Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1481 PostWysłany: 13 Lut 2023 17:44 

Rejestracja: 13 Lut 2023
Posty: 2
Mam taki problem
Miałem lecieć Wiedeń - Ad Damman 24.10 i powrót Kuwejt-Wiedeń 11.11
Omyłkowo jak robiłem Kuwejt-Wiedeń na 11.11 dodałem lot 24.10 jako początkowy i wyszło mi 24.10 Wiedeń-Kuwejt i 11.11 Kuwejt-Wiedeń
Czy można jakoś zmienić ten lot z 24.10 aby lecieć Wiedeń - Ad Damman ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN
Wakacyjne loty (z bagażem) do Uzbekistanu z Warszawy od 1731 PLN. Sporo terminów Wakacyjne loty (z bagażem) do Uzbekistanu z Warszawy od 1731 PLN. Sporo terminów
#1482 PostWysłany: 13 Lut 2023 17:47 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Jak zapłacisz za róznice i opłatę zmiany, to tak. Lub czekać na zmianę i i zmienić lot
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1483 PostWysłany: 13 Lut 2023 17:48 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3145
platynowy
No można, kupując nowy bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1484 PostWysłany: 13 Lut 2023 17:51 

Rejestracja: 13 Lut 2023
Posty: 5
Tak, zmieniona jest tylko godzina wylotu. Dni te same. Czyli mogą sprzedać te miejsca czy raczej nie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1485 PostWysłany: 13 Lut 2023 19:24 

Rejestracja: 13 Lut 2023
Posty: 2
Oczywiście że anulując lot, płacąc opłatę lub zmieniając cały lot
Ja chcę zmienić jedynie 24.10 a powrót 11.11 zostawić bez zmian

Chcę 24.10 polecieć z Wiednia do Ad Damman jednak nie chciałbym ponosić kosztów anulowania lotu 65 eur od osoby
Na infolinii Wizzair poinformowano mnie że nie można zmienić jedynie lotu do a trzeba zmienić całą rezerwację
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1486 PostWysłany: 13 Lut 2023 19:37 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Czyli
- kupuj szybko tylko Wiedeń - Ad Damman 24.10, taniej jak teraz za 19,99 e nie będzie
Zapewne wiesz ile kosztuje wiza
- ten lot DO Kuwejtu zostawiasz i czekasz na istotną zmianę tj o dwie godziny i więcej.
Gdy taka nastąpi zadzwonisz na 221284905 i za darmo ten lot tam anulujesz.
Ja nie będzie istotnej zmiany masz dosyć tanią lekcję jak rezerwować, tym bardziej że nie da się w jednej rezerwacji kupić w Wizzair obu lotów tak jak ty potrzebujesz.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
mkdabr uważa post za pomocny.
 
      
#1487 PostWysłany: 21 Lut 2023 21:06 

Rejestracja: 21 Lut 2023
Posty: 1
Otrzymałam maila od Wizzaira z informacją, że mój lot powrotny został przesunięty o 2,5 godziny, w związku z czym mogę dokonać zmiany lotu. Chciałabym to wykorzystać i przesunąć datę powrotu o 3 dni, ale tylko dla siebie. Rezerwacja jest zrobiona na dwie osoby i ta druga osoba chce wrócić tym przesuniętym o 2,5 godziny lotem. Czy ktoś miał taką sytuację i wie, czy jest możliwe zaakceptowanie zaproponowanej przez Wizzair zmiany dla jednej osoby, ale jednocześnie zmiany terminu lotu powrotnego dla drugiej osoby? Jeżeli tak, to czy przy takim rozbiciu wiąże się to z jakimiś opłatami?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1488 PostWysłany: 21 Lut 2023 21:12 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Tylko dzwoniąc, po otrzymanym e-mailu zmiany bezpłatne.
Tani polski nr 221284905
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
olgat uważa post za pomocny.
 
      
#1489 PostWysłany: 21 Lut 2023 23:30 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 70
Hej. W przypadku zmiany rozkładu lotów jakie możliwości przesunięcia daje obecnie Wizzair ? Na ile dni przed / po pierwotnej dacie można wybrać nowy lot ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1490 PostWysłany: 21 Lut 2023 23:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2711
HON fly4free
-14/+30
Góra
 Profil Relacje PM off
Enzym lubi ten post.
 
      
#1491 PostWysłany: 21 Lut 2023 23:33 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Przeczytaj wikiposta oraz ostatnie 2 strony
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1492 PostWysłany: 18 Mar 2023 22:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Kwi 2013
Posty: 336
niebieski
Czy Wizzair zmienia rozkład zawsze w jakimś konkretnym terminie w roku ?
To znaczy czy jest jakiś przedział czasu w roku, na który lepiej nie kupować biletów, bo jest duże prawdopodobieństwo zmiany rozkładu i rozwalenia wyjazdu ?
_________________
LUKASZBOGUSZ.COM
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1493 PostWysłany: 18 Mar 2023 22:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
Generalnie z im większym wyprzedzeniem kupisz bilet tym większe prawdopodobieństwo zmian. Jeżeli obecnie kupisz bilet na maj/czerwiec to szanse na zmiany są niewielkie. Ale już na przykład styczeń czy luty przyszłego roku to duża szansa na zmiany. Być może nieco więcej zmian następuje poza wysokim sezonem (lato), ale może to być moje subiektywne odczucie, bo latem zazwyczaj podróżuję z nimi na kilku stałych trasach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
ELBE lubi ten post.
ELBE uważa post za pomocny.
 
      
#1494 PostWysłany: 19 Mar 2023 19:42 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 40
Mam pytanie, bo mam pewne wątpliwości. Mam rezerwacje na trasie KTW-AUH-KRK zrobione na jednej rezerwacji. Dostałem info, że lot powrotny został zmieniony o ok 3,5h w związku z czym przysługuje mi zmiana lub anulowanie rezerwacji. I teraz kilka pytań:
1. Czy mogę w związku z tym przesunąć też pierwszy odcinek? W tym na bezczela przesunąć tylko lot do?
2. Mam 3 takie rezerwacje na kontach 3 osób (3 razy po dwie osoby), czy zmienię każdą z nich podczas jednej rozmowy, czy muszę dzwonić 3 razy i udawać inną osobę?
3. Jedna z osób chce zrezygnować, więc czy mogę na jednej rezerwacji zmienić trasę dla jednej osoby a dla drugiej otrzymać zwrot? Zwrot byłby akurat dla osoby z WDC, na którego koncie jest rezerwacja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1495 PostWysłany: 19 Mar 2023 19:46 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 366
Loty: 72
Kilometry: 94 842
niebieski
1. Tak, oba odcinki lotów możesz zmienić w zakresie -14 +30 dni
2. Możesz zrobić to podczas jednej rozmowy(za każdym razem podajesz dane z rezerwacji typu mail i PNR). Taką zmianę możesz zrobić też online, chodź czasem może minąć kilka(naście) dni zanim taka opcja będzie dostępna
3. Możesz, jednak wartość biletu osoby która zostanie na rezerwacji wzrośnie o wartość cofniętej zniżki WDC( w tym wypadku zmiana tylko przez telefon)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Polbos uważa post za pomocny.
 
      
#1496 PostWysłany: 19 Mar 2023 19:47 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3145
platynowy
Zanim zutylizujesz czas swój i innych, może warto najpierw wejść na stronę wizzair, zalogować się i sprawdzić na jakie zmiany pozwoli system?
Góra
 Profil Relacje PM off
to_ja lubi ten post.
 
      
#1497 PostWysłany: 19 Mar 2023 20:13 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 40
Sprawdziłem od razu po otrzymaniu maila. Na stronie mam tylko opcje zaakceptuj zmianę i wystąp o zwrot środków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1498 PostWysłany: 19 Mar 2023 21:37 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Zmian w przypadku takim jak twój (inne lotnisko wylotu a inne powrotu) można dokonać telefonicznie dzwoniąc na tani warszawski nr, który jest w temacie kontakt telefoniczny wizzair jeśli w mailu informującym o zmianach jest opcja zmiana rezerwacji lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Polbos uważa post za pomocny.
 
      
#1499 PostWysłany: 20 Mar 2023 13:55 

Rejestracja: 30 Sie 2022
Posty: 73
Wizzair przesunął mi lot powrotny o mniej niż 2 godziny. Zadzwoniłem na 221 284 905 i po kilku minutach Pani potwierdziła mi, że otrzymam 120% zwrotu w środkach wizzair do 72h. Już taka informacja była wcześniej podawana w tym wątku, ale może komuś przyda się najświeższy update.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1500 PostWysłany: 20 Mar 2023 15:04 

Rejestracja: 15 Cze 2016
Posty: 39
Wizzair zmienił mi lot o 10 minut - ale dali info że takie coś się dzieje.
Nie widzę jednak opcji anulowania/zmiany daty lotu -- mogę o to jakoś wnioskować ? Czy 10 minutowa zmiana to nie jest powód do zmiany/zwrotu?

Załączniki:
1zmiana.png
1zmiana.png [ 14.7 KiB | Obejrzany 1070 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group