Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1501 PostWysłany: 20 Mar 2023 15:07 

Rejestracja: 30 Sie 2022
Posty: 73
kaj0x napisał(a):
Wizzair zmienił mi lot o 10 minut - ale dali info że takie coś się dzieje.
Nie widzę jednak opcji anulowania/zmiany daty lotu -- mogę o to jakoś wnioskować ? Czy 10 minutowa zmiana to nie jest powód do zmiany/zwrotu?

Rzuć okiem na mój post nad Twoim. Sprobuj zadzwonić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Boże Ciało w Egipcie: all inclusive w 4* hotelu za 2189 PLN. Wylot z Katowic Boże Ciało w Egipcie: all inclusive w 4* hotelu za 2189 PLN. Wylot z Katowic
Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN
#1502 PostWysłany: 20 Mar 2023 15:13 

Rejestracja: 15 Cze 2016
Posty: 39
Dzięki tak zrobię. To ta droga infolinia po angielsku ?


Ostatnio edytowany przez macio106, 20 Mar 2023 21:43, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1503 PostWysłany: 20 Mar 2023 15:17 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 172
Ja miałem przesunięcie o 5 minut i po kilku telefonach na polską infolinie udało się uzyskać zwrot 120%
Powołaj się na regulamin - zobacz moje posty od str 68/69 :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1504 PostWysłany: 20 Mar 2023 15:53 

Rejestracja: 30 Sie 2022
Posty: 73
kaj0x napisał(a):
puniek8 napisał(a):
kaj0x napisał(a):
Wizzair zmienił mi lot o 10 minut - ale dali info że takie coś się dzieje.
Nie widzę jednak opcji anulowania/zmiany daty lotu -- mogę o to jakoś wnioskować ? Czy 10 minutowa zmiana to nie jest powód do zmiany/zwrotu?

Rzuć okiem na mój post nad Twoim. Sprobuj zadzwonić


Dzięki tak zrobię. To ta droga infolinia po angielsku ?


U mnie odebrała babeczka po polsku, cała roznowa trwala 2 minity 36 s :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1505 PostWysłany: 20 Mar 2023 18:43 

Rejestracja: 13 Kwi 2021
Posty: 5
WItam,
Chyba juz zmiany na lini telefonicznej nie dzialaja. Zarowno na ang oraz pol infolini powtarzaja, ze do darmowej zmiany/anulowania musi sie zmienic lot min 5h.
Dzwonilem w ciagu ostatnich kilku dni wielokrotnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1506 PostWysłany: 20 Mar 2023 19:14 

Rejestracja: 30 Sie 2022
Posty: 73
Dziwne, ja dzisiaj wymieniłem na srodki wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1507 PostWysłany: 20 Mar 2023 21:56 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 172
Powołuj się na regulamin pkt 15.1.2 - dzwoń do skutku w końcu trafisz na konsultanta, któremu się będzie chciało...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1508 PostWysłany: 28 Mar 2023 21:07 

Rejestracja: 01 Lis 2019
Posty: 125
Słuchajcie, miałem na luty 2024 wykupioną rezerwację na trasie BUD-DXB. W niedzielę dostałem maila, że mój lot został anulowany. Zmieniłem rezerwację na lotnisko alternatywnę czylli na VIE (dla mnie w takim układzie rewelacja, bo do Budapesztu z Katowic o wiele gorsza i dłuższa droga, mniejsza o to...) Ale ciekawe jest to, że loty w tym "odwołanym" terminie w dalszym ciągu widnieją w rozkładzie i póki co nie mają zamiaru zniknąć. Czy ktoś z was wie o co tutaj chodzi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1509 PostWysłany: 28 Mar 2023 21:14 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3370
złoty
Anulowany czy zmienił sie czas odlotu?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1510 PostWysłany: 28 Mar 2023 21:43 

Rejestracja: 01 Lis 2019
Posty: 125
Anulowany - jest napisane
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1511 PostWysłany: 28 Mar 2023 22:04 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4804
platynowy
papierki2 napisał(a):
Słuchajcie, miałem na luty 2024 wykupioną rezerwację na trasie BUD-DXB. W niedzielę dostałem maila, że mój lot został anulowany. Zmieniłem rezerwację na lotnisko alternatywnę czylli na VIE (dla mnie w takim układzie rewelacja, bo do Budapesztu z Katowic o wiele gorsza i dłuższa droga, mniejsza o to...) Ale ciekawe jest to, że loty w tym "odwołanym" terminie w dalszym ciągu widnieją w rozkładzie i póki co nie mają zamiaru zniknąć. Czy ktoś z was wie o co tutaj chodzi?

W tym okresie loty z Budapesztu do AUH i DXB mają dokładnie te same daty i godziny lotów. Zapewne kwestią czasu jest uprzątnięcie kalendarza i usunięcie DXB.
Osobiście nie wierzę też by DXB ostało się z VIE.
Góra
 Profil Relacje PM off
papierki2 uważa post za pomocny.
 
      
#1512 PostWysłany: 28 Mar 2023 22:14 

Rejestracja: 01 Lis 2019
Posty: 125
Właśnie mnie to zastanawiało jaki jest sens puszczać 2 maszyny z tego samego lotniska, tego samego dnia, w tym samym kierunku z różnicą czasu +- 20 min. Pewnie bedą coś kminić koło tego tak jak napisałeś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1513 PostWysłany: 30 Mar 2023 23:05 

Rejestracja: 15 Cze 2016
Posty: 39
vingu napisał(a):
WItam,
Chyba juz zmiany na lini telefonicznej nie dzialaja. Zarowno na ang oraz pol infolini powtarzaja, ze do darmowej zmiany/anulowania musi sie zmienic lot min 5h.
Dzwonilem w ciagu ostatnich kilku dni wielokrotnie.


Niestety spotkałem się z tym samym. Mówią żeby napisać zażalenie.
Chyba jedyna rada to dzwonić do skutku - może się uda
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu:
#1514 PostWysłany: 11 Kwi 2023 22:32 

Rejestracja: 18 Sty 2023
Posty: 7
Być może już takie pytanie gdzieś padło, ale sytuacja jest taka. Mam lot do Bergamo na czwartek za dwa dni. Wizz zmienił godzinę wylotu i dał możliwość zmiany terminu. Czy jeśli do czwartku nie zdecyduje się na zmianę to po terminie lotu będę mógł zrobić jakieś zmiany czy dostanę automatycznie zwrot kosztów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1515 PostWysłany: 11 Kwi 2023 22:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
@Abej po terminie lotu wszystko Ci przepadnie. Zmiany możesz zrobić teoretycznie do 3 godzin przed wylotem. A tak w ogóle ile dni przed wylotem dali Ci znać o zmianach?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1516 PostWysłany: 11 Kwi 2023 23:00 

Rejestracja: 18 Sty 2023
Posty: 7
kubus95 napisał(a):
@Abej po terminie lotu wszystko Ci przepadnie. Zmiany możesz zrobić teoretycznie do 3 godzin przed wylotem. A tak w ogóle ile dni przed wylotem dali Ci znać o zmianach?


Długo, praktycznie dwa tygodnie po kupnie czyli jakoś w styczniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1517 PostWysłany: 11 Kwi 2023 23:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
No to zostaje albo zwrot na konto wizz/ konto z którego płaciłeś albo zmiana terminu/lotnisk. Ale do 3 godzin przed wylotem. Dlatego zrobiłbym to już teraz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1518 PostWysłany: 04 Maj 2023 21:01 

Rejestracja: 01 Mar 2021
Posty: 108
Loty: 55
Kilometry: 84 576
niebieski
Mam dziwny problem i nie wiem czy to chwilowy problem ze strony Wizzair czy zniknęła mi możliwość zmiany. Chodzi o lot z Rzeszowa do Rzymu który zmienił się z W6 na W4. Jeszcze nie zdecydowałem co chcę zrobić z tym lotem ale dzisiaj sprawdziłem i zniknęła mi możliwość zmiany, akceptacji itd. Jak wejdę w lot to wyświetla się komunikat "You have a change that you need to accept in order to accomplish your check-in to this flight" ale nie mam jak tego zaakceptować nawet jakbym chciał. Ktoś tak ma? Czy to może chwilowe czy będę musiał dzwonić na infolinię?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1519 PostWysłany: 04 Maj 2023 21:02 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3370
złoty
Dzwonic

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1520 PostWysłany: 05 Maj 2023 08:30 

Rejestracja: 16 Wrz 2021
Posty: 75
Loty: 42
Kilometry: 67 174
Ja to samo miałem (lot do Tirany). W środę zauważyłem że zlikwidowali mi możliwość samodzielnej modyfikacji rezerwacji z racji zmiany z W6 na W4. Jednak wczoraj na polskiej infolinii bez problemu udało mi się zmienić daty i lotnisko.
Góra
 Profil Relacje PM off
matek1212 lubi ten post.
matek1212 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group