Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


 [ 1871 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 90, 91, 92, 93, 94
Autor Wiadomość
Offline
#1861 PostWysłany: 10 Sie 2025 06:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2354
Loty: 262
Kilometry: 502 309
srebrny
Czy ktoś ostatnio praktykował zmianę lotów z XXX-YYY na YYY-XXX ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
Offline
#1862 PostWysłany: 19 Wrz 2025 10:21 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1247
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
Na nowej infolinii 222666111 pezproblemowa i bezplatna zmiana lotu na ten sam kierunek kilka dni wcześniej. Zmiana lotów o 30 minut.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
Offline
#1863 PostWysłany: 02 Paź 2025 18:55 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3767
srebrny
nie wiem czy to nowe zasady, ale z powodu odwolania lotu, wizz automatycznie zmienil date na dzien wczesniej, a z miesiac przed lotem przestaly przychodzic maile o rebook/refund, tylko lot wyladowal jako confirmed bez opcji zmian w apce/na stronie. oczywiscie mozna bylo odwolac na infolinii, ale pytanie co by sie stalo gdybym nie odwolal (no show i po kasie?). bo reklamacje z nimi to dramat
Góra
 Relacje PM off  
 
Offline
#1864 PostWysłany: 01 Lis 2025 02:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2354
Loty: 262
Kilometry: 502 309
srebrny
Jak jest liczone -14 dni? Czy loty z 1.10 mogę zmienić na 17.09 ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
Offline
#1865 PostWysłany: 01 Lis 2025 06:45 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 5558
złoty
Samodzielne, by zmienić system pamięta godzinę lotu tj jak 1.10 godzina lotu jest o 13 to nie wyjdziesz dalej niż 17.09 godzina po 13

Za to telefonicznie, gdy trasa z tych alternatywnych zapewne zgodzą się na cały 17.09
Góra
 Relacje PM off
Marco Manno lubi ten post.
Marco Manno uważa post za pomocny.
 
 
Offline
#1866 PostWysłany: 01 Lis 2025 09:39 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7448
HON fly4free
dg72 napisał(a):
jak 1.10 godzina lotu jest o 13 to nie wyjdziesz dalej niż 17.09 godzina po 13
przed 13.00
;)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Marco Manno uważa post za pomocny.
 
 
Offline
#1867 PostWysłany: 02 Lis 2025 12:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2011
Posty: 549
Loty: 140
Kilometry: 332 732
niebieski
ibartek napisał(a):
nie wiem czy to nowe zasady, ale z powodu odwolania lotu, wizz automatycznie zmienil date na dzien wczesniej, a z miesiac przed lotem przestaly przychodzic maile o rebook/refund, tylko lot wyladowal jako confirmed bez opcji zmian w apce/na stronie. oczywiscie mozna bylo odwolac na infolinii, ale pytanie co by sie stalo gdybym nie odwolal (no show i po kasie?). bo reklamacje z nimi to dramat


W styczniu 2025 kupowałem loty. Już w lutym 2025 zmiana godzin i 3 możliwości do wyboru. Sprawdzałem na stronce i rzeczywiscie mogłem sobie zmienić dni lotów.
Dziś listopad 2025 sprawdzam czy mogę wybrać 3 opcje i nagle ZONK. Nic takiego nie ma. Lot jest jako confirmed. coś kombinują w tym Wizzair. Oficjalnie z tego co widzę, kupowałem lot na godz. 15:30, a po zmianach lot miałby być o 13:15. Jest ponad 2 godziny więc powinienem mieć możliwość zmiany.

Ktoś miał podobnie? Pewnie na chat da radę sie coś dowiedzieć, ale najpierw tutaj chciałem zapytać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
Offline
#1868 PostWysłany: 02 Lis 2025 12:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8040
srebrny
Ostatnio często tak się zdarza niestety. Jednak na infolinii widzą ,że to nie ty akceptowałeś i nie robią problemu ze zmianami zgodnie z wcześniejszymi opcjami ,które były dostępne.
Góra
 Relacje PM off
karollo uważa post za pomocny.
 
 
Offline
#1869 PostWysłany: 02 Lis 2025 13:03 

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 1263
srebrny
Jeśli nic nie zrobisz w przypadku zmian rozkładowych to zaakceptują się same po bodaj 6 miesiącach. Później można bez problemu wybrać sobie opcję na infolini zgodnie z przysłanymi.
Góra
 Relacje PM off
karollo uważa post za pomocny.
 
 
Offline
#1870 PostWysłany: 11 Lis 2025 21:49 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 2385
srebrny
Jest jakies wyłaczenie w datach zmian? z 15.01 chciałbym zmienić na 2.01 i nie pozwala
Góra
 Relacje PM off  
 
Offline
#1871 PostWysłany: 11 Lis 2025 22:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8040
srebrny
A sprawdzałeś czy i ew. ile jest jeszcze miejsc na ten lot w twojej taryfie?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1871 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 90, 91, 92, 93, 94

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group