@pizzabhoy

Tak dla orientacji, Tokyo – Kyoto – Tokyo pociagiem kosztuje tyle co 7-dniowy JR Pass. ;)
Pozdr.
_________________
Dla mnie podróże maja na celu nie tylko spełnienie marzeń i poznanie innych kultur, ale przede wszystkim poznanie samego siebie.
Relacja z wyprawy na Antarktydę / Polska Stacja Arctowski
Relacja z wyprawy na Biegun Północny lodołamaczem atomowym
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#839 PostWysłany: 23 Sie 2017 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 21
niebieski
@pizzabhoy

Mogę zasugerować, żeby ułożyć plan na większym poziomie szczegółowości mając na uwadze dojazd do miejsc, które chciałbyś odwiedzić. Co prawda samolot jest konkurencyjną alternatywą dla pociągu, ale jestem zdania, że program oparty wyłącznie na głównych miastach może okazać się bardzo ograniczający i warto rozważyć większy udział miejsc, które wymagają dojazdów drogą lądową (np. Nikko, Hiroshima, Miyajima) - i jest dość prawdopodobne, że uwzględniając te przejazdy komunikacja oparta na samolotach przestanie być już tak atrakcyjna.

Warto mieć także świadomość, że Japonia słynie na cały świat ze swoich pociągów i podróżowanie po tym kraju koleją jest atrakcją samą w sobie z uwagi na nowoczesne i bardzo wygodne składy, ogromne prędkości, elegancką obsługę, która kłania się pasażerom czy przekonanie się jak to jest z tą legendarną punktualnością.

Jeżeli chodzi o koszty, to wszystkie ceny wstępów i przejazdów znajdziesz łatwo na japan-guide.com. Jeżeli chodzi o przybliżony koszt całej podróży, to nie chciałbym udzielać nieadekwatnych informacji, więc zaczekam, aż opiszesz więcej szczegółów, takich jak oczekiwany standard i dokładniejszy program wyjazdu.

Rozważając Okinawę zastanów się jakie miejsca na Okinawie chciałbyś zobaczyć. Niestety wszystkie te najbardziej atrakcyjne wybrzeża wymagają dalekich i dość kosztownych przejazdów poza Naha, dlatego może się okazać, że odwiedzenie Okinawy jest zbyt karkołomnym punktem programu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#840 PostWysłany: 24 Sie 2017 13:59 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 2422
@pizzabhoy w zaszłym roku zrobiliśmy trasę: Tokio-Kioto (Nara i okolice)-Osaka-Okinawa-Tokio. Nie wykupiliśmy JR Pass.
Okolice zwiedzaliśmy przemieszczając się komunikacją miejską. Z Tokio do Kioto pojechaliśmy nocnym autobusem Willer Express (oszczędzając przy tym na jednym noclegu). Do Nary z Kioto pojechaliśmy pociągiem podmiejskim. Z Kioto do Osaki również pociągiem korzystając z regionalnego Pass. Trasę Osaka-Okinawa-Tokio zrobiliśmy samolotem Jetstar.
Całość kosztów transportu wyniosła nam mniej niż gdybyśmy zakupili JR Pass. Tyle tylko, że nie przejechaliśmy się Shinkansenem. Ale mamy przynajmniej pretekst aby wrócić do Japonii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kloose84 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 895 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group