Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 18 Wrz 2023 15:21 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3141
srebrny
Trzeba zjechać na przeciwległy pas?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 18 Wrz 2023 15:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 4050
Loty: 1
Kilometry: 282
złoty
Stusi napisał(a):
radiowóz stał na poboczu a wówczas powinienem zjechać na lewy pas, czego nie zrobiłem

Trzeba ominąć stojący radiowóz wjezdzajac na pas przeciwnego kierunku ?
_________________
Jesli planujesz podroz dookola swiata to poczytaj tu o moich.. >>> Relacje
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#103 PostWysłany: 18 Wrz 2023 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 210
Loty: 157
Kilometry: 260 290
niebieski
Nie, w przypadku dwóch (i więcej) pasów ruchu w jednym kierunku oraz radiowozie zaparkowanym przy prawej krawędzi, należy zjechać na lewy pas, aby zapewnić bezpieczny odstęp od radiowozu.
Ta sama zasada obowiązuje w Kanadzie.
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Relacje PM off
brzemia lubi ten post.
tom971 uważa post za pomocny.
 
 
#104 PostWysłany: 18 Wrz 2023 16:45 

Rejestracja: 11 Sie 2022
Posty: 29
Dokładnie tak jak napisał kolega powyżej. Były dwa pasy w tym samym kierunku. Policjant wytłumaczył że prawy pas musi zostać wolny dla niego żeby w każdej chwili mógł ruszyć z pobocza w pościg 😉
Góra
 Relacje PM off
tom971 uważa post za pomocny.
 
 
#105 PostWysłany: 18 Wrz 2023 17:28 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3141
srebrny
Przydałoby się spisanie różnić lub "dodatków" usa do zasad jazdy w stanach.



Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 18 Wrz 2023 18:19 

Rejestracja: 11 Sie 2022
Posty: 29
Pewnie już te tematy były wałkowane ale na gorąco powiem co mi się rzuca w oczy a jest inne niż u nas
-brak pasa wypadkowego po wjeździe na autostradę/wielopasmówkę. Wjeżdża się prosto pod auta pędzące skrajnym prawym. W teorii jest obowiązek ustąpienia włączającym się do ruchu
-słynne skrzyżowania równorzędnie gdzie każdy ma stop, pierwszeństwo wg kolejności dojazdu do skrzyżowania
- w dużych miastach skrajny lewy pas często bywa płatny
-w prawo można skręcać na czerwonym świetle, chyba że jest tabliczka która tego zakazuje
- sygnalizacja świetlna jest za skrzyżowaniem, często nawet daleko, ciężko się do tego przyzwyczaić.
- można wyprzedzać z prawej strony na wielopasmówce
- brak ograniczeń dla tirów, na autostradach pędzą tak jak osobówki powyżej 120 km/h
Na pewno jest wiele innych odmienność o których się jeszcze nie dowiedziałem przez 2 tygodnie i 5000 przejechanych kilometrów 😜
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#107 PostWysłany: 18 Wrz 2023 19:20 

Rejestracja: 11 Cze 2018
Posty: 29
Loty: 105
Kilometry: 206 721
Dodałbym do tego mega fajne rozwiązanie tj. skrajny lewy pas dla samochodów z co najmniej dwoma pasażerami (tak jest w wielu miejscach w LA)
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 18 Wrz 2023 21:31 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 5749
HON fly4free
Stusi napisał(a):
jest inne niż u nas
- można wyprzedzać z prawej strony na wielopasmówce

to całkiem jak u nas
policja.gov.pl napisał(a):
na każdej jezdni jednokierunkowej dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony;

w obszarze zabudowanym, na jezdni dwukierunkowej o wyznaczonych pasach ruchu wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolone jeżeli są co najmniej 2 pasy ruchu przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku;

poza obszarem zabudowanym, na jezdni dwukierunkowej o wyznaczonych pasach ruchu wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolone jeżeli są co najmniej 3 pasy ruchu przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku.

https://pisz.policja.gov.pl/o16/aktualnosci/80560,O-wyprzedzaniu-pojazdow-z-prawej-strony-kiedy-jest-dopuszczalne-a-kiedy-zabronio.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#109 PostWysłany: 18 Wrz 2023 21:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8240
srebrny
Cytuj:
W teorii jest obowiązek ustąpienia włączającym się do ruchu

Podasz ten przepis?
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 19 Wrz 2023 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 210
Loty: 157
Kilometry: 260 290
niebieski
W wiekszości przypadków przy włączaniu się do ruchu autostrady zobaczymy znak:
"Yield to oncoming traffic", lub po prostu "Yield" czyli trzeba ustąpić tym, co już na autostradzie.

Zatem takiego przepisu nie ma, co nie znaczy że kierowcy tego przepisu nie stosują :).
Gdy jest po kilka pasów, jak autostrada nie stoi w korku, to ci z prawego zjadą bliżej środka, by zrobić miejsce włączającym się.

Wg mnie wynika to z co najmniej dwóch przyczyn:
1. Różnicy w sposobie szkolenia w USA i w PL.
W Stanach kierowcy uczeni są unikać wypadków, jak to tylko możliwe, a u nas szkolenie bazuje na tym kto ma pierwszeństwo, a kto nie.
I nasze szkolenie powoduje, że sporo kierowców w bezwzględny sposób swoje pierwszeństwo egzekwuje, mimo że mogliby ustąpić i włos z głowy by im nie spadł.

2. Różnicy w mentalności
Kierowcy w USA są bardziej życzliwi i wyrozumiali. Nie spotkałem się z tak częstym w Polsce przypadkiem nauczyciela, czy szeryfa. Pewnie, że w nieznanym terenie zdarzało mi się popełniać błędy lub jechać wolniej niż reszta, ale nikt nie trąbił, nie świecił długimi ani nie pokazywał różnych gestów.
To oczywiście moje prywatne opinie, ktoś może mieć inne zdanie.

Jak już jesteśmy przy różnicach między przepisami w USA i w PL, to warto wspomnieć o szczególnie wyróżnionej w USA instytucji autobusu szkolnego, z którym można się spotkać zarówno na prowincji, jak i w mieście.
Generalnie, to lepiej trzymać się z daleka, ale jak już jedziemy za nim, to gdy autobus się zatrzymuje i włącza światła, pod żadnym pozorem go nie wyprzedzamy.
Jeśli autobus stoi po przeciwnej stronie drogi i miga światłami, należy się zatrzymać w bezpiecznej odległości. Czasem autobus ma wysuwany znaczek STOP.

I o ile w Europie większość znaków jest w piktogramach, to w USA jest zapis tekstem. Jakaś podstawowa znajomość angielskiego jest wymagana, żeby nie narobić sobie kłopotów.
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
rob_sad uważa post za pomocny.
 
 
#111 PostWysłany: 19 Wrz 2023 14:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7124
HON fly4free
Co do znaków, to świetnym rozwiązaniem są żółte "przewrócone" na bok trójkąty, które są ustawione na słupkach po lewej stronie drogi, w miejscach, od których nie wolno wyprzedzać. Widać je z daleka i można sobie łatwo planować bezpieczne wyprzedzanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 19 Wrz 2023 14:41 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 364
Loty: 186
Kilometry: 640 011
niebieski
Czyli - o ile dobrze rozumiem - mamy dwa przeciwstawne zdania:
1. obowiązek ustąpienia włączającym się.
2. włączający się do ruchu mają ustąpić, bo mają znak "Yield".
Chodzi o tu nie o kwestię włączania się do ruchu w rozumieniu naszych przepisów zdefiniowany w tych przepisach ale o pierwszeństwo tam, gdzie tory jazdy przecinają się, np. przy wjeżdżaniu na autostradę czy drogę dwujezdniową o co najmniej dwóch pasach ruchu.

Dawno nie jeździłem po USA ale mam na koncie objazd po Kalifornii, Newadzie plus zahaczenie o Arizonę i pamiętam, że jazda była bardzo intuicyjna dzięki rozwiązaniom drogowym i oznakowaniu. Do bezpiecznej jazdy nie trzeba było roztrząsać niuansów i wykluczeń zapisanych w przepisach, jak to bywa czasami u nas.

Podobało mi się dobre oznakowanie zjazdów z autostrad, z dużym wyprzedzeniem. Najczęściej zjazd był "zapowiadany" trzy razy, ostatni znak 1/4 mili przed nim.

A skoro dyskutujemy o przepisach, jak to jest tak naprawdę z tzw. kalifornijskim stopem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#113 PostWysłany: 19 Wrz 2023 15:48 

Rejestracja: 07 Kwi 2016
Posty: 73
Loty: 53
Kilometry: 229 526
rozumiem ze pytasz o California roll? A więc wszyscy w Kalifornii to robią, ale też bardzo łatwo dostać za to mandat. Generalnie zatrzymanie na stopie musi być wyraźnie. Ja dostałem upomnienie za "za krótkie" zatrzymanie się na stopie.

"Is illegal in California. California Vehicle Code 21458- 21468 states that all drivers must come to a complete stop at a red light before making a right hand turn. What are the penalties? If you violate the rules of the stop sign, you will be ticketed for $238, "
Góra
 Relacje PM off
xyrxis lubi ten post.
 
 
 [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group