Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1441 PostWysłany: 28 Sty 2023 11:17 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
hanysek81 napisał(a):
Lot Katowice - Zaporoże. Dzwonię dziś na krajową infolinię i mówię, że lot odwołany i co proponują w zamian. Pan powiedział, że w grę wchodzą jedynie lotniska Charków, Kijów i Odessa ;) Jak powiedziałem, że nie ma przecież lotów na Ukrainę, to co proponuje za lot za to, to powiedział "jedynie zwrot pieniędzy" :/


Skoro w innym temacie napisałeś

hanysek81 napisał(a):
. Zgodzę się z przedmówcami, że nie takie rzeczy się załatwiało na infolinii / czacie Wizzair.


To czemu nie działasz i nie zamienisz na co chcesz.

Zapewne wiesz, że po terminie tego lotu i tak go sami anulują.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1442 PostWysłany: 29 Sty 2023 09:16 

Rejestracja: 03 Lip 2018
Posty: 268
Loty: 55
Kilometry: 102 698
Chciałem pokazać, co infolinia w PL proponuje. Oczywiście, że podejmę się zamiany na angielsko języcznej infolinii lub na czacie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1443 PostWysłany: 29 Sty 2023 11:54 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
Na niemieckiej infolinii, też bezproblemowo zmieniają np.Bazyleę na Berlin, choć online się da.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1444 PostWysłany: 29 Sty 2023 13:30 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2595
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Udało się komuś ostatnio podmienić na czacie albo infolinii Tiranę na Korfu? Wydaje mi się że nie powinno być problemu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1445 PostWysłany: 29 Sty 2023 19:12 

Rejestracja: 30 Sie 2022
Posty: 73
Cześć,
w czerwcu mam lot na Islandie, ale chciałbym to przebookować na Teneryfe, np we wrzesniu i doplacic roznice w cenie. Widzę info na stronie, że opłata to 35E za osobę za lot. Można to jakoś wyklikac na stronie? Błądzę po nie niej, ale nie mogę tego zrobić. Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1446 PostWysłany: 29 Sty 2023 19:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Wchodzisz po zalogowaniu w rezerwację i masz na czerwono wprowadź zmiany, klikasz i pokazuje się 3 opcje ,środkowa to zmień lot, klikasz i dalej już cię prowadzą niemal za rękę. Opłaty też powinny się pokazać.
Góra
 Profil Relacje PM off
krysteq lubi ten post.
krysteq uważa post za pomocny.
 
      
#1447 PostWysłany: 29 Sty 2023 19:25 

Rejestracja: 30 Sie 2022
Posty: 73
Widzę taka opcję na mój listopadowy lot na sycylie, ale przy czerwcowej Islandii mam tylko dwie opcje: Zmień dane pasażerów oraz Anuluzu rezerwację o otrzymaj zwrot środków na konto WIZZ.

Wiecie z czego to wynika?


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 29 Sty 2023 19:58, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1448 PostWysłany: 29 Sty 2023 19:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
No niestety ich strona ma wiele błędów.Sprawdź jeszcze czy tak samo będzie jak wejdziesz przez apkę.
Góra
 Profil Relacje PM off
puniek8 uważa post za pomocny.
 
      
#1449 PostWysłany: 02 Lut 2023 10:30 

Rejestracja: 17 Sty 2016
Posty: 135
niebieski
Mam lot na majówkę 29.04-03.05 Kraków - Burgas. A raczej miałem, bo zmienili kalendarz i trasa zaczyna sie od czerwca. Ktoś ma jakieś doświadczenia i na co to można zmienić? Na stronie Wizzair nie mogę znaleźć żadnej dobrej alternatywy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1450 PostWysłany: 02 Lut 2023 12:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
@siwy550
Burgas z całej Polski jest dopiero od połowy czerwca i nie łapie się na standardowy termin przesunięcia (+30 dni) ale w przeszłości bywały przypadki, że w takiej sytuacji infolinia przesuwała na loty na samym początku kalendarza. Spróbować zawsze można. Na nic innego się raczej nie zamieni tej trasy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1451 PostWysłany: 03 Lut 2023 21:52 

Rejestracja: 08 Gru 2010
Posty: 28
Witam wszystkich. Mam nadzieje że ktoś mi udzieli odpowiedzi. Mam na jednej rezerwacji lot dla 4 osób Wrocław - Bari. Właśnie wizzair zmienił dni wylotu. Dwie osoby z tej rezerwacji nie mogą lecieć w tym nowym terminie. I tutaj moje pytanie czy mogę anulować 2 osoby , a 2 zostawić?
Góra
 Profil Relacje PM off
samaki9 lubi ten post.
 
      
#1452 PostWysłany: 03 Lut 2023 21:58 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 2049
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
Mam identyczny problem jak kolega. Czy jedna osoba moze leciec w nowym terminie,a za 2 osoby wizzair odda pieniadze?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1453 PostWysłany: 03 Lut 2023 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 2342
platynowy
Tak możecie. Zadzwońcie do nich na polski numer.
Góra
 Profil Relacje PM off
samaki9 uważa post za pomocny.
 
      
#1454 PostWysłany: 03 Lut 2023 22:06 

Rejestracja: 08 Gru 2010
Posty: 28
pawfazi napisał(a):
Tak możecie. Zadzwońcie do nich na polski numer.

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedz. Masz na myśli ten numer 221284905 ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1455 PostWysłany: 03 Lut 2023 22:15 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 364
Loty: 72
Kilometry: 94 842
niebieski
Powoli, jeśli posiadacz wdc leci to go nie wywalicie go z rezerwacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1456 PostWysłany: 03 Lut 2023 22:24 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6180
HON fly4free
można posiadacza wdc wywalić z rezerwacji
zostanie wtedy doliczona różnica (między biletem z wdc a biletem bez) dla pozostałych paxów, a raczej, pomniejszony zwrot za bilet posiadacza wdc
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1457 PostWysłany: 03 Lut 2023 23:26 

Rejestracja: 08 Gru 2010
Posty: 28
to_ja napisał(a):
Powoli, jeśli posiadacz wdc leci to go nie wywalicie go z rezerwacji.

u mnie na szczęście wdc jestem ja i chce lecieć
Góra
 Profil Relacje PM off
to_ja lubi ten post.
 
      
#1458 PostWysłany: 03 Lut 2023 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 2342
platynowy
pit bull napisał(a):
pawfazi napisał(a):
Tak możecie. Zadzwońcie do nich na polski numer.

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedz. Masz na myśli ten numer 221284905 ?
Tak
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1459 PostWysłany: 04 Lut 2023 11:01 

Rejestracja: 12 Lip 2020
Posty: 28
Chciałem zapytać czy jest jakiś termin w jakim trzeba zrobić nową rezerwację w przypadku odwołania lotów przez wizzair ? bo miałem na lipiec rezerwację z Kraków do Bari i powrotne, loty anulowali 7 grudnia , i miałem tam zakładkę że mogłem wybrać inne opcje , a teraz nie mam tek możliwości ,ale ja do tej pory nie zrobiłem innej ani nie wnioskowałem o zwrot, bo nie wiedziałem kiedy mogę w innym terminie .
Edit, ze strony jest problem, ale w apce jest możliwe .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1460 PostWysłany: 04 Lut 2023 13:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
bipi555 napisał(a):
Chciałem zapytać czy jest jakiś termin w jakim trzeba zrobić nową rezerwację w przypadku odwołania lotów przez wizzair ?

Nawet 3-4 h przed zmienionym lub odwołanym lotem da radę, pod warunkiem,że jeszcze są miejsca na wybrany nowy lot. @siwy550 Masz już alternatywę bo przywrócili trochę lotów do BOJ z KRK i zaczynają latać po 20 maja więc się załapiesz na +30 dni od odwołanych.
Góra
 Profil Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group