Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 320 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
#161 PostWysłany: 01 Lut 2023 20:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
Jestem po powrocie na trasie SFO-CPH. Samolot pusty. Ale tak na serio - 20% obłożenia Max. Biznes pusty. Licytowałem znowu - by sprawdzić algorytm. Rzuciłem kwotę 1200 euro (podpięta karta zen z 200 euro wpłaconych). Nie chciałem tego brać w tej kwocie ale chciałem sprawdzić algorytm. Nie mam statusu w SAS, mam tylko FT w LH. Kupiony bilet w pośredniej taryfie ekonomicznej - nie ta najtańsza, tylko druga w kolejności z bagażem i możliwością zmiany biletu. Najniższa kwota do licytacji 400 euro. Zatem kwotę dałem wysoka (szczególnie ze na lotnisku każdy może zrobić upgrade za 1600 euro).

Oczywiście licytacje przegrałem. Zatem mój wniosek taki, ze nie mając żadnego statusu i historii w SAS tej licytacji po prostu nie da się wygrać.

A w samolocie w biznesie tylko kilka osób. Większość - z 70% miejsc pustych.

To teraz na logikę - naprawdę linii nie opłaca się sprzedać tej klasy biznes za 1200 euro?

M.

P.S. Ja nie żałuje - miałem czwórkę dla siebie w eko i wyspalem się jak nigdy :D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
marek2011 uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#162 PostWysłany: 01 Lut 2023 21:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Przy kwocie 1,2 k euro to mnie już mocno zaskakują, że ich nie chcieli przy takim słabym LF.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#163 PostWysłany: 01 Lut 2023 21:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
@marek2011 Moim zdaniem ewidentnie chodzi o status, a raczej jego brak.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#164 PostWysłany: 01 Lut 2023 23:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Ja postawię temat inaczej. Skoro ktoś jest gotów wywalić 1200EUR na taki upgrade, to i by kupił 1600 kupi. Szkoda produkować się nad algorytmem, który będzie rozkminiał detale kiedy się opłaca a kiedy nie. Sens takiej licytacji widzę tylko i wyłącznie gdy cen jest naprawdę znacząco niższa, a 25% to śmiem twierdzić że w granicach tolerancji.
Ale kto tak ich logikę zrozumie, może faktycznie takie licytacje tylko dla swoich statusowych są. Albo jednak robi klasa zakupu oryginalnego biletu. W LH dostałem kilka razy automatyczny upgrade do C, ale zawsze gdy bilet miałem 'drogi' bilet w eco. Przy tańszym nigdy się to nie zdarzyło.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#165 PostWysłany: 09 Lut 2023 01:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1839
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
@BrunoJ
A jak dokładnie na shortach wyglada SAS Plus?
Ciągle rozkminiam czy wziać z promki w Y+ EWR czy 2xshort i long na a330 OSL - EWR.
Jak przejrzalew review w zakresie A330 PE to szału nie ma, ale coś tam kusi żeby sprawdzić, to totalnie nie wiem jak wyglada SAS Plus na shortach
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#166 PostWysłany: 09 Lut 2023 01:38 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6218
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Nie wygląda w sumie. Serwis jak w LO eko
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#167 PostWysłany: 09 Lut 2023 01:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1476
złoty
@Robaku to taki business class obrandowany jako Y+, by się księgowi krzywo nie patrzyli. Żarcie jest (na pokładzie bez wyboru, można zamówić coś innego do 48h przed), picie dają, priority boarding też jest, sympatyczne klasy punktowe też.

Edyta - chyba mamy z @oskiboski inne doświadczenia ale ja leciałem tylko 2 razy w zeszłym roku, więc może miałem szczęście :D
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#168 PostWysłany: 09 Lut 2023 01:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1839
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
No to już nie wiem
jak eco w locie czy jak business
widziałem, że są miejsca obok siebie nie ma wolnego odstępu
Ale inne fotele - więcej miejsca czy wlasnie tylko to, ze dadzą coś do jedzenia na locie trwajacym 50 minut?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#169 PostWysłany: 09 Lut 2023 01:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1476
złoty
Fotele te same. Ja miałem obok pusto, ale nie jest to (o ile dobrze pamiętam) oferta tylko szczęście. No i rzeczywiście, na 50 min może nie być jedzenia, ja leciałem dłużej. U mnie była potrzeba punktów i niezbyt duża dopłata. Inaczej bym się nie zdecydował.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#170 PostWysłany: 09 Lut 2023 01:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1839
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
Ogolnie to planuje kupic połaćzenie
GDN-CPH-OSL-EWR
I powiedzmy, że podgląnąłem jak to może wygladąc na longhaulu, ale totalnie nie wiem czego się spodziewać na shorcie.
Rozumiem, że wtedy są miejsca do wyboru w pierwszym drugim rzędzie , czy jak się oznacza pasażera w SAS PLUS?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#171 PostWysłany: 09 Lut 2023 03:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1476
złoty
Tak, dokładnie, pierwsze kilka rzędów jest plus - tak jak w locie przesuwają zasłonkę, tak tutaj jest znacznik na fotelu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#172 PostWysłany: 09 Lut 2023 10:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@Robaku czasami SAS Plus jest nawet do wyjść awaryjnych :D Niedawno tak miałem, że pierwsze miejsca, które mogłem wybrać sobie przy rezerwacji zaczynały się od rzędu 11. No nic, wybrałem, a na pokładzie tuż przed nosem karteczka "SAS Plus" :D Ogólnie chodzi tu o to, że masz ten bagaż, dużo więcej mil, wybór miejsca z przodu, jakaś tam przekąska i coś do picia innego niż kawa/herbata (tak, w SK woda jest płatna, ale kawa i herbata dostępna dla wszystkich) no i co najważniejsze - kwestia elastyczności tego biletu w zależności od wybranej opcji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#173 PostWysłany: 09 Lut 2023 11:41 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
@oskiboski
Do LO Y bym jednak nie porównał : w SK są m.in. alkohole, a przekąska jest z reguły zdecydowanie większa od lotowskiej drożdżówki ;-)
Poza tym warto pamiętać (a co nie jest wyraźnie reklamowane), że lecąc w SK Plus po Europie można także zamówić (za free) dowolne rzeczy z pokładowego menu (które w zwykłym Y jest płatne).

Pomijam już net, który jest za free w dużej części wąskich - o tym w LO od lat sobie można i przez kolejnych wiele lat będzie można pomarzyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#174 PostWysłany: 09 Lut 2023 14:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1839
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
@marek2011 czyli do lotu 50 min mogę wcześniej zamówić darmowe jedzenie - nice...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#175 PostWysłany: 09 Lut 2023 14:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
@Robaku: jest posiłek rozdawany wszystkim, zwykle rodzaj boxa z jakąś sałatką, łososiem itp, albo śniadaniowy plus można poprosić o to, co jest w menu; oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że nie na wszystkich lotach mogą mieć załadowane wszystko co jest tam wyszczególnione.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#176 PostWysłany: 09 Lut 2023 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
To podsumujmy.
W SAS to rodzaj serwisu bardziej niż osobna klasa.
- Siedzenia normalne (mówimy o wąskokadłubowych), jeśli jest możliwość to system rozsadza zostawiając miejsce wolne w środku lub obok, ale nie jest to przywilejem gwarantowanym jak w typowym C (tutaj można by tak czy siak polemizować, leciałej już Lufą w C kupując bilet na zatłoczony rejs dzień przed, i dostałem 1B, ku wielkiemu niezadoloweniu mojemu i gościa z 1A. Ale od 4go rzędu było już Y wypchane do ostatniego miejsca...). Gdy wybiera się miejsce ręcznie, żadne miejsca nie są zblokowane więc można się posadzić dowolnie. Przy czym z siedzeniami jest jak w każdym samolocie, te z przodu jednak mają parę mm więcej na kolana niż te w ostatnich rzędach, więc mikrokorzyśc jest. Korzyścią jest również fakt, że są z przodu, co przy często krótkich przesiadkach zestawianych przez SASa, potrafi oszczędzić minutkę frustracji przy wychodzieniu ;-)
Zdarza się, że pół samolotu leci w Plusie. Zdarza się też, że Plus jest ustawiony do połowy samolotu i jest prawie pusty, a reszta kłębi się z tyłu.

- Darmowe przekąski/posiłki - tutaj zależy od trasy. Na krótkich krajowych przeskokach (typu Stavanger-Bergen, 25 minut) nie ma nic, nie serwują nawet kawy. Na takich bliżej godziny (krajowch) zaczynają pojawiać się snaki i napoje zimne (kawa/herbata dla wszystkich), również jakieś proste alkohole. Dopiero na dłuższych trasach trafia się jakaś kanapka czy coś na ciepło. Ale na głodniaka bym nie leciał ;-) Chociaż kojarzę kiedyś jakiś przelot OSL-WAW (chyba), gdzie dostałem całą selekcję jakichś eleganckich czekoladek. Więc może to wprost zależy od konkretnej trasy, albo również od tego kto operuje. Typowe 3+3 to samoloty SASu, a chyba wszystkie 2+2 to różnie CityJety czy kto tam to teraz obsługuje (zdarzały się hiszpańsko-języczne załogi...;-) Możliwe że natywny SASowski samolot ma jakieś lepsze selekcje jedzenia niż podwykonawca. Nie ukrywam, że nie doktoryzowałem się. Pamiętam że dostawałem normalne kanapki, ale i jakieś sucharki/orzeszki bez możliwości czegoś lepszego. Czyli troche Forest Gump i pudełko czekoladek....

Reszta to typowe przywileje dla 'wyższej' klasy - priority boarding, fast track, więcej bagażu, wejście do salonika, darmowy internet na pokładzie (zazwyczaj działający słabo lub wcale). No i sporo więcej punktów.
Zapewne jakieś cechy "ukryte" - priorytet przy przebookowywaniu, gdy się coś rozsypie itp.

Ot, model biznesowy jak każdy inny. W miarę przejrzysty. A biorąc pod uwagę, że ma to być raczej pekaes+ niż niepowtarzalne podniebne wrażenia dla podniebienia czy siedzenia - myślę że oferta jest skrojona sensownie. Osobiście wolę zabrać kanapkę z domu (lub z salonika ;-), niż delektować się trójkątem w LH z 2 letnią datą ważności ;-). Na temat LOT'owskich drożdżówek to jest zdaje się osobny wątek, więc przemilczę...

Ja już wcześniej w tym lub podobnym wątki pisałem kilka razy - SAS Plus na krótkich trasach wybieram całkiem często, bo dopłata do zwykłego Go bywa nieduża, dając kilkukrotną ilość punktów. To w czym SAS się wycfanił, to wprodzanie taryfy Llight, która praktycznie nie ma kabinowego bagażu. Więc Y biorę raczej zawsze w SAS Go, a tutaj w zależności od ilości miejsc cena potrafi wcale tak daleko nie odbiegać od najtanszej C (bo tak ciągle postrzegany jest SAS Plus). Tych SAS Plus też jest kilka odmian klas zakupowych, kupując odpowiednio wcześniej warto polować na Z, która różni się lekko warunkami zmiany/odwołania jeśli dobrze pamiętam, a bywa zauważalnie tańsza.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#177 PostWysłany: 09 Lut 2023 15:17 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
W ramach podsumowania dodam, że uważam, że SK bardzo uczciwie nazywa ten produkt "Plus" a nie "biznes" - bo, pomijając kwestię braku gwarantowanego miejsca obok, inaczej niż co do zasady w innych liniach europejskich w C (ale takiej gwarancji nie ma też w C choćby w AF/KL w embraerach) - reszta mniej więcej jest tym samym, co oferuje "biznes" europejski u konkurencji, a ww ramach którego pax dostaje potem praktycznie ten sam fotel co w Y. IMO jeżeli brak jest osobnej kabiny (produktu twardego) to nie powinno być w ogóle mowy o klasie C.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#178 PostWysłany: 09 Lut 2023 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
C jest chyba dla ujednolicenia taryf i przywilejów, i żeby się dobrze punkty naliczały dla swoich i w innych programach.
Europejski 'biznes' ma jednak zauważalna przewagę nad Plusem - zaciągają firankę ;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#179 PostWysłany: 13 Lut 2023 14:00 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
Czy ktoś wie dlaczego w systemach od końca czerwca nie ma połączeń SAS z WAW do CPH, ARN i OSL?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#180 PostWysłany: 13 Lut 2023 15:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 481
niebieski
Nie jestem 100% pewien ale oni chyba wycinają WAW na szczyt wakacyjnego sezonu aby przerzucić samoloty na kierunki wakacyjne. W zeszłym roku było tak samo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 320 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: pieronsky oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group